MuscleMeat

Bodybuilding & kickboxen gaat dit samen

Bojo

Cool Novice
Waardering
0
Vroeg me af of er al kickboxers/ mixfighters zijn die al jaren naast hun bodybuild training ook nog een vechtsport beoefenen 2 a 3 x per week.

Ik heb namelijk het idee dat het bodybuilden niet goed combineert, je spieren worden van de krachtraining namelijk stijf, noem het bros, ze worden in iedergeval minder flexibel... en dit is iets wat toch wel heel belangrijk is bij het beoefenen van de vechtsporten,

Graag jullie ervaringen en meningen....

gaat best doe het zelf ook kickboxen en kt gaat goed alleen vaak als spierpijn voordat me les begint:P

Gaat zeker goed.Kan je cardio laten vervallen,en je blijft er hard van.

zorg alleen dat je niet meer verbrandt dan je binnenkrijgt als je in de bulk zit

RobertHosper zei:
zorg alleen dat je niet meer verbrandt dan je binnenkrijgt als je in de bulk zit
Maak je maar niet druk over wat Robert zegt gewoon doen wat je moet doen.En niet mouwen over cal's want met boxen en fitness verbrandt je er toch meer dan je binnen krijgt.

als je gewoon vol rom maakt worden je spieren er juist flexibeler van

Ik heb ff een vraagje. Is het niet zo dat als een man minder gespierd is sneller en flexibeler is met het uitdelen van trappen en klappen dan iemand die ontzettend gespierd is. Mijn vriend kijkt graag naar kickboxen en wij hadden hier laatst een kleine discussie over.

marjon zei:
Ik heb ff een vraagje. Is het niet zo dat als een man minder gespierd is sneller en flexibeler is met het uitdelen van trappen en klappen dan iemand die ontzettend gespierd is. Mijn vriend kijkt graag naar kickboxen en wij hadden hier laatst een kleine discussie over.
Nee dat is onzin,iemand die breed is kan ook snel zijn kijk maar naar de zwaargewicht boxers.

big kelvin zei:
Nee dat is onzin,iemand die breed is kan ook snel zijn kijk maar naar de zwaargewicht boxers.

Ok. Het ziet er in mijn ogen wat trager uit. Er zit toch wel verschil tussen een klein japanertje of een zwaargewicht (kick)boxer?

licht gaat mischien iets sneller , maar als je zelf een beetje zwaar bent , komen je trappen harder aan mits je je gewicht erbij gebruikt.

Denk dat het belangrijk is dat je goed stretcht als je warm staat.
Door meer spiermassa op te bouwen verlies je toch een deel flexibiliteit en dat moet je compenseren door goed en veel te stretchen.

• Topic Starter Topic Starter
Goed rekken dus, de beenspieren soepel houden, en dan zou het niet zoveel kwaad moeten kunnen... Thanxxx

Ik ben met kickboxen gestopt, omdat ik doorging met fitness.
Ik werd er zo stijf van en mijn lenigheid helemaal k*t.
Als je bv 3keer traint met kickboxen en je zou daarbij 2keer fittness doen met niet te zware gewichten zou het wel goedkomen denk ik.

moet kunnen, kijk maar naar jerome lebanner.,

Ik doe ook kickboxen maar wel meestal maar 1 keer in de week! is goede conditie, Maar je hebt wel gelijk dat ( dat merk ik dan ) je minder lenig bent als je veel met gewichten trainend! ik zie dat ook een een jongen die ook bij mij op de gym zit en nu ook aan kickboxen is begonnen. maar dat is van voorbijgane aard.
Zo start ik soms ook wel met spierpijn nog voordat ik met kickboxen begin! en dat maakt het opwarmen aan het begin wel wat moeielijker!

zorg gewoon dat je voldoende eiwitten tot je neemt op de dag dat je gaat kickboxen en neem een energei drankje mee voor tijdens!

ik kan niet echt zeggen dat ik die man [Afbeelding niet meer beschikbaar]nou zo echt bodybuild vind hoor!

Markywannabee zei:
ik kan niet echt zeggen dat ik die man [Afbeelding niet meer beschikbaar]nou zo echt bodybuild vind hoor!

nee, je hebt gelijk, hij heeft echt een beetje het gezicht van en kapotgeschopte kickbokser.:rolleyes:

Markywannabee zei:
ik kan niet echt zeggen dat ik die man nou zo echt bodybuild vind hoor!

JLB is een grote jongen hoor. 120 kilo weegt ie wel. Dat heeft ie echt niet alleen gedaan door vroeger z'n groentes te eten.

Terug
Naar boven