MuscleMeat

Body building na je 40e?

Zommy

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal,
Ik ben tom en al een tijdje lid van dit forum. Dankzij jullie dus ook al veel informatie gewonnen, waarvoor dank!
Na 2 jaar lang een beetje aangerommeld te hebben gaat het in 2016 dan toch gebeuren: een serieuze poging to het ontwikkelen van een indrukwekkende fysieke verschijning. Training- en eetschema's zijn klaar en voldoen aan alle eisen, daarover geen vragen. Ook met de motivatie zit het goed. Ik ben bijna 43 en wil het nog één keer serieus een kans geven. Ik geef mezelf in eerste instantie 2 jaar.
Ik ben 1,86, weeg 75,6 kilo en heb een vetpercentage van 19,5%. Mijn vraag is: welk resultaat mag ik op mijn leeftijd nog verwachten ervan uitgaand dat ik eten, trainen en rusten serieus neem? Is het kweken van15 kilo lbm realistisch voor mij in 2 jaar?
Alvast bedankt!
Tom

Hi tom, joh wat maak je je druk om je leeftijd, je bent nog een groentje met je 43 jaar.
Ik vind je wel wat licht voor je lengte en je vp wat aan de hoge kant, dus daar zal je tegelijk ook aan moeten werken.
Ik adviseer je om je vp naar beneden te halen tegeljjk te starten met hsrdlopen, als je dat vijf dagen of een half uur tot een uur in je programma weet te krijgen zit je binnen twee maanden oo een aanvaardbaar bf %, dat betekent wel dat je eerst een stukje af gast vallen voordat je aan je gewichtstoename werken kan. Of daarna 15 kilo vvm winst mogelijk wordt, het lijkt me wel.
En als je eenmaal strak staat en je blijft gedisciplineerd bezig zul je dat nog jaren blijven, zonder enige moeite.
Geluk jongen!

Je kan nog best een paar solide kgs spiermassa winnen met een goed trainingsschema, voldoende rust en prima voedsel. Zal wat minder snel gaan dan bij een jong volwassene ivm een waarschijnlijk lagere testosteronspiegel. Ook het herstel zal langer duren, maar als je daar rekening mee houdt komt het allemaal best voor mekaar.

Als je een man bent met moderate genen zoals 95% van de westerse bevolking dan is imo 15 kg spierwinst met jouw lengte sowieso niet realistisch op een natuurlijke wijze dus ook niet voor een 40-plusser.

Met voldoende discipline zal je imo de komende 4-5 jaar een kilo of 10 aan spiermassa kunnen winnen.

Je kan nog best een paar solide kgs spiermassa winnen met een goed trainingsschema, voldoende rust en prima voedsel. Zal wat minder snel gaan dan bij een jong volwassene ivm een waarschijnlijk lagere testosteronspiegel. Ook het herstel zal langer duren, maar als je daar rekening mee houdt komt het allemaal best voor mekaar.

Als je een man bent met moderate genen zoals 95% van de westerse bevolking dan is imo 15 kg spierwinst met jouw lengte sowieso niet realistisch op een natuurlijke wijze dus ook niet voor een 40-plusser.

Met voldoende discipline zal je imo de komende 4-5 jaar een kilo of 10 aan spiermassa kunnen winnen.

95% van de westerse bevolking kan natty geen 15kg spiermassa aanzetten? Wat een onzin. Waar haal je het vandaan?

Laten we het houden op ervaring gekoppeld aan de ervaring van anderen.

Als je ooit zover bent kom je er vast zelf ook wel achter, tot die tijd veel plezier...;)

Denk dat 15 kg LBM op 2 jaar tijd niet realistisch is, vooral na je 40ste.

Wat niet betekent dat je geen mooie fysiek kan opbouwen. VP naar beneden en gewicht naar 80 zou zeker moeten lukken op 2 jaar tijd.

Succes!

@Zommy : op je 20ste was dit misschien een realistisch streefdoel geweest, maar op je 43ste denk ik dat je al heel blij mag zijn als je 10 kg lbm bijwint de volgende 2 jaar. Succes alleszins.

95% van de westerse bevolking kan natty geen 15kg spiermassa aanzetten? Wat een onzin. Waar haal je het vandaan?
Op een natuurlijke manier vanaf je 40ste. Vergeet het. Ik ben op mijn 39ste begonnen en train nu al meer dan 15 jaar. Ik ben van 75 kg naar 95 gegaan op een paar jaar (ik denk 5 jaar ongeveer) maar dat was wel met wat medische ondersteuning en dat was ook geen pure spiermassa. Naturel zou dat niet gegaan zijn. En al zeker niet op 2 jaar. Ik woog vlug 10 g zwaarder maar dronk toen veel weight gainers en was dus ook een stuk vetter geworden.

Laten we het houden op ervaring gekoppeld aan de ervaring van anderen.

Als je ooit zover bent kom je er vast zelf ook wel achter, tot die tijd veel plezier...;)
Denk je dat ik 91kg was bij de geboorte? Ik heb al zeker zo'n 18kg vvm gepakt. En ik ken zat mensen die meer hebben gepakt. Zeker op ts zijn lengte zijn het geen rare verwachtingen.

Dat hij een oude kerel is maakt dat het misschien niet meer mogelijk is maar je praat over 95% van de bevolking.

Verstuurd vanaf mijn D2403 met Tapatalk

Hallo allemaal,
Ik ben tom en al een tijdje lid van dit forum. Dankzij jullie dus ook al veel informatie gewonnen, waarvoor dank!
Na 2 jaar lang een beetje aangerommeld te hebben gaat het in 2016 dan toch gebeuren: een serieuze poging to het ontwikkelen van een indrukwekkende fysieke verschijning. Training- en eetschema's zijn klaar en voldoen aan alle eisen, daarover geen vragen. Ook met de motivatie zit het goed. Ik ben bijna 43 en wil het nog één keer serieus een kans geven. Ik geef mezelf in eerste instantie 2 jaar.
Ik ben 1,86, weeg 75,6 kilo en heb een vetpercentage van 19,5%. Mijn vraag is: welk resultaat mag ik op mijn leeftijd nog verwachten ervan uitgaand dat ik eten, trainen en rusten serieus neem? Is het kweken van15 kilo lbm realistisch voor mij in 2 jaar?
Alvast bedankt!
Tom

Ik was een hele tijd gesopt en deed een andere sport. Een jaar of 4 geleden, ik was 44, weer begonnen op 1.86 en 80 kilo op 10% vet. Ik weeg inmiddels 108 kilo op 12%. Uiteraard niet naturel, maar daar pak je zoals mijn voorganger zei gewoon nooit 15 kilo mee, laat staan 28.

Ieder lichaam reageert anders,maar 15 kg vvm in 2 jaar ? Sorry hoor,maar dan moet je wel heel bijzondere genen hebben.

Ik was een hele tijd gesopt en deed een andere sport. Een jaar of 4 geleden, ik was 44, weer begonnen op 1.86 en 80 kilo op 10% vet. Ik weeg inmiddels 108 kilo op 12%. Uiteraard niet naturel, maar daar pak je zoals mijn voorganger zei gewoon nooit 15 kilo mee, laat staan 28.
Het ligt er ook aan waar je begint.
Als je ondergewicht hebt omdat je bent uitgehongerd zal je makkelijker 15kg vvm aanzetten dan wanneer je hartstikke fit bent. Als ts jouw begin stats wil hebben moet hij al 12kg vvm aanzetten.

Ieder lichaam reageert anders,maar 15 kg vvm in 2 jaar ? Sorry hoor,maar dan moet je wel heel bijzondere genen hebben.

Denk dat hij beter een iets realistischer doel neemt dan 15vvm op 2 jaar.Ik zou me eigenlijk niet druk maken om de kilos op de weegschaal.

Bb is iets waar de doorsnee mens meer tijd zal moeten insteken dan 2jaar voor een mooi resultaat te behalen

En je zegt dat je het 2j geeft,wat ga je doen als je die 15kg niet haalt in die 2 jaar?

Hi tom, joh wat maak je je druk om je leeftijd, je bent nog een groentje met je 43 jaar.
Ik vind je wel wat licht voor je lengte en je vp wat aan de hoge kant, dus daar zal je tegelijk ook aan moeten werken.
Ik adviseer je om je vp naar beneden te halen tegeljjk te starten met hsrdlopen, als je dat vijf dagen of een half uur tot een uur in je programma weet te krijgen zit je binnen twee maanden oo een aanvaardbaar bf %, dat betekent wel dat je eerst een stukje af gast vallen voordat je aan je gewichtstoename werken kan. Of daarna 15 kilo vvm winst mogelijk wordt, het lijkt me wel.
En als je eenmaal strak staat en je blijft gedisciplineerd bezig zul je dat nog jaren blijven, zonder enige moeite.
Geluk jongen!
Wat adviseer je nou weer dan. Straks gaat ts elke dag hardlopen door jou. Terwijl hij voor hetzelfde resultaat ook gewoon beter op zn eten kan gaan letten.

Als je je vp omlaag wil moet je dus iets minder gaan eten. Ik denk dat je met jouw stats wel spiermassa kan aanzetten en vet kan verliezen tegelijk.

Geluk jongen!

5 dagen lopen om mee te beginnen is te veel imo.

Op zn voeding letten trainen met gewichten zijn voldoende om van 18% naar een lager bf% te gaan.

Maar als TS graag loopt waarom niet dan.

ik ben 43 ,nog geen krachtverlies t.o.v mijn jongere jaren

wel wat minder snel herstel :mad: en iets hoger VP

dus ook voor jou is nog alles mogelijk ,wel heel rustig alles opbouwen en goed naar je lichaam
luisteren,

een dag geen zin ? gewoon lekker thuisblijven

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven