XXL Nutrition

Bloedtest Analyse

• Topic Starter Topic Starter
Huidplooimeting... hoeveel punten?

Want als je alleen 3 punt meet (bovenlijf) is het al heel vertekend.

POst anders gewoon een foto. Dat zegt meer dan een meting.

Huidplooimeting op 12 punten.

LowChin 4.2 mm
Cheek 7.2 mm
Triceps 7.4 mm
Pec.Major 3.8 mm
SupraIliac 9.8 mm
SubScap 7.4 mm
MidAxillary 5.8 mm
Umblicall 12.8 mm
KneeCap 5.4 mm
Calf 9.5 mm
Quads 13.6 mm
Hamstring 13.6 mm

Ik zal morgen een foto proberen uploaden.

Toen ik wat meer at kwam ik ongeveer een 10kg op een jaartje aan en zat ik op 82kg bij 22%

Krachtstatus: nu / PR.
BP = 62,5kg / 62,5kg
SQ = 110kg / 130kg
DL = 100kg / 100kg

omtrek pols = 17,7cm
omtrek enkels =23,5cm

Uitgaan van deze bron (http://www.weightrainer.net/bodypred.html) zou mijn maximum op 102kg moeten zitten bij 12%BF
Bedoelde je dit?

Acht tot twaalf uur op een stoel zitten is niet echt een fysiek slopend beroep heb ik begrepen :)
Train je met bro split? 2x Spieren trainen per week met upper/lower is aan te raden

Hoeveel kg kwam je aan toen je een tijdje wel goed aan het eten was, op welk gewicht kwam je terecht en wat was je vet %?
Wat jij veel vet vind, denken anderen misschien anders over. Misschien ben je wel bang om vet aan te komen en geeft dit een verkeerd beeld.

Wat zijn je kracht stats en wat waren deze op je max, je pr's?

Weleens de omtrek van je polsen en enkels gemeten en opgezocht hoe dit in verhouding met anderen is ? Je botstructuur is nog wel belangrijker dan je test levels om natural te kunnen groeien.
Heb je een klein frame met dunne polsen en enkels, dan zal je niet veel massa kunnen pakken op in elk geval armen en benen.
Niet mee eens met de dunne polsen en armen en benen verhaal.

Ik heb hele dunne polsen tov anderen, maar ik heb absoluut geen klein frame. Dat gaat inderdaad niet helemaal op.

Sinds wanneer gaat het op dat het hebben van dunne polsen ook het hebben van een klein frame is?

Ik bedoel er verder mee dat of je hier wel of niet mee eens bent of dit van invloed heeft op je potentie, je het toch niet kan beïnvloeden.
Wel ben ik benieuwd naar al die "hele dunne polsen" want dat valt meestal wel mee is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Ik heb hele dunne polsen tov anderen, maar ik heb absoluut geen klein frame. Dat gaat inderdaad niet helemaal op.

Same here. Ik heb hele dunne polen/enkels maar wel een brede schouder structuur (brede sleutelbenen)
Ik ben wel een hardgainer echter. Ik moet in een flinke surplus eten om spier aan te komen en daar krijg ik gratis vet bij. Als ik op onderhoud eet of net boven onderhoud gebeurt er niet zo veel.

1582871254918.png

Huidplooimeting... hoeveel punten?

Want als je alleen 3 punt meet (bovenlijf) is het al heel vertekend.

POst anders gewoon een foto. Dat zegt meer dan een meting.

Ben niet vet maar eerder mager en heb zo goed als geen massa aangezet de afgelopen jaren.
Hierdoor ben ik ook wat sceptisch waarom het nu wel zal werken omdat ik niet goed weet wat er vorige keer niet goed ging.
Komende tijd zal ik langzaam naar 3100 gaan verhogen en kijken wat de uitwerking ervan is.

Als verhouding zal ik mijn gewicht in kilo's als grammen als grens houden voor vet. Daarnaast zal ik twee x aanhouden als eiwit.
Hierdoor kom ik op:

146 gram eiwit
73 gram vet
472 gram koolhydraten

Hierdoor kom ik op 3130

Voeding de komende week: ( 2700 kcal )

13:00 - Kipfilet (200g) + Biologisch volkoren rigatoni (160g) + rijstwafels met chocolade (50g) : 1020kcal ( 140K / 61E / 21V )
15:00 - (Blender) Volle melk (300ml) + Banaan (120g) + Eiwit poeder Strawberry (30g) + Verse aardbeien (100g) : 461kcal ( 48K / 36E / 13V )
18:00 - Iedere avond iets anders - doel: 1000 kcal ( 100g K + 30g E + 20g V )
22:00 - (Blender) Blauwe bessen (40g) + Magere Kwark (300g) + Brocolli (75g) + Framboos (40g) + Kaneel (2g) : 231kcal ( 29K / 28E / 2V )

Is dit iets om mee te beginnen? Vind het nog wel lastig om goede koolhydraten veel te eten i.p.v. 'crap' koolhydraten ( suikers ). En ja iedere koolhydraat is in basis suiker ;)

Je bent inderdaad gewoon mager en geen massa.
Meer eten en minimaal 75gr vet.
Je kan best simpele kh erbij eten.

Ik zou eens starten met een gewoon schema
Dus ook ontbijt

Is dit iets om mee te beginnen? Vind het nog wel lastig om goede koolhydraten veel te eten i.p.v. 'crap' koolhydraten ( suikers ). En ja iedere koolhydraat is in basis suiker ;)
Als je moeite hebt met eten probeer dan gewoon makkelijke kcal te eten.
Pindakaas, vloeibare kcal ( chocomelk, vruchtsappen ens. ), muffins noem het maar op.
Buiten dat zijn je vetten te laag en je eiwitten zijn ook te laag als je goed wilt bouwen.

eieeren is ook super makkelijk om veel kcal binnen te krijgen

Broodjes pindakaas en ei schiet erg op

Sinds wanneer gaat het op dat het hebben van dunne polsen ook het hebben van een klein frame is?

Ik bedoel er verder mee dat of je hier wel of niet mee eens bent of dit van invloed heeft op je potentie, je het toch niet kan beïnvloeden.
Wel ben ik benieuwd naar al die "hele dunne polsen" want dat valt meestal wel mee is mijn ervaring.
Ik heb vrouwen polsen precies :) Maar had vroeger toch stevige poten en armen.

Frame valt idd niet veel aan te doen. Had wel goede schouders ondanks klein frame.

Als je moeite hebt met eten probeer dan gewoon makkelijke kcal te eten.
Pindakaas, vloeibare kcal ( chocomelk, vruchtsappen ens. ), muffins noem het maar op.
Buiten dat zijn je vetten te laag en je eiwitten zijn ook te laag als je goed wilt bouwen.

Chocomelk en vruchtensappen, muffins vallen bij mij onder de crap koolhydraten. Ik snap dat deze easy zijn maar qua lichaamsgevoel wordt het daar bij mij niet echt beter van, net zoals brood. Enorm dips in suiker spiegel etc.
Op basis waarvan bepaal jij je eiwitten en vetten? Meest gangbare schema heb ik nu aangehouden?

Je bent inderdaad gewoon mager en geen massa.
Meer eten en minimaal 75gr vet.
Je kan best simpele kh erbij eten.

Ik zou eens starten met een gewoon schema
Dus ook ontbijt

Ontbijt staat er toch tussen? Wel pas om 13:00 maar dit lijkt me geen probleem of heb jij een bron die anders aantoont?

eieeren is ook super makkelijk om veel kcal binnen te krijgen

Broodjes pindakaas en ei schiet erg op

Helemaal mee eens alleen schiet dan wel heel snel de vetten qua grams enorm uit de richting.

valt wel mee toch? ik zit rond de 100 gram vet per dag en dat is niet echt een probleem volgens mij. Als je maar niet mega veel verzadigt vet binnen krijgt.
Macro's zijn minder belangrijk als je maar geen te korten hebt. maar of het nou 75 gram vet is of 100 maakt weinig uit naar mijn mening.

Een ander punt waar ik aan denk waarom je mischien niet groeit is je vitamines en mineralen. Heb je deze wel eens laten test?

Laatst bewerkt:
Gewoon regelmatig eten over de dag. Dan heb je ook geen suikerdips of pieken.

Die suiker dips liggen niet aan brood of een muffin maar aan de scheve verdeling van voeding over de dag. Pribeer t maar eens. Regelmatig eten.

2-2.5 gr eiwit per kg bw
Minimaal 1 gr vet per kg bw
Rest kh

Ik ken zat mensen die op 2 gr vet per kg bw zitten. Geen probleem. Lekker aan de eieren zalm avocado nootjes pindakaas chocolade volle zuivel kaas etc.

Chocomelk en vruchtensappen, muffins vallen bij mij onder de crap koolhydraten. Ik snap dat deze easy zijn maar qua lichaamsgevoel wordt het daar bij mij niet echt beter van, net zoals brood. Enorm dips in suiker spiegel etc.
Op basis waarvan bepaal jij je eiwitten en vetten? Meest gangbare schema heb ik nu aangehouden?
Oke als je je er slecht bij voelt moet je het natuurlijk niet doen, ik heb soms wel moeite met kcal halen en ik voel me dr prima bij en kom goed aan (weinig vet).
Eiwitten uitrekenen is BW x 2 of 2.2, als je 75 KG weegt moet je dus rond de 165 gram eiwitten binnen krijgen om te bouwen.
Vetten is 1 gram per kg lichaams gewicht.

Bloedtest ziet er voorbeeldig uit, daar hoef je geen problemen te zoeken.

Oplossing: meer eten, aanvaarden dat je tijdens een bulk wat in VP zal stijgen en elke spiergroep 2 keer per week pakken.

Ik heb vrouwen polsen precies :) Maar had vroeger toch stevige poten en armen.

Frame valt idd niet veel aan te doen. Had wel goede schouders ondanks klein frame.

Altijd meer benieuwd naar de cijfers. Vrouwen polsen, flinke armen. Ik weet niet wat dat inhoudt.

Ik denk ook altijd best een flinke in de broek te hebben maar krijg toch vaak zeer teleurstellende reacties zodra ik hem toon. Nu roep ik altijd een flinke van 15cm. Hij lijkt vooral zo groot in mijn kleine handen.

valt wel mee toch? ik zit rond de 100 gram vet per dag en dat is niet echt een probleem volgens mij. Als je maar niet mega veel verzadigt vet binnen krijgt.
Macro's zijn minder belangrijk als je maar geen te korten hebt. maar of het nou 75 gram vet is of 100 maakt weinig uit naar mijn mening.

Een ander punt waar ik aan denk waarom je mischien niet groeit is je vitamines en mineralen. Heb je deze wel eens laten test?

Buiten de vitamines en mineralen hierboven heb ik deze nooit laten testen. Welke vitamines en mineralen zit je aan te denken?

Gewoon regelmatig eten over de dag. Dan heb je ook geen suikerdips of pieken.

Die suiker dips liggen niet aan brood of een muffin maar aan de scheve verdeling van voeding over de dag. Pribeer t maar eens. Regelmatig eten.

2-2.5 gr eiwit per kg bw
Minimaal 1 gr vet per kg bw
Rest kh

Ik ken zat mensen die op 2 gr vet per kg bw zitten. Geen probleem. Lekker aan de eieren zalm avocado nootjes pindakaas chocolade volle zuivel kaas etc.

Brood heb ik het echt extreem bij. Na een uurtje of 1 voel ik me zo k*t gewoon.. Met pastas en rijst etc heb ik dat nooit.
Ok dus zolang ik tussen 1 a 2 gr per kg zit is het geen probleem. Top

Oke als je je er slecht bij voelt moet je het natuurlijk niet doen, ik heb soms wel moeite met kcal halen en ik voel me dr prima bij en kom goed aan (weinig vet).
Eiwitten uitrekenen is BW x 2 of 2.2, als je 75 KG weegt moet je dus rond de 165 gram eiwitten binnen krijgen om te bouwen.
Vetten is 1 gram per kg lichaams gewicht.

Dit is exact wat ik gedaan heb.. 73x2=146gram eiwit + 73 gram vet.

Vetten op 1gram x bw vind ik allemaal wat overrated, je essentiële vetten binnen krijgen is belangrijker dan die 1 gram.

Terug
Naar boven