XXL Nutrition

Contest Log Bob - Contest log 2012

• Topic Starter Topic Starter
Voeding

Voeding dit weekend was wat minder. Vrijdag goed begonnen maar 's avonds een verjaardag van een vriendin en die had zo ****ing veel lekker eten klaargemaakt, en ik kon maar niet van de brownies afblijven.. dus ik heb zo'n 700 kcal aan brownies binnen gekregen (70 gr carbs) en dus mn kwark maar laten staan om onder de 2300 kcal te blijven. Verder wel alleen cola light en light energy drink op. Iedereen was zo zat als een bever dus ik kon iedereen aan het eind van de avond naar huis rijden haha.

Vervolgens wilde ik zaterdag gaan trainen maar heb ik die training naar gisteren (zondag) moeten verplaatsen want ik ben met mn meisje naar de Ikea geweest. Daar heb ik netjes een salade en 4 gekookte eitjes op en een bak kwark ontbeten maar in de middag wat pure chocola op en in de avond een zak chips. kcals? 2300 ongeveer. Maar heel beroerde macro's haha. Ik had overigens nog wel spierpijn in schouders en triceps van de training van donderdag.

Gisteren (zondag) ontbeten met roerei en kaas, vervolgens gaan trainen, post workout pannekoeken gemaakt, waren erg lekker! (half pak kant en klare pannekoeken, 30gr whey, 2 extra ei-eiwitten, water, en eten met wat honing en een blikje energy drink ernaast :D ) Een prima post-workout meal dus. In de avond alleen kwark, wat noten en een kaaskroket op (Nijmeegse vierdaagsefeesten) Ook ongeveer 2300 kcal.

Training

Training gisteren ging lekker! Zal vanavond even aanvullen maar o.a. 3x5x160 DL, 1x100 1x105 2x1x110 BP, veel 65graden incline presses, cable flyes, 3x20x50 leg curls.

Planning

Vanaf NU, dit moment, maandag, 13 days out, ga ik alleen nog maar strict eten. 1800 kcals op rustdagen, 2200 op trainingsdagen. De komende dagen ga ik carbs afbouwen naar 30 a 40 gram per dag om in ketose te raken en alleen voor trainingen 30 gram eten. Ik ga vanavond ook even de laatste supps bestellen (whey isolaat, pre workout, maybe iets van tanning en carbs om te laden en een vetmeettang)

Een vriendin van me gaat zondag 29 juli met haar camera de foto's maken, ik doe het op mn kamer, zo kan ik er alle tijd voor nemen en zelf rustig de belichting regelen.

Yo Bob, nog getraind dit weekend, of rust gehouden..?
Junkfood geconsumeerd?

Ik zie het man, ja, hier ook zelfde slechte makro's, maar niet een overschot aan kcal..

Vanaf nu knallen idd ;)

En die BP doe je normaliter niet zo zwaar toch? (110) Lekker presses dus! :thumbs:
En die DL zou ik niet eens fatsoenlijk kunnen vasthouden, heb moeite om 140kg mixed grip vast te houden man, ppffff..

Ik moet ook nog een plan trekken met foto's ed, mn vrouw is zo ongeduldig als wat en houdt eigenlijk helemaal niet van BB :P (tenminste de aderen etc, in bulk ok..)

Ik zie het man, ja, hier ook zelfde slechte makro's, maar niet een overschot aan kcal..

Vanaf nu knallen idd ;)

En die BP doe je normaliter niet zo zwaar toch? (110) Lekker presses dus! :thumbs:
En die DL zou ik niet eens fatsoenlijk kunnen vasthouden, heb moeite om 140kg mixed grip vast te houden man, ppffff..

Ik moet ook nog een plan trekken met foto's ed, mn vrouw is zo ongeduldig als wat en houdt eigenlijk helemaal niet van BB :P (tenminste de aderen etc, in bulk ok..)

Nee klopt, maar dit was met spotter dus dan kan ik wat verder gaan. Ik moet vaker een spotter vragen wat dat betreft.

Oh maar die grip went vanzelf hoor, in het begin was grip ook een probleem boven de 160 maar nu is mn grip nog ijzersterk bij 230, ik denk dat ik tot 260 zonder problemen vast kan houden. Wel met magnesium :D

Dat moet je maar snel plannen dan! :P Haha dat ken ik, mijn vriendin vind me in bulk mooier, zo droog hoeft van haar niet, en al helemaal geen aders/strepen. Maar ze vind het over het algemeen wel leuk hoor en ze wil geen dunne vriend. Ze accepteert dat ik zoveel train en steunt me meestal ook wel in mn voeding, al zeurt ze soms wel dat ik 'zo moeilijk doe' en 'weinig tijd voor haar heb'

Nee klopt, maar dit was met spotter dus dan kan ik wat verder gaan. Ik moet vaker een spotter vragen wat dat betreft.

Oh maar die grip went vanzelf hoor, in het begin was grip ook een probleem boven de 160 maar nu is mn grip nog ijzersterk bij 230, ik denk dat ik tot 260 zonder problemen vast kan houden. Wel met magnesium :D

Dat moet je maar snel plannen dan! :P Haha dat ken ik, mijn vriendin vind me in bulk mooier, zo droog hoeft van haar niet, en al helemaal geen aders/strepen. Maar ze vind het over het algemeen wel leuk hoor en ze wil geen dunne vriend. Ze accepteert dat ik zoveel train en steunt me meestal ook wel in mn voeding, al zeurt ze soms wel dat ik 'zo moeilijk doe' en 'weinig tijd voor haar heb'

Ja, sowieso spotters erbij vragen idd, ga je toch wat verder he!

Haha, herkenbaar idd :D

brownies ftw, alleen raar dat je je kwark ervoor schrapt..je kon het ook gewoon zien als een refeed maaltijd en alsnog je kwark pakken.

hoe ga jij je verhoudingen pakken e/k/v in de laatste week en ging jij nu ook nog spelen met sodium inname?

brownies ftw, alleen raar dat je je kwark ervoor schrapt..je kon het ook gewoon zien als een refeed maaltijd en alsnog je kwark pakken.

hoe ga jij je verhoudingen pakken e/k/v in de laatste week en ging jij nu ook nog spelen met sodium inname?

Klopt, maar ik wilde wel onder mn kcals blijven. Ik ga nu geen enkele dag meer boven 2300 kcals tot aan mn carbload. (En ik had genoeg eiwitten op voor die dag, en de volgende dag had ik die kwark toch als ontbijt, ik had gewoon die ****ing brownies moeten laten liggen hahaha)

Niet-trainingsdagen (max 30 minuten cardio):
1800kcal EKV 30/7/63
135gr eiwit
30gr koolhydraten (voornamelijk vezels)
126gr vet

Trainingsdagen:
2200kcal EKV 30/7/63
165gr eiwit
38gr koolhydraten
154gr vet

Zout hou ik normaal tot 5 dagen voor de foto's, dan ga ik bewuster voedingsmiddelen kiezen op sodiumgehalte en dus iets lager in sodium. Ik ga dus wel minderen maar niet eerst verhogen.

Wat ga jij doen dan Keun?

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet vreemd hoor, bij refeed is het anders, maar als je nu constant laag wilt zitten en vooral NIET over je kcalls.... Bovendien had hij zn macro's al behaald die dag, dat is imo belangrijker dan de planning van de intake..

Ik moet nog enkele dingen berreken, laatste week zal rond de 1500kcals zitten met iets meer carbs als jou. Wel hoger in eiwitten en lager in vet.
Nog wat kleine dingen na checken en calculeren.

Ik begin deze week vermoedelijk met zout inname te verhogen en de laatse week halveren en iets hieronder. Maar ook hier moet ik nog enkele dingen vergelijken hoe ik het het beste kan doen.

Klopt, maar ik wilde wel onder mn kcals blijven. Ik ga nu geen enkele dag meer boven 2300 kcals tot aan mn carbload. (En ik had genoeg eiwitten op voor die dag, en de volgende dag had ik die kwark toch als ontbijt, ik had gewoon die ****ing brownies moeten laten liggen hahaha)

Niet-trainingsdagen (max 30 minuten cardio):
1800kcal EKV 30/7/63
135gr eiwit
30gr koolhydraten (voornamelijk vezels)
126gr vet

Trainingsdagen:
2200kcal EKV 30/7/63
165gr eiwit
38gr koolhydraten
154gr vet

Zout hou ik normaal tot 5 dagen voor de foto's, dan ga ik bewuster voedingsmiddelen kiezen op sodiumgehalte en dus iets lager in sodium. Ik ga dus wel minderen maar niet eerst verhogen.

Wat ga jij doen dan Keun?

Ik moet nog enkele dingen berreken, laatste week zal rond de 1500kcals zitten met iets meer carbs als jou. Wel hoger in eiwitten en lager in vet.
Nog wat kleine dingen na checken en calculeren.

Ik begin deze week vermoedelijk met zout inname te verhogen en de laatse week halveren en iets hieronder. Maar ook hier moet ik nog enkele dingen vergelijken hoe ik het het beste kan doen.

Als je hoger in carbs gaat moet je idd vetten (veel) minderen. Dat doe ik alleen omdat ik echt in ketose wil. Waarom 1500kcal trouwens? Je onderhoud is niet ineens zoveel gezakt toch?

Ah oke, ben benieuwd of dat je bevalt!

Effe vraagje tussen door je neemt nu een keer bronwnies en blijft onder de 2300kcal

Is het dan ook zo dar als je bijvoordbeeld een keer een dag wil junken en ook onder die 2300kcal blijft je dan ook niet zo snel lichaamsvet en gelichaamsgewicht aant komt?

pff te ingewikkeld om allemaal uit te rekenen voor mij.

Ik heb de laatste week al net naar behoefte gegeten en dat even te peilen.
Nu weet ik op gevoel wat ik moet minderen in Kcal en hoe ik moet spelen met vetten en eiwitten.

Effe vraagje tussen door je neemt nu een keer bronwnies en blijft onder de 2300kcal

Is het dan ook zo dar als je bijvoordbeeld een keer een dag wil junken en ook onder die 2300kcal blijft je dan ook niet zo snel lichaamsvet en gelichaamsgewicht aant komt?

Het is allemaal niet zo zwart-wit. Mijn idee erover is dat als je herhaaldelijk over je verbuik gaat dan kom je aan. Als je herhaaldelijk onder je verbruik zit dan val je af. Als ik een keer wat eiwitten inruil voor koolhydraten dan zal dat niet zo heel veel uitmaken tenzij het er echt zoveel zijn dat m'n macro's compleet scheef trekken. Ga ik echter over mn verbruik heen dan zal die dag minder nuttig of zelf nutteloos zijn voor vetverlies dus vind ik het belangrijker om precies op mijn totale kcal inname te komen dan op mijn percentage eiwitten. Zeker zo vlak voor de contest als ik graag nog veel vet wil verliezen.

Dus inderdaad als je een keer wat junk eet en toch onder je verbruik zit dan zal dat niet zo erg zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 16:24 ----------

pff te ingewikkeld om allemaal uit te rekenen voor mij.

Ik heb de laatste week al net naar behoefte gegeten en dat even te peilen.
Nu weet ik op gevoel wat ik moet minderen in Kcal en hoe ik moet spelen met vetten en eiwitten.

Doe ik in de bulk ook hoor, maar nu heb ik nog maar heel eventjes dus ik mag geen fouten maken

Je had in men log gereageerd over men cardio:), de cardio die jij aangaf hoe bevalt jou die? ik ga precies dezelfde versie doen (15 minuten gemiddelde intensiteit), welke supps neem je ervoor? bcaa's? evt nog een fatburner?

Je had in men log gereageerd over men cardio:), de cardio die jij aangaf hoe bevalt jou die? ik ga precies dezelfde versie doen (15 minuten gemiddelde intensiteit), welke supps neem je ervoor? bcaa's? evt nog een fatburner?

Klopt ja! Die cardio bevalt me goed! Het kost weinig tijd en mn metabolisme is meteen opgestart voor de rest van de dag. En aan het einde van de dag kan ik me daar niet meer toe zetten. Ik neem geen supps, alleen een detox; vers geperst halve citroen en halve rode grapefruit op de lege maag. Dit spoelt alles goed schoon, werkt reinigend voor de lever en is rijk aan vitamine C. Ik ben niet zo bang voor spierverlies van dat kwartiertje.. Als ik na de cardio gedoucht ben eet ik in de auto op weg naar mn werk mn gewone ontbijt.

Ik doe trouwens onderweg ook wat pusups en pullups enzo, ga je dat ook doen of gewoon hardlopen?

goede quads man, je kuiten lijken wat achter te lopen?

daarnaast ook mooie shape

Kuiten is bij vele een probleem, toch denk ik dat het bij Bob vertekent gezien zijn dikke quads.., dan vallen de kuiten al snel weg!

goede quads man, je kuiten lijken wat achter te lopen?

daarnaast ook mooie shape

Dank u! Kuiten zijn denk ik mooi in verhouding met bovenlichaam, en quads lijken inderdaad wat voor te lopen ;)

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 09:14 ----------

Kuiten is bij vele een probleem, toch denk ik dat het bij Bob vertekent gezien zijn dikke quads.., dan vallen de kuiten al snel weg!

Inderdaad, kuiten zijn het laatste jaar goed bijgetrokken en nu denk ik in verhouding met bovenlichaam prima.

Training maandag 16 juli

Doel van deze training was om de periode van ketose snel in te laten treden. Glycogeenvoorraden waren nog aardig vol dus dmv veel herhalingen op niet te zwaar gewicht met korte rust moest ik mijn spieren leeg trekken. Ik heb overigens de nadruk op midden rug en biceps gelegd omdat de rest eigenlijk nog niet echt hersteld was.

Seated row, brede paralelle grip, naar borst
7sets 15 reps 40 kg, met telkens 30sec rust

Chest press machine
6x15x40.5 (30 sec rust)

Full squat langzaam
4x15x60 (90 sec rust)

Incline bench press
1x20x20 (30sec rust)
4x10x40 (30sec rust)

Dumbbell row, rug 45 graden, ellebogen wijd
2x15x12 (30sec rust)
2x15x14 (30sec rust)

Toe presses
3x20x35 (30sec rust)
2x15x35 (30sec rust)

Side raises liggend op 30gr incline bankje
5x15x7 (30sec rust)

Preacher curls
20x17.5 (60sec rust)
4x15x27.5 (60sec rust)

Cable triceps extensions
5x10x33 (30sec rust)

Cable side raises
5x15x13.5 (30sec rust)

Cable curls
6x15x27 (30sec rust)

Seated row
5x15x47 (60sec rust)

Cardio
-Roeien 5 minuten (1200m)
-Fietsen 10 minuten (4,4 km, 70kcal)
-Crosstrainer 10 minuten (105 kcal)
-Hand-roei-ding 5 minuten hoge intensiteit

Thuis een bak kwark met zoetstof en gemalen kokos, voeding voor volgende dag voorbereiden en slapen.

vanmorgen detox (halve citroen, halve grapefruit, half glas kokoswater) en toen 15 minuten hardlopen

ik zag er echt ziek droog uit in de spiegel.. die 6% gaat lukken jongens!

Voor ik echt in ketose ben dan ben ik wel 2 dagen verder, maar dit was een goed begin hehe.

Voeding vandaag

- Pannekoeken van pindakaas-whey-ei-zoetstof (500kcal)
- Stukjes verse kokos en winterpeen (200 kcal)
- Salade met 2 gekookte eieren, walnoten en tofu (450kcal)
- Tofu met daar overheen gesmolten cheddar kaas (450 kcal)
- Walnoten (200kcal)
- 5 L water

Terug
Naar boven