Fitness Seller

Benchpress is overrated!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wissel af en toe met DP en BP, maar vind persoonlijk leuker om met een barbell te trainen.

Doe nu 2 maand DP en deze heeft me al meer massa gegeven en hier heb ik al meer progressie mee gemaakt dan 2 jaar BP. Al heeft dat ook veel te maken met mijn voeding nu ...

Ik zeg : DP > BP

Doe incline benchen wel met barbell. Incline bankjes staan namelijk al klaar, alleen helaas geen rubber matten om dumbbells op te vangen, dus toch maar barbell daar zoals de bedoeling is.

Laten we het erbij houden dat ik het een uitstekende oefening vind om progressie te meten om de eerder opgenoemde redenen en dat de gym uitrusting dat ook zo toelaat mbv 1.25 schijven.

Kan me best inbeelden dat je liever progressie in de spiegel ziet of op een andere manier meet en al helemaal dat je andere oefeningen doet voor massa.

Hoezo, dumbbell benchen heb je veel stabiliserende spiertjes etc. voor nodig. Lijkt mij dan ook dat je de boel completer pakt dan met barbell, omdat je dan toch minder de boel in balans hoeft te houden.

Voor massa zou ik eerder naar compounds/losse gewichten grijpen dan naar andere oefeningen (isolatie/apparaten).

Hoezo, "dumbbell">dumbbell benchen heb je veel stabiliserende spiertjes etc. voor nodig. Lijkt mij dan ook dat je de boel completer pakt dan met barbell, omdat je dan toch minder de boel in balans hoeft te houden.

Voor massa zou ik eerder naar compounds/losse gewichten grijpen dan naar andere oefeningen (isolatie/apparaten).

Hell yeah!

Thuisfitness is dus ideaal voor massa? :)

Licht eraan hoe je je thuisfitness inricht :P

Voeg daar dan op zn minst een squatrek en 60kg aan toe. Kan ik nog deadliften, en ga ik niet al te hard op mn bek met squatten :roflol:

dbb is overrated...:rolleyes:

Hoezo, "dumbbell">dumbbell benchen heb je veel stabiliserende spiertjes etc. voor nodig. Lijkt mij dan ook dat je de boel completer pakt dan met barbell, omdat je dan toch minder de boel in balans hoeft te houden.

Met dumbbell heb je niet altijd meer stabiliserende spiertjes nodig, ligt vooral aan de gewichten die je gebruikt denk ik en aan de ROM die je maakt.
Je pakt wel je pec's beter aan met dumbbell presses.

Voor massa, puur gericht op targetspier is vaak isolatie beter werkend, dus toch vaak apparaten.

In dit soort topics zie ik zo vaak de claim voorbij komen dat bij dumbbell drukken je ROM groter is. Is dat nu wel zo? Ja, met kleine dumbbells wel. Maar zodra je serieuzere gewichten daarmee doet, worden de dumbbells zo groot dat ikzelf in ieder geval juist MINDER ROM heb. Gewoon geen ruimte om ze te laten zakken, omdat mijn schouder en borstkas de schijven in de weg gaan zitten.

uit observatie kan ik ook echt zeggen dat ik me niemand kan herinneren die een grotere ROM had met dumbbells. Althans: als we dumbbells vergelijken met normaal (oftewel 99% van de tijd breed) bankdrukken. Het is echter veel beter te vergelijken met smal drukken, meet de afstand tussen je handen maar eens. En als je het zo vergelijkt heb ik nog nooit een grotere ROM gedrukt zien worden.

Ik neem aan dat je met benchpress, de barbell benchpress bedoelt.

Benchpress is overrated op het gebied van massa kweken
-Nee, maar je moet hem niet maaanden als eerste oefening gebruiken.

Benchpress is een gevaarlijke oefening (hoge kans op pectear)
-Sowieso een blessure gevoelige oefening. Vooral als je kijkt naar hoe de meesten hem uitvoeren.

Er zijn betere alternatieven voor de benchpress.
-Beter niet perse maar alternatieven genoeg ja. Zelf vind ik met dumbbells benchen veel prettiger en ben daar juist weer hard door vooruit gegaan. Maar ik ga over een tijdje wel weer benchen aangezien ik daar nu waarschijnlijk weer beter op zal reageren dan dumbbells. Variatie!

Met "dumbbell">dumbbell heb je niet altijd meer stabiliserende spiertjes nodig, ligt vooral aan de gewichten die je gebruikt denk ik en aan de ROM die je maakt.
Je pakt wel je pec's beter aan met "dumbbell">dumbbell presses.

Voor massa, puur gericht op targetspier is vaak isolatie beter werkend, dus toch vaak apparaten.

Ja, ik had het alleen over overall massa, niet per sé massa op de targetspier. Denk je er dan nog net zo over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven