MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.841
Dat is nu juist het probleem: je bepaalt helemaal niet je eigen grenzen. Iemand die je raw owned, die drukt met een shirt meer dan je. Als je competitief aangelegd bent, dan MOET je vervolgens ook equipped gaan drukken. Of er mee leren leven dat zwakkere lifters de prijzen voor je neus wegkapen. Nou, wat een prachtige keuzes. Zou de IPF nu eens aparte raw records gaan bijhouden, dan is het een andere zaak.

Trouwens wel lullig dat raw wedstrijden zo slecht worden bezocht.

Ik vind dat je niets MOET...als je competitie wilt doen en dat uit principiële redenen alleen maar raw wilt doen, zijn er ook mogelijkheden, weliswaar beperkter maar ze zijn er wel. Maar er zijn maar weinigen die uit principiële redenen raw tillen! Vaak zijn er andere redenen...geld (niet iedereen kan of wil geld besteden aan gear) is een belangrijke reden en daarnaast ook het feit dat niet iedereen meer kilo's weet te halen uit gear. Daarnaast schrikt de pijn en moeite af en verwachten velen dat alles vanzelf gaat.
Je trekt een "magisch" shirt aan en, hupsakee, je drukt 50 kg meer op de bank...zo werkt het dus niet...je zult moeten wennen aan een shirt en wellicht ook diverse shirten moeten uitproberen om te kijken wat voor jou het beste werkt.

Het is zeker lullig dat er zo weinig animo is voor de rawwedstrijden, vooral omdat iedereen er altijd de mond over vol heeft! :p
Zelfs het publiek laat het afweten (want het is allemaal niet zo spectaculair).

Goeie training!
Ik ben heel benieuwd voor het NK!

• #2.843
Daarom beter altijd raw benchen, als iedereen het zou doen had je dat "gehannes" met die shirts niet, ik spreek nu enkel alleen voor mezelf en niet voor huggybear:o

Iedereen wil ook terug naar de natuur, alleen niet te voet!;)

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

Goeie training!
Ik ben heel benieuwd voor het NK!

Thnx Spencer...ik ben ook heel benieuwd...het kan vriezen, het kan dooien ;)

Good defence Huggy! :thumb:
"iedereen wilt terug naar de nauur, alleen niet te voet" :roflol:

Ik ga eens nadenken over een RAW Bench Press League voor NL.
Of is die er al..?
Want dat "uitbommen" kan natuurlijk niet éh... ;)

Geared en Raw drukken moet je inderdaad los van elkaar zien, maar dat shirted training ten koste gaat van je rawkracht zou ik niet meteen willen zeggen. Door de zwaardere gewichten waarmee je traind in een shirt went je lichaam ook aan zwaardere gewichten. Je moet het wel consequent afwisselen...niet alleen maar in shirt drukken...zoals ik het nu doe, 1x per week shirted en 1x per week raw wordt je rawkracht er zeker niet minder op, getuige het feit dat ik vorige week wederom 5x5x160 raw gedrukt heb.
En wat heet shirtedtraining...tot 160 doe ik raw, en daarna pas het shirt aan, dus heb ik toch al menig setje met vrij pittige gewichten raw gedaan :)

Wat je 2e vraag betreft...zal ik het voorbeeld van Ruud Gransier nemen, Dr. Strong. Hij heeft 3 shirts, maat 60 wat hem ruim zit en waar hij 230 in drukt, hetgeen hij ook raw drukt als hij een goede dag heeft...dan een maat 58 wat hem strak zit...hiermee kan hij al gewichten van 250-260 aan en dan nog een maat 56 wat superstrak zit...hiermee kan hij gewichten uitdrukken van 280kg (hij komt helaas niet op zijn borst met een halter in dat shirt). Het maakt nogal een verschil uit! Hoe strakker het shirt, hoe meer je zult moeten laden om "onder" te komen, je moet effies kijken of je dan ook de power hebt om weer boven te komen :).
Wat het shirt betreft wat ik heb, een maat 54 heb ik destijds gekocht toen ik onder de 140kg BDW zat. Ik ben zwaarder geworden waardoor het shirt strakker is komen te zitten. Ik heb een nieuw shirt gekocht (ook een 54 wat altijd strakker zit dan een ouder, gebruikt shirt) omdat ik de ijdele hoop heb dat ik na het NK paar kilo zal kwijtraken...ik kan het me makkelijker maken, gewoon een maat shirt groter kopen ;)

Je geeft zelf al aan dat hoe strakker het shirt hoe minder je op de borst krijgt, what's the point?

• #2.846
Ik ga eens nadenken over een RAW Bench Press League voor NL.
Of is die er al..?
Want dat "uitbommen" kan natuurlijk niet éh... ;)

Bij mijn weten is die er nog niet, alhoewel er hier en daar wel wat regionale rawbenchpress wedstrijden worden georganiseerd.
Wat let je om in 2011 mee te doen aan de raw wedstrijd bankdrukken die de NPB hopenlijk weer organiseerd?

Uitbommen heb ik de beste remedie tegen...ik kijk hoeveel benchpressers op het NK BD in mijn klasse zijn.
Als het maar 3 man zijn, is dat ideaal...ik doe dan openen met 50kg raw, trek dan mijn shirt aan voor een beurtje met 250kg. Als die 2 resterende beurten in shirt dan niet lukken ben ik nog altijd niet uitgebomd en ben ik met 50kg raw een heel trotse 3e ;)

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten is die er nog niet, alhoewel er hier en daar wel wat regionale rawbenchpress wedstrijden worden georganiseerd.
Wat let je om in 2011 mee te doen aan de raw wedstrijd bankdrukken die de NPB hopenlijk weer organiseerd?

Uitbommen heb ik de beste remedie tegen...ik kijk hoeveel benchpressers op het NK BD in mijn klasse zijn.
Als het maar 3 man zijn, is dat ideaal...ik doe dan openen met 50kg raw, trek dan mijn shirt aan voor een beurtje met 250kg. Als die 2 resterende beurten in shirt dan niet lukken ben ik nog altijd niet uitgebomd en ben ik met 50kg raw een heel trotse 3e ;)
Wie weet Hug, wie weet..? ;)
Het zou een bijzondere strategie zijn, beginnen met 50kg... :rolleyes:

:roflol:

Zou Kennelly ook beginnen met 50kg RAW? :D

• #2.851
:roflol:

Zou Kennelly ook beginnen met 50kg RAW? :D

Hahaha, ik zou me onsterfelijk (belachelijk) maken binnen de NPB als ik dat zou doen...kweenie of er minumgewichten zijn die je b.v. moet drukken, anders zou je in een klasse waar slechts 1 deelnemer is door met een lege halter 1 rep te maken alreeds kampioen zijn, hetgeen natuurlijk waanzin zou zijn.

Aanstaande maandag is de belangrijkste training voor de wedstrijd...de strategie die we dan kiezen voor het NK is afhankelijk van wat ik dan overtuigend kan drukken.
Er zijn diverse mogelijkheden...ik zou ook in mijn oude shirt kunnen beginnen en voor een safebeurt met 220-225 kunnen beginnen, vervolgens het nieuwe shirt aantrekken en dan 230 en eventueel hoger...we zullen zien. :)

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

Ik denk dat Kennely in de peuterspeelzaal al 50kg in zijn eerste beurt deed. ;)

Wellicht toen ook al zijn 1e kuur? ;)
Oeps wat zeg ik dan nu :x Dom van me om überhaupt ervan uit te gaan dat Kennely ook maar "iets" gebruikt:duh:
Kennely drukt bijna 500kg puur natuur, het is pure afgunst als iemand wat anders beweerd ;)

je moet de anabole aspecten van moedermelk niet onderschatten :D

• #2.853
je moet de anabole aspecten van moedermelk niet onderschatten :D

Ik heb overigens moedermelk gehad!!!
Zou het daaraan liggen?

Ik weet wel dat het vaker door advocaten als excuus wordt aangehaald bij jonge criminelen, zo in de trend van:....hij kan er niets aan doen, hij heeft een slechte jeugd gehad, want zijn mammie wilde hem geen borstvoeding geven ;)

Ik niet, ik had de fles :(

Hmm, dan zal ik toch maar eens op zoek moeten gaan naar een lekkere milf!

• #2.857

Och....beetje zielig...ben je er inmiddels wel al overheen of ga je ook nog ontsporen :p?

Melk is overigens goed voor elk... alhoewel ik heb eens gelezen van een of andere vegetarische dokter dat als je veel melk drinkt dat je dan net zo word als een koe...dik en traag, zou het kloppen? Ik drink veel melk :o

Hmmm, ik zal daar maar niet over oordelen.

Just kidding ;).

Ik heb mijn eerste nutritionele stapjes wel aan de tette gezet overigens. ;)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

Chopper bob dronk op een gegeven moment 9ltr/dag. ;)
Melk uit een pak éh, niet uit de tiet! :rolleyes:

• #2.860
Ik heb mijn eerste nutritionele stapjes wel aan de tette gezet overigens. ;)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

Chopper bob dronk op een gegeven moment 9ltr/dag. ;)
Melk uit een pak éh, niet uit de tiet! :rolleyes:

9L per dag :eek:...dan redt je het volgens mij niet met moedermelk...de koe produceert gemiddeld 25 L per dag, zo'n 7500L per jaar...heb zo mijn twijfels of onze vrouwelijke soortgenoten dat kunnen evenaren ;)

Terug
Naar boven