MuscleMeat

Blog met (eiwitpoeder) recepten

Weer super recepten! Tijd voor Instagram of Facebook?

Waarom zie ik dit topic nu pas.. wauw!

• Topic Starter Topic Starter
Weer super recepten! Tijd voor Instagram of Facebook?

Ik zal erover nadenken ;)

---------- Toegevoegd om 08:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:22 ----------

Waarom zie ik dit topic nu pas.. wauw!

Vanaf nu in de gaten houden dan! :D

---------- Toegevoegd om 08:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:22 ----------

Choco-kers-smoothie-Freud-and-Fries.jpg

Vandaag heb ik twee smoothies voor jullie. Choco-kers en kokos-kers (dus hopelijk houden jullie van kers...). Planning is om vrijdag twee eiwitpoeder-smoothies te plaatsen, ik moet nog testen!

[Link niet meer beschikbaar] het receptje.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:26 ----------

Ladies and gents,

Hier is de FB-pagina. Natuurlijk gaat er nog meer op komen, dus als je mijn recepten en berichten in de gaten wilt houden, like deze pagina dan!

LINKJE NAAR FACEBOOKPAGINA

Vandaag al een proteinshakesmoothie gemaakt, banaan-citroen met witte chocolade, stay tuned ;).

Informatief stukje over het verschil tussen whey en caseïne en waarom je het een niet zomaar voor het ander kunt vervangen in recepten: [Link niet meer beschikbaar].

Informatief stukje over het verschil tussen whey en caseïne en waarom je het een niet zomaar voor het ander kunt vervangen in recepten: [Link niet meer beschikbaar].

Niet helemaal eens met je stuk.
Whey en Casseïne poeders zijn (normaal gesproken) bijde "Instantized" en geëmulgeerd met sojalecithine.
Hierdoor blijft er een instant poeder over, wat met water tot een shake kan worden bereid.
Het feit dat Caseïne poeder soms dikker blijft komt door toevoeging van verdikkingsmiddelen (guargom, xanthaangom en anderen: http://www.food-info.net/nl/e/e400-500.htm).
Zuiver Micellar poeder zal dus niet veel dikker worden dan Whey.
Sterker nog, bepaalde merken Whey kunnen dikker worden dan een Caseïne poeder zonder toevoeging van deze verdikkingsmiddelen.

Niet helemaal eens met je stuk.
Whey en Casseïne poeders zijn (normaal gesproken) bijde "Instantized" en geëmulgeerd met sojalecithine.
Hierdoor blijft er een instant poeder over, wat met water tot een shake kan worden bereid.
Het feit dat Caseïne poeder soms dikker blijft komt door toevoeging van verdikkingsmiddelen (guargom, xanthaangom en anderen: http://www.food-info.net/nl/e/e400-500.htm).
Zuiver Micellar poeder zal dus niet veel dikker worden dan Whey.
Sterker nog, bepaalde merken Whey kunnen dikker worden dan een Caseïne poeder zonder toevoeging van deze verdikkingsmiddelen.

Hey Prestigio, ik dacht eerst dat het ook te maken had met guargom en xanthaangom maar wanneer ik ingrediënten vergelijk blijkt in beiden deze verdikkingsmiddelen te zitten. Ook wanneer ik aan whey xanthaangom toevoeg krijg ik niet hetzelfde effect als wanneer ik caseïne gebruik: het blijft nog steeds een dunnere substantie. Het deel over "instantized" en geëmulgeerd was mij niet bekend, maar zover ik uit een beetje "research" (lees: google) opmaak is dat het een proces is dat ervoor zorgt dat het eiwitpoeder goed gemixt wordt met bijvoorbeeld water, dat het niet op de bodem van je shakebeker blijft plakken bijvoorbeeld. Dat gebeurt bij vrijwel alle eiwitpoeders en staat verder los van het verschil whey-caseïne.

Maar om nog even terug te komen op het stukje over waarom het een dikker is dan het ander: volgens mij ligt het in eerste instantie wel aan de substantie zelf, caseïne en whey zijn werkelijk twee verschillende onderdelen van (pure) melk (ongeveer 20% is whey, ongeveer 80% is caseïne), waarbij caseïne de kaasstof is die in je kaasdoek zou blijven zitten en whey/wei hetgeen wat er uitloopt.

Dan heb je nog wat je zegt over sommige whey poeders die juist wel dikker zijn. Ik heb hier inderdaad van gehoord maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat zit. Ik zou denken dat het dan vaak een blend is. Ik heb ook even gezocht (maar niet heel uitgebreid) en kwam bijvoorbeeld tegen dat de Myofusion een redelijk dikke "whey" is maar als ik naar de ingrediëntenlijst kijk zie ik hier ook Micellar Casein vermeld staan (http://nl.bodybuilding.com/store/ga...-elite-protein-series.html?&_requestid=817350).

Ik vind het overigens cool dat je het gelezen hebt en daarover in discussie gaat/het controleert want zo word ik ook weer getriggerd om me er nog wat meer in te verdiepen! ;)

Het is ook niet als aanval bedoeld, meer om je te triggeren inderdaad.
En je hebt in de basis ook gelijk wat betreft Whey vs. Caseïne, de laatste zou (normaal gesproken) wat dikker moeten zijn.
Echter om te zeggen dat Caseïne dikker is dan Whey, dat gaat niet altijd op.
Dat is meer het punt dat ik probeerde te maken ;).

En ik moet zeggen, de website ziet er prima uit met goede content en recepten.
Alleen jammer van de B&F Product Placement.

Het is ook niet als aanval bedoeld, meer om je te triggeren inderdaad.
En je hebt in de basis ook gelijk wat betreft Whey vs. Caseïne, de laatste zou (normaal gesproken) wat dikker moeten zijn.
Echter om te zeggen dat Caseïne dikker is dan Whey, dat gaat niet altijd op.
Dat is meer het punt dat ik probeerde te maken ;).

En ik moet zeggen, de website ziet er prima uit met goede content en recepten.
Alleen jammer van de B&F Product Placement.

Top! Ik vraag me dat inderdaad ook wel af hoe dat zit!

En B&F is nu eenmaal wat ik (tot nu toe) heb gebruikt. Als dat niet het ingrediënt is wat ik zelf heb toegevoegd (maar bijvoorbeeld mijn eigen in de supermarkt gekochte havermout) dan zou ik het ook niet vernoemen. Hetzelfde doe ik als ik iets van iHerb heb besteld of de webshop waar ik mijn stevia haal. ;)

Mijn planning is overigens steeds op zaterdagen een informatief stukje te schrijven, blijf dus vooral kritisch ernaar kijken!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag staan 5 tips voor een eiwitrijk avondeten online!

Klik hier voor de recepten!

Blijf ook up-to-date door Freud and Fries te liken op FB.

Het recept voor Flammkuchen (de witte pizza) staat online!

Klik hier voor het recept!

Healthy-Snickers-balls-Freud-and-Fries.jpg

Al eens geprobeerd Snickers te maken? Probeer het eens met dit recept voor gezonde Snickers!

Geroosterde-kikkererwten-Freud-and-Fries.jpg

Alweer de op een na laatste in de reeks: 5x eiwitrijk tussendoortje. Kijk hier voor de receptjes!

Gezonde-chocolade-muffins-Freud-and-Fries-2-300x200.jpg

Gezonde chocolade muffins als eiwitrijk tussendoortje! Klik hier voor het recept!

Chocolate-chip-cookie-Freud-and-Fries-2.jpg

Chocolate chip cookies. Need to say more?

Recept weer hier!

Banaan-appel-roomijs-Freud-and-Fries-2.jpg

Ten slotte ook 5 eiwitrijke desserts! Kijk hier voor de receptjes!

Lekker! zal zeker eens wat recepten van je maken, thanks

Fluffy-American-pancakes-Freud-and-Fries-4-300x200.jpg

Hoe maak je American pancakes (die "heuuule" dikke) zonder bakpoeder? En nog gezond ook? Nou ZO dus!

Terug
Naar boven