XXL Nutrition

Benchpress issues

Saturatie zakte niet zo fel als bij jou. Ik bleef tegen de 90% aanzitten. In totaal voor ongeveer een uur.
Als ik dit zo lees is het inderdaad vreemd dat ik er zoveel last van heb.:(

Nja jij bent een stuk ouder dan ik en bij mij is het pas komen opzetten toen ik boven de 140 kwam (vermoed ik, weet het niet helemaal precies wanneer het kwam, toen ik nog op 120 zat iig niet). Dat is nog minder dan 3 jaar nu. Met nog een paar jaar zou het allicht ook een stuk erger zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Dat masker knelde op mn neus
Die met de neusdopjes heb ik goed resultaat mee...en veeeeel beter draagcomfort
Een probleem was ook dat ik heel erg kleine neusgaten had. (als je een heel smal gehemelte hebt is dat meestal het geval)
Nu zijn mijn neusgaten een stukje groter omdat mijn gehemelte meer dan een cm breder is gemaakt. (de onderkant van je neusgat schuift mee als je gehemelte wordt verbreed)
Ik kan veel beter door mijn neus ademen nu. Dat zou kunnen helpen bij gebruik van een CPAP.

Een probleem was ook dat ik heel erg kleine neusgaten had. (als je een heel smal gehemelte hebt is dat meestal het geval)
Nu zijn mijn neusgaten een stukje groter omdat mijn gehemelte meer dan een cm breder is gemaakt. (de onderkant van je neusgat schuift mee als je gehemelte wordt verbreed)
Ik kan veel beter door mijn neus ademen nu. Dat zou kunnen helpen bij gebruik van een CPAP.

Het verschil met of zonder CPAP is zeker merkbaar en condens is een kwestie van goed instellen
Ik ben gestart met 5cm/waterkolom en nu op 6,5 wat nog heel laag is maar toch redelijk goede resultaten
Ventilatie en een koele kamer scheelt ook in de condens...je leverancier kan je helpen bij de juiste instelling

Ik kreeg hulp vanuit het slaaplabo. Maar er was eigenlijk niets dat echt heeft geholpen.
Die koele kamer zal zeker geen probleem geweest zijn.
Ik heb met en zonder bevochtiger geprobeerd. Ik heb de slang geïsoleerd.
Druk was afgesteld volgens metingen in het slaap-lab. (6mBar dacht ik)

Ik kreeg hulp vanuit het slaaplabo. Maar er was eigenlijk niets dat echt heeft geholpen.
Die koele kamer zal zeker geen probleem geweest zijn.
Ik heb met en zonder bevochtiger geprobeerd. Ik heb de slang geïsoleerd.
Druk was afgesteld volgens metingen in het slaap-lab. (6mBar dacht ik)
dat is best wel weinig/laag voor jouw klacht...niet hoger geprobeerd?

dat is best wel weinig/laag voor jouw klacht...niet hoger geprobeerd?
Ik ben niet zeker over dat getal. Het kan hoger geweest zijn.

Ik verdenk voor een groot deel mijn erg kleine neusgaten. Gewoon door de neus ademen was vrijwel onmogelijk. Tegenwoordig is het eigenlijk geen probleem meer.
Dus op dat gebied is de situatie aanzienlijk verbeterd. Een CPAP zou op dit moment misschien beter kunnen werken dan vroeger.

Volgende week meer nieuws van de chirurg:
- huidige situatie bovenkaak (genezing/stand)
- nieuw slaaponderzoek?

In tussentijd 2 dingen geprobeerd ivm de benchpress:
Speed reps: De speeds reps bij BP gingen heel goed. Maar ik heb niet het gevoel dat ik hier veel mee ben. Ik vrees ook wat voor mijn ellebogen en polsen. Mijn gewrichten kunnen niet tegen schokken (al heel mijn leven last van). Ze gingen eerst ook all over the place. Maar na enkele sets ging het al een stuk beter.
Flat back bench :Reps voelden waanzinnig zwaar, zelfs met een licht gewichtje. Maar ik kan er wel goed reps mee blijven maken. De progressie in RPE ging veel trager dan bij comp style BP. Die hebben voor mij dus meer nut, denk ik. Ik denk hier redelijk wat kracht te kunnen winnen over heel de ROM eigenlijk. Heel vreemd dat dit zo zwaar voelde t.o.v. benchen met een arch. Ik heb hetzelfde gewicht gebruikt als bij de speed reps.

Terug
Naar boven