AndroidHealthClinic

Benchpress issues

Bezoekers in dit topic

Waarom andere redenen zoeken dan de meest voor de hand liggende? Recovery is het belangrijkste van allemaal. Je mag wel denken dat het huidige volume dat je draait je nog net aankan, je kan moeilijk verwachten omhoog te gaan in gewicht als je doodop bent...
Mijn huidige schema laat me toe te trainen zonder echt doodop te geraken en als ik om de 4 weken een lichtere week inlas hoop ik zo wel een tijdje verder te kunnen doen.
Maar mijn MRV ligt dicht tegen mijn MEV. Dus veel progressie zal er niet in zitten. Dat maakt het erg frustrerend.

Ik heb dit schema dus zo naar beneden getweaked omdat alles wat ik de afgelopen maanden deed, me echt compleet kapot maakte.
Ik voel me na 3 weken met dit lage volume al een stuk beter.
Het probleem is dus dat de bench eerder achteruit lijkt te gaan.
 
Ik apprecieer de input, maar probleem nummer 1 bij mijn trainingen wordt steeds vergeten: Ik herstel niet! Niet! Het belabberde volume dat ik nu draai is het maximale dat ik kan doen. Van meer ga ik kapot.
Dat is een tijdelijke situatie. Maar op dit moment is dat hetgeen waar ik in de eerste plaats mee moet rekening houden.
Dus draai programma dit of dat gaat nu niet lukken. Dat is in zowat alle gevallen teveel volume voor mijn herstelvermogen.
Als ik weer in orde ben na de komende operaties ligt dat anders. Maar nu niet. It sucks, maar that's life.

Ik zou dus gewoon 4x5 willen kunnen doen, zonder elke keer bij rep 4 en 5 te denken dat er een fail zit aan te komen.
Misschien lukt dat gewoon niet als ik niet meer volume kan draaien. Zou kunnen.
Je hebt verschillende programma's met meer of minder volume? Sheiko bijvoorbeeld heeft een small, medium of large load. Waarbij de eerste het meeste volume heeft en de large het minste. Maar verwacht iig niet vooruit te gaan als je volume lager is dan voorheen. Je zou in het uiterste geval nog 10x3 kunnen draaien of clusters. Zijn in ieder geval veel opties die je kunt gebruiken, ondanks je herstel.

Voor de rest zie ik in je filmpjes ook dat de arch na rep 1 al een stuk minder is en bij rep 3 niet meer op je eerste rep lijkt. Mogelijk is de cue om je schouders naar elkaar toe te trekken een oplossing. Maar toch lijkt het me vooral een probleem van herstel/volume.

Mijn huidige schema laat me toe te trainen zonder echt doodop te geraken en als ik om de 4 weken een lichtere week inlas hoop ik zo wel een tijdje verder te kunnen doen.
Maar mijn MRV ligt dicht tegen mijn MEV. Dus veel progressie zal er niet in zitten. Dat maakt het erg frustrerend.

Ik heb dit schema dus zo naar beneden getweaked omdat alles wat ik de afgelopen maanden deed, me echt compleet kapot maakte.
Ik voel me na 3 weken met dit lage volume al een stuk beter.
Het probleem is dus dat de bench eerder achteruit lijkt te gaan.
Als je volume omlaag gaat dan gaan idd je lifts ook omlaag.... Als het volume weer omhoog gaat, dan gaat je bench ook weer omhoog.
 
Misschien dan nu een periode van de-conditioning doorlopen en proberen zoveel mogelijk op kracht te blijven om dat over een tijdje het volume met hele kleine stapjes weer op te voeren?
Momenteel train in 3 of 4 lifts per training.
Main lift: 4x5 voor UB en 3x5 voor LB OF 1@8 en 3x5 voor UB en 1@8 en 2x5 voor LB
2de lift: compound met iets minder intensiteit of volume van de de dag dat die als main lift wordt gedaan
3de lift asistentie
eventuele 4de lift: iets licht voor wanneer ik me goed genoeg voel om nog iets extra te doen. Kan van BB curls tot pull-ups gaan.

3 dagen liften per week.
1 dag GPP per week. (niks te zot)

3 weken flink trainen en dan 1 week aan 80%.
 
Waarom wordt je momenteel niet behandeld dan voor de apneu?
Ik ben er ook onlangs mee gediagnostiseerd, maar m’n conditie was nog best te doen voor iemand van 160+ En herstelde normaal tijdens m’n trainingen.
 
Waarom wordt je momenteel niet behandeld dan voor de apneu?
Ik ben er ook onlangs mee gediagnostiseerd, maar m’n conditie was nog best te doen voor iemand van 160+ En herstelde normaal tijdens m’n trainingen.
Ik werd met een MRA behandeld. Da's een beugel die je 's nachts op je tanden vast zet en die je onderkaak naar voren trekt.
Maar ik heb recent een verbreding van de bovenkaak gehad en die beugel past dus niet meer (duur spul dat ook een tijdje vraagt om te maken). Nu moet de bovenkaak genezen en onderga on orthodontie om de tanden een beetje terug op de plaats te krijgen.
Dit alles in afwachting van de eigenlijke definitieve behandeling: Het verplaatsen van boven- en vooral onderkaak, naar voren. (het effect dat de beugel ook had, maar dan permanent en meer effectief)

Dus nu even geen behandeling in afwachting van een permanente oplossing.
 
Ik werd met een MRA behandeld. Da's een beugel die je 's nachts op je tanden vast zet en die je onderkaak naar voren trekt.
Maar ik heb recent een verbreding van de bovenkaak gehad en die beugel past dus niet meer (duur spul dat ook een tijdje vraagt om te maken). Nu moet de bovenkaak genezen en onderga on orthodontie om de tanden een beetje terug op de plaats te krijgen.
Dit alles in afwachting van de eigenlijke definitieve behandeling: Het verplaatsen van boven- en vooral onderkaak, naar voren. (het effect dat de beugel ook had, maar dan permanent en meer effectief)

Dus nu even geen behandeling in afwachting van een permanente oplossing.

Klinkt heftig man. Geen gevolg van overgewicht dus?
 
Nee, mijn mond is gewoon te klein.
Mijn bovenkaak had de breedte van die van een 10 jarige.
Mijn onderkaak is zo'n 13mm te kort om mijn tong netjes kwijt te kunnen.:(
 
Zuur, hopelijk kom je er vanaf.
 
Thanks!
Ja, da's wel iets waar ik een beetje bang voor ben. Stel ik laat mijn heel gezicht verbouwen en het helpt niet. Daar zit ik wel een beetje mee.
Maar uit alles wat we weten van de MRA behandeling zou dit echt wel een hoop verbetering moeten brengen. Dus het is waarschijnlijk angst voor niks.
 
Thanks!
Ja, da's wel iets waar ik een beetje bang voor ben. Stel ik laat mijn heel gezicht verbouwen en het helpt niet. Daar zit ik wel een beetje mee.
Maar uit alles wat we weten van de MRA behandeling zou dit echt wel een hoop verbetering moeten brengen. Dus het is waarschijnlijk angst voor niks.

In het ergste geval heb je alternatieven toch?
Wat was je AHI (onbehandeld)?
 
In het ergste geval heb je alternatieven toch?
Wat was je AHI (onbehandeld)?
Ja, maar dan is mijn face al helemaal verbouwd. Ik vrees dat ik er niet echt mooier op ga worden. ;) Maar als het mijn slaapproblemen oplost heb ik het er voor over.

Bij de eerste testen was AHI ~29/h (35 gedurende REM).
Tijdens de MRA behandeling was die volgens mij gezakt tot ~6 dacht ik.
 
Ja, maar dan is mijn face al helemaal verbouwd. Ik vrees dat ik er niet echt mooier op ga worden. ;) Maar als het mijn slaapproblemen oplost heb ik het er voor over.

Bij de eerste testen was AHI ~29/h (35 gedurende REM).
Tijdens de MRA behandeling was die volgens mij gezakt tot ~6 dacht ik.

Hmm dat valt nog mee. Klote dat je er toch een hoop klachten van hebt.
 
Hmm dat valt nog mee. Klote dat je er toch een hoop klachten van hebt.
Ja, op zich valt dat mee. Maar ik ben toch doodop.
Hopelijk is het niet iets onderliggend. (heb last van sarcoïdose gehad, maar dat zou nu geen invloed meer mogen hebben)
Ik heb ooit 1 week kunnen slapen met een CPAP (uit 15 maanden dat ik 'm geprobeerd heb) en dat was de allerbeste week uit mijn leven wat frisheid betreft. Net alsof ik aan de amfetamines zat ofzo. :D
 
Ja, op zich valt dat mee. Maar ik ben toch doodop.
Hopelijk is het niet iets onderliggend. (heb last van sarcoïdose gehad, maar dat zou nu geen invloed meer mogen hebben)
Ik heb ooit 1 week kunnen slapen met een CPAP (uit 15 maanden dat ik 'm geprobeerd heb) en dat was de allerbeste week uit mijn leven wat frisheid betreft. Net alsof ik aan de amfetamines zat ofzo. :D

Zal ook wel met de duur dat je het hebt te maken hebben? Waarom werkte de CPAP niet meer dan?
Ik had zelf een stuk hogere index, maar ik vermoed dat ik het nog niet extreem lang heb, en de reden zal m'n gewicht zijn.
 
Zal ook wel met de duur dat je het hebt te maken hebben? Waarom werkte de CPAP niet meer dan?
Ik had zelf een stuk hogere index, maar ik vermoed dat ik het nog niet extreem lang heb, en de reden zal m'n gewicht zijn.
Ja, zou kunnen dat er een enorme hoeveelheid vermoeidheid is opgebouwd en dat het lastig is om dat weer af te bouwen.
Ik heb nooit goed met die CPAP kunnen slapen. Ik werd er wakker van. Had last van veel condens. Heb verschillende maskers geprobeerd (ook die paddenstoeltjes die rechtstreeks op je neusgaten zitten), maar ik kon dat ding niet verdragen. Buiten dan die ene zalige week ergens zowat na een jaar proberen. En daarna was het weer om zeep.

Weet je ook hoe lang duren je apneus? Misschien heeft dat er ook mee te maken?
Bij mij duren ze tot 47 seconden buiten REM slaap. Tijdens REM zijn ze veel korter (tot 16 seconden). Maar ik heb heel weinig REM slaap. Da's ook wel een probleem uiteraard.
 
Te weinig REM slaap < 2 is killing das minder dan 2-3 uur slaap ...dan loop je op je tandvlees maw kun je niet bij sporten dus
 
Ja, zou kunnen dat er een enorme hoeveelheid vermoeidheid is opgebouwd en dat het lastig is om dat weer af te bouwen.
Ik heb nooit goed met die CPAP kunnen slapen. Ik werd er wakker van. Had last van veel condens. Heb verschillende maskers geprobeerd (ook die paddenstoeltjes die rechtstreeks op je neusgaten zitten), maar ik kon dat ding niet verdragen. Buiten dan die ene zalige week ergens zowat na een jaar proberen. En daarna was het weer om zeep.

Weet je ook hoe lang duren je apneus? Misschien heeft dat er ook mee te maken?
Bij mij duren ze tot 47 seconden buiten REM slaap. Tijdens REM zijn ze veel korter (tot 16 seconden). Maar ik heb heel weinig REM slaap. Da's ook wel een probleem uiteraard.

De precieze tijd van de stops weet ik niet. Weet dat AHI 53 was (80 tijdens REM) en dat m'n saturatie daalde naar 73% en in totaal er anderhalf uur geen zuurstof was.
Balen dat je de cpap niet kunt verdragen. Ik vind het ook wel flink wennen, maar in principe kan ik ervan af komen door af te vallen, dus dan is het wat makkelijker om er mee om te gaan denk ik.
 
Te weinig REM slaap < 2 is killing das minder dan 2-3 uur slaap ...dan loop je op je tandvlees maw kun je niet bij sporten dus
Ik kwam niet aan 1 uur REM per nacht.
Wat het nu is weet ik niet. (waarschijnlijk binnenkort een nieuwe test)
 
Ik kwam niet aan 1 uur REM per nacht.
Wat het nu is weet ik niet. (waarschijnlijk binnenkort een nieuwe test)

Gebruik je nu niets?
 
De precieze tijd van de stops weet ik niet. Weet dat AHI 53 was (80 tijdens REM) en dat m'n saturatie daalde naar 73% en in totaal er anderhalf uur geen zuurstof was.
Balen dat je de cpap niet kunt verdragen. Ik vind het ook wel flink wennen, maar in principe kan ik ervan af komen door af te vallen, dus dan is het wat makkelijker om er mee om te gaan denk ik.
Saturatie zakte niet zo fel als bij jou. Ik bleef tegen de 90% aanzitten. In totaal voor ongeveer een uur.
Als ik dit zo lees is het inderdaad vreemd dat ik er zoveel last van heb.:(
 
Back
Naar boven