Fitness Seller

Beste manier om dikke kuitspieren / kuiten te ontwikkelen

alles is al gezegd in dit topic en denk niet dat je aanleg slecht is dus leg ik me er maar bij neer. Die van Arnold waren ook ronduit slecht. Priority principle!

ja mense inderdaad hardlopen of fietsen en daarbij 1keer per week zware training helpt echt kijk maar naar voetballers

dicki zei:
ja mense inderdaad hardlopen of fietsen en daarbij 1keer per week zware training helpt echt kijk maar naar voetballers

hoezo, fietsen die dan zo veel ?

Ik zag gisteren nog beelden van wielrenners (giro d'Italia)... ****ing kleine kuitjes allemaal. De enige reden dat het nog een beetje ergens op leek was omdat ze zo mager zijn als weet ik wat.

Ditto voor hardlopers.

Nee, als je die kant op wilt gaan zul je intensief moeten fietsen (bergen), of hardlopen (sprints). Kijk maar naar sommige tennissers of sommige voetballers.

g-men zei:
alles is al gezegd in dit topic en denk niet dat je aanleg slecht is dus leg ik me er maar bij neer. Die van Arnold waren ook ronduit slecht. Priority principle!

Prioriteits principe ben ik het helemaal met je eens, maar dat Arnie geen aanleg had voor kuiten niet.

Arnie heeft alleen jaren verkeerd getraind (voor hem) en zijn kuiten pas voledig ontwikkeld toen hij in Z. Afrika samen met Reg Park hele zware sets met lagere reps ging trainen.

Wat genetische aanleg aangaat. Ik vind dat het wel degelijk en hele grote rol speelt.
Iemand met korte spierbuik/lange pees zal nooit hetzelfde resultaat bereiken als iemand met lange spierbuik/korte pees

Wat dat aangaat is het eindresultaat dus wel degelijk genetisch bepaalt. Ik vind alleen dat een genetische achterstand geen reden moet zijn om niet te proberen om alles te proberen om het maximale uit je potentieel te halen en daar zier ik het nog al eens mis gaan

Voor iedereen die ik zich het zweet zie trainen om slechte kuiten beter te maken zie ik er twee die de insteling hebben dat het toch niet uitmaakt wat ze doen en daarom de intelling hebben ontwikkeld "dan doe ik maar niets"

Laatst bewerkt:
wazzup zei:
kijk maar eens naar de kuiten van voetballers, of tennisers, of wielrenners (van die berggeiten), dus tja, dat kun je ook gaan doen. Of gewoon 50 kilo overgewicht en dan goed gaan wandelen (dikke mensen hebben dikke kuiten !)

ja kan wel kloppen heb mijn kuiten bijna nog nooit getraind 1 keer heb ik kuiten 2 weken in me schema gehad maar toch zit ik op de 40 cm koud en ik ben ook al mijn hele leven zwaarder dan de meeste mensen van mijn lengte dus kan wel kloppen:P

40 cm zijn geen grote kuiten!

reviles zei:
ja kan wel kloppen heb mijn kuiten bijna nog nooit getraind 1 keer heb ik kuiten 2 weken in me schema gehad maar toch zit ik op de 40 cm koud en ik ben ook al mijn hele leven zwaarder dan de meeste mensen van mijn lengte dus kan wel kloppen:P

:roflol:

3XL zei:
Ik ben naar aardig wat sterksteman, highlandgames, enz geweest en het geen me altijd weer opvalt is dat, in verhouding met de rest van hun lichaam, veel van deze mannen "kleine" kuiten hebben.
Is over het algemeen wel waar.

Zelf heb ik ook nooit grote kuiten gehad; ze zijn altijd 43 cm (bij elk lichaamsgewicht, vreemd genoeg; nooit specifiek getraind). SlettieBettie heeft altijd 1 cm méér dan ik! En dat terwijl ik ruim 50 kg zwaarder ben... :) Die van haar lopen ook echt helemaal door naar beneden, en ze heeft bijna geen pees! Ook de voorkant is bij haar extreem dik en gespierd. Zij heeft onderbenen waar de meeste zware mannelijke BBers jaloers op zouden zijn.

Kuiten van m'n vriendin (55k) zijn net zo dik als van mij (83k) :rolleyes:

Onderbenen zijn momenteel 49-50 cm (koud) en ik heb de aanleg van m'n moeder gekregen :D

Angerfist zei:
Kuiten van m'n vriendin (55k) zijn net zo dik als van mij (83k) :rolleyes:

Mijn vriendin heeft ook van die monster kuiten.. Kom ik met mn ecto kuitjes aan :( Maarja, heb me al voorgenomen dat ik ze serieus zwaar ga aanpakken.. Dus hopelijk komt dat binnen nu en een paar jaar goed.

lol.dat is werkelijk waar het lelijkste ooit: een vrouw met dikke kuiten. BAH!

3XL zei:
Onderbenen zijn momenteel 49-50 cm (koud) en ik heb de aanleg van m'n moeder gekregen :D
Haha! lucky man!
Mijne zitten op 42 cm koud, maar ben ook wel een stukje kleiner dan jou denk ik met mijn 1m71.

Hoe zit het eigenlijk met de verhouding kuit en arm? Ooit eens iets gelezen dat dat ongeveer gelijk 'moest' zijn qua omvang? ??? dat dat een mooie verhouding zou zijn? Geen idee meer eigenlijk...

mijn arm en kuit zijn beide 42cm(waren 43cm) dankzij cut 1cm eraf

Moob zei:
Hoe zit het eigenlijk met de verhouding kuit en arm? Ooit eens iets gelezen dat dat ongeveer gelijk 'moest' zijn qua omvang? ???

Er is ooit in de 60's een verhoudingslijst opgesteldt door Steve Reeves waarin uitgaande van de polsomtrek aan alles een omtrekmaat gegeven werd die zou voldoen aan het ideaal. Soms word dit lijstje nog wel eens tevoorschijn getovert

Laten deze maten nu precies voldoen aan de maten die Reeves zelf had :rolleyes: :cool: :(

:D

Dit is trouwens ook een leuke [Link niet meer beschikbaar] maar persoonlijk vindt ik het allemaal stierenstront

Spieren behoren voor BB gewoon proportioneel t.o.v. elkaar zo groot mogenlijk ontwikkeldt te worden en niet gekoppelt te zijn aan pols, enkel of weet ik veel wat dan ook.

Laten deze maten nu precies voldoen aan de maten die Reeves zelf had
Haha! tja, zo kan het ook ja. :D

Leuke link ook.
Hecht er zelf ook niet zoveel waarde aan verder. Als in mijn ogen de verhouding maar goed zit.

Hier formule met maten naar aanleiding van de klassieke oudheid:
http://www.sandowmuseum.com/ideal.html (toen ik begon waren mijn kuiten en dijen al "te groot"... yeah right)

En ik had nog zo'n formuletje alleen de website bestaat niet meer:
[Link niet meer beschikbaar]
Dat wil zeggen, de formule is er nog wel, maar dan in het Frans:
http://www.swt.bz/divers/mensurations-ideales.php

ok, saai, saai en onleesbaar, maar wat wel leuk is zijn de fototjes die eronder staan van al die bovenarmpjes... leuke verzameling !

drie jaar op hoog niveau aan basket doen en je zal dikke kuiten hebben

Mijn broer heeft er dikke, en ik ook al zijn de mijn nu nog dikker want hij doet niet aan bodybuilding

Terug
Naar boven