quifix
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 336
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 18%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je grootste doel vet verbranding is, dan kun je inderdaad cardio doen op de dagen dat je geen Kracht Training doet. Voor optimale vet verbranding zou ik in de ochtend op nuchtere maag cardio doen. Zorg dat je hartslag niet te hoog komt. Maar puur voor vet verbranding. Ongeveer hartslag 110/120
? Zoals al veel is gezegd, spierverlies is OVERRATED(!!!!).
.meer spieren = hoger metabolisme = meer kunnen eten zonder aan te komen
cardio ipv kt = kans op spierverlies, zeker icm weinig eten. en wat gebeurt er als je weer 'normaal' gaat eten? juist: je komt aan, want metabolisme is lager geworden!
DAAROM dus kt, gevolgd door cardio...
Martin, twee vragen/opmerkingen:
1- Ik dacht juist dat wanneer je vet wil kwijtraken, je bij wijze van spreke niet genoeg aan cardio kunt doen, hoe meer hoe beter (tot op behaalde hoogte uiteraard). Hoe kan het dan dat die extra 2 dagen cardio kwaad kunnen (even enkel het oog op vetverbranding)
2- Je spreekt over een rustdag (waarschijnlijk ivm KT), maar als ik op de dinsdag en donderdag als cardio de hometrainer pak (fietsen dus). Dan rusten de spiergroepen (uitsluitend benen misschien) toch wel gewoon, met fietsen maak ik toch geen of amper gebruik van schouders, rug, borst, armen en buikspieren?
Raakt je lichaam op gegeven moment ook aan gewend, of niet Martin?
Nuchtere maag en na KT, vind ik persoonlijk de beste keuze. Maar waarom die lage hartslag? Als je stapt heb je al bijna 100 BPM... Vind het lekker op 75-85% MHR (wat ook weer persoonlijk is).
Als je hoger als 60% gaat zitten, verbrand je zeker super veel spieren zeker? Zoals al veel is gezegd, spierverlies is OVERRATED(!!!!).
It's all about nutrition baby.
hiit training , is beter dan gewone cardio en met hiit verbran je nog meer vet
en de hiit training deurt niet zo lang.
Je tekst klopt grotendeels, maar blijf rekening houden met mensen die al zeer weinig volume in de spiermassa hebben, bij die mensen is elk beetje katabolisme erg veel. Als je niet weet hoe je katabolisme moet stoppen en de timing en voeding is niet in orde dan wordt het met de dag moeilijker om spiermassa te behouden.
Niet voor niets zijn velen er van overtuigd dat je(veel) spiermassa kwijt raakt in een cut. Allemaal omdat ze niet weten hoe je moet eten en cutten namelijk.
Dus helemaal overrated is het dan weer niet.
als je hartslag te hoog gaat dan ben je weer op conditie aan het trainen en je hebt kans dat je spieren gaat verbranden. Dat is het laatste wat ik wil. Vind het zelf ook wel prettiger om wat intensiefer te cardioën alleen als je doel echt vet verbranding is dan zou ik het op de maximale hartslag van 120 houden. Ik neem ook altijd als Peptopro van XXL Nutrition voor mijn cardio zodat ik zeker geen spieren ga verbranden.
Dus, ik kan concluderen:
- Meer eten, en verhouding koolhydraten / eiwitten aanpassen ten gunste van de eiwitten
- Trainingsdagen maandag, woensdag en vrijdag (KT + Cardio) laten staan.
En dan zal ik nog een keer eigenwijs doen, nog een dagje 50 min cardio erbij? Dus dat ik MA, WO, VR kracht+cardio doe, en di of do cardio....
Of toch weglaten?
Nogmaals, doel is dus zsm het vet kwijt te raken, áls dat vet weg (lees:acceptabel) is ga ik wel minderen met trainen, doel is dan gewoon op dat niveau te blijven
Haha, ik dacht eerst een oudere foto van mezelf te zien hier. Echt 100% zoals ik ook was 4 maanden geleden. Nu zit er al progressie in, door wat al vaak gezegd is hier: krachttraining. Cardio doe ik ook nog wel, maar max 2 keer per week 20 min ofzo. Vaak doe ik niet eens meer cardio na de kt.
Ik doe 3x per week krachttraining, focus op de compunds (deadlift, bench, mpress, squat), en daarbij wat isolatie. Ik heb niet echt een specifiek schema, maar ik kom ongeveer een kilo per maand aan, zodat mijn vetgains minimaal zijn. Cardio doe ik als ik zin heb na de kt max 15 min, of anders 2x per week 20 min op hoge intensiteit hardlopen.Zou je eens een foto van nu (en eventueel toen) kunnen posten? Ben wel benieuwd
En hoe zit het met voedingsschema, eet je ook specifiek veel eiwitten? En hoe vaak KT per week?
Hou je je buik in op die 2e foto? Of sta je gewoon ontspannen?
je hebt nu het lichaamstype "skinny fat". Is helaas niet erg mooi! Je hebt weinig spiermassa waardoor je skinny oogt, maar wel veel vet rond de buik.
Oplossing: zwaar trainen en clean eten, en VOLHOUDEN!!!