Fitness Seller

Big, Bigger, Animal-Legs!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
Wat Mish idd zegt, iedereen loopt maar te b*tchen over dat ik niet sterk genoeg zo trainen. Laat ik het zo zeggen, ik heb gewichten gepakt waar ik zelf versteld van stond, maar of dat werkte? Blijkbaar niet, want sinds mijn coach mij heeft geadviseerd alles veel langzamer te pakker en het echt stil te leggen op het dode punt en dan de contractie te maken heeft bij mij gewoon veel meer nu.
Dus kap ff met dat eindeloze superdude mijn maat pakt meer of ik had je sterker in geschat, want ik denk dat je een training op onze sT meedoet, je het finaal aflegt.
Je heb zoals CP zegt powerliften en BB. Ik maak zonder vies te pushen 10/12 100kg af door het gewicht echt stil op mijn borst te leggen en hem langzaam omhoog te drukken.
Mijn incline presses gaan ook heel erg diep naar beneden en langzaam omhoog.
Cable crosses bijvoorbeeld gaan van ver achter langzaam naar voren tot nek hoogte om de bovenkant aan te spannen.
Daarbij MOET ik van hem ook nog eens diep genoeg in de kabels hangen, rug recht houden, borst naar voren en buik in. En dat alles tegelijk om de contractie zoveel mogelijk te beperken op de borst.
Als laatste nog evene chest pressen of failure met 4x opbouwend gewicht. Rom vanaf zo ver mogenlijk van achter naar voren aanspannen.

Maar voel je vrij om met je creatine maar te komen trainen.
Je zal het wel persoonlijk opvatten, sorry dan, maar iedereen schijnt nog steeds te denken dat je van kuren meteen een enorm gespierd krachtbeest word. NIET DUS! Plus dat ik daar nu absoluut niet voor train.

Een paar maanden geleden vrat ik mezelf gek en woog ik 108,5kg en bankte ik setjes van 140kg en DB met minimaal 42kg. En banken op herhalingen van 8.
Nu ligt dat doel daar niet. Heb meerdere malen duidelijk gezegd dat ik voor minder bf ging en in dieet zit. Weinig BB'ers die in een strak dieet op mijn niveau/leeftijd ff setjes van 120+ banken kerel. (heb 8 weken carb-loos gedieet en 1 dag in de week geladen.)

Maar kom maar trainen zou ik zeggen!
Dit is ook een algemeen bericht voor degene die denken dat ik een 140kg bankend monster ben van de AAS ofzo. Jammer, ik boek meer progressie op de langzame en lichtere spiercontractie manier!
In de winter ga ik pas weer echt bouwen voor de massa, DAN zal ik weer die setjes gaan banken.

kijk maar eens naar die suffe trainingsfilmpjes van jay cutler... die bankt geloof ik 60kg en hij doet toch wel iets goed...

mag ik een keertje meetrainen animal? :kiss:

Zo curtis die komt hard aan ahhahaha, goeie post boris ;)
Jij doet schijnbaar ook echt alles aan je borst, maar anders ga ik een keer creatine gebruiken dan druk ik schijnbaar zo 140 kg weg zou top zijn :D.

Ik vind zoiezo idd krachtstats met deze sport niet zo belangrijk, het gaat meer idd om controle, langzaam en merk bij mijzelf dat met een zwaar gewicht (met zo veel mogelijk negatieve herhaling) bij mij wel begint aan te slaan.

Maar helaas is mijn borst absuluut achter lopend.

• #1.804
Ik kan eerlijk zeggen dat ik nu pas na die paar jaar trainen/bodybuilden mijn lichaam leer kennen. Eerst gromde en smeet ik met gewichten. Halve roms, alles om maar sterk te zijn of te lijken. Wat heb ik ermee bereik? Genoeg, maar VEEL minder dan zoals ik nu train. Lichter, meet contractie en minder hoog juicen en beter eten. Niemand 'kent' zijn lichaam na een jaar bodybuilding, daarom vragen die kneusjes altijd 'Help, ik kom niet vooruit :(' in topics. Simpel, ik kan eerlijk zeggen dat ik pas sinds een jaar echt kan banken. Ik was zo gefocussed op hoge gewichten dat ik het gewoon niet redde tot aan het dode borst punt, dus ik liet hem gewoon niet zakken.
Ja zo kunnen we allemaal 130 drukken, maar juist door laag te beginnen en door die pijn heen te gaan omdat die spier lang niet zo was opgerekt, kon ik na een tijd ineens wel 130/140kg in setjes banken. Max is 160kg mooi op de borst. Maar als ik nu echt een periode 'zwaarder' ga trainen, is dat enkel om een plateau te verleggen, maar zeker niet om dt of dat te kunnen zeggen.

Bodybuilding is voor mij steeds meer een wetenschap als een sport aan het worden.
Iederen kan trainen, maar echt bodybuilden kunnen er maar weinig.

Sowieso haal ik ook veel leer materiaal uit dvd's en boeken. Het befaamde rode spierboekje, de Arnold bijbel, Markus Ruhl XXXl, Big and Loving it, Made in Germany, Dennis Wolf the Beginning. En alle delen van AnimalPak met Frank McGrath.
Het is leuk om te zien hoe ze trainen, maar ik luister ook naar hoe ze trainen en waarom ze zoiets uitvoeren. Ja tuurlijk doe ik enkele oefeningen na. Als ik ze nix vind gooi ik ze eruit, en als ik de groep voel aanspannen waar ze het over hebben en ik heb er baad bij, heb ik weer iets geleerd!

Bor, laat je niet teveel opnaaien, zo nu en dan komen zulke mensen terug in je topic om tegen alles aan te schoppen en dan weer te verdwijnen. Je traint voor jezelf, op jou eigen manier en wat andere daarvan denken is hun probleem!

En het resultaat mag er zijn bij jou, gaat goed iig.

Laatst bewerkt:
kijk maar eens naar die suffe trainingsfilmpjes van jay cutler... die bankt geloof ik 60kg en hij doet toch wel iets goed...

mag ik een keertje meetrainen animal? :kiss:

Jay cutler bankt wel iets meer dan 60 kg hoor haha dit is geen aanval verder naar bor zijn kant.

Animal je hebt helemaal gelijk hoor het gaat er uiteindelijk om hoe je groeit dat is imo nog altijd het belangrijkste.
En je zei eerst 160 te kunnen banken met crappie vorm dat zal je straks ook wel gewoon weer met goede vorm kunnen drukken geef het de tijd.

Veel gasten vallen een stuk terug als ze hun techniek gaan verbeteren maar dat klimt meestal wel binnen korte tijd terug op.

Oke succes bro en laat je vooral niet gek maken door de haterzz

Wat zijn jullie van plan met m'n kinderen?!

Nah, zie ze stil te krijgen of probeer te poseren met hen op je arm

Ah, Mishale doe nou niet zo streng... Het is toch niet veel wat we vragen, een familie-kiekje met de zelfontspanner.... Met moet toch wel lukken om ze alle vier, samen met Animal en jou op de bank te krijgen?

Ik denk dat je nog het meeste moeite hebt om Animal stil op de bank te krijgen.

Dat is wel een foto die bij deze thread hoort, dacht ik zo.... Het is een groot gemis dat we een dergelijke foto niet hebben, op dit moment.

En nog even over de gewichten.... Kracht is iets wat automatisch komt. Dat is niet iets, voor een BB'er, om mee bezig te zijn.... Het is zelfs beter om wat minder te pakken en de oefening echt perfect uit te voeren, dan de oefening versnellen, wat meestal gebeurd wanneer de gewichten omhoog gaan.

Het hoort bij een stukje volwassenheid, om niet geobsedeerd te raken door het aantal kilo's. Daarnaast voorkom je zo een hele hoop blessureleed en het is helemaal niet gegarandeerd, dat een bodybuilder sneller groeid op veel gewicht....

En het aantal bb'ers die pezen en spieren afscheuren tijdens de training, neemt alleen maar toe en dat heeft alles met de belachelijke hoeveelheid kilo's te maken, die sommige mensen menen te moeten gebruiken.

Laatst bewerkt:
ben het 100 % eens met Animal

Ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit in Animals post, maar ik vind veel bb'ers simpelweg ook gewoon wat te makkelijk het krachtaspect aan de kant zetten. Met een goede strikte uitvoering zo hoog mogelijk gaan met de gewichten. Bovendien lijkt er imo veels te weinig gewisseld te worden in trainingstechnieken. Meer variatie in je training zorgt voor dikke groei. Meer powerlift aspecten in je training verwerken zorgt ook voor dikke groei. Meeste BB'ers zijn daar helemaal vies van, maar het wordt toch steeds populairder.

Het is altijd makkelijk om te zeggen 'ik ben geen powerlifter' en dan wat pompsets te maken in de gym, net zo makkelijk als het is om te zeggen 'ik ben geen bb'er' en er dan als een dikke wrat bij te gaan lopen. Naja, je moet trainen zoals je zelf de meeste gains maakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gewichten hier ook wel erg laag vind, zeker als je in een test, tren, winny kuur zit, waar je toch niet bepaalde een slappe jongen van wordt. Maar ik heb ook niet heel je log gelezen en je pics spreken voor zich.

De gewichten die Animal gebruikt zijn voor menselijke maatstaven zoiezo al aan de hoge kant.
Bovendien is het zeer onverstandig om terwijl iemand op het sap staat, de grenzen op te zoeken, omdat op die manier veel mensen geblesseerd raken. En dat is het niet waard....

• #1.812
Man!
Vandaag de nieuwe clen van MP genomen met een eca. Jeeezus t*ring, wat een gevoel zeg!
Ik kon het toch niet laten om meteen te switchen van de HG clen, naar hun clen.
Al 2 maanden loop ik op 80mcg HG elke dag en ik nam een eca en 80mcg daarvan en ik moest eerst ff bij iemand op bezoek en ik schaamde me kapot.
Diegene moest zeker denken dat ik net aan een leugendetector had gezeten ofzo omdat ik zat te rillen en te trillen en helemaal zenuwachtig zat te praten :D

Toen gingen we ff trainen :D Heeeel erg lekker als je zo loopt ;)
Schouders/triceps.

Smith shoulder presses (voor en achter afgewisseld)
12x30 V
12x30 A
10x40 V
10x40 A
8x45 V
8x45 A

Shoulder raises (DB)
12x14
10x16
10x18

Machine isolated shoulder raises
12x35
12x40
10x45

Peck back
12x30
12x35
12x40

DB back raises
12x20
12x20
12x20

Lying cable uprights (zoals Rühl ze doet)
12x50
12x60
12x70
12x80

Shrugs
12x50
12x60
12x60

Plate loaded tricep extensions (one arm)
12x15
12x25
12x30

Tricep pushdowns
12x30
12x35
12x40

Reversed pushdowns
12x25
10x30
10x35

Dips
12xBW (Bodyweight ATM 101kg)
12xBW
8xBW (met moeite :D)

Goeie harde training geweest, overal lekker ingehangen en goed uitgestrekt bij de triceps. Dus ben lekker tevreden. Ben pas 1 week overgeschakeld naar test en tren met winstrol caps (30mg), voeding is erg omhoog gegaan (zal zo een globaal dagelijks schema neerzetten) en ben echt ineens veel en VEEEEL sterker.
Loop goed buff erbij en zal later nog wat foto's posten.
Al is het leuker om ff na een maand pas te vergelijken.

Hier dan een globaal eet schema.

Meal 1
Rijst met vis, broccoli en paprika.
1 bakje (klein bakje) becel pro-activ (kom ik zo op)

Meal 2
Zelfde als boven.

Meal 3
Rijst of aardappel met quarterpounder (van de albert heijn, geen mac ;)) en groente
1 flesje becel pro-activ

Meal 4
Allbran vezels of weetabix in de yoghurt
+/- 50gr noten

Meal 5
3 rijstwafels met pindakaas
yoghurt 500gr
banaan

Meal 6 (optioneel, ligt eraan hoe laat het is)
Rijst met vis of vlees en groente of,
Allbran met 500gr yoghurt.

Dus flink in de carbs, ruim in de eiwitten en groentes.

Rede van de Pro-Activ shit, cholesterol beetje omlaag gooien vanwege bloedonderzoek :D
Was een beetje slecht, oeps...
Dus ook veel vis (panga), omega vetten en die producten ;)
Gaat weer erg lekker op het moment, sterk, buff en lekker zwaar aan het worden.

Morgen junken, dus dat word ff een KFC :D
Latuurrrrrrr

Man!
Vandaag de nieuwe clen van MP genomen met een eca. Jeeezus t*ring, wat een gevoel zeg!
Ik kon het toch niet laten om meteen te switchen van de HG clen, naar hun clen.
Al 2 maanden loop ik op 80mcg HG elke dag en ik nam een eca en 80mcg daarvan en ik moest eerst ff bij iemand op bezoek en ik schaamde me kapot.
Diegene moest zeker denken dat ik net aan een leugendetector had gezeten ofzo omdat ik zat te rillen en te trillen en helemaal zenuwachtig zat te praten :D

Hahah heb ook weleens gehad met clen, als je weer in eerste dag zit.
Was bij iemand op bezoek maar durfde geen melk in de koffie te doen want even ervoor had ik de suiker al over de tafel liggen, trilde zo van het lepeltje af :D

ik vraag me af of die becel pro-activ daadwerkelijk je cholesterol verlaagt man ??? als het echt slecht is zou ik drastischer maatregelen nemen....

ik vraag me af of die becel pro-activ daadwerkelijk je cholesterol verlaagt man ??? als het echt slecht is zou ik drastischer maatregelen nemen....

Stoppen met biefstuk met aardappel en mayo eten en 't jou voorschotelen? :p
Nah, hij heeft wat andere dingen toegevoegd aan z'n meals. Bepaalde groentes + fruit en graanproducten. Zou je LDL omlaag moeten brengen.
Nu alleen nog meer vette vis eten Animal.....

• #1.816
Ja, de assistent arts vroeg al aan de hoofdarts of cholesterol medicijnen iets voor mij waren, maar ze weten hoe ik 'sport', dus hij zei al meteen dat dat kon, maar dat ik dat niet zou doen.
Die medicijnen breken namelijk spier af. Dus ze zei dat als ik me hoe goed aan zou houden, ik nog te redden was haha.
Maar ik ga dalijk toch een boodschapje doen, ik denk dat ik een lekkere vette makreel meeneem. Dat lust ik wel ja!

oja, lekker vis vreten dan :) nice :)

gerookte makreel + ui + tomaat + mme jeanette peper is :meal: met rijst

• #1.818
Gele paprika, broccoli, tomaatje met pangafilet (beetje pittig gemaakt) met rijst en schepje seroendeng. Man! Heerlijk ;)

panga bevat maar weinig goede vette voor zover ik weet... beter makreel, haring, zalm ..

idd, panga is geen vette vis

Terug
Naar boven