XXL Nutrition

Body in shape krijgen! (met foto's!)

• Topic Starter Topic Starter
En wat adviseert de rest hier mij in het sporten? Ma, wo en donderdag dus KT + 20 min cardio, maar wat te doen op dinsdag en donderdag? Nu doe ik allebei de dagen cardio (Squash / hometrainer).... dit blijven doen om sneller het vet kwijt te raken? Of 1 dag weg laten vallen?

Ooh, en nog een vraag.. Sommigen adviseren om op de 'rustdagen' van KT ook géén cardio te doen, aangezien het een rusttraining is, maar met cardio (bv hometrainer) spreek je je spiergroepen toch slechts zeer beperkt aan, op benen na dan? Dus ik snap eigenlijk niet goed dat dit kwaad kan, of is dit toch wel degelijk het geval?

Laatst bewerkt:
???
Met hiit training kan je 50% vet kwijtraken als je het hebt... ligt er natuurlijk aan hoeveel je het doet en hoeveel je eet. Het is niet te zeggen hoeveel % hiit verbrandt, want 2 minuten hiit per week zal minder verbranden dan 10 uur lopen per week... Ligt dus echt aan je kcal inname - kcal verbranding. Als je ongeveer 500 kcal onder je onderhoud zit per kan je rekenen op ongeveer 300 à 350 gram vet per week (als je redelijk hoog zit). Zodra je wat lager komt zal er niet veel vet meer zijn om te verbranden en je lichaam zal de prioriteit voor energie ook wat meer richting andere stoffen verplaatsen.

Je vergeet even te melden dat je naast die 300gram vet ook 500gram spiermassa kwijtraakt?
Als je KT doet en HIIT dan ga je niet 500cal onder je onderhoud zitten natuurlijk he. Je moet wel aanpassen aan je behoefte om de spieren te beschermen tegen katabolisme.

---------- Toegevoegd om 17:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

khoolydraden verlagen tot onder de 200 gr, vet omhoog tot rond de 100gr en eiwitten ook omhoog tot 150gr zou mijn advies wezen.

smorgens gelijk vet eten kan maar is niet wenselijk, waarom niet gewoon
dus dan wordt het:

- brinta met melk en stroop
- fruit ? moet je ff wat verzinnen want alleen fruit is geen maaltijd.
- 4bh met kipfilet of slankie
- avondeten
- rouwkorst etc.
- nog een handje noten voor het slapen gaan

probeer dit is ?

Eiwitten verhogen tot 150 gram...? Dat is veel te weinig, opvoeren naar boven de 200/250.

Waarom is 's ochtends vet eten niet wenselijk? TS wil vet verbranden, dus zo vroeg mogelijk op de dag je goede vetten nemen, eieren en visoliecaps.

Wat raad je verder allemaal aan? Stroop? Slankie? Geen fruit? rouwkorst? (wat is rouwkorst?) handje noten voor het slapen gaan? Die noten heb je niks aan voor het slapen, gewoon wat kwark nemen dan, noten doen niks, die moet je een paar uur eerder al nemen.

Beter niets meer adviseren, gaat nergens over. Eerst maar e.e.a. gaan inlezen.

Bij deze dan mijn schema. Gister eens nagevraagd, en ga dan Full Body (ma,wo,vr) deze doen. Allen 3x12 keer is uitgangspositie

- Leg press
- Leg extension
- Hip abduction
- Rotary torso
- Abdominal crunches
- Lower Back (zittend gewichten met rug naar achter duwen)
- Chest Press
- Seated Row
- Lat pull down
- Nitro pull down
- Seated dip
- Pec Fly

Zoals je ziet vanalles wat. Gaf eerder aan dat ik 'zomaar' wat doe, maar dat is dus niet zo. Groei dan ook echt (iig qua kracht).

Ga dit maar een tijdje gewoon doen om te beginnen. Houd het eerst een maand tot 6 weken vol. Daarna kan je een nieuw schema proberen, is dan vroeg zat.
Gooi lekker tempo in je trainingen, snel je reps maken en weinig rust tussen de sets en oefeningen. Dan begin je al vlot vet te verbranden, als je dan klaar bent met je schema dan ga je nog 20 tot 30 minuten lekker intensief cardio doen om de vetverbranding te verdubbelen(zelfs verdrievoudigen)
Let maar op na een maand hoe jij er dan al voor staat.
Zorg er wel voor dat je voeding goed in orde is anders verbrand je toch weer meer spiermassa dan vet.

succes.

Laatst bewerkt:
En wat adviseert de rest hier mij in het sporten? Ma, wo en donderdag dus KT + 20 min cardio, maar wat te doen op dinsdag en donderdag? Nu doe ik allebei de dagen cardio (Squash / hometrainer).... dit blijven doen om sneller het vet kwijt te raken? Of 1 dag weg laten vallen?

Ooh, en nog een vraag.. Sommigen adviseren om op de 'rustdagen' van KT ook géén cardio te doen, aangezien het een rusttraining is, maar met cardio (bv hometrainer) spreek je je spiergroepen toch slechts zeer beperkt aan, op benen na dan? Dus ik snap eigenlijk niet goed dat dit kwaad kan, of is dit toch wel degelijk het geval?

Gewoon 3x KT (ma/wo/vrij) + 30min interval cardio.
Op zondag ochtend vroeg, nuchtere cardio, lekker buiten stukkie joggen op gemiddelde/lage intensiteit.
Voldoende + gezond eten.
Niet meer teveel praten, maar gewoon knallen!

Je buik is gewoon plat vandaar, als je van de zijkant kijkt. Het lijkt alsof je een hele lage vet percentage hebt.

Terug
Naar boven