AndroidHealthClinic

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

Kijk, dit bedoelde ik. Als een jood iets zegt hierover is het fout.
Zegt een Palestijn het dan is het juist...
Ik kan jou dus net hetzelfde verwijten als wat jij mij verwijt. Ik zeg helemaal niet dat iemand in dit conflict gelijk heeft.
Maar jij met je uiterst beperkte kennis aangaande dit zal ons even vertellen en uitleggen hoe het in elkaar zit. Als je dat echt denkt dan ben je gewoon niet enorm snugger. Succes met je conclusies gebaseerd op niks.

Volgens mij is dat een onderzoek van een onderdeel van de UN "dannymarx"... Ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb

Als ze zo'n onderzoek zouden doen onder de bevolking in Noord Korea, dan zou het vast wel vergelijkbaar zijn.. Ook daar de grenzen dan maar opengooien?
Een deel van het probleem wordt door het bestuur van het land veroorzaakt.. Ze gebruiken bijvoorbeeld het beschikbare beton liever voor bunkers dan voor ziekenhuizen etc etc..
Maar dat is mijn mening naar wat ik gelezen heb enzo, dus zie maar hoe jullie hierover denken he :)

ACEE wil je mij geen pms meer sturen? Ik heb liever niet dat je dit doet. Ik val niet op mannen, sorry. Is overigens de 2e keer deze week dat je me pmt. Stalker
ik ga met jou niet kinderachtig doen op een open forum... zodra er comments op de man komen krijg je idd een PM'tje als je uit het niets komt midden in de discussie en zegt ''ja man aaaceee jij bent gewoon dom en klaaswitz is slim voor de rest helemaal geen moer te melden

kerel hou toch op

Zeker ook op het moment dat ie inziet de discussie niet meer te kunnen winnen en verder niet voor paal wil worden gezet in het topic, dus je maar gaat stalken met argumenten via pm?
voor jou idem.. maargoed als jullie wel openlijk triest willen doen no problem dan

jullie moeten trouwens echt billematties worden man zn allen

maar wat je ook doet doe het safe :verneder:

Laatst bewerkt:
Je weet eventjes niet meer wat voor flauwekul je nu moet posten? Of ga je weer sip zitten pm-en?
man wat lul je nou slap ? dit beneden is wat ik als laatst postte en stel jou persoonlijk een vraag en daar geef je dit als antwoord op? pffffffffffffffffffffff

ok laatste keer dan.. komt ie:

israel kan zijn grenzen duidelijk niet zomaar openstellen dat is eerder wel gebeurd en kwam er een golf van zelfmoordaanslagen in het binnenland

ookal zou israel al zijn troepen terugtrekken uit bezette gebieden en de grenzen openstellen is het een illusie dat dan het geweld stopt(gebleken uit het verleden)

het feit is dat het doel voor hen niet is vrede en terugtrekking van Israel maar het vernietigen ervan, maakt dit een ingewikkelde kwestie en de kern van het probleem.Dus wat moeten ze doen ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? laat nou eens zien dat ik dom ben en jij of wie dan ook wel gelijk heeft

Laatst bewerkt:
Dezelfde frustratie krijg ik ook van die Pat21 en al de anderen die persoonlijk gaan verwijten omdat iemand een andere mening heeft haha.

Sancties,maar dan ingrijpende tegen Israel zijn nu echt op zijn plaats, nu zijn er excuses aangeboden, wat moeten de ouders van de vermoorden daar nu mee.

man wat lul je nou slap ? dit beneden is wat ik als laatst postte en stel jou persoonlijk een vraag en daar geef je dit als antwoord op? pffffffffffffffffffffff

ok laatste keer dan.. komt ie:

israel kan zijn grenzen duidelijk niet zomaar openstellen dat is eerder wel gebeurd en kwam er een golf van zelfmoordaanslagen in het binnenland

ookal zou israel al zijn troepen terugtrekken uit bezette gebieden en de grenzen openstellen is het een illusie dat dan het geweld stopt(gebleken uit het verleden)

het feit is dat het doel voor hen niet is vrede en terugtrekking van Israel maar het vernietigen ervan, maakt dit een ingewikkelde kwestie en de kern van het probleem.Dus wat moeten ze doen ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? laat nou eens zien dat ik dom ben en jij of wie dan ook wel gelijk heeft

Kan het gewoon niet laten op jou te reageren. Voor de volgende keer dus voor jou: niet via pm, alleen openbaar, ok?
Eigenlijk is het een eindeloze discussie, aangezien jij niet een andere kant van het verhaal wilt bekijken, ondanks alle argumenten die wij aanvoeren.

Ik vind dat je moet kijken waardoor aanslagen ontstaan. LETOP! Ik keur ze zeker niet goed! Alle aanslagen op onschuldige burgers zijn belachelijk. Maar als je ziet hoe Palestijnen in gebieden behandeld worden, afgesneden worden van het dagelijkse leven, hun huizen vernietigd worden en Joodse huizen op worden gebouwd, gepest en getreiterd worden door militairen bij checkpoints, Israel gewoon illegale nederzettingen blijft doorbouwen, de muur, ondanks protesten van de VN bouwt wat zelfs tegen het oordeel van het Internationale Gerechtshof in gaat, met het argument, het oordeel is te eenzijdig? Kom zeg. Helaas rechtvaardigt Hamas haar aanslagen op burgers met deze dingen, wat ik ook zeker niet goed vind. Het drijft dan weer te ver door in het extreme.

Dus: Als Israel nou eens stopt van haar kant met de dingen die ik boven heb beschreven, die dingen die illegaal zijn en door de wereld veroordeelt worden, behalve door de VS, al wordt die steun ook langzamerhand minder, land teruggeven die zij illegaal hebben ingepikt, volgens het internationale recht, etc. etc, zal je al een veel prettigere omgeving krijgen.

Laatst bewerkt:
Inmiddels is een tweede schip onderweg naar Gaza.

Ik hoop voor de mensen aan boord dat ze zich deze keer gedeisd houden.

Sancties,maar dan ingrijpende tegen Israel zijn nu echt op zijn plaats, nu zijn er excuses aangeboden, wat moeten de ouders van de vermoorden daar nu mee.
Mijn gok zou zijn dat de ouders van de vermoordden denken dat hun zoon naar de hemel is.. met dat verhaal van die maagden erbij.. En wie weet krijgen ze nog wat geld van Iran? Maarja voor hetzelfde geld huilen ze heel de dag.. Dat weet waarschijnlijk niemand hier..

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:20 ----------

Ik vind dat je moet kijken waardoor aanslagen ontstaan. LETOP! Ik keur ze zeker niet goed! Alle aanslagen op onschuldige burgers zijn belachelijk. Maar als je ziet hoe Palestijnen in gebieden behandeld worden, afgesneden worden van het dagelijkse leven, hun huizen vernietigd worden en Joodse huizen op worden gebouwd, gepest en getreiterd worden door militairen bij checkpoints, Israel gewoon illegale nederzettingen blijft doorbouwen, de muur, ondanks protesten van de VN bouwt wat zelfs tegen het oordeel van het Internationale Gerechtshof in gaat, met het argument, het oordeel is te eenzijdig? Kom zeg. Helaas rechtvaardigt Hamas haar aanslagen op burgers met deze dingen, wat ik ook zeker niet goed vind. Het drijft dan weer te ver door in het extreme.

Dus: Als Israel nou eens stopt van haar kant met de dingen die ik boven heb beschreven, die dingen die illegaal zijn en door de wereld veroordeelt worden, behalve door de VS, al wordt die steun ook langzamerhand minder, land teruggeven die zij illegaal hebben ingepikt, volgens het internationale recht, etc. etc, zal je al een veel prettigere omgeving krijgen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ben bang dat het moslim fundamentalisme ervoor zou zorgen dat Israel vernietigd zou worden als ze Palestina laten bewapenen door Iran. (door het stoppen van de zeeblokkade)
Wat Israel doet is ook niet correct, en keur ik ook niet goed, beide partijen doen erg foute dingen, maar de oplossing is volgens mij niet zo simpel als jij voorstelt..

Mijn gok zou zijn dat de ouders van de vermoordden denken dat hun zoon naar de hemel is.. met dat verhaal van die maagden erbij.. En wie weet krijgen ze nog wat geld van Iran? Maarja voor hetzelfde geld huilen ze heel de dag.. Dat weet waarschijnlijk niemand hier..

---------- Toegevoegd om 09:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:20 ----------

Ik ben het helemaal met je eens, maar ben bang dat het moslim fundamentalisme ervoor zou zorgen dat Israel vernietigd zou worden als ze Palestina laten bewapenen door Iran. (door het stoppen van de zeeblokkade)
Wat Israel doet is ook niet correct, en keur ik ook niet goed, beide partijen doen erg foute dingen, maar de oplossing is volgens mij niet zo simpel als jij voorstelt..

Daar is wel een oplossing voor te vinden. Laat het regelen door een onafhankelijke partij. Het is nu wel duidelijk dat het op deze manier niet gaat en er een andere manier gezocht moet worden. De zeeblokkades die je noemt, laat dit regelen een internationale vredesmacht. Geldt eigenlijk voor meerdere dingen. De manier waarop het nu gaat is gewoon niet goed, het gedrag van Israel wekt alleen maar meer moslimfundamentalisme op

komt toch niet meer goed daar in die regio, lekker laten branden. Boord voor je kop en onze economie opgang krijgen.

Daar is wel een oplossing voor te vinden. Laat het regelen door een onafhankelijke partij. Het is nu wel duidelijk dat het op deze manier niet gaat en er een andere manier gezocht moet worden. De zeeblokkades die je noemt, laat dit regelen een internationale vredesmacht. Geldt eigenlijk voor meerdere dingen. De manier waarop het nu gaat is gewoon niet goed, het gedrag van Israel wekt alleen maar meer moslimfundamentalisme op

Alsof dat daardoor komt. Kijk eens hoe lang de staat Israel opgericht was voor een oorlog begon? Kijk eens hoe vaak ze Israel aangevallen hebben om te vernietigen?
De blokkades enz zijn echt erg voor de gewone Palestijnse burgers. Maar ook deze blokkades en controles enz enz hebben een reden.
Het is van beide zeiden af altijd maar een reactie op iets wat de andere deed. Zij deden dat, wij doen dit en over en weer. Zo blijft het gewoon duren.
Benieuwd of een andere vredesmacht het zou kunnen oplossen (voorbeelden in andere landen bewijzen van niet)

Klopt, ze helpen elkaar steeds fundamentalistischer te worden, door elkaars gedrag.. vicieuze cirkel enzo..
een onafhankelijke internationale vredemacht zou op meedere plekken kunnen helpen, zoals in dat gebied tussen pakistan en india.. hoeheetdatookalweer ...
Helaas hebben ze niet altijd genoeg macht, zoals in libanon nu en vroeger..

Laatst bewerkt:
of het moslimfundamentalisme wekt alleen maar meer akties van Israel uit ? tja... zo kan je blijven doorgaan.. welles nietes

je moet naar de kern van het probleem gaan en dat is dat die fundamentalisten helemaal niet tot een akkoord met Israel willen komen ze willen dat Israel oprot de joden moeten DOOD en dat is al veel langer aan de gang dan de situatie van nu...de hamas alleen al begon met aanslagen vanaf 1989 is niet vorige week begonnen ofzo??? tot die tijd grenzen gewoon dicht.. zou ieder land doen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Schip nummer twee, deze keer geen geweld. Israël kon het zich ook niet meer veroorloven natuurlijk.
Israëlische militairen enteren Gaza-schip

(Novum/AP) - Israëlische militairen zijn aan boord gegaan van het Ierse schip dat met hulpgoederen op weg was naar de Gazastrook. De militairen ondervonden geen verzet van de activisten aan boord van het schip. De Rachel Corrie wordt opgebracht naar de Israëlische havenstad Ashdod. Dit heeft het Israëlische leger bekendgemaakt.

Voor de operatie werden geen helikopters ingezet. De militairen enterden de Rachel Corrie vanaf marineschepen die het schip op de tocht richting Israëls bufferzone waren gevolgd.

De activisten aan boord van de Rachel Corrie hadden eerder duidelijk gemaakt dat zij zich niet zouden verzetten als de Israëlische militairen zouden ingrijpen. Wel negeerden ze de wens van Israël en de Verenigde Staten om uit eigen beweging met het schip naar een Israëlische haven te varen. Israël had aangeboden de goederen over land naar Gaza te vervoeren, maar dat aanbod wed door de activisten afgeslagen.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu waarschuwde donderdag dat het schip Gaza niet zou mogen bereiken zonder aan een controle onderworpen te worden.

Maandag vonden negen activisten de dood toen Israëlische commando's een scheepskonvooi met hulpgoederen voor Gaza aanvielen. De commando's werden vanuit helikopters op de schepen gedropt.
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3087472.ece/Israelische_militairen_enteren_Gaza-schip.html

Ingrijpen???

Als de internationale gemeenschap besluit om in te grijpen, dan staat Israel niet echt op nummer 1 van de prioriteitenlijst, ofwel? :)

als het hele schip weer in de aanval had gegaan hadden ze waarschijnlijk hetzelfde gedaan

Wel bijzonder dat jij exact weet wie er verantwoordelijk was voor de escalatie van geweld aangezien niemand dit weet behalve het ja/nee spelletje tussen de Israëlische overheid en de activisten. Overigens ben ik van mening dat de verhalen van getuigen als de Nederlandse onderzoekster Anne de Jong en de Zweedse schrijver Mankell geloofwaardiger overkomen dan de Israëlische overheid.

Wel bijzonder dat jij exact weet wie er verantwoordelijk was voor de escalatie van geweld aangezien niemand dit weet behalve het ja/nee spelletje tussen de Israëlische overheid en de activisten. Overigens ben ik van mening dat de verhalen van getuigen als de Nederlandse onderzoekster Anne de Jong en de Zweedse schrijver Mankell geloofwaardiger overkomen dan de Israëlische overheid.
hele actie is gewoon provocerend ! met een schip vol met fanatieke turken en dergelijke+cargo denken dat je zomaar een land kan binnenvaren wat in oorlog is,zonder eerst een grondige inspectie en dan gaan rellen als men aan boord wil komen

wat zou Israel ermee winnen om aan boord uit het niets met scherp te schieten waarom niet gewoon het hele schip torpederen of vanuit helicopters schieten?

open your eyes

Als dit je enige argumentatie is voor een rechtvaarding van de dood van 10 personen dan is het niet best gesteld met je.

Over ogen openen gesproken, heb je uberhaupt moeite genomen om de verslagen, opinies en getuigen te lezen die niet pro Israelisch zijn?

Terug
Naar boven