MuscleMeat

Bloods & Guts by Dorian Yates

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
het bevalt me iig wel. doe meestal ook maar 1 opwarm set en 1 werkset alleen als ik voel dat me werkset toch zwaarder kon doe ik er nog een en max 60sec rust. (en licht er aan hoe ik me voel na me werk zit nu in de cut maar blijf zo door trainen)

Ja dat is een beetje trial en error natuurlijk. Daarom begin ik ook met 2 werksets, waar ik voel dat dat teveel is ga ik schrappen.

Wanneer ga je hiermee beginnen?

Deze week laatste week UD 2.0, volgende week begin ik.
 
Ik weet dat dit topic al een paar jaar oud is, maar het gaat hier wel precies over wat mij heel erg interesseert momenteel, dus ik hoop dat we dit topic een nieuw leven in kunnen blazen.

Ik volg nu eigenlijk al heel lang precies hetzelfde schema als RFFNCK heeft gepost op de vorige pagina, namelijk Dorian zijn 4 way split met 2 days on 1 day off.

Ik doe 1 set tot failure met maximaal gewicht en vervolgens nog een tweede set tot failure met ongeveer 10% minder gewicht. Dus bijvoorbeeld met Incline DB press doe ik eerst 45kg en dan 40kg. Ik heb door middel van op deze manier te trainen vrij veel strength maar zeker ook size gains gemaakt, ook toen ik natty was. Ik houd écht van deze manier van trainen.

MAAR na zo'n lange tijd min of meer hetzelfde te hebben gedaan denk ik eraan om DC Training eens te proberen, wat in dit topic dus ook al is aangehaald. Ik heb er al veel over gelezen op het Intense Muscle forum en ook Dante Trudel zijn posts op Instagram zijn altijd zeer informatief.

Zijn er hier doorgewinterde DC trainees in de zaal? Ben heel erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen, plus- en minpunten van trainen op deze manier.

Zelf lijkt het me dus tof om elke spiergroep vaker te trainen dan nu met Dorian zijn HIT schema. En ook het feit dat je je (bijna) alleen maar focust op compound lifts en het sterker worden erin spreekt me erg aan.
Eventueel nadeel is misschien het zeer lage volume per sessie (1 rest pause set tot failure of in sommige gevallen 2 straight sets), maar IMO compenseer je dat dus met een veel hogere frequentie.

Ik zit nu nog midden in een kuur en ik groei en maak prima progressie, dus nu wil ik sowieso nog even niks veranderen. Maar wanneer de kuur klaar is zou ik dit heel graag eens willen proberen. Wordt vervolgd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven