XXL Nutrition

Blijven jullie voor altijd een gezonde levensstijl behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan me wel voorstellen dat het lastiger wordt om gemotiveerd te blijven als je niet meer echt vooruit gaat in kracht.

Gezond blijven is natuurlijk belangrijk, maar het is toch een wat vager doel dan 'meer gewicht willen tillen dan vorige keer'. Het verminderen van verval is toch lastiger te meten en waar te nemen dan vooruitgang.
Het is een juist een enorm verschil tussen mensen die na de 50 niet meer trainen vs die wel trainen. Zowel uiterlijk als gezondheid. Maar ja luiheid is makkelijker he.

Ik eet in de regel clean maar gun mezelf regelmatig een junkmaaltijd/dag, met name als de (sociale) situatie daar om vraagt.

ik zal altijd wel op mijn voeding en lichaamsbeweging letten.
Meerdere maaltijden op een dag en eiwitten hoog.
Ik denk als je jezelf in de gaten houd je nooit echt dik zult worden.

Afgelopen 2 weken ook, lekker kerstmenuutje gegeten, wat kaasjes op de bank en aardig wat wijn. Maar wel voldoende eiwit inname

Het leven moet wel leuk blijven.
Want ik vind het ook heerlijk om er heel even 'uit' te zijn en daarna er weer vol tegen in te gaan.
Door wat meer suiker heb ik meer energie om zwaar te trainen.
Ok me buikspieren zitten nu een klein beetje verscholen, maar daarentegen omvang borst biceps en rug gegroeid.

Bovendien zou ik ook nooit stoppen met er proberen goed uit te blijven zien want als ik mijzelf ga verwaarlozen en dik word dan gaat mijn vriend zeker bij mij weg.
Als hij een vet konijn word en blijft zou ik dat andersom ook wel doen.
Aantrekkelijk zijn en jezelf aantrekkelijk voelen is toch wel heel belangrijk.

Zolang m'n gezondheid het toelaat zou ik als BB'er bezig blijven. Sinds ik fanatiek bezig ben heb ik geen behoefte meer aan dingen als zuipen, stappen, constant vet vreten en dat soort ongein. Bevalt me goed.

Ik begrijp tieners en twintigers serieus niet als ze zeggen dat ze al zullen stoppen met trainen gezond eten zodra ze 40 of 50 zijn. Ten eerste heb ik dan al mijn twijfels bij hoe serieus ze de sport/levensstijl nemen. Ten tweede, vind je het dan niet belangrijk om je leven lang een goed figuur en goede gezondheid te houden? Waarom zou je plots een ongezonde vetz*k willen worden die elke avond aan de TV hangt? En kan je dan zomaar het ijzer vergeten en alle voordelen die eraan verbonden zijn? Dat je meer thuis gaat trainen ipv naar een sportschool zou ik nog kunnen begrijpen.

Wat betreft BB en gezondheid: alle topsport is minder gezond (of zelfs ongezond), maar zolang je niet heel de tijd blessures oploopt of teveel slijtage hebt, en geen middelen gebruikt, is het juist bevorderend voor je gezondheid, op alle leeftijden.

Inderdaad. Ik, als 54 jarige kan je zeggen dat je je daardoor ook veel jonger voelt en dat dit ook zo overkomt bij de anderen. Je wordt 10 tot 15 jaar jonger geschat.

Ja, kan me niet meer anders voorstellen.

Ik gebruik echter wel AAS, wat ik goed monitor. Maar ik weet dat er altijd het risico is op sluip problemen op latere leeftijd.

Maar qua voeding etc, is het zoals ik leef. (levensstijl)

Inderdaad. Ik, als 54 jarige kan je zeggen dat je je daardoor ook veel jonger voelt en dat dit ook zo overkomt bij de anderen. Je wordt 10 tot 15 jaar jonger geschat.

skydirk je bent maar 3 jaartjes ouder dan ik maar wat jij zegt kan ik voor de volle 100% beamen hoor

hou alleen de grijze haren niet tegen lol :D

Koppie scheren, leeftijd nog moeilijker te schatten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven