AndroidHealthClinic

Benen groeien niet

@Chunky

Probeer dit eens, als je met barbell curl bijvoorbeeld eerst 8 x 50kg, 6 x 50kg en 4 x 50kg deed (allemaal tot failure, total = 18reps), doe dan eens 6 x 5 x 80kg (geen failure, total = 30reps). Dus bijna 2x zoveel werk verzet, maar zonder failure.

DumphuiZ zei:
@Metal wolf
Concentric failure is dat je failure hebt bij de concentrische fase en eccentric failure is dus dat je failure hebt bij de eccentrische fase.
Meestal wordt met failure concentric failure bedoeld.
:scratch: In gewoon Nederlands?..

Maargoed, ik durf bij de squat zowiezo niet tot faillure te gaan. Bang dat ik 'm niet meer omhoog kan krijgen en ik met de bar en al neerplof. Zodra ik moeite krijg leg ik 'm terug in het rek. Das ten opzichte van los squatten wel weer fijn aan een smith squat. Kan je zonder spotter toch net iets verder gaan.

Metal_Wolf zei:

Maargoed, ik durf bij de squat zowiezo niet tot faillure te gaan. Bang dat ik 'm niet meer omhoog kan krijgen en ik met de bar en al neerplof. Zodra ik moeite krijg leg ik 'm terug in het rek. Das ten opzichte van los squatten wel weer fijn aan een smith squat. Kan je zonder spotter toch net iets verder gaan.

Concentric (positive) failure betekent dat je zelf het gewicht niet meer tegen de zwaartekracht in kan bewegen.

Eccentric (negative) failure betekent dat je ook het gewicht niet meer gecontroleerd kan laten zakken.

fles olie achterover

Metal_Wolf zei:

Bijna 3000 posts en niet weten wat concentric en eccentric is? :rolleyes:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa tof! weer een topic over failure! Laat ik dan maar weer het gebruikelijke zeggen: Tot failure gaan lijdt to fatigue, daarom is een goed programma eromheen gebouwt om die ook weer te laten verdwijnen. Tot failure is een waardevolle BB tool als er mee weet om te gaan.

Als je groot wil worde moet je pompen. Dus verhoog je reps
leg extensions 4x12-15reps
leg curls 4x12-15reps
leg press 4x15-25reps
Calf raise 4x20reps
Met een zwaar gewicht en lage aantal reps train je op kracht.

jawa zei:
Als je groot wil worde moet je pompen. Dus verhoog je reps
leg extensions 4x12-15reps
leg curls 4x12-15reps
leg press 4x15-25reps
Calf raise 4x20reps
Met een zwaar gewicht en lage aantal reps train je op kracht.

damn.. Jij weet veel zeg!

Van jou kunnen we nog wat leren!

BBD zei:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa tof! weer een topic over failure! Laat ik dan maar weer het gebruikelijke zeggen: Tot failure gaan lijdt to fatigue, daarom is een goed programma eromheen gebouwt om die ook weer te laten verdwijnen. Tot failure is een waardevolle BB tool als er mee weet om te gaan.

Juist!

Probleem is dat 95% van de mensen in de gym niet weet wat periodisatie inhoud. En van de 5% die het wel weet, wil maar 1% het toepassen :p

Pff allemaal mooie kwebbels weer. Wie van jullie heeft een been boven de 70 cm? Wie boven de 75 en wie boven de 80?
De topic starter wil een tip over hoe hij zijn benen kan laten groeien.
Krijgt ie hier 100 verschillende adviezen.
Leg press
Nee Squat
Tot Failure
Niet tot Failure
Beyond failure
Rep 3-5
Reps hoger houden tot 15 reps.
1x per week
6x per week suqaten
Ga 10.000 cals eten

Valt me op dat de meeste met de wonderbaarlijke tips nog geen 20 of max begin 20 zijn.
Sommige van jullie groeien overal nog op. Dus elk schema werkt in jullie ogen.
Maar reply gewoon op zijn vraag.

En in plaats van je moet dit of dat doen, kun je ook gewoon zeggen probeer eens zus of zo.
Jullie zijn allemaal zo stellig in wat je doet zo goed is.

Sorry ik ben chaggie vandaag ;)

RichardV zei:
Pff allemaal mooie kwebbels weer. Wie van jullie heeft een been boven de 70 cm? Wie boven de 75 en wie boven de 80?
...
Valt me op dat de meeste met de wonderbaarlijke tips nog geen 20 of max begin 20 zijn.

Nee... Niet wéér de ik-ben-groter-dus-ik-weet-het-beter discussie he :no:

En in plaats van je moet dit of dat doen, kun je ook gewoon zeggen probeer eens zus of zo.
Jullie zijn allemaal zo stellig in wat je doet zo goed is.

Ok, daar ben ik het dan wel weer mee eens :yes:

eq_909 zei:
Nee... Niet wéér de ik-ben-groter-dus-ik-weet-het-beter discussie he :no:

Ok, daar ben ik het dan wel weer mee eens :yes:

Kerel, dat hoor je me niet zeggen of wel?

Dat het misschien waar is is iets anders:D
Maar zo bedoelde ik het niet.
Allemaal theorieen, maar de meeste trainen minder als 2 jaar.

RichardV zei:
Kerel, dat hoor je me niet zeggen of wel?

Dat het misschien waar is is iets anders:D
Maar zo bedoelde ik het niet.
Allemaal theorieen, maar de meeste trainen minder als 2 jaar.

Daar heb ik maar een ding op te zeggen... het is minder dan

:D

Die Richard heeft gewoon een veel te grote mond voor iemand met zijn vet%.
En zuipen kan die ook al niet! Wat menen je benen trouwens?

D. zei:
Die Richard heeft gewoon een veel te grote mond voor iemand met zijn vet%.
En zuipen kan die ook al niet! Wat menen je benen trouwens?

Haha mijn benen zullen groter zijn als jou middel.
Drinken is niet meer zoals vroeger nee, maar is ook niet erg.
Mijn bf weet je niet eens, dus waar heb je het over, kleine pikkezwaaier.
Ben je trouwens al begonnen met trainen?

Nee man, ik heb een onwijs dikke buik. Mede omdat ik niet train, kom anders eens in mijn log!
Ik schat jouw bf op een procentje of 60.

Terug
Naar boven