MuscleMeat

Big Cat's 10 Rules to Dieting

At Jerry, was jij diegene die tegen Reinaldo Muradin op 't podium stond bij de Holland, heren tot 70 Kilogram? :)

Big Cat zei:
lol. Dat meen je niet serieus he ? :) Ik studeer biochemie meisje, ik ben laborant.

Vandaar mijn tekst, ik had al zo'n duister vermoeden. Dat maakt je dus alleen maar nog vervelender. Een grote lul met wetenschap; de ergste in je soort.
Om dan maar mijn offensief in teletubbie-taal voort te zetten...Als jij weet hoe de vetzuur synthese werkt dan weet jij natuurlijk ook dat kh's helemaal niet zo gemist kunnen worden in een fatsoenlijk sportdieet. OK,je kunt de cop out gebruiken dat je hiermee doelt op een dieet voor de heavy weighters vlak voor een wedstrijd, maar dan moet je je dieet ook zo noemen en dat niet enten op de gemiddelde sporter zoals deze op deze site rondwandelt.

Vwb je low-carb advies ;Glucose verbranding is de 'standaard' (dus goeie) methode voor energie huishouding en het onderhoud/beheer van veel bouwstoffen voor de cel (en dus het gehele lichaam). Ketose is slechts een 'backup' systeem van't lichaam, voor't geval de 'suikers' (glucose) opraken als brandstof. Het lichaam stopt bij Ketose met de 'aanmaak' en 'onderhoud' van bepaalde stoffen (DNA, RNA, proteines, etc) en schakelt over naar een stadium/proces waarbij alles op alles gezet wordt om het lichaam toch te voorzien van energie, hoe 'in-efficient' die ook is.
Onderhoud is dan nl. niet meer van belang, energie wel, om het organisme nl nog een kans te geven 'normale' energie bronnen te vinden.
Gevolg van deze omschakeling naar vetzuur gebruik als brandstof, is dat er een overshot van afbraakstoffen aanwezig is, de zgn. ketonen.
Nadeel van dit alles, bepaalde processen vinden niet meer plaats vinden of in erg beperkt mate.

Nu kan de mens dit wel hebben, kijk alleen maar naar mensen die vasten ( EXACT hetzelfde proces ), en voor gezonde Nederlanders, moet dit helemaal wel te doen zijn, tenminste, ervanuitgaand dat jij ze niet adviseert jaren op low carb te zitten.
Wat mij stoort is dat je in je dieet doet alsof low carb de ENIGE methode is om vet te verbranden is en dat Ketonen positieve werking hebben..
Dan heb je dus blijkbaar nog nooit gehoord van enzymen (lipases ed...) en ander transitie processen (oa die Citroenzuur cyclus), waarbij stof 1 omgezet wordt in stof2... ok misschien is dat niet precies 'verbranding' in de noemer 'met zuurstof', maar a la.

Ketonen hebben misschien wel een 'positief' effect op hersen activiteit , maar dat heeft cocaine ook
Ketonen is een verzamelnaam. Meeste ervan (vetzuren) worden 'normaal' geproduceerd, en zijn absoluut van belang, alleen bij langdurig afwezigheid van carbs heb je er veel te veel, en er onstaat (aceton) die eigenlijk niet zo best is voor je lijf.
Low carb is alleen een methodiek om snel vet te verliezen , meer niet!
Normaal carb inname-high protein en low fat heeft exact hetzelfde effect, alleen is op de lange termijn toch net even iets fijner voor je lijf . Maar goed, je zult ook wel weten wat voedingsstoffen ( zoals vet ) in je lichaam doen , toch?

oh en even terzijde; voor 150 KG heb je er 3 van mijn soort, geil dat zeker, maar ik denk dat dat zelfs voor een grote kat wat teveel is.

afvallen moet in een zo kort mogelijke tijd voor een wedstrijd als de glucose (koolydraten opzijn) schakeld het lichaam over op andere stoffen zoals vet en eiwit. als ik het goed heb breekt je lichaam 70% vet af en 30% spier. voor dat laatste word as gebruikt. dus snap echt niet wat je bedoelt...

en bij niet spotters maakt het niet veel uit dat er spiermassa word afgebroken. dus kan alles naar beneden.

en een vol gevoel van eiwit? dat is nieuw voor mij eet heel wat eiwit op een dag maar daar word ik toch echt niet vol van

Laatst bewerkt:
SHE zei:
Vandaar mijn tekst, ik had al zo'n duister vermoeden. Dat maakt je dus alleen maar nog vervelender. Een grote lul met wetenschap; de ergste in je soort.
Om dan maar mijn offensief in teletubbie-taal voort te zetten...Als jij weet hoe de vetzuur synthese werkt dan weet jij natuurlijk ook dat kh's helemaal niet zo gemist kunnen worden in een fatsoenlijk sportdieet. OK,je kunt de cop out gebruiken dat je hiermee doelt op een dieet voor de heavy weighters vlak voor een wedstrijd, maar dan moet je je dieet ook zo noemen en dat niet enten op de gemiddelde sporter zoals deze op deze site rondwandelt.

Vwb je low-carb advies ;Glucose verbranding is de 'standaard' (dus goeie) methode voor energie huishouding en het onderhoud/beheer van veel bouwstoffen voor de cel (en dus het gehele lichaam). Ketose is slechts een 'backup' systeem van't lichaam, voor't geval de 'suikers' (glucose) opraken als brandstof. Het lichaam stopt bij Ketose met de 'aanmaak' en 'onderhoud' van bepaalde stoffen (DNA, RNA, proteines, etc) en schakelt over naar een stadium/proces waarbij alles op alles gezet wordt om het lichaam toch te voorzien van energie, hoe 'in-efficient' die ook is.
Onderhoud is dan nl. niet meer van belang, energie wel, om het organisme nl nog een kans te geven 'normale' energie bronnen te vinden.
Gevolg van deze omschakeling naar vetzuur gebruik als brandstof, is dat er een overshot van afbraakstoffen aanwezig is, de zgn. ketonen.
Nadeel van dit alles, bepaalde processen vinden niet meer plaats vinden of in erg beperkt mate.

Nu kan de mens dit wel hebben, kijk alleen maar naar mensen die vasten ( EXACT hetzelfde proces ), en voor gezonde Nederlanders, moet dit helemaal wel te doen zijn, tenminste, ervanuitgaand dat jij ze niet adviseert jaren op low carb te zitten.
Wat mij stoort is dat je in je dieet doet alsof low carb de ENIGE methode is om vet te verbranden is en dat Ketonen positieve werking hebben..
Dan heb je dus blijkbaar nog nooit gehoord van enzymen (lipases ed...) en ander transitie processen (oa die Citroenzuur cyclus), waarbij stof 1 omgezet wordt in stof2... ok misschien is dat niet precies 'verbranding' in de noemer 'met zuurstof', maar a la.

Ketonen hebben misschien wel een 'positief' effect op hersen activiteit , maar dat heeft cocaine ook
Ketonen is een verzamelnaam. Meeste ervan (vetzuren) worden 'normaal' geproduceerd, en zijn absoluut van belang, alleen bij langdurig afwezigheid van carbs heb je er veel te veel, en er onstaat (aceton) die eigenlijk niet zo best is voor je lijf.
Low carb is alleen een methodiek om snel vet te verliezen , meer niet!
Normaal carb inname-high protein en low fat heeft exact hetzelfde effect, alleen is op de lange termijn toch net even iets fijner voor je lijf . Maar goed, je zult ook wel weten wat voedingsstoffen ( zoals vet ) in je lichaam doen , toch?

Kan er naast zitten, maar ik heb het idee dat jij en bc langs mekaar praten. BC heeft het niet over de extreem lage hoeveelheid kh zoals bv. in atkins, hij heeft het over bodybuilders die normaliter 400 gr. kh consumeren en dat terugschroeven naar een heel stuk minder. Naar mijn weten zal je lichaam bij 150 gr. kh. nog niet in ketose raken, tenminste met die hoeveelheid wellis op die strips gepist en ik was toen niet in ketose, pas onder de 80 gr. kh per dag raak ik in ketose. en voel je je overigens zwaar klote en beroerd. niet kunnen denken, elke keer bij opstaan van je stoel duizelingen, sloom, vermoeid, humeur beneden het vriespunt. maar zoals ik al zei volgens mij praten jullie langs mekaar heen :)

zonder koolydraten word wel heel moeilijk als ik normaal 1000gram koolydraten eet en dan overstap op 400gram koolydraten verlies ik al behoorlijk wat vet en ook natuurlijk vocht door verminderde koolydraten.

Big Cat zei:
[/b]

E voila, inderdaad. Vetzuur synthese lijdt tot een toename aan triacylglycerol. Fatty acid synthase is dan ook een van de belangrijkste spelers in het vetopbouwend process. Vandaar dat dieten dit proces ook remt, door norepinephrine (kun je misschien meenemen naar je ephedrine thread). Dus dank u om dit even op een rijtje te zetten : hoog KH , laag vet, toename van vetzuur synthese, meer vetzuren, meer vetzuuropslag in de vorm van TAG.

Bij inactiviteit, niet bij sporters????, doe niet zo onnozel

Vandaar dat een laag KH dieet en en ephedrine AMPK activeren om vet afbraak te verbeteren. En juist omdat vet erg rijk is aan calorien, is het belangrijk de energie balans te doen dalen. Een laag KH dieet leidt tot een reductie in ATP. Het ratio ATP/AMP zakt, waardoor AMPK wordt geactiveerd.

een laag KH dieet reduceert denk ik niet je ATP, dat wordt in stand gehouden door je hormonale balans

Chitosan is geen fatburner, het komt niet eens het lichaam binnen. Een fatburner moet ofwel een effect hebben op de lipolyse, ofwel op de mitochondriale respiratie, ofwel op de oxidatie van vetten. Fatburners zijn doorgaans gebaseerd op lipolytische stoffen die het adrenergisch systeem verbeteren (yohimbine, ephedrine, synephrine, octopamine, aminophylline, caffeine, guarana, ...). Over welke fatburner zou je het liefst geschoold worden want ik zet je best wel graag voor paal hoor.

Zeg druif,
bij koorts, wordt ook endogeen warmte geproduceerd in je spieren zonder activiteit (ja, hooguit rillen); elke amfetamine werkt op die manier en geeft idd een flinke metabolsime-boost ( synthetisch dan ) maar ik hoef jou toch niet te gaan uitleggen hoeveel keerzijden die medaille heeft he?
Overigens ga ik in het epi-thread de rest van tegenargumenten neerzetten , anders wordt het onoverzichtelijk

Tuurlijk zweer ik bij de medline, het is een search engine van alle gepubliceerde peer review studies. Makkelijk om te vinden welke studies je nodig hebt.
Op wat vertrouw jij dan ? Je waarzegster ?

Vooralsnog beperk ik me tot het MCA

Pssst SHE, kun je misschien de quotes van Big Cat wat overzichtelijker quoten?
Dus zijn quotes tussen brackets zetten -> [ quote ] ..... tekst [ /quote ]

Bijv:
Uitspraak + argumentatie Big Cat

Weerlegging + argumentatie

etc.

Dat leest net iets makkelijker

kan veel zeggen maar she heeft altijd wel eenprobleem met iemand eerst levrone nou big cat. wie word de volgende???

!!BarmaN!! zei:
kan veel zeggen maar she heeft altijd wel eenprobleem met iemand eerst levrone nou big cat. wie word de volgende???

Och ze brengt iig leven in de brouwerij.
Wat wel minder is, dat er zo nu en dan lichte verwensingen vallen. Houd het gewoon netjes, als iemand in een quote half begint te schelden heeft diegene de strijd al half verloren imho.

vind het ook wel grappig alleen iets duidelijker woorden en beetje minder gescheld tussen door maakt het toch weer wat leesbaarder. ookal ik het wel grappig vind

Barman, ben je altijd zo serieus of alleen vandaag?

Ik heb met niemand een probleem. Levrone weet ook wel dat ik 'm enorm grappig vind en zelfs wel wat in hem herken van mezelf.
Big Cat vind ik alleen maar boeiend, bij elke letter...

Ik kick alleen op tegengas...nooit op ruzie, dat laat ik over aan de minder bedeelden der aarde ;)

SHE zei:
Barman, ben je altijd zo serieus of alleen vandaag?

Ik heb met niemand een probleem. Levrone weet ook wel dat ik 'm enorm grappig vind en zelfs wel wat in hem herken van mezelf.
Big Cat vind ik alleen maar boeiend, bij elke letter...

Ik kick alleen op tegengas...nooit op ruzie, dat laat ik over aan de minder bedeelden der aarde ;)

neej boeit me ook geen flickker alleen kan het grotendeels niet helemaal meer volgen als ik ook nog beetje begreep waar het over ging. was het ook nog beetje informatief. maarja begin strax ook met een cusus over voeding en afslanken enz... hopen dat ik dan ook een beetje mee kan lullen

[quote BC ]

Calorische restrictie verhoogt de concentratie aan GLUT1 transporters, dus de bevoorrading van de hersenen blijft onder alle omstandigheden dezelfde. De spieren krijgen nu inderdaad minder glucose, bijgevolg gaat deze enorme metabolische actieve masse (in bbers meer dan 50% van het lichaamsgewicht) zijn mitochondrien omschakelen naar de verbranding van vetten in plaats van glycogeen. Het resultaat is vetverbranding. Dank u wel alstublieft. Gelieve het nu wat moeilijker te maken, dit is belachelijk.

ik vraag me af of er wetenschappelijk onderzoek is of de mitochondrieen omschakelen van verbranding van vetten ipv glycogeen. Ik denk dat dat effect door spierafbraak bij low carb te niet wordt gedaan
laag glucose -> laag insuline -> gluconeogense
+ lipolyse en ketolichamen vorming (die verbrand kunnen worden)
dus je sloopt spieren en vet
het zal echt geen zwart-wit verhaal zijn

Kwam ik tegen; precies in de verhouding zoals ik het propageer..Kh's iets hoger dan vet, vet laag, proteine hoog.
Wellicht voor anderen ook interessant

Effect of a precompetition bodybuilding diet and training regimen on body composition and blood chemistry.

Too D, Wakayama EJ, Locati LL, Landwer GE.

Department of Physical Education and Sport, State University New York, Brockport 14420-2989, USA.

OBJECTIVE: The purpose of this investigation was to document the effect of a 10-wk precompetition bodybuilding diet and training, on blood chemistry and body composition. PARTICIPANT: One adult male, steroid and drug free, preparing for a first competition. MEASURES: Average daily dietary intake consisted of 2263 calories (71% protein, 16% carbohydrate, 13% fats), with a protein intake of 5.0 gm.kg-1 body mass (BM). Initial body weight of 76.3 kgf (16% body fat) decreased to 63.4 kgf (4.4% body fat). Blood samples for electrolytes, TP, Alb, bilirubin, LDL-C, TG, UA, and amylase were normal. HDL-C levels increased from 65 to 89 mg.dL-1. RESULTS: Decreased glucose levels (< 50 mg.dL-1), indicated hypoglycemia. Increased Mg, LD, and CK levels indicated intense training. Increased inorganic phosphorus from 3.7 to 8.2 mg.dL-1 suggested lactic acidosis. Increased BUN levels from 16 to 53 mg.dL-1 and creatinine from 1.1 to 1.8 mg.dL-1 may be attributed to a high protein diet. However, heart muscle enzyme (CK-MB) was not elevated. CONCLUSIONS: Substantial changes in body composition and blood chemistry suggest adequate nutrition be ensured, and caution taken to avoid excessive physiologic stresses on the body during precompetition diet and training.

ik heb t nog f gevolgd zover ik dat kon maar bij de laatste posts van she en BC scrolde ik bij t 1e oogopslag direct naar beneden. snap wel dat hun elkaar zodoende proberen af te troeven maar jammer dat de vele lezers t zodoende niet kunnen volgen. had zelf ook t idee dat SHE de khafname te drastisch opvatte want een sporter heeft nu eenmaal kh nodig. mocht je minderen dan uiteraard rondom de trainingen de kh erin houden.

was dusdanig ook verrast door t advies van BC om vet bij je pwshake te nemen.

hoe kijkt BC btw tegen zuivel aan in de cut?
zie ik niets van terug.....tenzij t in een woord geformuleerd stond die ik niet begreep:D

voor de rest ook erg blij met iemand als SHE. zo blijft de topic tenminste levendig. dat t een sticky is geworden is aan de ene kant logisch maar aan de andere kant wordt t nu een beetje onduidelijk om te volgen voor een leek.

vraag aan SHE. je hebt t over dat eiwitten t belangrijkste zijn in je cut. feit blijft dat wil je afvallen, je calinname < je behoefte moet zijn. dus als je eiwit verhoogt wat moet je dan verlagen...toch zeker niet je vetten he?:)

Jammer dat ik de discussie niet begrijp met zoveel vaktermische woorden :(
Wel interessante topic, als je er de tijd voor neemt kan je er veel info uithalen..

Maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is de refeed.. wanneer je begint met cutten.. zit je nog niet erg laag in je Cals en Carbs.. moet je dan toch refeed dagen houden? En om de hoeveel dagen moet je een refeed doen? Hoeveel Kcal aan Carbs moet je dan refeeden.. en kan iemand mij (zonder veel moeilijk vaktermische woorden) uitleggen waar refeed goed voor is precies in de cut?

mijn gok: " het refeed (hervoed) je spiereiwitten/eiwitten worden beter opgenomen?"

Terug
Naar boven