Fitness Seller

Blog met (eiwitpoeder) recepten

Leuk stuk! Moeilijk te zeggen wat mijn eet gewoontes bepaald. Tijden heel slecht gegeten met alle gevolgen van dien, het licht gezien en eet nu al lange tijd passend bij mijn dagelijks verbruik en sport maar dit moet zeker positieve impulsen blijven krijgen door resultaten. Maar naast mezelf is misschien nog wel moeilijker mijn kinderen de juiste eetgewoontes aan te leren :)

• Topic Starter Topic Starter
Leuk stuk! Moeilijk te zeggen wat mijn eet gewoontes bepaald. Tijden heel slecht gegeten met alle gevolgen van dien, het licht gezien en eet nu al lange tijd passend bij mijn dagelijks verbruik en sport maar dit moet zeker positieve impulsen blijven krijgen door resultaten. Maar naast mezelf is misschien nog wel moeilijker mijn kinderen de juiste eetgewoontes aan te leren :)

Goed zeg dat je dat veranderd hebt! Ik denk dat "key" hier toch wel de motivatie is, zoals je zelf ook aangeeft: positieve impulsen. En dat is dan waarschijnlijk ook iets waar je kinderen anders tegenaan zullen kijken. Niet alleen ben je als kind niet zo bezig met wat gezond bezig bent, ook ben je als kind (maar ook tiener) minder bewust met langetermijngevolgen en meer met het hier-en-nu.

De Marshmallow Test (link filmpje op Youtube) is daar ook wel een leuk voorbeeld van.

Mijn eetgewoonten worden momenteel vooral bepaald door perfomance (it's in the name zullen we maar zeggen).
In de loop van tijd ben ik erachter gekomen wat voor mij totaal niet werkt, maar ook wat juist wel positief uitpakt.
Simpel voorbeeld: Stel ik train in de ochtend, dan kan ik het beste een kleine maaltijd nuttigen (à 250 kcal) die uit zo'n 25g eiwitten, 25g koolhydraten (grofweg 15 eenvoudig, 10 complex) en weinig vet (zo'n 1 a 2 grram).
Dat gecombineerd met wat meer koolhydraten en vetten de avond van tevoren zorgt ervoor dat ik toch een lekkere sessie kan neerzetten.

Daarnaast is het sociale / omgeving aspect uiteraard ook belangrijk. Als ik bij iemand anders ga eten, of ga uit-eten, pas ik me hier rustig op aan. Zo heb ik geen podiumambities of andere plannen waarvoor ik super strikt op m'n voeding hoef te letten.
Flexible Dieting dus.

Mijn eetgewoonten worden momenteel vooral bepaald door perfomance (it's in the name zullen we maar zeggen).
In de loop van tijd ben ik erachter gekomen wat voor mij totaal niet werkt, maar ook wat juist wel positief uitpakt.
Simpel voorbeeld: Stel ik train in de ochtend, dan kan ik het beste een kleine maaltijd nuttigen (à 250 kcal) die uit zo'n 25g eiwitten, 25g koolhydraten (grofweg 15 eenvoudig, 10 complex) en weinig vet (zo'n 1 a 2 grram).
Dat gecombineerd met wat meer koolhydraten en vetten de avond van tevoren zorgt ervoor dat ik toch een lekkere sessie kan neerzetten.

Daarnaast is het sociale / omgeving aspect uiteraard ook belangrijk. Als ik bij iemand anders ga eten, of ga uit-eten, pas ik me hier rustig op aan. Zo heb ik geen podiumambities of andere plannen waarvoor ik super strikt op m'n voeding hoef te letten.
Flexible Dieting dus.

Interessant om te lezen, Prestigio! Wat zijn juist dingen die dan weer níet voor je werken? Dat je zo bewust bent van wat je lichaam nodig heeft om zo goed mogelijk te presteren, dat vind ik knap. Zal ook wel wat geëxperimenteer zijn geweest.

En goed/fijn dat je je in sociale situaties kunt aanpassen. Ik ken ook mensen die daar nog steeds moeite mee hebben maar het gaat natuurlijk om een goede balans vinden en niet te star vasthouden aan een eetpatroon.

Even een abo nemen, ziet er goed uit!

Healthy-black-forest-mug-cake-Freud-and-Fries-3.jpg

Check it out: Schwarzwälder Kirsch mug cake!

Interessant om te lezen, Prestigio! Wat zijn juist dingen die dan weer níet voor je werken? Dat je zo bewust bent van wat je lichaam nodig heeft om zo goed mogelijk te presteren, dat vind ik knap. Zal ook wel wat geëxperimenteer zijn geweest.

En goed/fijn dat je je in sociale situaties kunt aanpassen. Ik ken ook mensen die daar nog steeds moeite mee hebben maar het gaat natuurlijk om een goede balans vinden en niet te star vasthouden aan een eetpatroon.

Is vooral trial en error. Uitproberen, kijken wat goed bevalt en wat niet, aanpassingen maken en opnieuw beginnen.
Voor mij gaat diezelfde ochtendtraining niet goed als ik wat meer calorieën en/of vetten eet.
Zo ben ik begonnen met een maaltijd van zo'n 600 kcal (2 eieren, 100g havermout, 250ml halfvolle melk).
Tijdens trainingen merkte ik dat ik niet veel focus en energie had, dus ben ik het gaan aanpassen.
Van 600 kcal, teruggeschroefd naar 400 kcal, bijgesteld naar 300 kcal en nu uitgekomen op 200 tot 250 kcal.
Wat me ook begon op te vallen is dat een training met een klein ontbijt bij mij minder goed ging als ik de avond van tevoren ook minder gegeten had. Weer iets om aan te kunnen denken.

Als je er bewust op gaat letten, bijhoud hoe je trainingen gaan en je voeding bijhoud met bijvoorbeeld MyFitnessPal, zul je vrij gemakkelijk verbanden kunnen achterhalen (echter, niet elk verband heeft een oorzaak/gevolg relatie).

Is vooral trial en error. Uitproberen, kijken wat goed bevalt en wat niet, aanpassingen maken en opnieuw beginnen.
Voor mij gaat diezelfde ochtendtraining niet goed als ik wat meer calorieën en/of vetten eet.
Zo ben ik begonnen met een maaltijd van zo'n 600 kcal (2 eieren, 100g havermout, 250ml halfvolle melk).
Tijdens trainingen merkte ik dat ik niet veel focus en energie had, dus ben ik het gaan aanpassen.
Van 600 kcal, teruggeschroefd naar 400 kcal, bijgesteld naar 300 kcal en nu uitgekomen op 200 tot 250 kcal.
Wat me ook begon op te vallen is dat een training met een klein ontbijt bij mij minder goed ging als ik de avond van tevoren ook minder gegeten had. Weer iets om aan te kunnen denken.

Als je er bewust op gaat letten, bijhoud hoe je trainingen gaan en je voeding bijhoud met bijvoorbeeld MyFitnessPal, zul je vrij gemakkelijk verbanden kunnen achterhalen (echter, niet elk verband heeft een oorzaak/gevolg relatie).

Echt heel interessant! Ik blijf het nog moeilijk vinden om echt mijn voeding aan te pakken, maar dat komt waarschijnlijk nog wel een keer. Voeding is nu eenmaal zo'n belangrijk onderdeel om resultaten te zien. Het integreert me altijd wel een beetje hoe anderen dat zo aan kunnen pakken. Helaas zit er bij mij nog een te groot gat tussen "weten" en "doen". Maar who knows, over een tijdje...

---------- Toegevoegd om 10:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:04 ----------

Eenpersoons-banaan-crumble-Freud-and-Fries-5.jpg

And yet another recipe. Deze keer een simpel en gezond ontbijt maar eigenlijk heb ik het hier over taart. Een gezonde eenpersoons banaan crumble!

Receptje hier weer.

Juist dat weten zou toch doen moeten betekenen toch? [emoji41]

Edit: over rare eetgewoontes... Je kan mij met liefst met een kater wakker maken voor babi pangang zo rechtstreeks uit de koelkast! Ben ik weer helemaal het mannetje

Juist dat weten zou toch doen moeten betekenen toch? [emoji41]

Edit: over rare eetgewoontes... Je kan mij met liefst met een kater wakker maken voor babi pangang zo rechtstreeks uit de koelkast! Ben ik weer helemaal het mannetje

Was het maar zo. Ik ben psycholoog maar al weet ik hoe het allemaal zou moeten, welke denkfouten je kunt maken (denk aan: zwart-wit denken/alles-of-niets, emotioneel redeneren, etc. etc.), ik maak ze zelf ook.

Ja, word je graag wakker met een kater? ;) Maar oké, babi pangang als ontbijt na een zware avond stappen. Klinkt zo verkeerd nog niet. Maar koud?!

Simpele-scones-met-chia-pruimenjam-Freud-and-Fries-4.jpg

Vandaag niet eiwitrijk maar wel awesome om te maken (en te eten, yum!). En als je wilt, aan jullie de uitdaging, krijg jij dit nog eiwitrijk?

Hier in ieder geval het receptje voor de scones met zelfgemaakte pruimenjam.

BCAA (met fruitsmaak) gebruiken in plaats van zoetstoffen wellicht :D

BCAA (met fruitsmaak) gebruiken in plaats van zoetstoffen wellicht :D

BCAA, is dat in poedervorm of? Je hebt alleen vrij weinig zoetstof nodig (in de scones zelf in ieder geval niet) dus of dat nou echt veel toevoegt. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar misschien een deel van de patentbloem vervangen door whey. Met de kans dat het minder luchtig wordt, dat wel.

Nice al die gerechten, helaas heb ik er de tijd niet voor

Silver-dollar-pancakes-Freud-and-Fries-3.jpg

Ken jij de silver dollar pancakes al?

Receptje hier!

Honing-kaneel-graham-crackers-Freud-and-Fries-3.jpg

Lekker krokante koekjes die graham crackers.

Hier het recept!

Gezonde-eiersalade-zonder-mayonaise-Freud-and-Fries.jpg

Volgens mij heb ik het recept voor deze eiersalade al eens geplaatst maar ik heb hem opnieuw gemaakt (dus nieuwe foto's) en het recept is deze keer in het Nederlands!

Hierhierhier!

Fijne pasen nog, dames en heren!

Zelf-popcorn-maken-Freud-and-Fries-6.jpg

Popcorn maak je eenvoudig zelf in de magnetron volgens het "recept" hier, en het is nog gezond ook!

Terug
Naar boven