uncLez
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 47
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 100kg
Niet echt, want 44 lbs is maar 20 kg

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

...het waren toch 25kg = meen ik circa 55 lbs toch?
) Ik doe overigens smal drukken met de ellebogen uit elkaar net als bij het gewoon banken...ik krijg echt niet fatsoenlijk mijn ellebogen tegen mijn lichaam aangehouden
Nu staat er in het boek van Frédéric Delavier (Krachttraining een anatomische benadering) te lezen dat als je smal doet banken met de ellebogen naar buiten de nadruk op de triceps zou leggen en met de ellebogen langs het lichaam meer de nadruk legt op binnenkant borstspier en deltaspieren...eerlijk gezegd heb ik hier niet voldoende kennis over...wellicht een van jullie?
Ziet er weer uit als een lekkere training Rene, hopelijk gaat die verrekt irritante schouder/elleboog blessure nou snel weg bij mij, kan ik ook weer aan de slag ^^
Hey Rene, ik heb dat boek ook en volgens mij is het gewoon een fout. (overigens een super boek hoor)
Elbows in = triceps! Elbows out is meer nadruk op borst.
Grtzzz Jules
…dan de test of er „verborgen gebreken“ waren…bloeddruk 140/75 (redelijk)…cholestorol 4.0 (prima) en suiker 5.0 (goed). BMI bleek 42 te zijn en vetgehalte zo’n 30%
. Buikomvang 125 cm en borstomvang 140cm (pfff…viel me nog mee dat mijn borstomvang groter is dan mijn buikomvang
). Conditietest…fietsen op een of ander zielig hometrainertje…het ding kraakte al toen ik ernaar keek…de hartslag ging tijdens het fietsen niet echt spectaculair omhoog en dat bleek dus goed te zijn…dan een krachttest…de arts die overtuigd vegetariër is en waarschijnlijk zo’n 70kg lichter dan mij was pakte me bij mijn polsen en ik moest dan „proberen“ om mijn armen omhoog te duwen…ik weet het, het was gemeen, ik had hem moeten waarschuwen dat ik aan krachtsport doe…hij had me stevig bij mijn polsen vast en toen ik mijn armen omhoog deed, hing hij er zowat als een vaatdoek aan
…conclusie: stevig overgewicht, maar verder een goede gezondheid!
Altijd goed zo een uitgebreid log!
Als Leon Smeets zo een goede begeleider is heb ik er alle vertrouwen in dat je je doelen dit jaar zal halen!
Wat is zo een beetje je weekschema? Maandagen zijn meestal slechte dagen hoor ik..
Wanneer is je next BP training?
...less is more...in mijn geval althans.Geen wonder, dat zou ik ook gehad hebben na die eerdere geforceerdse 1RM poging "met-de-arts-lift".
De tank was toen gewoon al weer leeg, je hebt je gewoon bij voorbaat te veel uitgesloofd, geef het nou maar toe.![]()

Hoi Champ!
Leon Smeets is voormalig topsportcoördinator van de NPB en er komen regelmatig jongens van heinde en verre om bij hem te trainen (b.v. de " mannen uit Alkmaar", Ylke, Rinaldo en Wim wiens log ook op DBB te lezen is).
Hij neemt zich alle tijd en moeite voor iedereen die serieus powerlift gericht wil trainen.
Vrijdag ga ik pas weer trainen...ik train tweemaal de week...heb eens drie keer per week gebankdrukt, maar dat werkt niet zo voor mij...ik herstel dan niet of nauwelijks...één keer per week banken is voor mij voldoende voor vormbehoud en die tweede keer is dan bedoeld om uiteindelijk progressie te boeken. Eén keer per week doe ik een zware training (3x3) en de tweede training is dan een medium training (5x5). Ik werk met submaximale gewichten (70-90% van mijn 1 RM) en doe ontzettend weinig assistance...less is more...in mijn geval althans.
Stay strong, keep lifting!
Hoi Champ!
Leon Smeets is voormalig topsportcoördinator van de NPB en er komen regelmatig jongens van heinde en verre om bij hem te trainen (b.v. de " mannen uit Alkmaar", Ylke, Rinaldo en Wim wiens log ook op DBB te lezen is).
Hij neemt zich alle tijd en moeite voor iedereen die serieus powerlift gericht wil trainen.
Vrijdag ga ik pas weer trainen...ik train tweemaal de week...heb eens drie keer per week gebankdrukt, maar dat werkt niet zo voor mij...ik herstel dan niet of nauwelijks...één keer per week banken is voor mij voldoende voor vormbehoud en die tweede keer is dan bedoeld om uiteindelijk progressie te boeken. Eén keer per week doe ik een zware training (3x3) en de tweede training is dan een medium training (5x5). Ik werk met submaximale gewichten (70-90% van mijn 1 RM) en doe ontzettend weinig assistance...less is more...in mijn geval althans.
Stay strong, keep lifting!
en niet Alkmaar!
...ik heb het inmiddels veranderd! Rene ik heb me ook maar eens geregistreerd. Gefeliciteerd met de 205. Die 210 zit er zeker in. Wellicht meer... We moeten alleen nog een manier vinden om je 'ns kwaad
te maken zoals Rinaldo. Ik zie je wel weer bij Leon.
Groet Danny

kan kloppen, maar mijn mening zou sneller zijn dat als je een zwakke borst tricpes of schouder hebt je jezelf concentreerd om deze sterker te maken! en goede bankdrukker wil tenslotte een evenwichtig lichaam hebben.
Over het stukje van rug.. ben ik het helemaal eens.. toch zijn er veel mensen die zullen zeggen dat Bend over rows meer dikte in de rug maken en brede latpulls meer wijdte in de rug maken. wie wil er nou geen mooie V-vorm
maar is maar een mening![]()