Fitness Seller

Bloedtest Analyse

Bezoekers in dit topic

Buckie

Novice
Lid geworden
21 feb 2014
Berichten
17
Waardering
2
Lengte
1m91
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Gents,

Na 5 jaar getraind te hebben vallen mijn stats me erg tegen. Als ik mezelf vergelijk met andere ben ik behoorlijk slap te noemen.
Dit is altijd al zo geweest, nee geen excuse. Als ik kijk naar mijn verleden was ik altijd al de slappe en slungelige gozer.
Die tijd is op zich wel voorbij nadat ik een ruime 10kg ben aangekomen.. Echter... 1.91m en 73kg bij 11,5% op 36jaar is nu niet echt heel geweldig.

Gezien ik nog wat andere klachten had zoals enorme stemmingswisselingen, concentratie issues, energie om iets te ondernemen die enorm schommelt ben ik eens een bloedtestje gaan doen via bloedwaardentest.nl
Hieronder de resultaten. Geprikt in de ochtend nuchter om +/- 10:00


1582782502340.png


Je zou zeggen prima waardes binnen de 'norm'.
Toch niet helemaal tevreden heb ik via de HA een uitgebreidere test laten uitvoeren door een endocrinoloog.

1582782641947.png

1582782667179.png


Hierop heeft de endocrinoloog een ACTH test laten uitvoeren vanwege mijn lage Cortisol. Schijnbaar had deze veel hoger moeten zijn in de ochtend.
Uit de ACTH test is gebleken dat alles in orde was.

Hierna weer terug naar de HA. Deze heeft een longtest en hartfilmpje gemaakt. Alles weer in orde.

Nu ben ik eigenlijk weer terug bij af. De huisarts heeft geen idee wat hij kan doen en zegt dat ik er maar mee moet leren leven. Tja.. Of ik daar nu zo blij mee ben..

Mijn vraag aan jullie wat zouden jullie adviseren om te doen?
 
Harder trainen & meer eten :dunno:
 
Ik lees niks over een voedingsschema o.i.d.
 
Je weegt gewoon te weinig, meer eten. Heb je geen (dure) test voor nodig :D
 
Meer eten hmm tja.. Daar had ik zelf nog niet aangedacht... :eek: ..
Afgelopen jaren verschillende zaken geprobeerd. Eet/Training schema's anders. Verschillende verhoudingen geprobeerd, uiteraard voor lange periodes. Iets boven onderhoud tot ver boven onderhoud 4000kcal+ etc etc Alles heeft alleen geleid tot meer vet dan echte spiermassa.
Momenteel zit ik op 2490 kcal ( mijn onderhoud ) om alles even te herzien.
 
Meer eten hmm tja.. Daar had ik zelf nog niet aangedacht... :eek: ..
Afgelopen jaren verschillende zaken geprobeerd. Eet/Training schema's anders. Verschillende verhoudingen geprobeerd, uiteraard voor lange periodes. Iets boven onderhoud tot ver boven onderhoud 4000kcal+ etc etc Alles heeft alleen geleid tot meer vet dan echte spiermassa.
Momenteel zit ik op 2490 kcal ( mijn onderhoud ) om alles even te herzien.
Als het dan niet aan je voeding ligt dan ligt het aan je training. 1m91 en 73 kg daar moet naturel toch nog wat bij kunnen.
 
Meer eten hmm tja.. Daar had ik zelf nog niet aangedacht... :eek: ..
Afgelopen jaren verschillende zaken geprobeerd. Eet/Training schema's anders. Verschillende verhoudingen geprobeerd, uiteraard voor lange periodes. Iets boven onderhoud tot ver boven onderhoud 4000kcal+ etc etc Alles heeft alleen geleid tot meer vet dan echte spiermassa.
Momenteel zit ik op 2490 kcal ( mijn onderhoud ) om alles even te herzien.
Snel jouw stats in excel sheet gegooid, je zit nu op 2490 kcal, wat je zegt dat je onderhoud is.
Volgens Harris-benedict en Katch-McArdle ligt je onderhoud 2750+-, je bent de ene keer aan het bulken, en de andere keer aan het cutten, wat wil je nou? Als ik jou was zou ik gewoon 3000/3100 per dag naar binnen werken, is niet zo lastig, kijk dan hoe je lichaam reageert.
 
wat kost zo een bloedtest? Je testosteron is niet zo belangrijk toch? Het draait toch om je vrije testosteron.
Wel grappig om te zien hoe jij met jouw vitamines enzo zit. Wil ook wel een bloedtest om te kijken waar ik mijn dieet kan fine-tunen of bij kan supplementeren.

Gebruik je creatine btw?
 
Snel jouw stats in excel sheet gegooid, je zit nu op 2490 kcal, wat je zegt dat je onderhoud is.
Volgens Harris-benedict en Katch-McArdle ligt je onderhoud 2750+-, je bent de ene keer aan het bulken, en de andere keer aan het cutten, wat wil je nou? Als ik jou was zou ik gewoon 3000/3100 per dag naar binnen werken, is niet zo lastig, kijk dan hoe je lichaam reageert.
En dat eens een langere periode vasthouden.. Als ik in jouw schoenen zou staan zou een stijgend vet percentage me ook een worst wezen en gewoon 3500 kcal blijven knallen. Hou dat eerst eens een week of 10 vol, dan ga je echt wel verschil zien. Daarna gewoon telkens blijven uppen met dat je gewicht ook toe neemt :)
 
En dat eens een langere periode vasthouden.. Als ik in jouw schoenen zou staan zou een stijgend vet percentage me ook een worst wezen en gewoon 3500 kcal blijven knallen. Hou dat eerst eens een week of 10 vol, dan ga je echt wel verschil zien. Daarna gewoon telkens blijven uppen met dat je gewicht ook toe neemt :)
Precies, maar ik dacht, begin maar eerst met 3100.
 
Meer eten hmm tja.. Daar had ik zelf nog niet aangedacht... :eek: ..
Afgelopen jaren verschillende zaken geprobeerd. Eet/Training schema's anders. Verschillende verhoudingen geprobeerd, uiteraard voor lange periodes. Iets boven onderhoud tot ver boven onderhoud 4000kcal+ etc etc Alles heeft alleen geleid tot meer vet dan echte spiermassa.
Momenteel zit ik op 2490 kcal ( mijn onderhoud ) om alles even te herzien.

Hoe meet je dit en wat noem je een langere periode?
Als je een sprietje bent dan zal alles wat je aankomt op vet lijken omdat je niks hebt. Dit moet je in ieder geval een halfjaar volhouden. Probeer zo'n 300-500 gram per week aan te kopen in het begin.
Merkte je wel krachttoename?
 
Ik ben ook 1.91 en ik kan je vertellen dat je onderhoud veel hoger zit dan 2490 kcal zelfs met weinig beweging op een dag.
Ik heb de afgelopen 2 jaar aan 1 stuk door 'gebulkt' met als top rond de 4500 kcal en later kwam ik zelfs daar met moeite nog aan.
Wat bovenstaande zeggen klopt probeer gewoon een lange tijd ( paar maanden ! ) rond de 3000 tot 3500 kcal te eten.
Omdat je heel weinig vet hebt lijkt het heel snel of je alleen maar vet aankomt maar daar moet je even doorheen. Het is natuurlijk iets anders als je echt een vette buik krijgt maar dat zal bij 73 KG nog niet het geval zijn denk ik.
Gewoon door gaan er is nog genoeg progressie te behalen. :flexbiceps:
 
wat kost zo een bloedtest? Je testosteron is niet zo belangrijk toch? Het draait toch om je vrije testosteron.
Wel grappig om te zien hoe jij met jouw vitamines enzo zit. Wil ook wel een bloedtest om te kijken waar ik mijn dieet kan fine-tunen of bij kan supplementeren.

Gebruik je creatine btw?

Ik ben uiteindelijk iets van 700 euro kwijt geweest i.c.m ACTH test ( dagopname ziekenhuis )
Nee ik gebruikte geen creatine toen de test werd afgenomen.

Snel jouw stats in excel sheet gegooid, je zit nu op 2490 kcal, wat je zegt dat je onderhoud is.
Volgens Harris-benedict en Katch-McArdle ligt je onderhoud 2750+-, je bent de ene keer aan het bulken, en de andere keer aan het cutten, wat wil je nou? Als ik jou was zou ik gewoon 3000/3100 per dag naar binnen werken, is niet zo lastig, kijk dan hoe je lichaam reageert.

Als ik reken met de Harris-Benedict kom ik op exact 2490. Pal waarde heb ik 1,4 aangehouden.
De periode is over 5 jaar geschreven. Vet percentage boven de 20 is echt vet lelijk bij me.


Hoe meet je dit en wat noem je een langere periode?
Als je een sprietje bent dan zal alles wat je aankomt op vet lijken omdat je niks hebt. Dit moet je in ieder geval een halfjaar volhouden. Probeer zo'n 300-500 gram per week aan te kopen in het begin.
Merkte je wel krachttoename?

Lange periode is minimaal 6-9 maanden.
Vet is gemeten d.m.v een huidplooi meting. Zo goed als alles wat ik ben aangekomen was vet.
Krachttoename maar minimaal te noemen over die periode.

Ik ben ook 1.91 en ik kan je vertellen dat je onderhoud veel hoger zit dan 2490 kcal zelfs met weinig beweging op een dag.
Ik heb de afgelopen 2 jaar aan 1 stuk door 'gebulkt' met als top rond de 4500 kcal en later kwam ik zelfs daar met moeite nog aan.
Wat bovenstaande zeggen klopt probeer gewoon een lange tijd ( paar maanden ! ) rond de 3000 tot 3500 kcal te eten.
Omdat je heel weinig vet hebt lijkt het heel snel of je alleen maar vet aankomt maar daar moet je even doorheen. Het is natuurlijk iets anders als je echt een vette buik krijgt maar dat zal bij 73 KG nog niet het geval zijn denk ik.
Gewoon door gaan er is nog genoeg progressie te behalen. :flexbiceps:

Grotendeels zit het vet wat ik nog heb op mijn buik en bovenbenen.
 
Grotendeels zit het vet wat ik nog heb op mijn buik en bovenbenen.
Enge is dat waarschijnlijk daar eerst extra vet bij aankomt alvorens je in z’n geheel gaat groeien. Dat maakt angstig, maar moet je even doorheen. Is ook het laatste vet wat je in een cut weer kwijt raakt. Zo werkt het nou eenmaal.. Even doorheen knallen en flink eten :thumbs:
 
Met jouw lengte en gewicht zal je niet veel vet hebben.... Je bent mager.

Je zal zoals the Duck zegt eerst wel wat vet aanzetten maar je moet niet vergeten dat je lijf ook lang met te weinig voedsel heeft moeten leven. Letterlijk.
Je moet dus echt wel een tijdje lang boven onderhoud eten om resultaat te gaan zien. En dan niet 4000 kcal.. dan zit je zodanig boven onderhoud dat je inderdaad relatief meer vet aanzet dan spieren. Een normale bulk met 500 kcal boven onderhoud doet ej langzaam aan komen met niet al te veel vet.
Dus ga gewoon eens op die 3000-3100 zitten en kijk wat het doet.
 
Hoeveel kg kwam je aan toen je een tijdje wel goed aan het eten was, op welk gewicht kwam je terecht en wat was je vet %?
Wat jij veel vet vind, denken anderen misschien anders over. Misschien ben je wel bang om vet aan te komen en geeft dit een verkeerd beeld.

Wat zijn je kracht stats en wat waren deze op je max, je pr's?

Weleens de omtrek van je polsen en enkels gemeten en opgezocht hoe dit in verhouding met anderen is ? Je botstructuur is nog wel belangrijker dan je test levels om natural te kunnen groeien.
Heb je een klein frame met dunne polsen en enkels, dan zal je niet veel massa kunnen pakken op in elk geval armen en benen.
 
Heb je fysiek slopend beroep?
 
Hoeveel kg kwam je aan toen je een tijdje wel goed aan het eten was, op welk gewicht kwam je terecht en wat was je vet %?
Wat jij veel vet vind, denken anderen misschien anders over. Misschien ben je wel bang om vet aan te komen en geeft dit een verkeerd beeld.

Wat zijn je kracht stats en wat waren deze op je max, je pr's?

Weleens de omtrek van je polsen en enkels gemeten en opgezocht hoe dit in verhouding met anderen is ? Je botstructuur is nog wel belangrijker dan je test levels om natural te kunnen groeien.
Heb je een klein frame met dunne polsen en enkels, dan zal je niet veel massa kunnen pakken op in elk geval armen en benen.

Toen ik wat meer at kwam ik ongeveer een 10kg op een jaartje aan en zat ik op 82kg bij 22%

Krachtstatus: nu / PR.
BP = 62,5kg / 62,5kg
SQ = 110kg / 130kg
DL = 100kg / 100kg


omtrek pols = 17,7cm
omtrek enkels =23,5cm

Uitgaan van deze bron (http://www.weightrainer.net/bodypred.html) zou mijn maximum op 102kg moeten zitten bij 12%BF
Bedoelde je dit?

Heb je fysiek slopend beroep?

Acht tot twaalf uur op een stoel zitten is niet echt een fysiek slopend beroep heb ik begrepen :)
 
Huidplooimeting... hoeveel punten?

Want als je alleen 3 punt meet (bovenlijf) is het al heel vertekend.

POst anders gewoon een foto. Dat zegt meer dan een meting.
 
Back
Naar boven