Fitness Seller

Benchpress

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Waardering
127
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik ben sinds kort overgestapt op Powerlifting en zit erg te worstelen met mijn Benchpress techniek..
Ik ben redelijk lang (1.90) en zie dat de meeste lange mensen een erg wijde grip gebruiken, wijsvingers om de ringen. Ik ben dit ook gaan proberen maar merk dat ik eigenlijk meer moeite heb met wide-grip dan een medium grip. Hoe kan ik dit verbeteren, is het gewoon een kwestie van oefening baart kunst?

Ik heb ook erg veel moeite om mijn schouderbladen samen te drukken als ik een wide grip gebruik, zie dat veel mensen van PHM hier op het forum ook zo'n wide grip gebruiken, hebben jullie geen moeite met het bij elkaar houden van schouderbladen?

Bij voorbaat dank.

Wijder is niet voor iedereen sterker en beter. Je moet daar gewoon je eigen weg in vinden. Wat je kunt doen is, als je meerdere keren per week bencht, verschillende gripwijdtes gebruiken per training en dan merk je vanzelf of op de langere termijn die wijdere grip beter gaat of niet. Sowieso is t ook zo dat echt wide grip benchen ook natuurlijker is als je frame wijder is. Verder is voor powerlifters een reden om de wijdst toegestane grip te gebruiken natuurlijk ook dat de ROM zo verkort wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie, dat is inderdaad een optie om verschillende gripwijdtes te gebruiken en dan uiteindelijk kijken hoe de progressie gaat.
Maar ik volg het Starting Strength schema van Rippetoe en dan moet je iedere training verhogen en aangezien ik bij de ene wijdte sterker ben dan de ander ben ik bang dat dit een probleem gaat vormen. Ik bench momenteel op de maandag en vrijdag, of gaat een ander schema mij betere resultaten opleveren?

Het probleem van wide grip is bij mij vooral het unracken. Als je geen spotter hebt die het gewicht kan aangeven is het vrij lastig je schouders goed bij elkaar te houden terwijl je het gewicht oppakt.

Gewoon de grip gebruiken die je fijn vindt. Waarschijnlijk zul je met de tijd de grip gaan verbreden, dit heb ik zelf ook gedaan. Heb nog steeds een relatief smalle grip (hand net iets binnen de ringen), maar ik begon zelfs nog een stuk smaller.

Klinkt misschien gek en is verder totaal niet relevant, maar ik vind een smallere grip persoonlijk ook mooier. Zo'n super arch en mega wijde grip kan mij niet boeien :o

Ik ben sinds kort overgestapt op Powerlifting en zit erg te worstelen met mijn Benchpress techniek..
Ik ben redelijk lang (1.90) en zie dat de meeste lange mensen een erg wijde grip gebruiken, wijsvingers om de ringen. Ik ben dit ook gaan proberen maar merk dat ik eigenlijk meer moeite heb met wide-grip dan een medium grip. Hoe kan ik dit verbeteren, is het gewoon een kwestie van oefening baart kunst?

Ik heb ook erg veel moeite om mijn schouderbladen samen te drukken als ik een wide grip gebruik, zie dat veel mensen van PHM hier op het forum ook zo'n wide grip gebruiken, hebben jullie geen moeite met het bij elkaar houden van schouderbladen?

Bij voorbaat dank.

Wijd is natuurlijk relatief en direct gekoppeld aan de lengte van je (boven)armen + afstand tussen de acromion.

Gewoon de grip gebruiken die je fijn vindt. Waarschijnlijk zul je met de tijd de grip gaan verbreden, dit heb ik zelf ook gedaan. Heb nog steeds een relatief smalle grip (hand net iets binnen de ringen), maar ik begon zelfs nog een stuk smaller.

Klinkt misschien gek en is verder totaal niet relevant, maar ik vind een smallere grip persoonlijk ook mooier. Zo'n super arch en mega wijde grip kan mij niet boeien :o

Dit hanteer ik dus ook, maar betekent ook dat de barbell wat lager op de borst moet leggen. Dus iets lager dan tepels. Dit vind ik dus sinds 2 het fijnst en heb hierdoor een aardige borst ontwikkeling door gekregen.

Dit hanteer ik dus ook, maar betekent ook dat de barbell wat lager op de borst moet leggen. Dus iets lager dan tepels. Dit vind ik dus sinds 2 het fijnst en heb hierdoor een aardige borst ontwikkeling door gekregen.

Dat die bar zo laag je lichaam raakt komt ook door je 'elleboog tug'. Ik doe het zelf ook inderdaad. Borstontwikkeling is bij mij ook prima, ik train thuis en heb alleen een barbell en flat bench. Bankdrukken is dus letterlijk het enige wat ik doe voor borst en de gains zijn prima.

gewoon de grip doen die jij wilt doen, ik pak hem tussen pink en ringvinger. ben 1.86m

Terug
Naar boven