XXL Nutrition

Body building na je 40e?

Hoewel de discussie 'wat dan precies te doen om naturel het maximale er uit te halen' zal continueren, ben ik het volledig eens met Martin als het gaat om de slappe hap mentale instelling die je te vaak treft bij de huidige generaties.
Natuurlijk ben ik realistisch als het gaat om de beperkingen van naturel trainen, ook als het gaat om lieden die slim en toegewijd trainen.
Ook zal ik niet het grote verschil tussen mogelijkheden van naturel en chemisch ondersteund trainen bagatelliseren.

Echter, als ik tegenwoordig geconfronteerd word met personen die niet willen geloven dat ik geen AAS gebruik (en ook nooit heb gebruikt) dan ervaar ik dat aan de ene kant als een groot compliment, maar aan de andere kant bewijst het ook steeds opnieuw weer dat het vreselijk onderschat wordt wat wel degelijk naturel mogelijk is.
Ik bedoel maar, ik ben wel een 'flinke vent' maar lijk in geen enkel opzicht op de 'trenboys' die je steeds vaker ziet. Dus als de men al niet eens wil geloven dat mijn kracht en fysiek naturel haalbaar is, dan wordt de AAS gebruik drempel natuurlijk lager en lager.

Het verklaart tevens ook waarom we van die "Natty kan je niks bereiken" jank-topics op dit forum krijgen en wat je ook probeert om leden er van te overtuigen dat er (zeer vaak) veel meer mogelijk is dan je denkt ze geloven je gewoon niet.

Mij geloven ze ook niet als ik zeg hoeveel kg in BW ik gewonnen had door creatine icm met hard trainen.En ook niet wat ik gewonnen had aan kracht.
Maar zelf wel niet tot het uiterste willen gaan tijdens de trainingen.Zelfs niet in de buurt van tot het uiterste gaan.Op hun voeding letten das ook teveel moeite.Elk week end liters bier naar binnen kappen en dan maar klagen.

Maar ik heb niks tegen mensen die wel aan de AAS gaan zolang ze maar weten waar ze mee bezig zijn.

AAS is helemaal niet relevant.
De middelen worden altijd aangehaald door mensen die niet verder komen of kwamen op hun manier.

Je kan naturel gewoon meer behalen dan sommigen je willen doen geloven.
10-15 kilo als absolute max is bullshit.
Dan zou iemand van 1,85m met een VVM van 55 kilo nooit zwaarder worden dan ongeveer 70 tot 75 kilo droog? Onzin natuurlijk.
De laatste die ik trainde was iets kleiner dan 1,85 en had ik op 93 kilo op ongeveer 8% en andere vriend van mij, ook ongeveer 1,83 lengte stond op 94-95 kilo op 5% zonder knappe begeleiding in voeding en training.
Allemaal naturel. En potentie om nog meer te halen. al is het wel erg moeilijk.

De middelen worden altijd aangehaald door mensen die niet verder komen of kwamen op hun manier.

Dan zou iemand van 1,85m met een VVM van 55 kilo nooit zwaarder worden dan ongeveer 70 tot 75 kilo droog? Onzin natuurlijk.
De laatste die ik trainde was iets kleiner dan 1,85 en had ik op 93 kilo op ongeveer 8% en andere vriend van mij, ook ongeveer 1,83 lengte stond op 94-95 kilo op 5% zonder knappe begeleiding in voeding en training.

Ik schommelde op 79-80 kg op 10 % nam toen enkel creatine.veel eten en hard trainen.

+1

alleen de keiharde look kun je als naturel wel vergeten (op een piekperiode na)

net terug van de gym maar zo te zien zijn ze tegenwoordig toch niet vies van een beetje

trennen, lijkt g.v.d wel mainstream geworden

Laatst bewerkt:
er

1m85 en 55 kg. Daar kom je ook met een extreem voorbeeld van iemand die veel te mager is en die al gewoon door beter te eten al 15kg zwaarder wordt. Een normale man die bvb 75 of 80 kg weegt voor die lengte, die gaat op natuurlijke weg misschien 10 kg -15 kg winnen. Er zijn uitzonderingen maar die zijn dun gezaaid.

k denk dat het omgekeerd is. De gebruikers willen doen geloven dat die anabolen maar een kleine hulp waren en dat het vooral door trainen en voeding is dat ze hun doelen gehaald hebben. Dikke bullshit. Had jij bvb niet gebruikt, zou je 20 kg lichter wegen en er helemaal anders uitzien. We moeten daar gewoon eerlijk in zijn. Slechts enkelingen zoals Mister10 zijn gekomen waar ze nu staan door hard trainen en voeding maar zijn dan ook al 20 jaar bezig en die zullen geen 15 kg in twee of drie jaren zijn bijgekomen.

er

1m85 en 55 kg. Daar kom je ook met een extreem voorbeeld van iemand die veel te mager is en die al gewoon door beter te eten al 15kg zwaarder wordt. Een normale man die bvb 75 of 80 kg weegt voor die lengte, die gaat op natuurlijke weg misschien 10 kg -15 kg winnen. Er zijn uitzonderingen maar die zijn dun gezaaid.

1,85 en 55kg vvm is wat licht inderdaad, maar zelfs als die 65 kg vvm heeft wat al een normale vvm is voor een ongetrainde van die lengte. Dan zou die dus nooit boven de 85 kilo komen?

k denk dat het omgekeerd is. De gebruikers willen doen geloven dat die anabolen maar een kleine hulp waren en dat het vooral door trainen en voeding is dat ze hun doelen gehaald hebben. Dikke bullshit. Had jij bvb niet gebruikt, zou je 20 kg lichter wegen en er helemaal anders uitzien. We moeten daar gewoon eerlijk in zijn. Slechts enkelingen zoals Mister10 zijn gekomen waar ze nu staan door hard trainen en voeding maar zijn dan ook al 20 jaar bezig en die zullen geen 15 kg in twee of drie jaren zijn bijgekomen.

Nee het is niet omgekeerd. De gebruikers zijn niet degenen die aan het janken zijn en hoeven niets te bewijzen.
De meesten kunnen de eerste 2 jaar al een 10-15 kilo spiermassa winnen als ze het goed doen. daarna gaat het stukken trager maar je kan nog steeds groeien.

Als ik niet een paar strips stromba had gebruikt dan had ik destijds langer op een plateau blijven hangen en was ik ws gestopt.
Maar de 15 kilo's spiermassa zaten er toen al dik aan.

53 schoon aan de haak hier , zit al een jaar op 4x per week training met zomers nog wel eens aan rondje rennen 10 km of op de race fiets + 60 km :)
Mijn gewicht schommelt zo rond de 78 nu met een VP van ongeveer 15 ..
Buikje krijg ik nog niet helemaal strak , maar zag van de week iemand die me een tijdje niet gezien had en die was verbaasd van de progressie ...
Dus nooit te oud hoor gewoon lekker je ding doen ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven