AndroidHealthClinic

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

Israel belaagd hier geen schip maar past de legale zeeblokkade die al 2 jaar duurt toe..
Hoe zou Turkije reageren als er een vloot met 'hulpgoederen' voor de Kurden aankomen bij de kust van Turkije? Ik denk dat Turkije die vloot op zijn minst zal willen controleren op wapens..
ja maar dit is israel dan is het anders :rolleyes:

tja iedereen veroordeeld israel
maar ik zie een bende relschoppers die de situatie zwaar onderschat hebben
Ben bang dat ze het niet onderschat hadden.. en dat ze bereid waren om te sterven.. volgens mij een hele sterke (en enge) propaganda-zet..:eek:

Ben bang dat ze het niet onderschat hadden.. en dat ze bereid waren om te sterven.. volgens mij een hele sterke (en enge) propaganda-zet..:eek:

ze waren bereid om de boel te provoceren en daarna de pers aan hun kant te zwieren door het slachtoffer te spelen

Israel belaagd hier geen schip maar past de legale zeeblokkade die al 2 jaar duurt toe..
Hoe zou Turkije reageren als er een vloot met 'hulpgoederen' voor de Kurden aankomen bij de kust van Turkije? Ik denk dat Turkije die vloot op zijn minst zal willen controleren op wapens..

Zo legaal is die blokkade niet, door de blokkade worden hele groepen hulpgoederen ontzegd en die blokkade is al meerdere malen afgekeurd door de VN en daarmee dus verre van legaal.

Zonder legale blokkade kan je ook niet volgens de akkoorden van de San Remo conferentie schepen lastig vallen buiten je eigen territoriale wateren.

Hoe Turkije zou reageren boeit op dit moment niet, waarschijnlijk zouden die een schip met goederen voor de Koerden laten zinken met bemanning en al. Waarna net zo goed internationale afkeuring zal volgen.

Zo'n Sprytal en een Hardcorebuilder zou je eigenlijk samen in een kamertje moeten zetten en ze leuk over de actuele vraagstukken en problemen aten praten en dan vervolgens in een andere studio een soort van televisieshow opzetten waarin twee kampen mensen elkaar bestrijden rond de vraag, weten de heren wel of niet het antwoord op deze vraag? Volgens mij kan je daar goud mee verdienen, dat nog niemand iets gedaan heeft met een dergelijk concept.

De vergelijking met HvH slaat kant noch wal. Jammer want ik had je hoger ingeschat

Ik vergelijk de situatie an sich niet met HvH, maar de situatie waarin een politieman of soldaat moet beslissen om met scherp te gaan schieten.

Ja laten we de doden in sloppenwijken er bij gaan halen om een punt te maken. Daar vallen doden door misdaad of misdaadbestrijding, dat heeft weinig met illegale acties te maken in gebieden buiten je eigen territorium. Een eenzijdig filmpje van een pro-Israel site maakt in ieder geval de actie nog niet tot legaal.

De soldaten belagen hier een schip en hoe vreemd is het dan dat er verdedigd wordt. In feite is de agressor hier toch echt Israel en niet degenen die op het schip aanwezig waren. Zou anders zijn als het schip zich bevond in de wateren van Israel zelf en daar geen gehoor gaf aan de bevelen van de Israelische marine.

Even begrijpend lezen. Ik haal de doden in de sloppenwijken er niet bij om mijn punt te maken, maar om de selectieve berichtgeving in de media aan te kaarten.

Daarnaast is het naar mijn weten geen illegale actie, maar mag marine bij vermoeden dat er iets niet in de haak is, schepen controleren. Zo mag de nederlandse marine dat ook in de wateren bij Afrika. De soldaten belagen het schip niet, maar komen aan boord via een heli zoals dat vaker gebruikelijk is bij de marine.

Wie wel belagen zijn de mensen aan boord van het schip die de soldaten met alles en nog wat te lijf gaan. Dan kun je toch niet gaan stellen dat de soldaten de primaire agressor zijn. Dat zou het wel zijn geweest als ze vanuit de heli iedereen neer zouden maaien met een uzi.

Laatst bewerkt:
Zo legaal is die blokkade niet, door de blokkade worden hele groepen hulpgoederen ontzegd en die blokkade is al meerdere malen afgekeurd door de VN en daarmee dus verre van legaal.

Zonder legale blokkade kan je ook niet volgens de akkoorden van de San Remo conferentie schepen lastig vallen buiten je eigen territoriale wateren.

Hoe Turkije zou reageren boeit op dit moment niet, waarschijnlijk zouden die een schip met goederen voor de Koerden laten zinken met bemanning en al. Waarna net zo goed internationale afkeuring zal volgen.
Die blokkade is volgens mij nog steeds goedgekeurd door de VN.. Maar als je mij op bewijs kan wijzen dat die blokkade door de VN verboden is dan zie ik dat graag. :D
Hier een link voor jou waarin uitgelegd word waarom deze blokkade en de daarop volgende actie van Israel wel legaal zou zijn geweest.. http://www.crethiplethi.com/the-israel-navy-action-against-the-gaza-flotilla-was-legal/israel/2010/

@Shutterspeed : Begrijpend lezen? Jij vind dat deze actie enorm wordt opgeblazen in de media en haalt daarbij zoiets aan als doden in sloppenwijken ter vergelijk. Nu krijgt dat laatste inderdaad minder aandacht maar dat is in feite altijd zo met intern geweld. Of denk jij dat een criminele afrekening in Amsterdam in de kranten van Santiago of Sydney komt te staan?

We hebben het hier over een actie van een land en ja dat krijgt veel aandacht als deze actie door velen wordt gezien als zijnde illegaal. Het zou legaal kunnen zijn als de ingestelde blokkade legaal was maar die blokkade zorgt mede voor het ontzeggen van hulpgoederen aan de Palestijnse bevolking. Iets wat in strijd is met het Internationaal Humanitair Oorlogsrecht.

Wederom haal je er weer iets bij wat totaal niet relevant is, het doorzoeken van schepen voor de Afrikaanse kust. Ja dat is namelijk wel goedgekeurd door de VN, Navo en andere organisaties. Israel kan zich echter niet verschuilen achter verdragen of internationale organisaties omdat in beginsel hun blokkade al niet legaal is. Dan gaan de akkoorden van de San Remo conferentie ook niet meer op dus en kan je niet zomaar schepen in internationale wateren enteren.

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

Die blokkade is volgens mij nog steeds goedgekeurd door de VN.. Maar als je mij op bewijs kan wijzen dat die blokkade door de VN verboden is dan zie ik dat graag. :D
Hier een link voor jou waarin uitgelegd word waarom deze blokkade en de daarop volgende actie van Israel wel legaal zou zijn geweest.. http://www.crethiplethi.com/the-israel-navy-action-against-the-gaza-flotilla-was-legal/israel/2010/

Ja leuk zo'n onbevooroordeelde Israelische bron.

Het zal altijd een twistpunt blijven of die blokkade legaal is of niet maar volgens de reeds genoemde San Remo akkoorden is dat zeker het geval :

dat blokkades verboden zijn als ‘de schade aan de burgerbevolking excessief is in verhouding tot het concrete en directe militaire voordeel’.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1385566.ece/Is_de_blokkade_illegaal_Dan_de_entering_ook

Een blokkade is legaal als het gaat om internationale conficten maar dan mag iemand mij uitleggen met welk ander land, in dit geval, Israel dan in conflict is? Dit is gewoon een blokkade om een gedeelte van de eigen bevolking te onderdrukken cq te ontzien van hulpgoederen en/of voedsel. Het zou anders zijn als de blokkade goldt voor gebieden buiten Israel maar dat is hier niet het geval.

Zo'n Sprytal en een Hardcorebuilder zou je eigenlijk samen in een kamertje moeten zetten en ze leuk over de actuele vraagstukken en problemen aten praten en dan vervolgens in een andere studio een soort van televisieshow opzetten waarin twee kampen mensen elkaar bestrijden rond de vraag, weten de heren wel of niet het antwoord op deze vraag? Volgens mij kan je daar goud mee verdienen, dat nog niemand iets gedaan heeft met een dergelijk concept.
Lijkt op lekker slim van RTL, maar dan zijn het vrouwen ipv mannen!

Ik ga er net zoals twack niet vanuit dat het een illegale doorzoekingsacties was. Maar stel het was wel zo.. Dan kun je als opvarenden toch gewoon rustig blijven en ze de boel laten onderzoeken? Maar neej ze komen meteen aangelopen met alles waar je maar iemand mee de hersens in kunt slaan. Tja dan moet je niet verwachten dat commando's zich de dood in laten jagen.

Maar goed het filmpje waarin je dat kunt zien wordt al afgedaan als videoshop. In dat geval is er geen grond meer om te discussieren.

De EXIF-kabouters hebben het gedaan! Een D2XS komt uit 2006 en die Optio 550 uit 2003. Kan zijn dat ze de camera's nieuw uit de doos gehaald hebben of gereset en de datum niet hebben ingesteld. Die EXIF-data zegt me dus niet zoveel.

Mij ook niet :o

Maar serieuzer nieuws, onder de slachtoffers is een Amerikaan, getroffen met 4 kogels in het hoofd. Eens kijken of die Amerikanen nu nog steeds niets voelen voor een onafhankelijk internationaal onderzoek.

Laatst bewerkt:
In Israel klinken inmiddels ook al geluiden dat het anders had gekund en meerdere landen trekken hun ambassadeurs terug. Deze actie gaat Israel nog wel even voelen.

Een mooie reactie onder bovenstaand artikel:
---knip---
Beide partijen excelleren in het manipuleren van de media, en in het verdraaien van bewijs en argumentatie.
Dit zegt dus niks, zoals zoveel "bewijs" van beide kanten niks zegt.
.
Wat mij daarbij opvalt, is hoe hier te lande, zonder enig geverifieerd bewijs, het verhaal van de "vredes"activisten voor zoete koek geslikt wordt, terwijl Israel eveneens zonder al te veel bewijs in het beklaagdenbankje wordt gezet.
---knip---
Ben het hier wel mee eens..

Er zijn 10 mensen doodgeschoten door zwaarbewapende Israëlische commando's, verbaast het je echt heel erg dat Israël 'in het beklaagdenbankje wordt gezet' ?

Ja die arme Israeli's toch, als ze overtuigend bewijs hadden voor andere zaken dan hulpgoederen hadden ze er nog wel meer afgeknald. Nu blijft het bij wat casual damage en mag Israel zijn wonden likken wegens buitensporig geweld.

Er zijn 10 mensen doodgeschoten door zwaarbewapende Israëlische commando's, verbaast het je echt heel erg dat Israël 'in het beklaagdenbankje wordt gezet' ?
Het verbaasd me vooral hoe mensen het opkomende moslim-fundamentalisme gewoon negeren en zich meteen in de rol van 'dhimmi' schikken!

Zo zwaarbewapend waren ze overigens niet.. Naast de paintball-geweren en tazers hadden ze ieder 1 pistool. Klein foutje van Israel, maar dat foutje gaan ze met de volgende boot niet meer maken vrees ik. (Maar ja dit nieuws komt vanuit Israel, dus...)

Ah en nu zijn we natuurlijk 'dhimmi's' als we Israel veroordelen wegens het gebruikte geweld. Echt weer zo'n standaard Pavlovreactie en wat heeft in vredesnaam een boot met hulpgoederen te maken het opkomende moslimfundamentalisme?

Terug
Naar boven