MuscleMeat

Benen trainen

Ajeanz

Novice
Waardering
0
Mijn voetbalseizoen zit er weer op en dat betekent dat ik me vol kan gaan storten op het trainen van mijn benen(naast de training die ik doe voor mijn bovenlijf). Omdat ik niet veel ervaring met het trainen van mijn benen heb wil ik jullie vragen welke oefeningen ik beslist moet combineren en hoeveel setjes en reps ik moet doen om meer massa te creeeren.
Ik hoop dat jullie me van nuttige infomatie kunnen voorzien!;)

-Squat
-Leg Press
-Leg extension

6-12 reps.

Hoeveel sets hangt af van hoelang je al traind

• Topic Starter Topic Starter
Ik train nu ongeveer twee jaar maar heb gedurende deze periode weinig to niks aan benen gedaan ivm voetbal, voor spiergroepen als rug en borst doe ik 4 sets á 6-10 reps.
Zijn deze drie oefeningen voldoende om al mijn beenspieren te trainen? Heb ik bijv geen oefening nodig voor mijn kuiten of pakken deze oefeningen de kuiten mee?
Bedankt voor je snelle reactie!

Ajeanz zei:
Ik train nu ongeveer twee jaar maar heb gedurende deze periode weinig to niks aan benen gedaan ivm voetbal, voor spiergroepen als rug en borst doe ik 4 sets á 6-10 reps.
Zijn deze drie oefeningen voldoende om al mijn beenspieren te trainen? Heb ik bijv geen oefening nodig voor mijn kuiten of pakken deze oefeningen de kuiten mee?
Bedankt voor je snelle reactie!

Voor kuiten doe je best standing/sitting calve

-Squat
-Squat
-Squat

Dat is zeker voldoende voor je quadriceps iig. Als je goed traint ben je na de squat al zo goed als gebroken. Je zou nog wat voor je hamstrings kunnen doen, romanian deadlift en/of leg curl.

Als je wil kun je je kuiten ook trainen, standing calf raises/seated calf raise, one arm dumbbell calf raise enz enz. De hoofdzaak is dat je squat in ieder geval ;).

Bedankt bro's voor jullie reacties, ik ga hier morgenavond mee aan de slag!

Squats
Front Squats
Romanian Deadlifts

Kuiten werk

pistols. one legged deadlifts.

als voetballer wil je nl. zeker unilaterale oefeningen in je trainingen. Hoe vaak per wedstrijd doe je iets waarbij je vanuit beide benen tegelijk krachtzet zoals bij de standaard squat? Dit wil natuurlijk niet zeggen dat squatten niet goed is :D

Goed dat je je benen gaat trainen, kerel! :thumbup:
Ik train ze zelf nu ong. een jaartje ofzo en je ziet goede vorderingen.
Ik reserveer voor de benen ook een aparte dag in de week.

De oefeningen die ik doe:
- Leg curl
- Leg extensions
- Leg press
- Hack Squat
- Lunge
- Calf raise

Overal: 4 x 10. Calf raise 4 x 10 met 1 x 15 (op 60% van het gewicht) direct ná de laatste set -> ff pompen :D

bedankt voor je reactie, ik ga een dag reserveren voor mijn beentjes, met name de hack squat is een goede oefening voor mij, omdat we geen smith machine op onze sportschool hebben!
Ik heb dan nog een laatste vraag, op welke dag kan ik mijn benentraining het beste inplannen.
Ik train op:
Maandag: Borst, Bicep
Woensdag: Rug, Triceps
Vrijdag: Schouders, Buik
Ik ben van plan mijn benen training op dinsdag te gaan doen, is dit aan te raden?

Ajeanz zei:
bedankt voor je reactie, ik ga een dag reserveren voor mijn beentjes, met name de hack squat is een goede oefening voor mij, omdat we geen smith machine op onze sportschool hebben!
Ik heb dan nog een laatste vraag, op welke dag kan ik mijn benentraining het beste inplannen.
Ik train op:
Ik ben van plan mijn benen training op dinsdag te gaan doen, is dit aan te raden?

je moet een squat rek hebben.. een sportschool zonder smithmachine is imo ideaal!

op dinsdag kan wel.. alleen je onderrug krijgt het zwaar op benen dag.. en dan de dag daarna weer rug trainen vind ik dan niet zo ideaal..

Ik heb al gehoord dat je door je benen te trianen,meer hormonen aanmaakt en daardoor dus ook sneller/meer massa??
Is deze veronderstelling juist,want in mijn trainingsschema maak ik weinig plaats voor benen en buik,...want alsik teveel buikspiere train,krijgik direct zo dikke blokken,en ik durf er mijn kop op verwedden dat na een jaar training(als ik elke week mijn buik doe) dikkere,vooruitstekende abs heb dan dat mijn borstspieren vooruitsteken,en ik wil geen dikke buik,ook al zijn het spieren,...

j354j4 zei:
Squats
Front Squats
Romanian Deadlifts afwisselen met legcurl!

Kuiten werk
Dat + dit:
builderB zei:
pistols. one legged deadlifts.

als voetballer wil je nl. zeker unilaterale oefeningen in je trainingen. Hoe vaak per wedstrijd doe je iets waarbij je vanuit beide benen tegelijk krachtzet zoals bij de standaard squat? Dit wil natuurlijk niet zeggen dat squatten niet goed is :D

Walking Lunges....hij is moordend maar 't groeit d'r van!

Ajeanz zei:
Ik train op:

Of dinsdag goed is...hangt wel een beetje af van welke oefeningen je wilt gaan doen. Zélf probeer ik mijn trainingsdag rug en trainingsdag benen zoveel mogelijk gespreid te houden in de week (benen=dinsdag, rug=vrijdag).
Dit ivm (romanian)deadlifts!

the better dayz zei:
Ik heb al gehoord dat je door je benen te trianen,meer hormonen aanmaakt en daardoor dus ook sneller/meer massa??
Is deze veronderstelling juist,want in mijn trainingsschema maak ik weinig plaats voor benen en buik,...want alsik teveel buikspiere train,krijgik direct zo dikke blokken,en ik durf er mijn kop op verwedden dat na een jaar training(als ik elke week mijn buik doe) dikkere,vooruitstekende abs heb dan dat mijn borstspieren vooruitsteken,en ik wil geen dikke buik,ook al zijn het spieren,...

eEy jOh, dRinK j3 tOcH e3N bRe3ZaHh!!

Terug
Naar boven