AndroidHealthClinic

Bodybuilding en de onbegrijpende massa

Adema zei:
Het enige echt negatieve wat ik ooit te horen heb gekregen was:

''Je bent obsessed''
Ja dat ben ik ook, dus **** off.
:roflol: wat een goed antwoord!

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Adema opnieuw punten kan geven.

bij mij is het dagelijkse kost!

vooral op m'n werk, daar zijn de meesten ofwel te dun, ofwel te dik, eten ze alleen maar vet, of zijn ze alcoliek.

ik ben er dus bekend als De Bodybuilder 'lol' die van godganse dagen niets anders doet dan eten en trainen. (dat is ook een beetje zo:D)

ik heb geen typisch antwoord op de vraag over anabolengebruik, varieert van 'Uiteraard!' tot 'ZOT, en dan voor de rest v je leven steriel zijn! Ik wil ooit nog kinderen hoor 'lmao

Wat ik ook vaak heb is dat mn spieren nog stijf zijn opt werk, dan zijn de commentaren: 'sado-masochist' (al lachend) 'waarom doe je dit jezelf toch aan jongen?' 'je bent gek' 'wat voor nut heeft het te trainen als je erna pijn hebt?'

en dan voor de iets serieuzere mensen die wat willen bijleren was ik vroeger heel enthousiast om ze te helpen, maar dan zag ik later in dat het allemaal verloren energie was omdat ze weinig potentieel hadden om hun doelen te bereiken (ook wilskracht ed)

dus nu laat ik ze allemaal over aan hun eigen lot: 'doe eens wat onderzoek'

maarjah, naast dit is het wel superpositief om er sterk uit te zien (en het ook zijn)

toen ik overlaatst in de gym na mijn training in de kleedzaal op de weegschaal ging staan komt er een dwergje(zowel in de breedte als in de lengte, ik schat hem wel tussen de 30 en 40) bij me staan en zegt:het is toch moeilijk hé, gewicht verliezen. toen ik zei dat ik probeerde gewicht bij te komen( ik woog er toen toch al 90) keek hij me aan alsof ik van mars kwam. hij zelf is zon type dat lidgeld betaalt om twee uur op de loopband of de fiets te zitten, hij raakt geen gewicht aan.
domme semi-fitnesser!

ja die opmerkingen horen erbij..

Vooral op het werk vallen we buiten het gareel. De meeste mensen weten niet beter of ze eten sochtends niets, smiddags een stapel witbrood met zoet beleg en savonds een stoom maaltijd van de ah. uiteraard mag de zak ships tijdens de rest van de avond tv kijken niet ontbreken !

En daar kom jij.. fit (dat zien mensen ook direct) groot en continu aan het eten. Dat werkt al verbazing, maar als je dan ook nog eens met kwark aan komt zetten, maaltijden met droge rijst en tonijn, roggebrood en noem het maar op.. Dan zien zij alleen maar smaakloze gezonde rotzooi. Jij eet dat 7 keer per dag en zij kunnen er zich niet eens toe zetten het een keer per week zo naar binnen te werken.

Zij doen thuis niets anders dan tv kijken, moe zijn en de afwas met grote tegenzin weg werken. Jij gaat bijna dagelijks naar een sportschool waar je je de kolere in werkt.. En het allerergste is: je doet het nog LACHEND ook !!! Je vindt het dus LEUK om aaaaaalllll die moeite te doen.

Daar kun je als normaal mens toch ook niets van begrijpen ? Je kunt hooguit jaloers zijn op de resultaten....

Wat krijg je dan dus ? Negatief commentaar, danwel direct danwel indirect. Het is menseigen om datgene wat ze zelf niet hebben maar wel zouden willen naar beneden te halen. Puur omzich zelf beter te voelen.

Wat ik dus altijd doe als ik weer voorbij kom met een vers opgepingde bak met rijst, tonijn en brokkoli en ieeeeedereeeeen begint met klagen: "mmmm je mag best een stukje proeven hoor ! het is heerlijk !!!" Houden ze gelijk op ;)

Moet je als vrouw er eens aan proberen te beginnen...

"Zit je alweer te eten?"
"Jij eet ook veel voor een vrouw!"
"Pas maar op met al dat eten, slecht voor de lijn!"
"Ben je niet aan de lijn?!?" :eek!:
(Alle vrouwen worden immers altijd geacht te lijnen... :rolleyes: )
"Je gaat toch niet zo hard trainen dat je daarna spierpijn hebt?"
"Vrouwen moeten veel herhalingen met weinig gewicht doen en veel cardio."
"Pas maar op, straks ga je er nog uitzien als de Hulk!"
"Welke vrouw wil er nou gespierd worden?"

*Zucht* :headbang: :zzz:

En dan ben ik nog beginner en recreatief bezig. Vrouwen die wat meer gevorderd zijn en eventueel wedstrijden doen, zullen het wel helemaal "zwaar" hebben. :)

Eh ik wil geen spelbreker zijn hoor (ok, eigenlijk wel...) maar hoe vaak komt het HIER niet voor dat er als een gast fotos plaatst hij de vraag/opmerking krijgt 'euh je bent niet naturel zeker heh' of het hele welles-nietus spel over het gebruik en hoeveelheden van Priest en andere pro's.

Idd zodra je er beter uitziet dan de gemiddelde leeftijdgenoot krijg je die vraag maar daar staat tegenover dat zodra er iemand is die er beter uitziet dan jij je ook als eerste roept 'ja maarre hij is ook geen naturel'.

Schijnheilig, vind je niet?

('jij' even in zijn algemeenheid, ik doel niet op iemand in het bijzonder)

toch steeds zo met mensen

je begint aan iets en ze lachen zo van : dat gaat je niet lukken , das niet goed , nee niet doen , ben je gek , ja jij zeker ect.

dan na een tijd begint het te lukken en heb je zo van : ja in het begin , ow zo ken ik er honderden maar na een tijd , we zullen binnenkort eens zien ....

als je geslaagd bent : geluk gehad hé ( maar het zal nooit of weinig eens je inzet en opoffering geweest zijn )

grtzz

Little Me zei:
toch steeds zo met mensen

je begint aan iets en ze lachen zo van : dat gaat je niet lukken , das niet goed , nee niet doen , ben je gek , ja jij zeker ect.

dan na een tijd begint het te lukken en heb je zo van : ja in het begin , ow zo ken ik er honderden maar na een tijd , we zullen binnenkort eens zien ....

als je geslaagd bent : geluk gehad hé ( maar het zal nooit of weinig eens je inzet en opoffering geweest zijn )

grtzz
En dan heb ik het niet alleen over sport , maar gewoon alles waarin je beter gaat uitkomen dan hen

bv . een eigen zaak , mooier en groter huis , knapper lief .....

Dani zei:
Eh ik wil geen spelbreker zijn hoor (ok, eigenlijk wel...) maar hoe vaak komt het HIER niet voor dat er als een gast fotos plaatst hij de vraag/opmerking krijgt 'euh je bent niet naturel zeker heh' of het hele welles-nietus spel over het gebruik en hoeveelheden van Priest en andere pro's.

Idd zodra je er beter uitziet dan de gemiddelde leeftijdgenoot krijg je die vraag maar daar staat tegenover dat zodra er iemand is die er beter uitziet dan jij je ook als eerste roept 'ja maarre hij is ook geen naturel'.

heeft dan ook te maken met het feit dat het hier mensen zijn hé , de pot verwijt de ketel toch steeds dat hij zwart ziet

alhoewel ik denk dat er hier ook veel mensen komen die het niet doen hoor ...

Dani zei:

She shoots...she scores!

Dani zei:

helemaal mee eens!!!

leGionellz zei:
Wat krijg je dan dus ? Negatief commentaar, danwel direct danwel indirect. Het is menseigen om datgene wat ze zelf niet hebben maar wel zouden willen naar beneden te halen.

Erg goed verwoord.

spiertje16 zei:
heel erg mooi gezegt
het jezelf machtig maken van respect en andere opmerkingen
het gewoon creeren van een atmosfeer waarin mensen je benijden of walgen
het geeft je toch verschrikkelijk veel zelfvoldoening als je kan zeggen
kijk ik ben zo gespierd dat hij van me walgt:D

:D:D:D

Dat merk ik ook weleens :)

Mooi samen gevat Eclipse, ik kom wederom karma tekort.
Maar goed, ik zeg gewoon waar het op staat. Wie zo brutaal is te vragen naar anabolengebruik kan het krijgen ook.

'Hey..mag ik je wat vragen?'
(Ik voel em komen) 'Tuurlijk, shoot!'
'Ge..gebruik jij anaboleh?'
'Ja!'
'Jaaa?' 'Echt?'
'Ja alles. Jaja en dat spuiten óók ja en ik ben nee, niet bang voor naalden.
Ik stop er alles in: injects, tabletten, dierenhormonen, want weet je waarom? Ik vind het zó interessant he, kijken wat er gebeurt enzo, het is meer personal science ja dat is het!'.

Klaar ben je. Ze druipen af, de schok is vaak zo groot dat ze geen verdere vragen hebben omdat de kennis 0,0 is. :roflol:

Dani zei:

Je bent over het algemeen een spelverneukster maar hierin geef ik je helemaal gelijk. :D

Ik krijg weleens mailtjes met een link en dan de vraag erbij van 'hey die is dus eeeecht niet natural he!'
'Nou en' zeg ik dan. Het zal me worst wezen. Als het er goed uit ziet, SO ****ING WHAT? En dan dit nog: Ja maar dat fysiek van jou had ook natural behaald kunnen worden.'
'Kunnen worden' ja. NOU ENNN!!! laat iemand er lekker 3 jaar over doen ipv 10 jar, is toch gvd zijn eigen keuze? Wat maakt het uit? Zijn we dan zo erg jaloers met z'n allen? Blijkbaar wel!

DBC01 zei:
Ik stop er alles in: injects, tabletten, dierenhormonen, want weet je waarom? Ik vind het zó interessant he, kijken wat er gebeurt enzo, het is meer personal science ja dat is het!'.
:roflol: :roflol: :roflol:

Leuke thread!
Ikzelf ben dan nog niet zo groot (qua breedte zeg maar), maar ben je weer eens heel enthousiast aan je collega's aan het vertellen wat je getraind hebt en gegeten, begint het weer:
- Je wilt toch niet zo'n bodybuilder worden he?
-- Hoezo?
- Nou gewoon, dat vind je toch niet mooi??
-- Kun je het (GVD) dan niet zien dat me jouw mening geen hol interesseert?? :mad: , en nee, ik wil geen bodybuilder worden, ik wil sterk worden, PUH! (dit denk ik dan)
- Oh, ik dacht al, straks ga je ook nog aan de anabolen.
-- Nee, dat doe ik niet, en wat dan nog?
- Blablabla (ik geef ze hun zin maar, ze snappen het toch niet)

Ach, laat ze maar lullen, ze komen er wel achter als ze met hun vatsige reten achter in de 20 (en ouder) belanden.

Ja jongens, standaard nare kost. In het huis waar ik woon is het wel ok, ieder doet z'n eigen ding en bovendien zijn er nog 2 wel serieus bezig (ook wel al iets langer) dus dan heb je wel een goede omgeving. Wel vinden ze dat ik erg veel eet altijd, maar ik doe dat soort dingen toch voor mezelf, ware het niet dat ik wel een hele koelkast inneem met m'n kwark enzo.

Ik heb geprobeerd met de groep mee te eten en dat is ook wel gezellig, maar ze moeten beseffen dat er ergens een grens is. Volkoren spaghetti, zilvervliesrijst, verse producten in plaats van die overbewerkte shit met reteveel vet en zakjes en pakjes.

Enige gezeik wat ik helaas wel krijg is over sommige producten die we gezamenlijk aanschaffen waarvan we dan ook de kosten delen. Als ik weer olijfolie koop dan krijg ik het hele gezanik over dat ik het alleen gebruik en dat het zo duur (5 euro per fles) is en oeh oeh en ah ah. Ja ik betaal ook voor jouw frituurvet doos! :D

M'n ouders is heel andere zaak. Die eten met z'n tweeën samen 's avonds zo ongeveer 50 gram (in totaal!!) en dan is het dus een hele omslag als ik er bij kom zitten. Ook bakken kwark en dat soort dingen zorgen steeds voor opmerkingen. Zogenaamd wijze opmerkingen als je weet toch dat kwark voor het slapen gaan niet goed is, en dat soort dingen.

Maar ik geloof dat ze het wel geaccepteerd hebben, als ik zeg dat ik echt wel weet waar ik mee bezig ben en er meer over lees dan zij ooit zullen doen. Maar het blijft toch moeilijk.

Verder ook heel herkenbaar: massa afvallen, wat de ****? En sommigen noemen me zelfs al sportverslaafd. :D Of: weet je dat vrouwen er niet op vallen als je enorm gespierd bent.

in kan me in het verhaaltje vinden

elke dag krijg ik deze vraag.. ben te moe om ze het uit te leggen. ook de mensen die zich al met de sport bezig houden, vragen me om schema (die ze vervolgens klakkeloos overnemen) zonder eigen inbreng.

ik kan altijd maar 1 zin tegen ze zeggen als ik geen zin heb om daar verder op in te gaan en dat is: Iedereen heeft zijn eigen theorie en manier van trainen

'eten en zweten' is vaak mijn antwoord

vooral de vraag: train je? vind ik mooi :D
'nee dit komt allemaal aangevlogen per luchtpost'

Terug
Naar boven