XXL Nutrition

Benen groeien niet

Waardering
0
Hoi, ik train al meer als 2 jaar en ik ben 14kg bijgekomen maar dit is vnl in bovenlichaam.

Ik heb dus een probleem met mijn beentraining, ik squat nu sinds 8 maanden ook, doe leg press(ook kuiten hierop), leg extensions en leg curls.(Romanian/stiff legged heb ik nog niet deftig gedaan omdat ik het echt niet voel werken,ermee tot failure gaan lijkt me onmogelijk, en ik heb al veel gelezen over de uitvoering ervan, dus ik denk wel da ik ze correct uitvoer.)

En ik kom dus geen kneut bij in men benen, ik vind dit uitermate frustrerend.

Schema :

squat om te beginnen 4x6-8reps opbouwend gewicht 60kg - 100kgmax op smith machine
leg extensions 4x6-8reps 50 - 70kg
leg curls 4x6-8reps 45 - 65kg
leg press 4x6-8reps 120 - 150kg
en dan kuiten op de leg press 150 - 170kg ook 4 sets van 15 - 20 reps

ik train op deze manier 2 keer per week op dinsdag en zaterdag. Met enige uitzondering dat ik op zaterdag met de losse squat werk (wel met minder gewicht maar zeker even intensief)

Ik let niet heel fanatiek op mijn voeding, ik eet elke dag wel pasta/kip of combinatie en drink meestal wel 4 proteineshakes per dag, eet wel wat bananen tussendoor en drink veel water.

ik zou dus toch wel IETS moeten bijkomen?

Laatst bewerkt:
1. werk je schema terug van 2x naar 1x per week
2. let vanaf nu WEL fanatiek op je voeding (dit is prioriteit nummer 1 !), maak een voedingsschema en laat hem hier op het board oordelen
3. Probeer te gaan deadliften (begin laag in gewicht en werk allereerst aan je uitvoering)

Je reps aantal zijn verder goed, meestal zie je met de squat en deadlift wel dat er gebruik gemaakt wordt van de 'omgekeerde piramide' dus beginnen met 12-15 reps in de 1e set en eindigen met 5-7 reps in je laatste set.
Dit zou je ook kunnen proberen..

Suc6!

mischien eens fullsquats proberen, zelfde als gewone squat maar je gaat zo diep als je maar kan met een iets lichter gewicht.