XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

  • Plankenkoorts

    Morgen dan de 2e bankdrukcompetitiewedstrijd van het seizoen in Nijmegen bij Atlas...pff...merk nu toch al dat het begint te kriebelen.

    Fysiek hoef ik me geen zorgen te maken...tis vaak alleen jammer dat ik op technisch gebied wel eens steken laat vallen...ben meer het type "domme kracht":o

    Mentaal zit ik voor/tijdens een wedstrijd ook nooit echt lekker in mijn vel...ben dan vaker wat onzeker van mezelf...en heb door mijn gemoedelijke aard nogal moeite om me kwaad te maken.

    Maar goed...ik zal mijn best doen...en van iedere wedstrijd leer je wat (al is het maar hoe het niet moet;)).

    Wellicht zie ik sommigen van jullie nog bij Atlas?

    Stay strong, keep lifting!
     
    Pendlay row

    Pendlay row: this superstrict version of the bent-over row is a back killer. Yeah, we know you'll love it:thumbs:

    THE TRADITIONAL barbell row has been a mainstay in the training arsenal of athletes for as long as there have been barbells. It's a fantastic mass-builder that widens and thickens your back while also strengthening your biceps and forearms. Well, we'd like to introduce you to the Pendlay row--a more powerful version of the bent-over row invented by Glenn Pendlay, an Olympic weightlifting coach from Wichita Falls, Texas.

    The movement utilizes superstrict form, as your torso remains perfectly straight and parallel to the floor at all times. You'll also return the bar to the floor after every repetition, as opposed to holding it above the floor as in the traditional style. So with the bar on the floor and your arms straight, you'll adjust the bend in your hips and knees accordingly to get in perfect Pendlay position and keep that form throughout. (Yep, it's brutal). We're sure it'll become one of your favorite exercises on back day.

    THE HOW
    * With your feet spaced apart as wide as necessary, bend over and grasp the bar with an overhand grip.
    * Bend your knees and hips, and make sure your back is perfectly straight and parallel to the floor. Avoid the tendency to look up, but rather keep your head straight and your eyes focused directly toward the floor.
    * With your abs tight and without moving your upper body, powerfully pull the bar upward until it touches your middle to lower abs. Squeeze your lats hard at the top.
    * Lower the bar under control back to the floor.
    * Relax your grip, reset and repeat.
    PENDLAY POINTERS


    http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/


    Stay strong, keep lifting!
     
    Nieuw wedstrijd PR van 205kg!

    Hoi,

    De bankdrukwedstrijd bij Atlas was goed gegaan!

    Warming up 10*70, 3*100, 3*130, 1* 160 en vervolgens in shirt 1* 190.

    Als aanvangsgewicht voor de 1e beurt had ik 200kg gekozen...een gewicht waar ik tijdens shirted training goed mee overweg kan.
    Ik ging op de bank zitten, en sprak mezelf een beetje moed in: ik wist immers dat ik meer aankon.
    200kg ging dan ook als een speer omhoog...dan de tweede beurt met 205kg...ook die was geen probleem en dat was tevens een nieuw wedstrijd pr. Tenslotte 210kg...hier kroop toch de twijfel...zou ik dit wel halen?...En dat is gewoon verkeerd om met die gedachte onder een halter te kruipen...:duh: Die 210 kwam goed vrij van mijn borst, maar halverwege viel ik stil...volgens omstanders maakte de halter een korte neergaande beweging, waarna ik de armen alsnog volledig (met een helaas ongelijke strekking) strekte...hetgeen dus terecht geen geldige beurt was.

    Ik kreeg ook wat adviezen van o.a. Gerrit Vos, Piet Legerstee (van NKV Atlas) en Ton Teelen (wereldkampioen bij de Masters 3)...ik blijk toch wel de neiging te hebben om met mijn billen of hoofd los te komen van de bank, en ik moet meer controle over de halter zien te houden...beheerst zakken en met overtuiging uitdrukken...laten zien dat je er vertrouwen in hebt en het gewicht aankan. Dit zijn uiteraard aandachtspunten richting het NK.

    Dan de beurten die toch wel veel indruk op me maakten vandaag :clap:
    Zo was daar Ad v/d Ven...hij drukte 250kg met net geen 110kg lichaamsgewicht.
    Dan Tagy Parnian die met nog geen 65kg lichaamsgewicht liefst 195kg wist te drukken!
    Pjotr v/d Hoek is ook helemaal terug van weggeweest...227,5kg...dat belooft wat richting het EK...(op het WK werd hij 5e!)
    Dan Ralph Bouhuizen...de pechvogel van de afgelopen 3 wedstrijden...waarin hij geen enkele goede beurt had (9 misbeurten) had vandaag 3 goede beurten en kwam ook op 205kg uit...hij had een ruimer shirt gekocht en duidelijk aan zijn techniek gewerkt...heel fijn voor hem!
    Ook Frans van de Putten was met nog geen 90kg heel sterk door 220kg te drukken! Mijn eigen gewicht was overigens 140,8kg waarmee ik de zwaarste deelnemer van die dag was:o...maaaaaaaaaaaaar deze alinea toont weer eens aan dat je niet persé een superzwaargewicht hoeft te zijn om superzware gewichten te drukken!

    De volledige uitslagen vinden jullie op de site van de NPB (www.powerliftingbond.nl) en de site van Wim Wamsteeker (www.wimwam.nl).

    Dan last but not least een woordje van dank van mijn kant aan Rinaldo (Riri van dit forum) voor de bereidheid om mij te willen coachen...hij heeft harder dan ik moeten werken door me in het shirt te persen;)...thnx Rinaldo!:thumbs:
     
    Hoi,

    De bankdrukwedstrijd bij Atlas was goed gegaan!

    Warming up 10*70, 3*100, 3*130, 1* 160 en vervolgens in shirt 1* 190.

    Als aanvangsgewicht voor de 1e beurt had ik 200kg gekozen...een gewicht waar ik tijdens shirted training goed mee overweg kan.
    Ik ging op de bank zitten, en sprak mezelf een beetje moed in: ik wist immers dat ik meer aankon.
    200kg ging dan ook als een speer omhoog...dan de tweede beurt met 205kg...ook die was geen probleem en dat was tevens een nieuw wedstrijd pr. Tenslotte 210kg...hier kroop toch de twijfel...zou ik dit wel halen?...En dat is gewoon verkeerd om met die gedachte onder een halter te kruipen...:duh: Die 210 kwam goed vrij van mijn borst, maar halverwege viel ik stil...volgens omstanders maakte de halter een korte neergaande beweging, waarna ik de armen alsnog volledig (met een helaas ongelijke strekking) strekte...hetgeen dus terecht geen geldige beurt was.

    Ik kreeg ook wat adviezen van o.a. Gerrit Vos, Piet Legerstee (van NKV Atlas) en Ton Teelen (wereldkampioen bij de Masters 3)...ik blijk toch wel de neiging te hebben om met mijn billen of hoofd los te komen van de bank, en ik moet meer controle over de halter zien te houden...beheerst zakken en met overtuiging uitdrukken...laten zien dat je er vertrouwen in hebt en het gewicht aankan. Dit zijn uiteraard aandachtspunten richting het NK.

    Dan de beurten die toch wel veel indruk op me maakten vandaag :clap:
    Zo was daar Ad v/d Ven...hij drukte 250kg met net geen 110kg lichaamsgewicht.
    Dan Tagy Parnian die met nog geen 65kg lichaamsgewicht liefst 195kg wist te drukken!
    Pjotr v/d Hoek is ook helemaal terug van weggeweest...227,5kg...dat belooft wat richting het EK...(op het WK werd hij 5e!)
    Dan Ralph Bouhuizen...de pechvogel van de afgelopen 3 wedstrijden...waarin hij geen enkele goede beurt had (9 misbeurten) had vandaag 3 goede beurten en kwam ook op 205kg uit...hij had een ruimer shirt gekocht en duidelijk aan zijn techniek gewerkt...heel fijn voor hem!
    Ook Frans van de Putten was met nog geen 90kg heel sterk door 220kg te drukken! Mijn eigen gewicht was overigens 140,8kg waarmee ik de zwaarste deelnemer van die dag was:o...maaaaaaaaaaaaar deze alinea toont weer eens aan dat je niet persé een superzwaargewicht hoeft te zijn om superzware gewichten te drukken!

    De volledige uitslagen vinden jullie op de site van de NPB (www.powerliftingbond.nl) en de site van Wim Wamsteeker (www.wimwam.nl).

    Dan last but not least een woordje van dank van mijn kant aan Rinaldo (Riri van dit forum) voor de bereidheid om mij te willen coachen...hij heeft harder dan ik moeten werken door me in het shirt te persen;)...thnx Rinaldo!:thumbs:

    Mooie prestatie hoor! :thumbs:
     
    Heel netjes kerel om een nieuw PR te zetten!
    210 dus ook geduwd maar niet reglementair, nouja das toch gewoon ook heel erg sterk!! Zie je van de week weer op de sportschool, Grtzzz Jules
     
    Heel netjes kerel om een nieuw PR te zetten!
    210 dus ook geduwd maar niet reglementair, nouja das toch gewoon ook heel erg sterk!! Zie je van de week weer op de sportschool, Grtzzz Jules

    Thnx Jules,

    Zeker weten kom ik deze week weer naar de sportschool!...er is nog werk aan de winkel richting het NK;)...ik heb deze week middagdienst en zal dinsdag of woensdag in de ochtenduren komen trainen.
     
    Goed gedaan hoor Rene! Jammer van die 210, die gaat de volgende keer dus mooi wel lukken! :cool:
     
    ja netjes gedaan rene,

    maar meer explosief zijn en gewoon doordouwen.
    klinkt makkelijk maarzo werkt het wel.
    Die 205 was wel super.

    gr weak
     
    ja netjes gedaan rene,

    maar meer explosief zijn en gewoon doordouwen.
    klinkt makkelijk maarzo werkt het wel.
    Die 205 was wel super.

    gr weak

    Ik zal er aan werken, weak...als je verder nog tips zou hebben, dan hoor ik het graag...jouw beurten waren overigens allemaal perfect! :thumbs:Op jouw techniek is voor zover ik dat kan beoordelen niets aan te merken en je had naar mijn mening ook nog kracht over om meer te drukken...je zult op het EK beslist een mooie podiumplaats weten te bemachtigen...ik wens je bij deze alvast heel veel suc6!


    Stay strong, keep lifting!
     
    Goed gedaan hoor Rene! Jammer van die 210, die gaat de volgende keer dus mooi wel lukken! :cool:

    Thnx TGA!

    Over 8 weken hebben we het NK...dat de kracht er is om 210 te bankdrukken geeft een goed gevoel, nu nog de techniek perfectioneren (in mijn geval is er wat dat betreft nog flink werk aan de winkel;))

    Stay strong, keep lifting!
     
    Congrats met je wedstrijd pr, jammer van die 210, volgende keer nail je 'em gewoon!
     
    congrats Huggy,
    Mooie prestatie! Ik was niet in de gelegenheid om je te komen aanmoedigen (sorry)
     
    congrats Huggy,
    Mooie prestatie! Ik was niet in de gelegenheid om je te komen aanmoedigen (sorry)

    Hoi Wim, het is verder geen probleem hoor!
    Als je eenmaal onder de halter ligt, moet je het toch zelf doen en er vooral ook zelf in durven te geloven. Rinaldo heeft overigens uitstekend zijn best gedaan...het shirt zat perfect:thumbs:! Ik was echt opgelucht dat hij me wilde helpen.

    Ik heb begrepen dat jullie vrijdag naar Leon gaan?
    Helaas heb ik middagdienst :( anders zou ik ook wel komen en een lekkere rijstevlaai met slagroom meegenomen hebben:meal:

    Wil je van mijn kant Ylke beterschap wensen en Rinaldo nogmaals bedanken?

    P.S. doe je overigens mee aan de 400 punten wedstrijd in Geldrop?

    Stay strong, keep lifting!
     
    Nee, ik doe niet mee.We zijn aan het trainen voor het NK (anders wordt het misschien te veel ) Kayan doet wel mee, dus ga misschien we ff kijken.
    We gaan vrijdag idd naar Leon ( ik ga zwaar buigen en Leon mag me aftikken op mijn techniek :P )
    De vinger van Ylke gaat iets beter, hij had er nog wel last van.
    We zien elkaar nog wel, ga jij naar die 400 punten wedstrijd?
    Groeten Wim
     
    Nee, ik doe niet mee.We zijn aan het trainen voor het NK (anders wordt het misschien te veel ) Kayan doet wel mee, dus ga misschien we ff kijken.
    We gaan vrijdag idd naar Leon ( ik ga zwaar buigen en Leon mag me aftikken op mijn techniek :P )
    De vinger van Ylke gaat iets beter, hij had er nog wel last van.
    We zien elkaar nog wel, ga jij naar die 400 punten wedstrijd?
    Groeten Wim

    Jammer dat je niet meedoet bij de 400punten wedstrijd...een vetleren medaille voor boven je bed is altijd mooi meegenomen;)
    Maar ik begrijp het wel hoor...het is idd verstandiger om je krachten te sparen tot op het NK op 15 maart...
    Helaas ben ik verhinderd om te gaan kijken bij de 400 punten wedstrijd...

    Doe je overigens mee aan het NK bankdrukken?
    Het zou leuk zijn als er wat meer tegenstand in de zware klasse zou zijn.

    Stay strong, keep lifting!
     
    Jammer dat je niet meedoet bij de 400punten wedstrijd...een vetleren medaille voor boven je bed is altijd mooi meegenomen;)
    Maar ik begrijp het wel hoor...het is idd verstandiger om je krachten te sparen tot op het NK op 15 maart...
    Helaas ben ik verhinderd om te gaan kijken bij de 400 punten wedstrijd...

    Doe je overigens mee aan het NK bankdrukken?
    Het zou leuk zijn als er wat meer tegenstand in de zware klasse zou zijn.

    Stay strong, keep lifting!

    Bankdrukken? daar heb ik niks te zoeken ( mijn doel is eerst 180kg ). Pas als ik naar de 200kg ga dan overweeg ik het :)
     
    Bankdrukken? daar heb ik niks te zoeken ( mijn doel is eerst 180kg ). Pas als ik naar de 200kg ga dan overweeg ik het :)

    Wees niet zo bescheiden...en het is ook weer ervaring wat je opdoet...en het is ook nog eens kort in de buurt en zoveel man doen er niet mee in de 125kg+ klasse, het kan zomaar gebeuren dat anderen uitbommen...en dan ben JIJ Nederlands Kampioen!...dus grijp je kans!;)

    Stay strong, keep lifting.
     
    Wilk's punten

    Wellicht interessant voor hen die het (nog) niet weten:

    Om resultaten van atleten uit verschillende klasses met elkaar te kunnen meten is de Wilks formule bedacht.

    De Wilks formule rekent op basis van het eigen lichaamsgewicht van de atleet en de prestatie (totaal aantal kg) een puntenaantal uit.
    Wilk’s punten worden als volgt uitgerekend: Ga op een weegschaal staan en kijk hoe zwaar je exact(!) bent. Aan ieder specifiek lichaamsgewicht hoort namelijk een specifiek coëfficiënt. Dit specifieke coëfficiënt wordt vervolgens vermenigvuldigd met het totaal gewicht wat je hebt behaald,de uitkomst hiervan zijn dan je Wilk’s punten.

    Om het gemakkelijk uitrekenbaar te maken is een Wilks calculator gemaakt. Op de site van Wim Wamsteeker (www.wimwam.nl) vind je zo’n calculator. Je scrolt naar onderen en dan vind je vervolgens onder EXTRA een Wilk's calculator.

    Vul links bij Bodyweight (kg) je eigen gewicht in en rechts bij Total(kg) de prestatie in.
    Vervolgens klik je of op: Calculate Men’s Formula Total òf Calculate Women’s Formula Total.
    Het aantal Wilkspunten wordt vervolgens berekend en verschijnt bij Wilks Total:

    Onder Wilk's formula vind je overigens ook de coëfficiënten van ieder lichaamsgewicht.

    Op de 2e bankdrukcompetitie bij Atlas waren naar Wilk’s punten gerekend de drie beste lifters:

    1) Tagy Parnian drukte met een bdw van 64,30kg een gewicht van 195kg hetgeen 156,50 Wilk’s punten zijn.
    2) Ad v/d Ven drukte met een bdw van 109,80kg een gewicht van 250kg hetgeen 147,20 Wilk’s punten zijn.
    3) Pjotr v/d Hoek drukte met een bdw van 93,20 een gewicht van 227,5kg hetgeen 142,80 Wilk’s punten zijn.


    Mijn eigen prestatie was met 205kg bankdrukken bij een bdw van 140,80 goed voor 114,50 Wilk’s punten. Een bdw (bodyweight) van 140.80kg heeft namelijk een coëfficiënt van 0.5583 x 205 = 114,50.
    Om net als Parnian 156 Wilk's punten te behalen zou ik zo'n 280kg moeten bankdrukken:wl: of zo'n 75kg moeten afvallen. Ik vrees dat beiden er voorlopig nog niet inzit;).



    Stay strong, keep lifting!
     
    Laatst bewerkt:
    Vanmorgen getraind bij Jules Bremers van Haefland:thumbs:

    Close grip benchpress 10*70, 5*100 en vervolgens 5*5 130 waarbij het me behoorlijk zwaar viel...zullen nog wel de naweeën zijn van zondag;).

    Vervolgens eens effies wat shoulder/militarypress aan een machine geprobeerd, maar ik kom altijd weer tot de ontdekking dat machines niet voor mij gemaakt zijn, of zou het andersom zijn?;)
    Toen maar het vertrouwde front plate raise met een plate van 55 lbs (klinkt beter dan 25 kg, toch?) 4*8 raises gedaan. Waarbij ik de plate gecontroleerd omhoog breng, effies stil houd en vervolgens beheerst laat zakken.

    Tenslotte gaan barbell rowen...en om bepaalde personen hier op dit forum te vriend;) te houden een ietsiepietsie zwaarder gegaan...5*70, 5*75, 5*80, 5*85 en 5*90.

    Wellicht dat het de oplettende lezers onder jullie al is opgevallen?
    In mijn training staan het getal 3 & 5 centraal...3-5 exercises per training, 3-5 sets per exercise, 3-5 reps per set, 3-5 minuten pauze tussen de sets enz. Voor mij persoonlijk werkt dit goed (heb ik het idee)...maar wellicht ben ik ook gewoon te lazy om een heel assortiment aan assistance en sets en reps af te werken:o

    Stay strong, keep lifting!
     
    Laatst bewerkt:
    Back
    Naar boven