XXL Nutrition

Benen groeien niet

Waardering
0
Hoi, ik train al meer als 2 jaar en ik ben 14kg bijgekomen maar dit is vnl in bovenlichaam.

Ik heb dus een probleem met mijn beentraining, ik squat nu sinds 8 maanden ook, doe leg press(ook kuiten hierop), leg extensions en leg curls.(Romanian/stiff legged heb ik nog niet deftig gedaan omdat ik het echt niet voel werken,ermee tot failure gaan lijkt me onmogelijk, en ik heb al veel gelezen over de uitvoering ervan, dus ik denk wel da ik ze correct uitvoer.)

En ik kom dus geen kneut bij in men benen, ik vind dit uitermate frustrerend.

Schema :

squat om te beginnen 4x6-8reps opbouwend gewicht 60kg - 100kgmax op smith machine
leg extensions 4x6-8reps 50 - 70kg
leg curls 4x6-8reps 45 - 65kg
leg press 4x6-8reps 120 - 150kg
en dan kuiten op de leg press 150 - 170kg ook 4 sets van 15 - 20 reps

ik train op deze manier 2 keer per week op dinsdag en zaterdag. Met enige uitzondering dat ik op zaterdag met de losse squat werk (wel met minder gewicht maar zeker even intensief)

Ik let niet heel fanatiek op mijn voeding, ik eet elke dag wel pasta/kip of combinatie en drink meestal wel 4 proteineshakes per dag, eet wel wat bananen tussendoor en drink veel water.

ik zou dus toch wel IETS moeten bijkomen?

Laatst bewerkt:
1. werk je schema terug van 2x naar 1x per week
2. let vanaf nu WEL fanatiek op je voeding (dit is prioriteit nummer 1 !), maak een voedingsschema en laat hem hier op het board oordelen
3. Probeer te gaan deadliften (begin laag in gewicht en werk allereerst aan je uitvoering)

Je reps aantal zijn verder goed, meestal zie je met de squat en deadlift wel dat er gebruik gemaakt wordt van de 'omgekeerde piramide' dus beginnen met 12-15 reps in de 1e set en eindigen met 5-7 reps in je laatste set.
Dit zou je ook kunnen proberen..

Suc6!

mischien eens fullsquats proberen, zelfde als gewone squat maar je gaat zo diep als je maar kan met een iets lichter gewicht.

tip: train je benen zoals je je armen traint(hard en zwaar)en ze zullen wel groeien....

is squatten niet slecht voor de knieën?

Ja en ook voor je rug, dus ik zou het nooit van mijn leven doen.
Mijn 50kg wegende personal trainer heeft dat gezegd. En die gast is
vet gespierd want hij heeft Bl0kJeS!!!

Mugje zei:

??? Je moet em ook goed uitvoeren dan is er niks aan de hand. De squat word niet voor niets the king of exercises genoemd;)

De squat is zo overschat hè.

Mugje zei:
:roflol:

Ben je wel in kracht bijgekomen? of dat oook al niet?
Heb je spierpijn volgende dag? zoja probeer is wat lichter, zo nee probeer zwaarder.

Altijd los squatten, die leg-extensions eruit en in de plaats wat meer setjes squatten. Legcurl en romanian deads afwisselen. Verder je aantal sets en reps meer afwisselen, want als je altijd hetzelfde traint is het niet moeilijk dat je niet vooruit gaat.

sqautten goed zwaar gaan..

Ik kan me niet voorstellen dat als je echt zwaar squat dat je benen niet groeien..

FULLSQUATS.. geen quarter of 1/8th squats die ik altijd zie als mensen squatten in de smith machine. Los zou nog beter zijn..

j354j4 zei:
FULLSQUATS.. geen quarter of 1/8th squats die ik altijd zie als mensen squatten in de smith machine. Los zou nog beter zijn..

Ik geloof hier persoonlijk niet zo in.. mijn eigen ervaring is in ieder geval dat ik beter ga op normale squats (tot horizontale hoogte).

Combinatie van Quarters (CNS), sumo's (heupen) en full's is relaxt :).

Maar goed, volgens mij moet je eens gaan periodiseren, want zo te zien volg je al 8 maanden hetzelfde schema :D.

D. zei:
De squat is zo overschat hè.
En de Leg Press is imo onderschat.

Doe eens heel zware legpresses. Hang er maar gerust 5 rode schijven aan elke kant aan 10x25+20=270 kilo :) Lijkt veel maar met leg press kan je veel gewicht weg duwen. Misschien kan je nog wel zwaarder gaan. Ik krijg er altijd een lekkere pomp van en groeien er wel goed mee. Kon er ook elke week meer gewicht aan hangen en werd er sterker in terwijl ik met de squat bijna geen vooruitgang in gewicht boek.

Vind ik ook, leg press owns squat voor quads.
En nu komen alle pl'ers uit hun hok voor een internetrel ws :D

Terug
Naar boven