Champ
Competitive Powerlifter
- Waardering
- 41
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 130kg
Hoi Champ,
Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat het beter is als je een evenwichtig lichaam hebt...maar ik ken niemand waar bij alles tot in perfectie evenwichtig is, uitgezonderd wellicht diverse Mr. Olympia's
Ik denk dat e.e.a. ook genetisch is bepaald en uiteraard zul je met keihard trainen ook je zwakke punten sterker kunnen èn zelfs moeten maken, als je beter in bankdrukken wilt worden. Maar iedereen heeft oefeningen waar hij of zij beter en minder goed in is...zo is de ene powerlifter goed in KB en is bij de ander de DL het sterkste onderdeel en bij weer een ander het BD.
Pulldowns zijn naar mijn mening overigens maar een slap aftreksel van chin ups / pull ups...het is werken met een machine die een oefening makkelijker maar niet effectiever voor je maakt. Enne...wat die V-vorm betreft...ik heb geen V-vorm en ook geen sixpack, maar ben desondanks een echte tripple X hoor
Stay strong, keep lifting!
Positief antwoord man!
over dat aftreksel gesproken, ben ik het ook mee eens! Ondanks dat latpull wel wat voordelen heeft omdat het makkelijker is.. vooral voor zware mensen

Wat is een Tripple X?

...en doe verder ook geen pulldowns...zoals ik al schreef train ik vrijwel nooit met machines.
...zelfs een 10kg plate veroorzaakte een pijnlijke spanning...toen eens wat anders geprobeerd...een barbell genomen...en met een wide grip front barbell raise gedaan zonder ook maar ergens last van te hebben!!! (2x5x20 / 2x5x25 en 1x5x30kg). Tenslotte nog wat gaan barbell rowen (6x8x60kg)...met een mediumgreep die veroorzaakte weer wat irritatie aan mijn schouder...vervolgens ook daar een wide grip toegepast en wederom nergens last van
,dit doen
(en hopelijk daarna niet dit
.) Woensdag train ik wel en Willy volgens mij ook. Maar wellicht als je Leon even belt dat je maandag toch terecht kunt.
...je hebt echt een spotter nodig die dat vasthoudt.
)