MuscleMeat

biceps hoevaak in de week?

Bezoekers in dit topic

Clairens

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
70kg
Hallo,
Ik wou graag weten hoevaak ik ongeveer per week mijn biceps oefeningen moet doen?
Ik doe meestal gewoon
Barbell Curls
Hammer Curls
En als ik dan nog zin heb Zottman curls

Ik doe het nu 1keer in de week maar het wil niet echt lekker groeien. Er komt de laatste tijd geen verschil meer.
Over de voeding maak ik me geen zorgen. Dat is in orde.
 
Hallo,
Ik wou graag weten hoevaak ik ongeveer per week mijn biceps oefeningen moet doen?
Ik doe meestal gewoon
Barbell Curls
Hammer Curls
En als ik dan nog zin heb Zottman curls

Ik doe het nu 1keer in de week maar het wil niet echt lekker groeien. Er komt de laatste tijd geen verschil meer.
Over de voeding maak ik me geen zorgen. Dat is in orde.
Hoe ziet je schema er verder uit? Wat doe je verder voor oefeningen?
En dat je voeding in orde is geloof ik niet.
 
Hoe ziet je schema er verder uit? Wat doe je verder voor oefeningen?

Ik train op dinsdag Borst en Triceps.
Voor borst: Bankdrukken, Dumbbell Flys, Chest press.
Voor Triceps: Skull Crushers, Tricep Dips, en nog een waarvan ik de naam niet ken.

Op Donderdag Rug en Biceps.
Voor rug verschilt het af en toe. Wel vaak optrekken wide en small grip.
En biceps heb ik al genoemd.

Op zaterdag train ik mijn been spieren op verschillende manieren
 
rig en biceps op 2 verschillende dagen doen zo train je 2x per week.

1x in direct 1x direct zo doe ik em ook.

echt na de rug oefening wil ik nog wel is 1 oefening pompen voor me biceps en andere dag benen en biceps dan pak ik biceps afzonderlijk aan ong 3 oefeningen
 
Wat combineer je dan met je rug? triceps? of doe je enkel rug?
 
Dat vroeg ik me ook af inderdaad.

zoals ik al zei met rug train ik daarna 1 oefening biceps.

voor rug doe ik altijd minimaal 4-5 oefeningen daarna ben ik wel dood op weet niet hoe het met jullie zit maar om daarna nog ff volop een andere spiergroep te doen is niet echt lekker en ben je ook weer te lang bezig
 
Oke in ieder geval bedankt voor de tip!
Maar ziet mijn schema er een beetje goed uit dan qua biceps?
 
Oke in ieder geval bedankt voor de tip!
Maar ziet mijn schema er een beetje goed uit dan qua biceps?

ja hoor niet verkeerd maar als ze niet groeien moet er een oorzaak wezen of je voeding is niet goed of je training is niet goed of rust etc.

gewoon proberen achter te komen wat het kan zijn en probeer is andere dagen biceps te doen en meer herhalingen of juist weinig herhaling veel gewicht of meer oefeningen als 3. etc etc
 
variatie is the key. Wissel het gewoon elke keer af, dan met rug en paar weken later met borst en elke keer verschillende oefeningen en verschillende reps.
 
Ik train op dinsdag Borst en Triceps.
Voor borst: Bankdrukken, dumbbell>Dumbbell Flys, Chest press.
Voor Triceps: Skull Crushers, Tricep Dips, en nog een waarvan ik de naam niet ken.

Op Donderdag Rug en Biceps.
Voor rug verschilt het af en toe. Wel vaak optrekken wide en small grip.
En biceps heb ik al genoemd.

Op zaterdag train ik mijn been spieren op verschillende manieren

Bankdrukken en Chest press is precies hetzelfde.
Doe er een incline bench erin.
 
cably fly, dippen etc elke keer afwisselen gast.
 
Hallo,
Ik wou graag weten hoevaak ik ongeveer per week mijn biceps oefeningen moet doen?
Ik doe meestal gewoon
Barbell Curls
Hammer Curls
En als ik dan nog zin heb Zottman curls

Ik doe het nu 1keer in de week maar het wil niet echt lekker groeien. Er komt de laatste tijd geen verschil meer.
Over de voeding maak ik me geen zorgen. Dat is in orde.

Ik zou me er niet zo druk om maken.
Je bent nog hardstikke in de groei, je lichaam heeft weinig zin om mee te werken.
Pak anders biceps een keer extra, bijvoorbeeld op zaterdag, als de biceps echt zo moeilijk willen groeien.

Maar de rest van je lichaam dan ? Groeit dat dan zoveel harder? Geloof er niks van.
Als het wel is dan train je de andere spieren zwaarder?

Dus dan zou je zwaardere gewichten moeten pakken......
ps Zottman hoef je (nog) niet te doen, je kan dan beter preachercurls pakken. Of concentrated curls op de achterleuning van een inclinebankje.
Dat zijn naar mijn mening massa bouwers voor de biceps.
Zottman is half biceps half onderarmen, en hammercurls is vnl onderarmen. Dan ipv Hammeren, EZ-bar curls pakken.

succes.
 
Laatst bewerkt:
weer iemand dat zijn schouders verwaarloost door die niet te trainen
 
weer iemand dat zijn schouders verwaarloost door die niet te trainen

je hebt gelijk, had ik niet eens gezien
Moet ie die maar zaterdag bij benen er bij knallen.
 
wel weinig oefeningen per spiergroep dat je doet
je wil meer keer per week biceps doen maar je doet maar 2 oefeningen en als je zin hebt een 3e
 
Laatst bewerkt:
Gewoon 1 keer per week. Doe triceps en biceps samen op een aparte dag dus niet na rug en borst.

En je zegt wel dat je niet meer veel verandering ziet. Maar groeit de rest dan nog wel goed? Waarschijnlijk niet en dan moet je je voedingsschemanakijken.
 
wel weinig oefeningen per spiergroep dat je doet
je wil meer keer per week biceps doen maar je doet maar 2 oefeningen en als je zin hebt een 3e
Ik zeg niet dat ik het meer keer in de week wil doen. Dat maak jij er nu van. Ik vraag alleen of ik het op deze manier goed doe. Of dat ik meer dagen moet gebruiken. Ik ben een beginner dus voor mij valt nog een hoop te leren. Als je vind dat ik meer oefeningen moet doen. Noteer er alsjeblieft ook bij wat voor, en wat jou het beste lijkt?

---------- Toegevoegd om 18:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

Gewoon 1 keer per week. Doe triceps en biceps samen op een aparte dag dus niet na rug en borst.

En je zegt wel dat je niet meer veel verandering ziet. Maar groeit de rest dan nog wel goed? Waarschijnlijk niet en dan moet je je voedingsschemanakijken.
Ja de rest groeit geleidelijk aan. Dat gaat allemaal goed. Ik zal wat andere biceps oefeningen gaan doen en dan kijken of het werkt.

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Maandag: Borst, Triceps
Dinsdag: Benen, Biceps
Donderdag: Biceps, Rug(tip van lil priest)
Vrijdag: Schouders, Buik

Is dit misschien wat?
 
Back
Naar boven