De vetzuurstofwisseling wordt zodanig gereguleerd dat de vorming en afbraak van vetzuren sterk reageren op de behoeften aan energie en andere stoffen. Zo is de vetzuursynthese maximaal als er koolhydraten en energie voldoende zijn en vetzuren schaars.
E voila, inderdaad. Vetzuur synthese lijdt tot een toename aan triacylglycerol. Fatty acid synthase is dan ook een van de belangrijkste spelers in het vetopbouwend process. Vandaar dat dieten dit proces ook remt, door norepinephrine (kun je misschien meenemen naar je ephedrine thread). Dus dank u om dit even op een rijtje te zetten : hoog KH , laag vet, toename van vetzuur synthese, meer vetzuren, meer vetzuuropslag in de vorm van TAG.
De snelheidsbepalende stap in de vetzuursynthese wordt gekatalyseerd door acetyl CoA carboxylase. Het enzym wordt gereguleerd door de hormonen adrenaline, insuline en glucagon. Deze boodschapperstoffen signaleren de totale behoeften van het organisme. Insuline activeert de vetzuursynthese. Glucagon en adrenaline hebben het tegengestelde effect.
Blijf gaan je bent goed bezig
De regulering wordt ook uitgeoefend door de concentraties in de cel van citraat, palmitoyl CoA en AMP. Het sleutelenzym reageert dus op aan het organisme betreffend regulering en aan locale regulering.
Acetyl CoA carboxylase wordt geïnactiveerd als gevolg van fosforylering door een AMP afhankelijk proteïne kinase. Het wordt geactiveerd door de binding van citraat.
Vetten hebben bovendien een apolair karakter (niet oplosbaar in water) . Koolhydraten en eiwitten binden wel water wanneer ze worden opgeslagen. Hierdoor bevat 1 gram vet zes keer meer energie dan 1 gram glycogeen waaraan water is gebonden
Vandaar dat een laag KH dieet en en ephedrine AMPK activeren om vet afbraak te verbeteren. En juist omdat vet erg rijk is aan calorien, is het belangrijk de energie balans te doen dalen. Een laag KH dieet leidt tot een reductie in ATP. Het ratio ATP/AMP zakt, waardoor AMPK wordt geactiveerd.
Dus waarover ben je nu bezig, je hebt net op een rijtje gezet wat ik sta te vertellen ... dank u, maar het lijkt me niet de meest zinnige strategie want nu sta je royaal voor paal.
Dan stel ik voor; dat je eerst de typen fatburners eens benoemt; doel je hier op chitosan? CLA? efedrine? WAT? Heb je uberhaupt weleens onderzocht welke stoffen er in FB's zitten en wat deze precies doen ?
[/b]
Chitosan is geen fatburner, het komt niet eens het lichaam binnen. Een fatburner moet ofwel een effect hebben op de lipolyse, ofwel op de mitochondriale respiratie, ofwel op de oxidatie van vetten. Fatburners zijn doorgaans gebaseerd op lipolytische stoffen die het adrenergisch systeem verbeteren (yohimbine, ephedrine, synephrine, octopamine, aminophylline, caffeine, guarana, ...). Over welke fatburner zou je het liefst geschoold worden want ik zet je best wel graag voor paal hoor.
You make me look good. Maar ja, fat chicks always make me look good ...
Je zweert bij medline he? Bijna ziekelijk..verbreed je horizon eens ipv medline te propageren. Gelukkig is Erasmus niet de enige met toegang tot wetenschappelijke info
Tuurlijk zweer ik bij de medline, het is een search engine van alle gepubliceerde peer review studies. Makkelijk om te vinden welke studies je nodig hebt.
Op wat vertrouw jij dan ? Je waarzegster ?
Meestal tussen 6 en 8 zelfs, adrenaline in de middag
Hangt af van je diurnaal ritme, maar dank u om NOG maar eens mijn punt te bevestigen.
Ik hoop dat je de creme de la creme op het gebied van menselijke fitheid wordt en het wiel wellicht opnieuw uitvind. Misschien dat ik zelfs nog alaaf roep als ik je passeer
Dank u, maar deze farce is al ode genoeg aan mijn grootheid. Als je zo verder gaat krijg ik nog grootheidswaanzin. Algauw ga ik geloven dat je echt zo dom bent als je je voordoet. Ofwel modder je maar wat aan.