XXL Nutrition

Bodybuilding & kickboxen gaat dit samen

waarom moet die nieuwe generatie BB'ers altijd beginnen kickboxen?het laatste jaar staan er honderden topics hier met dezelfde titel

Mijn ervaring is dat kickboxen en BB niet goed samen gaat

Ik heb een tijd aan kickboxen gedaan 2x p/w en 2x p/w BB.
Viel ontzettend af. Verloor spiermassa. Alle drukoefeningen zwaar mee achteruit gegaan destijds omdat schouders vaak nog helemaal stuk waren van het boxen. Daarnaast idd vaak met spierpijn staan boxen of met spierpijn of blessures van kickboxen in de sportschool gestaan.

Ik heb toen gekozen volledig voor 1 van de 2 sporten te kiezen, in mijn geval BB. Ik had het idee had dat ik met BB mn vooruitgang met kickboxen in de weg stond (lenigheid, snelheid) en met kickboxen mijn vooruitgang met BB blokkeerde (kracht, massa).

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik ga gewoon er vol op 3x per week bb en 2 x per week kickboxen, en hoe het verder gaat we zien wel,

Ik ging laatst ook weer eens kickboxen met nog spierpijn van dezelfde dag, resultaat.... volgende dag nog meer spierpijn... nou ja spierpijn=spiergroei dus we zien wel hoe het gaat....

Bojo zei:
Nou ik ga gewoon er vol op 3x per week bb en 2 x per week kickboxen, en hoe het verder gaat we zien wel,
Ik ging laatst ook weer eens kickboxen met nog spierpijn van dezelfde dag, resultaat.... volgende dag nog meer spierpijn... nou ja spierpijn=spiergroei dus we zien wel hoe het gaat....

spierpijn=spiergroei? Nee dus!

Ik ga binnenkort ook beginnen met kickboxe, ik ga eerst paar maanden KT op de tweede plaats zetten. En wanneer ik kickbokse een beetje onder de knie heb 1 keer per week doen. Misschien is dat een idee voor jou?

waarom gaat iedereen kickboksen en niet gewoon boksen ??????

Pro's doen toch zeker wel krachttrainen naast het kickboxen lijkt me. Je krijgt de spieren niet kado van sinterklaas dus het moet prima te doen zijn. :)

conanx zei:
waarom gaat iedereen kickboksen en niet gewoon boksen ??????
Ik heb 5 jaar lang Taekwondo gedaan, ben dus goed met mn beentjes :D
En had sowieso wel aanleg voor trappen etc. Wil daar dus gebruik van maken ---> Kick boks.

het ligt dr aan wat je doel is met BB??

Als je fukking huge wil worden is het geen goeie optie , vind ik

Terug
Naar boven