XXL Nutrition

Bevestiging na research voeding voor en na training!?

bodycreator

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hallo allemaal,

Na veel research over de voeding voor en na de krachttraining doe ik nu al een tijdje het volgende.

Tijdens en trainen pak ik 5 gram bcaa.
Direct na het trainen 10 gram Bcaa met 40 gram dextrose (eigen gewicht is 80 kilo).

een half uur na deze inname 1.5 scoop whey protein met 500 gram magere franse kwark.

Zijn er bepaalde tips/verbeter punten over deze voeding tijdens en na de training? Ik wil namelijk niet voor niks trainen...
Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp maar echter heeft iedereen een andere mening.

Greetzz

Blijkbaar niet genoeg research. Ik zelf vind bcaa onzin.. Maar dat vind ik dan..

Na het trainen neem ik altijd gewoon een shake met melk. Zo heb ik carbs en eiwitten. Verder is het niks speciaal. Voor me training een broodje pindakaas met banaan er op.

Het gaat meer om je totaal plaatje voeding. Wat eet je over de gehele dag. Genoeg eiwitten en vetten? Wat je rondom je training eet zal altijd verschillen in mening. Carbs voor of na je training? eiwitten voor of na je training? Gewoon doen wat je zelf fijn vind.

• Topic Starter Topic Starter
Blijkbaar niet genoeg research. Ik zelf vind bcaa onzin.. Maar dat vind ik dan..

Na het trainen neem ik altijd gewoon een shake met melk. Zo heb ik carbs en eiwitten. Verder is het niks speciaal. Voor me training een broodje pindakaas met banaan er op.

Het gaat meer om je totaal plaatje voeding. Wat eet je over de gehele dag. Genoeg eiwitten en vetten? Wat je rondom je training eet zal altijd verschillen in mening. Carbs voor of na je training? eiwitten voor of na je training? Gewoon doen wat je zelf fijn vind.

Thanks voor je hulp.

Bij het ontbijt pak ik eerst 1 scoop whey protein. een half uur later 50 gram havermout. dan om 10:00 4 boterhammen met kipfilet.
om 13:00 4 boterhammen met kipfilet plus banaan en appel.

17:00 blik tonijn op waterbasis

18:00 kip/vis groenten aardappelen

zo ziet mijn voeding er ongeveer overdag uit. Misschien kun je hier meer mee?

Het is niet echt een voedingsschema. Wat is je doel precies? Tel je je macros? (eiwitten, vetten en koolhydraten) Wat is je dagelijks onderhoud? Tel je de calorieën?

Wat je nu opschrijft is meer een opsomming van wat je dagelijks eet. En als ik het zo snel bekijk eet je aardig weinig.

Waarom eigenlijk 1 scoop whey en half u later 50gr havermout? Gooi dan gewoon 80-100gr havermout met melk en scoop whey in blender. Is veel lekkerder.

Het is niet echt een voedingsschema. Wat is je doel precies? Tel je je macros? (eiwitten, vetten en koolhydraten) Wat is je dagelijks onderhoud? Tel je de calorieën?

Wat je nu opschrijft is meer een opsomming van wat je dagelijks eet. En als ik het zo snel bekijk eet je aardig weinig.

Waarom eigenlijk 1 scoop whey en half u later 50gr havermout? Gooi dan gewoon 80-100gr havermout met melk en scoop whey in blender. Is veel lekkerder.

Er wordt gezegd dat je op in de ochtend op lege maag het beste eerst whey kunt drinken. een half uur later ( als het is opgenomen ) de rest van je ontbijt. Ik houd ongeveer bij hoeveel voedingsstoffen ik binnen krijg

ik zit ongeveer op 2800kcal per dag waarvan 30% eiwit 50% koolydraden en ongeveer 20% vet. Mijn doel is niet blijven hangen. Ik blijf nu al een tijdje op dezelfde massa hangen..

Ik ben sowieso meer van je "totaal macro's per dag halen" dan vasthouden aan meal timing hoor, maar je weet dat pindakaas en banaan voor de training elkaar redelijk tegenspreekt toch? Bananen zijn snelle suikers voor snel energie (wat ik kan begrijpen dat je voor je training wilt hebben), maar pindakaas (vetten) zorgen er juist voor dat je die voedingsstoffen langzamer opneemt (en gaat het effect van de banaan dus tegenin). Dus (tenzij je het gewoon voor de totale macro's eet / omdat je het lekker vindt) , is het nogal een kromme combinatie :p

Ik vind dat onzin. Ik eet sochtends als eerst een goed bord brinta en daarna pas me shake en ik gain... Dat is imo broscience.

Ongeveer bijhouden van wat je binnen krijgt houd in dat je het eigenlijk niet doet. Waarom dat zo is? Mensen zeggen vaak dat ze veel eten, maar als ze precies uitrekenen wat ze eten, eten ze zwaar onder onderhoud. Ik zou toch proberen iets specifieker te tellen.
Als ik zo even snel tel op basis van de voedingswaarde die ik gebruik:
1scoop whey 110kcal
50gr havermout 170
4boterhammen(bruin brood) 372kcal. Kipfilet beleg 4 stuks:56kcal
4 boterhammen (bruin brood) 372kcal Kipfilet beleg 4 stuks:56kcal Banaan: 124kcal. appel 70kcal
blik tonijn princes (groente basis) 190kcal
kip/vis/groenten 700kcal <-- dit is dus je avond eten altijd lastig schatten.

bij elkaar geteld (zonder avond eten)
1520.
Met avond eten zal je rond de 2200-2400 komen.

Als ik zo naar jou gewicht en lengte kijk. Is jou dagelijks onderhoud (er vanuit gaand dat je 5x per week traint) rond de 3000. Dit betekent dat je dus bijna 1500kcal (zonder avondeten) onder je onder zit. 600-800kcal (met avondeten).

Als jou doel is om aan te komen zal je 500kcal boven onderhoud moeten zitten.
Dat over je kcal en onderhoud.

Wat je macro's betreft, ik zou het niet met percentages doen.
Wanneer je eiwitinname een percentage is van het aantal calorieën dat je op een dag eet, zal je zien dat de hoeveelheid heel erg verschilt wanneer je 2.000 of 4.000 kcal eet. 30% eiwitten op een dieet van 2.000 kcal per dag staat namelijk gelijk aan 150 gram per dag. Bereken je exact hetzelfde percentage (30%) voor 4000 kcal, dan kom je op 300 gram per dag.

Houd ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht aan. En ongeveer 1gr vet per lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.

Ik ben sowieso meer van je "totaal macro's per dag halen" dan vasthouden aan meal timing hoor, maar je weet dat pindakaas en banaan voor de training elkaar redelijk tegenspreekt toch? Bananen zijn snelle suikers voor snel energie (wat ik kan begrijpen dat je voor je training wilt hebben), maar pindakaas (vetten) zorgen er juist voor dat je die voedingsstoffen langzamer opneemt (en gaat het effect van de banaan dus tegenin). Dus (tenzij je het gewoon voor de totale macro's eet / omdat je het lekker vindt) , is het nogal een kromme combinatie :p
Ik eet het puur omdat het lekker is en omdat het een vulling van me macro's. Niet echt voor energie eigenlijk :roflol: En easy kcals natuurlijk :D:D

Ik vind dat onzin. Ik eet sochtends als eerst een goed bord brinta en daarna pas me shake en ik gain... Dat is imo broscience.

Ongeveer bijhouden van wat je binnen krijgt houd in dat je het eigenlijk niet doet. Waarom dat zo is? Mensen zeggen vaak dat ze veel eten, maar als ze precies uitrekenen wat ze eten, eten ze zwaar onder onderhoud. Ik zou toch proberen iets specifieker te tellen.
Als ik zo even snel tel op basis van de voedingswaarde die ik gebruik:
1scoop whey 110kcal
50gr havermout 170
4boterhammen(bruin brood) 372kcal. Kipfilet beleg 4 stuks:56kcal
4 boterhammen (bruin brood) 372kcal Kipfilet beleg 4 stuks:56kcal Banaan: 124kcal. appel 70kcal
blik tonijn princes (groente basis) 190kcal
kip/vis/groenten 700kcal <-- dit is dus je avond eten altijd lastig schatten.

bij elkaar geteld (zonder avond eten)
1520.
Met avond eten zal je rond de 2200-2400 komen.

Als ik zo naar jou gewicht en lengte kijk. Is jou dagelijks onderhoud (er vanuit gaand dat je 5x per week traint) rond de 3000. Dit betekent dat je dus bijna 1500kcal (zonder avondeten) onder je onder zit. 600-800kcal (met avondeten).

Als jou doel is om aan te komen zal je 500kcal boven onderhoud moeten zitten.
Dat over je kcal en onderhoud.

Wat je macro's betreft, ik zou het niet met percentages doen.
Wanneer je eiwitinname een percentage is van het aantal calorieën dat je op een dag eet, zal je zien dat de hoeveelheid heel erg verschilt wanneer je 2.000 of 4.000 kcal eet. 30% eiwitten op een dieet van 2.000 kcal per dag staat namelijk gelijk aan 150 gram per dag. Bereken je exact hetzelfde percentage (30%) voor 4000 kcal, dan kom je op 300 gram per dag.

Houd ongeveer 2gr eiwit per lichaams gewicht aan. En ongeveer 1gr vet per lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.

Bedankt voor de moeite man!

Ik ga is goed op mijn eten letten en bij houden wat ik binnen krijg. Ik stuur binnenkort even een bericht waar ik precies op uit kom. Het probleem ligt ook een beetje bij dat ik 2 sporten combineer. maandag woensdag vrijdag fitness. dinsdag donderdag zaterdag zondag voetbal. Ik hoef natuurlijk niet super super breed te worden want dat werkt niet bij het combineren van deze sporten maar vooruitgang zal mijn motivatie wel omhoog krikken aangezien ik er zoveel moeite in besteed.

Maar begin maar is met meer eten dan!

Ik sport dus wel elke avond..

Ik vind BCAA's alleen nuttig tijdens het cutten.

In een banaan zitten geen snelle suikers.

Een banaan bestaat uit natuurlijke suikers zoals glucose en fructose. Glucose uit de banaan is direct als energiebron voor het lichaam beschikbaar en glucose wordt daardoor ook wel een snelle koolhydraat genoemd. Door de glucose geeft de banaan snel energie aan je lichaam. Denk dat hij dat er mee bedoeld.

Een banaan bestaat uit natuurlijke suikers zoals glucose en fructose. Glucose uit de banaan is direct als energiebron voor het lichaam beschikbaar en glucose wordt daardoor ook wel een snelle koolhydraat genoemd. Door de glucose geeft de banaan snel energie aan je lichaam. Denk dat hij dat er mee bedoeld.

Ah zo. Volgens mij heeft een banaan een glycemische index van 50 ongeveer ligt er ook aan hoever het gerijpt is natuurlijk, dus dat valt mee. Dextrose is dus nog altijd sneller.

Je maakt het allemaal veel te moeilijk. BCAA is zonde van je geld. Dextrose heb je niet nodig. Whey alleen zorgt ook voor een insuline piek. Als je voor je training wat gegeten hebt en na de training een whey shake neemt dan hebben die dextrose en bcaa echt geen toegevoegde waarde.

Veel belangrijker is dat je in een kcal overschot zit als je progressie wilt boeken.

Hoe rijper hoe sneller.

Als ie onder onderhoud zat zou hij afvallen.

Dat ie niet onder onderhoud zit.

Er wordt gezegd dat je op in de ochtend op lege maag het beste eerst whey kunt drinken. een half uur later ( als het is opgenomen ) de rest van je ontbijt. Ik houd ongeveer bij hoeveel voedingsstoffen ik binnen krijg

ik zit ongeveer op 2800kcal per dag waarvan 30% eiwit 50% koolydraden en ongeveer 20% vet. Mijn doel is niet blijven hangen. Ik blijf nu al een tijdje op dezelfde massa hangen..

Massa ging ik uit van 'massa' niet gewicht. Als ts ook echt massa bedoeld, verkeerd begrepen dan. ;)

Terug
Naar boven