XXL Nutrition

Bodybuilding mythe doorprikt

In die tijd was dianabol nog legaal en bovendien wisten ze er niet zo veel van.

Een atleet is iemand die een bepaalde sport doet en een bepaalde fysieke conditie bezit.
O ja als je al es op het podium hebt gestaan zul je geweten hebben hoeveel spierconditie je nodig hebt om een paar vergelijkingen te overleven.
Als een bodybuilder geen bepaalde fysieke conditie heeft zou hij niet op een podium staan of een bepaald lichaam hebben. Hoe je het ook bekijkt, een bodybuilder heeft een bepaalde fysieke conditie. Anders zou iedereen hetzelfde kunnen doen wat een BBer kan. Kijk het hele AAS verhaal is alleen maar een ondersteuning. Alleen AAS doet niks. En zo verwoord jij het wel.

En jij denkt ook dat fysieke conditie alleen maar inhoud dat iemand een stuk kan rennen:rolleyes:.
Dat wat jij bedoeld is alleen maar cardiovasculaire conditie, als ik mij niet vergis. En tja de ene BBer kiest er wel voor om dat te trainen en de ander niet.
Een gewicht een x aantal reps kunnen bewegen vereist een bepaalde fysieke conditie...

Kerel, het feit dat jij al zo durft te posten hier zegt al genoeg. IMO zou je hier niet eens over na moeten (mogen) nadenken. Iedereen (:rolleyes:) is hier BB-er op zijn of haar eigen manier en ja sommige zijn groter en logger en sommige lichter en bewegelijker/sportiever (zoals jij het volgens mij liever ziet en noemt), maar we hebben allemaal 1 doel en dat is met of zonder AS het eigengestelde doel bereiken. En dat ze vroeger "gezonder" bezig waren? Heb jij wel eens gehoord van "De man die explodeerde"?
Nee gozer sorry, maar jouw topic kan er bij mij niet in!
Misschien maar beter dat er geen negatieve karma optie meer is!

Kerel, het feit dat jij al zo durft te posten hier zegt al genoeg. IMO zou je hier niet eens over na moeten (mogen) nadenken. Iedereen (:rolleyes:) is hier BB-er op zijn of haar eigen manier en ja sommige zijn groter en logger en sommige lichter en bewegelijker/sportiever (zoals jij het volgens mij liever ziet en noemt), maar we hebben allemaal 1 doel en dat is met of zonder AS het eigengestelde doel bereiken. En dat ze vroeger "gezonder" bezig waren? Heb jij wel eens gehoord van "De man die explodeerde"?

"De man die explodeerde"

verklaar nader

laat es zo'n ethiopier - no offence schaapij- 200kg bankdrukken dan mag je hem ook bij de rest vd roadkill gooien

• Topic Starter Topic Starter

Uiteraard durf ik mijn eigen mening te posten, ik zeg al heel mijn leven wat ik denk en ga zeker nu niet beginnen om iedereen na te praten.
Een forum is trouwens een plaats waarin mensen on line ideeen uitwisselen en in discussie gaan.
Ik mag hier niet over nadenken zeg jij, wel ik mag (en moet) eigenlijk over alles nadenken.
De man die explodeerde ja, daar heb ik van gehoord, maar deze man is een uitzondering en (zoals je wel zal weten) niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Schwarzenegger of een Ferigno.
Als jij mijn topic maar niets vindt is dat jouw goed recht, maar als ik iets maar niets vindt dan antwoord ik daar nog niet eens op.
Ik weet wel dat het in de bodybuilding wereld not done is om zulke tere punten aan te halen, maar ik vindt dat dat wel moet kunnen.
Ik vindt bodybuilding een der mooiste sporten die er bestaan, en iemand als Arnold is mijn grote held maar geloof me als deze sport zo blijft evolueren zullen er uiteindelijk slachtoffers vallen, want de kruik gaat zolang te water tot ze breekt.
Mijn zoon van 17 doet ook bodybuilding, en als hij later AS neemt dan vindt ik dat niet erg want ik doe het zelf, maar ik zou mijn hart vasthouden als hij de dosissen zou gaan gebruiken die nodig zijn om de top te bereiken.
Tot slot wil ik nog antwoorden dat de karma mij niet kan schelen, ik ga niet in discussie met mensen om karma te krijgen, als ik ze krijg doet me dat plezier maar mijn bedoeling is gewoon om in discussie te gaan met andere leden. Dat is de bedoeling van een forum, niet om zoveel mogelijk karma te hebben. ik vertrek heus niet van het standpunt dat ik gelijk heb en de anderen niet hoor, maar als ik een mening heb dan uit ik die, ook als er nog negatieve karma moest bestaan en ik daardoor zou overstelpt worden.

Tis gewoon oud nieuws. De BB-ers van nu nemen wat meer risico's dan die van vroeger maar daar draait het eigenlijk niet om. Ik denk dat het de topicstarter erom gaat dat bepaalde ethische grenzen doorbroken worden. Een hedendaagse pro-bodybuilder met een dikke gut en zwaar in de bulk ziet er allerminst gezond uit. On stage beginnen ze ook steeds meer op chemische fabrieken te lijken. Het groeit gewoon zo uit verhouding dat het niet meer menselijk overkomt en weinigen zich er nog mee kunnen affiliëren, behalve de freak-lovers dan.

Ik ben er ook vrij zeker van dat ook Arnold het niet zo nauw nam met ethische code's en dat deze beste man zn aerobe vermogen, net zoals dat van Cutler, weinig voorstelde. Hij slikte ook gewoon dianabol bij de vleet en zou heden ten dage ook gewoon tot zich nemen wat de tegenwoordige pro's er allemaal in plempen. Zijn "atletische" vermogens zouden hem wel worst wezen. Het is gewoon de evolutie van de sport, weinig aan te doen.

Natuurlijk heb je nog wel zelf de keuze hoever je daarin mee wil gaan. Beetje persoonlijkheid mag dus wel, maar eerlijk gezegd ontbreekt het daar al wel eens aan bij veel mensen en daar zijn bodybuilders geen uitzondering op, integendeel.

EDIT: verkeerd topic :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Tis gewoon oud nieuws. De BB-ers van nu nemen wat meer risico's dan die van vroeger maar daar draait het eigenlijk niet om. Ik denk dat het de topicstarter erom gaat dat bepaalde ethische grenzen doorbroken worden. Een hedendaagse pro-bodybuilder met een dikke gut en zwaar in de bulk ziet er allerminst gezond uit. On stage beginnen ze ook steeds meer op chemische fabrieken te lijken. Het groeit gewoon zo uit verhouding dat het niet meer menselijk overkomt en weinigen zich er nog mee kunnen affiliëren, behalve de freak-lovers dan.

Ik ben er ook vrij zeker van dat ook Arnold het niet zo nauw nam met ethische code's en dat deze beste man zn aerobe vermogen, net zoals dat van Cutler, weinig voorstelde. Hij slikte ook gewoon dianabol bij de vleet en zou heden ten dage ook gewoon tot zich nemen wat de tegenwoordige pro's er allemaal in plempen. Het is gewoon de evolutie van de sport, weinig aan te doen.

Natuurlijk heb je nog wel zelf de keuze hoever je daarin mee wil gaan. Beetje persoonlijkheid mag dus wel, maar eerlijk gezegd ontbreekt het daar al wel eens aan bij veel mensen en daar zijn bodybuilders geen uitzondering op, integendeel.

Mee eens, ook wel wat Arnold betreft, moest hij nu in zijn jeugd zijn dan zou hij zeker ook meegaan met deze evolutie.

@ yourawatse, ziet er naar uit dat de gemiddelde leeftijd van je tegenhangers in dit topic rond de 25 jaar zit, ik ben het met je stelling eens, de benaming atleet is niet echt meer van toepassing bij de top BB ers.
Tuurlijk zien ze er huge uit, en respect voor de spieren, maar overdrijven is tegenwoordig ook een kunst op zich, ik heb hier in de albums diverse jongens van dit forum gezien die er vele malen beter uitzien dan de top gasten, misschien niet zo groot, maar veel beter en natuurlijker in proporties.

??? Uhm nee hoor!

[Link niet meer beschikbaar]
Steve Michalik

En ja, rond de tijd van Arnold ;)
Trouwens, ik heb laatst hier een paar filmpjes gezien over iemand van heeeel wat jaren geleden en dat was toen het eerste "bodybuilden", hij was zeker niet groot en mooi gespierd en maakte zoveel radslagen en salto's dat we dat nu als turnen zien. BB verandert gewoon, sport of geen sport.

??? Uhm nee hoor!

Steve Michalik

Trouwens, ik heb laatst hier een paar filmpjes gezien over iemand van heeeel wat jaren geleden en dat was toen het eerste "bodybuilden", hij was zeker niet groot en mooi gespierd en maakte zoveel radslagen en salto's dat we dat nu als turnen zien. BB verandert gewoon, sport of geen sport.

Ongelooflijk dit verhaal, moet toegeven dat ik hier nog nooit van gehoord had.
Ik dacht aan Valentino omdat die bekend staat als de man wiens armen explodeerden.

@ yourawatse, ziet er naar uit dat de gemiddelde leeftijd van je tegenhangers in dit topic rond de 25 jaar zit, ik ben het met je stelling eens, de benaming atleet is niet echt meer van toepassing bij de top BB ers.
Tuurlijk zien ze er huge uit, en respect voor de spieren, maar overdrijven is tegenwoordig ook een kunst op zich, ik heb hier in de albums diverse jongens van dit forum gezien die er vele malen beter uitzien dan de top gasten, misschien niet zo groot, maar veel beter en natuurlijker in proporties.

Vindt ik ook.

??? Uhm nee hoor!

Steve Michalik

ja
dat heb ik gelezen
heb ik er nu over gelezen ? hij is toch niet geëxplodeert ?

het verhaal eindigt zelf positief..

Hij dreigde te exploderen vanwege alles wat hij heeft gedaan, maar ze noemen het verhaal natuurlijk niet "de man die nu een gezond leven lijd" ;)

Terug
Naar boven