Fitness Seller

Benchpress issues

Bezoekers in dit topic

Die apneu heeft vooral invloed op de recuperatie.
Ja, het zou de uithouding kunnen verstoren. Denk je echt dat dit de reden kan zijn? Dan zou ik het bij andere lifts ook moeten merken ... Tja, ... euhm ... daar zeg je zo wat... Mijn vriendin vindt dat ik tegenwoordig meer buiten adem ben als ik train dan vroeger ... Maar enkel tijdens de bench heb ik moeite de reps af te maken. Bij squat en DL maak ik gewoon mijn sets uit. Bij OHP ook.
 
Die apneu heeft vooral invloed op de recuperatie.
Ja, het zou de uithouding kunnen verstoren. Denk je echt dat dit de reden kan zijn? Dan zou ik het bij andere lifts ook moeten merken ... Tja, ... euhm ... daar zeg je zo wat... Mijn vriendin vindt dat ik tegenwoordig meer buiten adem ben als ik train dan vroeger ... Maar enkel tijdens de bench heb ik moeite de reps af te maken. Bij squat en DL maak ik gewoon mijn sets uit. Bij OHP ook.

Dat is idd vreemd vooral ik ook apneu heb en daar geen hinder van ondervind
het met liften..ben ook wel benieuwd ;)
 
Dat is idd vreemd vooral ik ook apneu heb en daar geen hinder van ondervind
het met liften..ben ook wel benieuwd ;)
Welke behandeling heb je nu?
Momenteel heb ik geen behandeling omdat ik tussen 2 operaties in zit en nu een behandeling even niet mogelijk is.
 
Welke behandeling heb je nu?
Momenteel heb ik geen behandeling omdat ik tussen 2 operaties in zit en nu een behandeling even niet mogelijk is.

Ik gebruik alleen een masker
Is dat een operatie voor apneu? en wat doen ze dan?
 
Ik gebruik alleen een masker
Is dat een operatie voor apneu? en wat doen ze dan?
Je gebruikt CPAP dan? Dat sloeg bij mij niet aan. Maar als je er wel mee kan slapen kan ik wel geloven dat de apneu geen invloed op je liften heeft. (ik heb er 1 week mee kunnen slapen: dat was fenomenaal!!!)
Ik heb een jaar of 2 met een MRA geslapen. Dat ging goed en had goeie resultaten. Veel minder vermoeidheid. Iets minder goed dan die ene week dat het wel lukte met de CPAP, maar zeker en vast een grote verbetering t.o.v. geen behandeling.
De operatie die ik nu heb gehad is een verbreding van de bovenkaak. Dat is ter voorbereiding op het verschuiven van beide kaken naar voren. Dan komt de tong naar voren en de huig ook een beetje. Daardoor zou de obstructie moeten verdwijnen (de MRA liet merken dat dat inderdaad zo is).
bijkomend voordeel: Mijn tanden komen eindelijk mooi op elkaar staan. Dan kan ik mijn eten deftig kauwen.

Misschien kan ik in de tussentijd wel eens opnieuw proberen met een CPAP. Maar dat moet nog met de artsen besproken worden.
 
Valsalva, werkt normaal heel goed.
Dit is competitie bench, dus altijd paused.
Ik zou eventueel 1 dag t&g kunnen inlassen als dat het probleem zou oplossen.
Je hoeft niet 90% competitie bench te doen gwn alscompetitie dichterbij komt meer paused gaan
 
Weet het fijne niet van apneu. Maar kan het zo zijn dat je in ligpositie (bench, minder bij incline bench en niet bij squat en dl) je kaak/tong naar achteren verschuift en icm valsalva je gewoon "nekt"?
Als je de reps zoals in het filmpje doet doe je dit al bijna voor 40 seconden. Dat is vrij lang denk ik als bovenstaande zou kunnen.
 
Je hoeft niet 90% competitie bench te doen gwn alscompetitie dichterbij komt meer paused gaan
Misschien gewoon meer langere setjes t&g doen dan, volgens jou?
Weet het fijne niet van apneu. Maar kan het zo zijn dat je in ligpositie (bench, minder bij incline bench en niet bij squat en dl) je kaak/tong naar achteren verschuift en icm valsalva je gewoon "nekt"?
Als je de reps zoals in het filmpje doet doe je dit al bijna voor 40 seconden. Dat is vrij lang denk ik als bovenstaande zou kunnen.
Normaal krijg ik wel adem genoeg als ik wakker ben. Het is als je in slaap valt dat je spieren ontspannen en dan valt de tong naar achteren.
Als ik me echt ontspan merk ik het ook al, maar tijdens een training denk ik daar geen last van te hebben. Het is me toch nog nooit opgevallen dat ademen moeilijk wordt.

Maar een volledig gebrek aan uithouding kan er wel mee te maken hebben.
Het probleem is dat mijn recuperatie het nauwelijks toelaat daar aan te werken.
 
Je conditie leek me volgens mij zelfs beter dan de mijne dus ik weet niet of het daar aan ligt :dunno:
 
Je conditie leek me volgens mij zelfs beter dan de mijne dus ik weet niet of het daar aan ligt :dunno:
Die van jou is ... onbestaande?

Ik moet wel zeggen dat ik dood-op was toen ik thuis kwam.
De klop komt meestal pas als ik heel even stil zit.
Tijdens het liften raak ik ook erg snel buiten adem hoor.
 
Onbestaande zou ik nu ook niet meteen zeggen :mad: :P
 
Ik vond het vreemd dat je zo snel buiten adem was maar wel 10 reps met meer dan 160kg kan squatten.
Bij mij is het andersom. Ik zou doodvallen bij rep 8 wegens ademnood.
Maar die matten sleuren deed me weinig ... tijdens het sleuren ... maar nadien ...
 
Ik vond het vreemd dat je zo snel buiten adem was maar wel 10 reps met meer dan 160kg kan squatten.
Bij mij is het andersom. Ik zou doodvallen bij rep 8 wegens ademnood.
Maar die matten sleuren deed me weinig ... tijdens het sleuren ... maar nadien ...
Het is maar net waar ik me voor motiveer...
Ik had achteraf dan weer geen last ervan...
Maar we dwalen af ;)

Ik zou zeggen, terug resetten en een tijdje high reps benchen.
 
Ik doe niet anders dan resetten. Ik loop steeds tegen hetzelfde vast en de laatste tijd al eerder dan de vorige keer. :(

Ik was eigenlijk aan het denken om net andersom te werk te gaan.
F*ck reps maken. Ik wil sterk blijven (tot aan mijn operatie). Dan kan ik beter 6x3 doen en zwaardere gewichten benchen ipv elke keer gefrustreerd te geraken dat rep 4 en 5 zo sucken bij een 4x5.
 
Ik doe niet anders dan resetten. Ik loop steeds tegen hetzelfde vast en de laatste tijd al eerder dan de vorige keer. :(
Draai dan eens een benchprogramma? Bijv die van candito
 
Ik apprecieer de input, maar probleem nummer 1 bij mijn trainingen wordt steeds vergeten: Ik herstel niet! Niet! Het belabberde volume dat ik nu draai is het maximale dat ik kan doen. Van meer ga ik kapot.
Dat is een tijdelijke situatie. Maar op dit moment is dat hetgeen waar ik in de eerste plaats mee moet rekening houden.
Dus draai programma dit of dat gaat nu niet lukken. Dat is in zowat alle gevallen teveel volume voor mijn herstelvermogen.
Als ik weer in orde ben na de komende operaties ligt dat anders. Maar nu niet. It sucks, maar that's life.

Ik zou dus gewoon 4x5 willen kunnen doen, zonder elke keer bij rep 4 en 5 te denken dat er een fail zit aan te komen.
Misschien lukt dat gewoon niet als ik niet meer volume kan draaien. Zou kunnen.
 
Waarom andere redenen zoeken dan de meest voor de hand liggende? Recovery is het belangrijkste van allemaal. Je mag wel denken dat het huidige volume dat je draait je nog net aankan, je kan moeilijk verwachten omhoog te gaan in gewicht als je doodop bent...
 
reset en recovery , simpel zat
 
Hoeveel uurtjes slaap je per nacht? minder dan 3-4 ?
dan zou ik 2dgn rusten voor je weer gaat buffelen
 
Ik lig normaal wel 8 uren per nacht in bed. Op werkdagen dan toch.
In het weekend zal dat een uur tot 1,5 uur meer zijn. (dat doet me merkbaar goed)

Mijn eerste testen lieten slechts 45min kwalitatieve slaap per nacht zien. Maar dat is al erg lang geleden.
De laatste testen waren met MRA behandeling. Dus die waren veel beter.

Waarschijnlijk moet ik ergens de komende maand of zo nog eens een test doen.
 
Back
Naar boven