XXL Nutrition

Big Cat's 10 Rules to Dieting

axestream zei:
Als dat je mening is moet je niet eerst de discussie aan gaan om vervolgens met zo'n lullige opmerking te komen. Over het algemeen zit BC redelijk op een lijn met de groten der aarde. Daar komt nog bij dat naast de theoretische kennis de resultaten die deze mensen boeken met hun atleten dusdanig zijn dat je niet kunt zeggen dat ze onzin verkondigen.

Je moet niet alles met sarcasme betitelen. Ik bedoelde dat bloedserieus; aangezien hij de theorie in praktijk brengt, lijkt het mij eerder dat hij zal weten wat wel of niet succes boekt.
Ik redeneer niet vanuit een select groepje atleten, maar in zijn algemeenheid.

Ik zeg ook nergens dat men wel of niet naar hem moet luisteren danwel dat de waarheid verkondigd wordt. Doe eens niet zo uptight allemaal.

@ je voorganger: het hele moraal was juist dat de eiwitten het volle gevoel geven en niet de vetten...;)

Nogmaals, het zal me verder jeuken wat wel of niet aangenomen wordt, welke expertise wel of niet goed voor je is. Voor elke expertise is er immers contra-expertise.

Maar goed, aangezien hier onlangs de relativiteitstheorie werdt vergeleken met BC's Diet-rules, denk ik dat geen enkele mening hierover een toegevoegde waarde heeft, aangezien het naar een waarde-ordeel wordt gebracht die bijna lachwekkend is ( met alle respect )

I'm outta here

wazzup zei:
Ik kreeg de indruk dat dat een paar (2) weken voor de Mr O zou zijn, dat zou dus midden in zijn cut zijn en zeker niet als KH laden de dag ervoor... Ik kreeg de indruk dat hij dat dag in dag uit at. Ik zal er nog eens naar kijken, zien of ik het wat duidelijker kan krijgen.

Ik heb trouwens wel eens 700 gram KH op 1 dag gegeten (refeed tijdens cut)... best wel een shitload eigenlijk ... maar goed, ik weeg dan ook maar 80 Kg en niet zoveel als Kevin Levrone :eek:

Als je 135 kilo droog weegt, dan spreken we over een goeie 80 kilo spiermassa, of 80 kilo metabolisch actieve cellen die allemaal hun eigen calorie behoefte hebben ... Uiteraard zal hij er niet zoveel nadeel van ondervinden als jij ...

Of we kunnen alle twee verkeerd zijn en de logische conclusie trekken dat dit misschien is waarom levrone al in geen 4 jaar nog in deftige vorm was voor de MR.O... :D

Beetje raar om eerst te beweren dat wat de man zegt pertinent onjuist is, om later weer te zeggen dat hij er in de praktijk wel resultaat mee kan boeken. Zeggen dat het je niet interesseert wat wel of niet aangenomen wordt vind ik een cop out om niet met tegenargumenten te komen.

PS: De theorieën werden niet vergeleken, slechts de (ir)relevantie van de "oudheid" ervan. Dat wist je echter ook wel, want je bent niet slecht met woorden. ;)

De vetzuurstofwisseling wordt zodanig gereguleerd dat de vorming en afbraak van vetzuren sterk reageren op de behoeften aan energie en andere stoffen. Zo is de vetzuursynthese maximaal als er koolhydraten en energie voldoende zijn en vetzuren schaars.

E voila, inderdaad. Vetzuur synthese lijdt tot een toename aan triacylglycerol. Fatty acid synthase is dan ook een van de belangrijkste spelers in het vetopbouwend process. Vandaar dat dieten dit proces ook remt, door norepinephrine (kun je misschien meenemen naar je ephedrine thread). Dus dank u om dit even op een rijtje te zetten : hoog KH , laag vet, toename van vetzuur synthese, meer vetzuren, meer vetzuuropslag in de vorm van TAG.

De snelheidsbepalende stap in de vetzuursynthese wordt gekatalyseerd door acetyl CoA carboxylase. Het enzym wordt gereguleerd door de hormonen adrenaline, insuline en glucagon. Deze boodschapperstoffen signaleren de totale behoeften van het organisme. Insuline activeert de vetzuursynthese. Glucagon en adrenaline hebben het tegengestelde effect.

Blijf gaan je bent goed bezig :)

De regulering wordt ook uitgeoefend door de concentraties in de cel van citraat, palmitoyl CoA en AMP. Het sleutelenzym reageert dus op aan het organisme betreffend regulering en aan locale regulering.
Acetyl CoA carboxylase wordt geïnactiveerd als gevolg van fosforylering door een AMP afhankelijk proteïne kinase. Het wordt geactiveerd door de binding van citraat.
Vetten hebben bovendien een apolair karakter (niet oplosbaar in water) . Koolhydraten en eiwitten binden wel water wanneer ze worden opgeslagen. Hierdoor bevat 1 gram vet zes keer meer energie dan 1 gram glycogeen waaraan water is gebonden

Vandaar dat een laag KH dieet en en ephedrine AMPK activeren om vet afbraak te verbeteren. En juist omdat vet erg rijk is aan calorien, is het belangrijk de energie balans te doen dalen. Een laag KH dieet leidt tot een reductie in ATP. Het ratio ATP/AMP zakt, waardoor AMPK wordt geactiveerd.

Dus waarover ben je nu bezig, je hebt net op een rijtje gezet wat ik sta te vertellen ... dank u, maar het lijkt me niet de meest zinnige strategie want nu sta je royaal voor paal.

Dan stel ik voor; dat je eerst de typen fatburners eens benoemt; doel je hier op chitosan? CLA? efedrine? WAT? Heb je uberhaupt weleens onderzocht welke stoffen er in FB's zitten en wat deze precies doen ?
[/b]

Chitosan is geen fatburner, het komt niet eens het lichaam binnen. Een fatburner moet ofwel een effect hebben op de lipolyse, ofwel op de mitochondriale respiratie, ofwel op de oxidatie van vetten. Fatburners zijn doorgaans gebaseerd op lipolytische stoffen die het adrenergisch systeem verbeteren (yohimbine, ephedrine, synephrine, octopamine, aminophylline, caffeine, guarana, ...). Over welke fatburner zou je het liefst geschoold worden want ik zet je best wel graag voor paal hoor.

You make me look good. Maar ja, fat chicks always make me look good ...

Je zweert bij medline he? Bijna ziekelijk..verbreed je horizon eens ipv medline te propageren. Gelukkig is Erasmus niet de enige met toegang tot wetenschappelijke info ;)

Tuurlijk zweer ik bij de medline, het is een search engine van alle gepubliceerde peer review studies. Makkelijk om te vinden welke studies je nodig hebt.

Op wat vertrouw jij dan ? Je waarzegster ?

Meestal tussen 6 en 8 zelfs, adrenaline in de middag

Hangt af van je diurnaal ritme, maar dank u om NOG maar eens mijn punt te bevestigen.

Ik hoop dat je de creme de la creme op het gebied van menselijke fitheid wordt en het wiel wellicht opnieuw uitvind. Misschien dat ik zelfs nog alaaf roep als ik je passeer

Dank u, maar deze farce is al ode genoeg aan mijn grootheid. Als je zo verder gaat krijg ik nog grootheidswaanzin. Algauw ga ik geloven dat je echt zo dom bent als je je voordoet. Ofwel modder je maar wat aan.

Axe, je kunt ook alles uit proportie trekken. Dat ik op een paar punten mijn bedenkeningen heb wil nog niet zeggen dat ik het onmogelijk acht dat hij succes heeft/ Wat een onzinnige conclusie. Heel veel opvattingen en theorietjes werken in de praktijk en sommige feiten KUN je simpelwel niet bekritiseren. Laten we even duidelijk stellen dat het hier om een andere kijk op zaken gaat en niet om het bepalen van iemands succes ratio....

en zo irrelevant is oudheid niet; gelukkig is er evolutie

SHE zei:

Je argumentatie kunst verbaast me enorm. My point is dat als je vet wil verliezen dat je je succes meet aan de hand van het vet dat je verliest en dat vergelijkt met de hoeveelheid verloren spiermassa en de moeite die je erin steekt. Hierbij zijn alle andere factoren compleet irrelevant. Als ik mijn prestatie wil verbeteren, dan geef ik miss koolhydraat wel een belletje. Als ik een kampioen wil, dan luister ik naar de logica en de wetenschap.

De hersenen en spieren kennen geen gluconeogenese, ze zijn wat de gluconeogenese betreft afhankelijk van de lever en de nieren die de gevormde glucose weer afgeven aan het bloed.

Calorische restrictie verhoogt de concentratie aan GLUT1 transporters, dus de bevoorrading van de hersenen blijft onder alle omstandigheden dezelfde. De spieren krijgen nu inderdaad minder glucose, bijgevolg gaat deze enorme metabolische actieve masse (in bbers meer dan 50% van het lichaamsgewicht) zijn mitochondrien omschakelen naar de verbranding van vetten in plaats van glycogeen. Het resultaat is vetverbranding. Dank u wel alstublieft. Gelieve het nu wat moeilijker te maken, dit is belachelijk.

Prima, als je maar ophoud alles een hormoon te noemen..

Wat is dat nu voor opmerking ? Gaat het over glucose als hormoon ? Dat is het ook, bepaalde delen van de hersenen hebben geen insuline receptoren en daar speelt glucose een directe rol op de regeling door actrivatie van kalium gevoelige kanalen (KI receptoren). Het is wel degelijk een hormoon.

SHE zei:
Ehm, volgens mij begrijp jij het niet helemaal dan. Alhoewel je bijna zelf de reden voor mijn punt geeft.
Laag in KH's gaan zitten zegt dus niets over de uiteindelijke vetafbraak , vandaar dat ik bovenstaand repliek aanhaal. Lees ook vooral de laatste zin nog eens.
Daarnaast heeft men inmiddels in Denemarken ( zoek nu direct de verifieerbare titel onderzoek op ) ontdekt dat vetverlies in weze geen ruk met laag KH inname of vetten te maken heeft, maar dat de clou in de consumptie van eiwitten zit.

:eek: Ok, **** it, jij weet niks. Heb jij eigenlijk wel gestudeerd ?

SHE zei:
Axe, je kunt ook alles uit proportie trekken. Dat ik op een paar punten mijn bedenkeningen heb wil nog niet zeggen dat ik het onmogelijk acht dat hij succes heeft/ Wat een onzinnige conclusie. Heel veel opvattingen en theorietjes werken in de praktijk en sommige feiten KUN je simpelwel niet bekritiseren. Laten we even duidelijk stellen dat het hier om een andere kijk op zaken gaat en niet om het bepalen van iemands succes ratio....

en zo irrelevant is oudheid niet; gelukkig is er evolutie

Ok, misschien ben je nog maar nieuw in deze sport, maar laat me even uitleggen waar dit om gaat. Als een bodybuilder dieet dan gaat het er om om de droogste mother****er op het podium te zijn, en er in slagen dit te bereiken in zo kort mogelijke tijd omdat lang dieten ten eerste je bulk verkort en ten tweede leid tot meer spierafbraak.

Vandaar dat elke theorie die minder effectief is afgedaan heeft. Repartitie van nutrienten met insuline sensitizerende middelen bijvoorbeeld werkt enorm goed bij mensen met diabetes en obesitas, om ze op een normaal gewicht te krijgen, maar hebben een omgkeerd effect in iemand die echt in topvorm wil geraken.

Dat lijkt een beetje het probleem met wat jij doet, namelijk dingen van iemand anders lezen en conclusies trekken dat dat dan maar correct is. Iets wat geld voor een obese vrouw geld niet voor een athleet met 8% vet en 120 kilo spiermassa. Obesitas is een pathologie. Ik krijg ook stilaan de indruk dat je daar alles van lijkt te weten :) Daarom moet je inzicht hebben, en iets van de materie verstaan, wat hier duidelijk niet het geval is als je teksten citeert die je ongelijk bewijzen.

Ik heb respect voor je poging, en ik zou heel graag hebben dat je na een paar jaar studeren nog eens terugkomt en dan kunnen we dit eens overdoen in het echt.

!!BarmaN!! zei:
en she als ik mag vragen waarop baseer je alles ben jij ooit super dik geweest en ben je heel veel afgevallen op jouwn manier?

Nee, alleen super dik geweest als je haar antwoorden leest :)

hahahaha lol die is goed geflest

Ja, ze kent er (nog) niet veel van. Maar ik hou wel van haar attitude.

Ik hoop niet dat SHE het serieus opvat en begrijpt dat Big Cat alleen maar karma komt scoren ;)

Wel cool inderdaad, een echte discussie! met termen die ik niet begrijp en nog nooit gelezen heb:D

SHE zei:
Maar goed, aangezien hier onlangs de relativiteitstheorie werdt vergeleken met BC's Diet-rules,

sis, ik heb je tot nu toe nog respecteerd, maar ik denk dat je nog even moet lezen hoe ik het zei. ik vergeleek niks, vertelde enkel dat een oud onderzoek niet altijd wil zeggen dat het niet klopt of achterhaald is. als vb. daarvan de relativiteitstheorie van einstein welke uit 1905 stamt.

Big Cat zei:
Ja, zeg, alsjeblieft. Straks gaan mensen nog denken dat ik vriendelijk ben of zo. Zeg geen zulke dingen, dat schaadt mijn reputatie ;)

och ik hou wel van een catfight op zen tijd.. dus jullie 2 ga zo door, tis vermakelijk, maar ondertussen heb ik een vraagje...

misschien een optie om ff in het nederlands te praten ipv met die moeilijke woorden want ik snap er geen klote van (ik ben dan ook maar een wanabe it-er), maar ik vind het wel interresant, om een beetje op iets dieper niveau te achterhalen hoe het nu werkt met die eiwitten, koolhydraten en vetten....

Terug
Naar boven