MuscleMeat

Contest Log Bob - Contest log 2012

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag heb ik rug-biceps getraind met voorafgaand een maaltijd met low GI carbs, training ging maar matig, wel 5x5 BOR met 100kg gedaan maar ik had verder weinig kracht en energie. Daarna mijn refeed gehouden en daar had ik zo erg naar uitgekeken! Ik heb in de AH rondgelopen en alles gekocht waar ik zin in had wat veel carbs bevatte en weinig vet, dus pannekoeken, quinoa, magere melk, pasta, koekjes, aardbeien, banaantje, krenten, allesss.

In de avond dus van alles klaargemaakt voor mezelf en heerlijk zitten bunkeren. Eiwitten heb ik overigens gewoon uit whey gehaald en de ei-eiwitten in de pannekoeken, en de quinoa bevat ook vrij veel eiwitten.

Zaterdag een super training gehad, borst triceps. Eindelijk weer 110 kg gebankt, en dips gedaan met 45kg aan belt. Goed volume en ik had een zieke pomp, en overal strepen hehe. Vreemd genoeg geen gram zwaarder dan vrijdag.

Zaterdag de carbs afgebouwd en vandaag weer low-carb 2000 kcal. Ik ga wel mijn cardio wat opschroeven want minder eten wil ik niet.

Bijgevoegd een foto'tje van mn refeed ( :D ) en een foto'tje van wat ik vandaag weer heb gegeten ( :( )

Details over de trainingen volgen wanneer ik mn aantekeningenpapiertje weer gevonden heb

CARBSS.jpg

low-carb.jpg

Ziet er smakelijk uit Bob!

Ik had vorige week een familie zak poffertjes 70 stuks :D
Van het merk "Jan"
Echt hele goede. Check ze..

Zieke BOR Bob en netjes van je 110 BP :thumbs:
Ziet er smakelijk uit allemaal zeg :meal:

Ziet er smakelijk uit Bob!

Ik had vorige week een familie zak poffertjes 70 stuks :D
Van het merk "Jan"
Echt hele goede. Check ze..

Was het ook zeker!

Oke nice, waar heb je ze gehaald? Want in de AH liggen die niet. Poffertjes bevatten meestal aardig veel vet.

Koekjes :meal: wat zijn dat ? :D
Refeed FTW :cool:
Goeie trainingen geven altijd een super gevoel, zeker als je 110 kg kan drukken.
Haha dat van je aantekeningen is herkenbaar, bij mij ligt m'n dressoir vol met briefjes qua trainingen en berekeningen voor voedingsschema's :o

Na je reefde bouw je af zeg je waarom niet meteen weer na low carb niet goed?

Koekjes :meal: wat zijn dat ? :D
Refeed FTW :cool:
Goeie trainingen geven altijd een super gevoel, zeker als je 110 kg kan drukken.
Haha dat van je aantekeningen is herkenbaar, bij mij ligt m'n dressoir vol met briefjes qua trainingen en berekeningen voor voedingsschema's :o

hahaha, "langetjes", soort beschuitjes met suiker en kaneel, EKV 10/70/1, goed refeed spul :D

Ja, ik kan niet wachten tot ik weer kan bulken en kracht weer omhoog gaat. Hehe inderdaad, maar eens een schrift of boekje ofzo aanschaffen :p

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 09:05 ----------

Na je reefde bouw je af zeg je waarom niet meteen weer na low carb niet goed?

Eigenlijk hoor je van hig GI naar low GI te gaan en dan direct weer low carb inderdaad, maar ik had nog een verjaardag waar ik nog wat carbs heb gegeten (aan niemand vertellen) Volgende keer zal ik training-refeed-training-low carb doen

Ok dus dat is wel beter om van extreem hoog na extreem laag te gaan en andersom

Ok dus dat is wel beter om van extreem hoog na extreem laag te gaan en andersom

Dat denk ik wel ja, om optimaal gebruik te maken van de effecten. Maar zoals ik al zei, mn eerste cut ooit dus ik spreek niet uit ervaring.

Nog voorstanders van IF hier?

Yep, maar meer vanwege het feit omdat je anders constant honger ervaart..

Yep, maar meer vanwege het feit omdat je anders constant honger ervaart..

Bedoel je wat Hendrie vroeg of wat ik vroeg mbt IF?

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:36 ----------

Recht achter m'n huis is een "Hoogvliet" supermarkt...

Nog nooit van gehoord haha! Gisteren eens gekeken bij de poffertjes, en de euroshopper bevat het minste vet, en dat is nog steeds 10gr per 100gr, terwijl als ik zelf pannekoekenmix maak kom ik onder de 3gr. Dus dat wordt een poffertjespan aanschaffen :D

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:39 ----------

Gisteren en vandaag geprobeerd zo laat mogelijk te beginnen met eten om te kijken of IF verlichting kan brengen, gisteren om half 1 mn eerste meal, vandaag voelde ik me om 10 uur al helemaal niet lekker meer dus toch maar wat gegeten. Ik werd gisteren en vandaag ook helemaal koud. Gewicht is nog steeds 83 kg, wel weer wat droger in de spiegel. Trainingsdagen 2300 kcal, rustdagen 1800 kcal.

Deze hadden jullie nog tegoed van mij :

Vr 29 juni
BOR, DL

Kracht:
BOR (opw. 20x20 10x60 5x80) 5x100 5x100 5x100
laatste setje met veel cheat
DL (opw. 4x80 3x120 1x140) 1x160 1x180 fuuux180 1x140
Rack pulls onder knie 3x160 3x160

Extended Tension 3x30sec:
EZ Preacher curl 9x30 14x37.5 6x37.5 30x17.5
Leg curl 20x70 20x70 10x70
Dumbbell row 15x30 15x30 (sportschool dicht..)

Za 30 juni
BP, Dips

Kracht:
Bench Press 30x20 10x50 5x80 3x90 1x100 1x105 1x110 2x100 10x80
Dips 10xbw 8x+20 5x+40 2x+45 4x+40

Extended Tension 3x30sec:
Hammer press 12x24 10x24 16x18 Toen maar meteen een dropsetje van gemaakt met flyes 20x12 en 8x9 en opdrukken 6x, alles heel traag
French press strict ellebogen dicht bij elkaar: 13x37.5 10x37.5 6x37.5

Training afgemaakt met wat gooi en smijtwerk, dropsetjes etc voor triceps en borst.

Maandag 2 juli:
MP, SQ, Chins

Kracht:
Military press (opw. 20x40 5x50) 3x60 3x65 3x65 1x80
laatste drie setjes waren de laatste rep met leg drive en een zo langzaam mogelijke negatieve fase
Front Squat (opw. 5x80) 3x100 3x100 2x100(3e fail) 3x80 3x80
laatste twee setjes mooie vorm en traag
Chins 8x 8x 8x

Extended Tension 3x35sec.
Leg Press (20x45 opw) 18x75 18x100 9x100
V-grip pulldown 15x77 9x77 + brede lat pulldown 25x40
Reverse cable flyes 25x30 16x30 20x30

Je traint nog knap op zo weinig kcal

Je traint nog knap op zo weinig kcal

Zaterdag was na refeed he :D

Verder doe ik mn best. Volume lukt op zich wel, maar kracht is echt 10 tot 20% minder. Ben benieuwd wat ik aan het eind van de zomer weer terug krijg aan kracht. In de winter wil ik weer naar de 90 kg in ieder geval.

Bedoel je wat Hendrie vroeg of wat ik vroeg mbt IF?

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:36 ----------

Nog nooit van gehoord haha! Gisteren eens gekeken bij de poffertjes, en de euroshopper bevat het minste vet, en dat is nog steeds 10gr per 100gr, terwijl als ik zelf pannekoekenmix maak kom ik onder de 3gr. Dus dat wordt een poffertjespan aanschaffen :D

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jul 2012 om 11:39 ----------

Gisteren en vandaag geprobeerd zo laat mogelijk te beginnen met eten om te kijken of IF verlichting kan brengen, gisteren om half 1 mn eerste meal, vandaag voelde ik me om 10 uur al helemaal niet lekker meer dus toch maar wat gegeten. Ik werd gisteren en vandaag ook helemaal koud. Gewicht is nog steeds 83 kg, wel weer wat droger in de spiegel. Trainingsdagen 2300 kcal, rustdagen 1800 kcal.

Yo Bob, sorry, ik had het idd tegen jou!
Ik bedoelde idd dat ik ook een voorstander ervan ben.., in de ochtend kapot honger, maar rest van de dag redelijk OK..., lekekr veel voeding rond je training ook, voelt veel beter met IF imo!

Kwa kcal zitten we ongeveer hetzelfde nu, heb toch wel moeite met de duur-trainingen op dit kcal + weinig carbs......, jij niet?

OT: Nette front Squat !

Yo Bob, sorry, ik had het idd tegen jou!
Ik bedoelde idd dat ik ook een voorstander ervan ben.., in de ochtend kapot honger, maar rest van de dag redelijk OK..., lekekr veel voeding rond je training ook, voelt veel beter met IF imo!

Kwa kcal zitten we ongeveer hetzelfde nu, heb toch wel moeite met de duur-trainingen op dit kcal + weinig carbs......, jij niet?

OT: Nette front Squat !

Ik heb het nu 2 dagen geprobeerd maar voel me er echt slecht bij, misschien moet ik een ander window proberen, maar morgen ga ik in ieder geval wel weer ontbijten. Veel eten rond de training is inderdaad ideaal! misschien doe ik wel half 7 een goed ontbijt (800kcal) + grote maaltijd om 10 uur, na de training (1200 kcal), dan zitten die binnen een 9 uur window.. zou dat werken?

Ja de trainingen gaan idd wel moeizamer op zo weinig kcal, minder sterk, minder conditie, minder motivatie om te knallen.. en ik merk dat mn weerstand eronder lijdt, in ieder geval zorgen dat je genoeg slaapt.

Ik voelde me vandaag op mn werk erg beroerd, pijnlijke keel, oververmoeid, shagrijnig en down. Toen ik thuis kwam even met mn andere hobby bezig geweest, toen 3 kwartier bosloop gedaan, daarna getraind en nu aan een bord met groenten, ei, sojaspul en..rijst! Ik heb besloten om na elke training een beetje carbs te eten, en de rest gewoon carbloos te blijven. Ik heb ook besloten om meer te eten, en die kcals weg te cardio-en. Ik voel me gewoon niet goed met zo weinig eten, dus dan maar meer bewegen voor hetzelfde calorie deficit.

Training vandaag:

Ik had maar een halfuurtje want het zomerrooster is ingegaan, dus sportschool om 10 uur dicht..

Kracht:
BOR 15x60 6x80 5x100 5x100 5x100 10x80
Dips 16xbw 10xbw+15 6xbw+30 5xbw+40 5xbw+40 5xbw+40

Extended tension 3x35 sec.:
Overhead dumbbell extensions (opwarmen 15x22kg) 14x28 11x18 5x28, veel partials en static holds dus
Barbell shrugs, geen tijd, k*t, dus 60 reps met 2 schijven van 20kg gedaan, dan nog snel met cable mn triceps gefukt en toen naar huis.

Ondanks laag volume wel een voldaan gevoel, BOR voelde sterk.

Ik heb besloten om na elke training een beetje carbs te eten, en de rest gewoon carbloos te blijven. Ik heb ook besloten om meer te eten, en die kcals weg te cardio-en. Ik voel me gewoon niet goed met zo weinig eten, dus dan maar meer bewegen voor hetzelfde calorie deficit..

Ondanks laag volume wel een voldaan gevoel, BOR voelde sterk.

Ik geef je groot gelijk zo weinig kcals is facked up man gaat je hele training naar de klote van. Carbs rondom je training en beetje carbs bij je ontbijt is genoeg voor energieke trainingen, althans bij mij dan...

Ohja en zware BOR is master eh :D voel je overal goed..en zeg eerlijk als je beetje met gewichten over de 100kg begint te smijten en iedereen je aankijkt van wtffff terwijl niet super veel voorsteld is ook wel lachen..vooral als eerste oefening is tie lekker

Gaat het nu weer beter hier op iets meer kcal?
Succes vandaag, ziekte kan je niet gebruiken, cut is al k*t..

Terug
Naar boven