Fitness Seller

Blijven jullie voor altijd een gezonde levensstijl behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp tieners en twintigers serieus niet als ze zeggen dat ze al zullen stoppen met trainen gezond eten zodra ze 40 of 50 zijn. Ten eerste heb ik dan al mijn twijfels bij hoe serieus ze de sport/levensstijl nemen. Ten tweede, vind je het dan niet belangrijk om je leven lang een goed figuur en goede gezondheid te houden? Waarom zou je plots een ongezonde vetz*k willen worden die elke avond aan de TV hangt? En kan je dan zomaar het ijzer vergeten en alle voordelen die eraan verbonden zijn? Dat je meer thuis gaat trainen ipv naar een sportschool zou ik nog kunnen begrijpen.

Wat betreft BB en gezondheid: alle topsport is minder gezond (of zelfs ongezond), maar zolang je niet heel de tijd blessures oploopt of teveel slijtage hebt, en geen middelen gebruikt, is het juist bevorderend voor je gezondheid, op alle leeftijden.

+1000 ik ben 51 en train thuis in mijn home gym 6x p. week en voel me prima en zie er nog redelijk uit
imo

Nee ben van plan volgend jaar in de goot te belanden met een spuit in mijn arm, bedelend voor euro's zodat ik me lekker kan voelen.

Ik kan niet zeggen of ik heel mn leven blijf trainen, ik kan niet in de toekomst kijken natuurlijk.
Ik ben wel zeker van plan gezond te blijven leven en het met voeding altijd goed te houden.
Op deze manier omgaan met voeding blijft wel je hele leven in je zitten denk ik.

Waarom zou je plots een ongezonde vetz*k willen worden die elke avond aan de TV hangt?

Ik denk dat veel mensen het voor de hossel doen, en zodra je wat gesettled bent kan de drang voor een godenlichaam afnemen.

Hoor ik niet bij iig.

Ik denk dat veel mensen het voor de hossel doen, en zodra je wat gesettled bent kan de drang voor een godenlichaam afnemen.

Hoor ik niet bij iig.
Moet je hossel maar een fitness chick zijn. Ik zou sowieso geen chick willen die niet aan sport doet, maar een lazy **** is ofzo. Kun je elkaar blijven stimuleren om door te trainen. Train together stay together.

Hoor ik niet bij iig.

niet echt mee eens ik ben al 23 jaar gesetteld let wel redelijk op mijn eten maar junk en snoep nog wel eens hoor..

het is puur de verslaving aan het ijzer wat ik niet wil opgeven voelt gewoon nog steeds te goed ...

Jazeker. Maar ook een biertje en af en toe een patatje hoort erbij.

• Topic Starter Topic Starter
Zelf ook. Blijf misschien niet altijd zo actief sporten (minimaal 2x in de week onderhouden), maar vooral voldoende (om geen spier te verliezen) en gezond eten.

Het 5/3/1-programma van Jim Wendler is de moeite waard om eens te lezen. Het programma is ontwikkeld voor mensen (bovenal 40+ers) die met minimale inzet toch hun spiermassa en conditie kunnen behouden en zelfs waar nodig progressie kunnen boeken. 3 dagen in de week een training van pak'm beet 30 minuten moet voor iedereen wel te doen zijn meen ik zo.

Zelfs in het bejaarden tehuis zou ik elke dag whey nemen.

Ik zou niet anders kunnen, soms ben ik die sport zat en neem ik gas terug, maar zal zolang het mogelijk is blijven trainen en gezond eten.

Goeie vraag..
Ik heb jarenlang onder vechtsporten gezeten, maar dat hield niks uit. Door mijn lengte en zeker mijn gewicht was ik altijd de slapste en in een groep had ik niks te zeggen. En welke chick wilt nou een guy die geen bescherming kan aanbieden / aanzien heeft? Dit wilde ik niet langer meer dus heb ik de knop omgedraaid en ik ben in juni dit jaar begonnen te trainen in een sportschool. Dit om niet langer als een klein en zwak te worden beschouwt en gewoon om respect van anderen te krijgen die dezelfde ambities hebben.
Ook besteed ik 6+ uren per week aan deze sport [loggen, trainen, filmpjes kijken, forum] dus heb ik veel minder last van 'ik heb niks te doen!'
Ik ga dit sowieso op een zekere niveau volhouden en als ik door ga leren na mijn diploma en dus minder tijd heb, dan ga ik het minderen maar zeker NIET stoppen.. Het is gewoon, zoals de meeste verwoorden: een lifestyle geworden..
Het eten, trainen en zo erg bezig zijn met je fysiek.. Oogt voor anderen ook verzorgd uit, want ik wil niet rondlopen als de gemiddelde joe tegenwoordig [lees: obese]...
Dit was even weer een lange lap tekst, maar ieder heeft zijn eigen reden om te gaan trainen en iedereen heeft een andere achtergrond, mijn leven is in ieder geval verbeterd t.o.v. vroeger!!

Dus iedereen: Lift and die in the squat rack!!!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp tieners en twintigers serieus niet als ze zeggen dat ze al zullen stoppen met trainen gezond eten zodra ze 40 of 50 zijn. Ten eerste heb ik dan al mijn twijfels bij hoe serieus ze de sport/levensstijl nemen. Ten tweede, vind je het dan niet belangrijk om je leven lang een goed figuur en goede gezondheid te houden? Waarom zou je plots een ongezonde vetz*k willen worden die elke avond aan de TV hangt? En kan je dan zomaar het ijzer vergeten en alle voordelen die eraan verbonden zijn? Dat je meer thuis gaat trainen ipv naar een sportschool zou ik nog kunnen begrijpen.

Wat betreft BB en gezondheid: alle topsport is minder gezond (of zelfs ongezond), maar zolang je niet heel de tijd blessures oploopt of teveel slijtage hebt, en geen middelen gebruikt, is het juist bevorderend voor je gezondheid, op alle leeftijden.
Kan me wel voorstellen dat het lastiger wordt om gemotiveerd te blijven als je niet meer echt vooruit gaat in kracht.

Gezond blijven is natuurlijk belangrijk, maar het is toch een wat vager doel dan 'meer gewicht willen tillen dan vorige keer'. Het verminderen van verval is toch lastiger te meten en waar te nemen dan vooruitgang.

Mijn toekomstbeeld ziet er een beetje als volgt uit:

Zo lang mogelijk door gaan met sporten en gezond blijven, en op het moment dat ik met pensioen ga, kan ik de gemiste drugs, alcohol, ongezond eten & sigaretten van de voorgaande 45 jaar in 3 jaar tijd nuttigen, en hopelijk sterf ik dan.

:trollface:

Precies broodje kaas en hap eten wat de pot schaft is prima eten. Ongezonde leefstijl zou zijn als ik als ontbijt de koude pizza stukken van de vorige dag met lauw bier weg zou spoelen...

So true dit... :roflol:

Ik denk dat als je eenmaal de basiskennis in huis hebt, je uiteindelijk niet meer zonder kan.
Als je stopt met trainen en je wordt dik, weet je precies wat je moet doen om daar vanaf te komen.
De eerste stap is dan snel weer gezet en ik denk dat je je leven lang soort van bezig blijft.

Zelf denk ik dat ik altijd wel zal blijven trainen maar uiteindelijk wel minder...
Ik denk dat als je je 20- en 30er jaren stug doortraint je rond je 50-60e alles mooi voor elkaar hebt.
Geen dikke fatso met een kreupel lichaam, maar iemand met gezonden botten, bovengemiddelde spiermassa en een leven lang aan effort achter de kiezen.

Zonder twijfel, voel me er fijner bij

Wat wordt er bedoeld met 'gezonde levensstijl'?
- Sporten sowieso
- Grotendeels aan de hand van "If it fits your macros" eten
- OF supergezond alles tot de gram afwegen en heel specifiek heel gezond/clean (blijven) eten
?

superclean/gezond eten heb ik nooit gedaan en zal ik waarschijnlijk ook nooit echt gaan doen. Ik eet aan de hand van het IIFYM principe, waarbij ik natuurlijk niet superveel suiker/transvet etc naar binnen werk. Ik ga gewoon niet elke maaltijd havermout of kip/rijst eten.

En qua sporten, ik ben gaan sporten omdat ik structuur en regelmaat nodig had in mijn leven. En omdat ik unhappy was met mijn 67kg @ 192cm, m'n zelfvertrouwen was toen even laag als m'n gewicht destijds. Sinds ik sport ben ik veel zelverzekerder, energieker, meer happy en is de structuur dusdanig aanwezig dat het een hele bak discipline op m'n bord heeft gegooit.

Ik ben me heel erg gaan interesseren in bodybuilding en ben me ook steeds meer in gaan lezen in allerlei studies over voeding, workouts noem het maar op. Ik denk niet dat ik deze levensstijl nog ooit zal laten vallen, er zitten te veel voordelen aan voor mij en de interesses worden alleen maar meer geprikkeld. Ik denk niet dat je ooit uitgeleerd zult zijn in deze sporttak.

Je hebt ook van die sporters die het puur doen om "CHickies te husselen" en zodra ze gesettled zijn, waarschijnlijk stoppen - maar daar ben ik er niet een van. het is voor mij onderdeel geworden van m'n leven en dat zal voor zover ik kan voorspellen, ook zo blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven