AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Man-Mountain zei:
Ben het er mee eens, endos hebben van nature een erg trage stofwisseling, dus die zullen wel veel cardio moeten doen om dit op te jagen.
Plus dieet werkt wel, je moet als endo dan low carb dieeten, dus bijv 40/40/20.
Pure endo's moeten gewoon zoveel mogelijk shit gebruiken om hun stofwisseling te verhogen. Dus bijv ook vetverbrandingssupps

Ja, en als je nog verder omlaag kunt met koolhydraten gaat het nog harder, zeker met elke dag een uur cardio.

wel jammer dat hij niet in het nederlands is.

wel vermoeiend iedere dag uur cardio, jezussss

caloriebehoefte per dag

Als je je caloriebehoefte moet uitrekenen moet je het vermenigvuldigen met een activiteitsfactor op basis van het aantal maal dat je in een week traint (5 x in mijn geval).

Maar moet je op rustdagen dus een andere activiteitsfactor aanhouden? Dus dat dan je caloriebehoefte anders is? Tevens is het zo dat je eens in de 4 dagen óp je caloriebehoefte moet zitten...

Mijn standaard caloriebehoefte is 3000kcal (moderately active). Om af te vallen moet ik dus 2400kcal eten en eens in de 4 dagen 3000. Op niet trainingsdagen is mijn caloriebehoefte ~2500 dus om af te vallen moet ik dan 2000 kcal eten.

Ik train van dag 1 tot en met dag 5.. klopt dit dan:

Dag 1 3000 (Dag 1 voor het gemak ff OP verbruik)
Dag 2 2400
Dag 3 2400
Dag 4 2400
Dag 5 3000 (op verbruik)
Dag 6 2000
Dag 7 2000

Dag 1 2400
Dag 2 3000 (op verbruik)
Dag 3 2400
Dag 4 2400
Dag 5 2400
Dag 6 2500 (op verbruik)
Dag 7 2000

Of is de caloriebehoefte van 3000kcal behoeften gebaseerd op wat je wekelijks verbruikt? Dus dat ik in het weekend zonder training Toch 3000kcal nodig heb

Daster zei:
Of is de caloriebehoefte van 3000kcal behoeften gebaseerd op wat je wekelijks verbruikt? Dus dat ik in het weekend zonder training Toch 3000kcal nodig heb

Dit probleem hik ik ook keer op keer tegenaan. Meeste mensen gebruiken in t weekend veel minder Kcals dan door de week. Langer slapen, minder actief, niet trainen etc. Je hebt in het weekend dan ook echt geen 3000 Kcals nodig. Zou lekker in t weekend wat lager in je Kcals gaan zitten.

Zelf gebruik ik deze trouwens:
http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html
Weet iemand of je hierbij nog extra calorien moet toevoegen ivm training ?

BB-girl zei:
Waarschijnlijk hoger,
dit komt doordat deze meting doormiddel van stroompjes door het weefsel meet. Vetweefsel geeft weerstand en daardoor is het percentage te meten, maar het probleem bij een grote spiermassa is dat dit ook weerstand geeft waardoor de uitkomst onjuist kan zijn.

dat lezen zou mij ook wel lukken, maar dan moet je begrijpen wat er staat...

zou moeten lukken met me hbo zou je denken.

Zeker lukt je dat. Gewoon rustig doorlezen, als ik het kan kan jij het ook hoor, heb geen talenknobbel ofzo ;)

Hij gebruikt gewoon normaal Engels en geen ingewikkelde woorden of zo.

Ik vind het van begin tot eind een erg goed boek !

ik laat 1x in de maand mijn vetpercentage meten op de sportschool met een bio-elektrische inpendantie en laatst heb ik mijn vetpercentage laten meten met een huidplooimeter en ze waren allebei het zelfde....
thuis heb ik een weegschaal die ook het verpercentage meet maar die klopt van geen meter, die geeft steeds wat anders aan...

iemand trouwes een foto van een endo bodybuilder die droog EN groot is???
heb ik een soort van inspiratiebron, mocht ik me motivatie kwijtraken:D

nasser,gunter, dorian hebben allemaal endomorfe eigenschappen (bijv grote botten)

DutchVince zei:
Hij gebruikt gewoon normaal Engels en geen ingewikkelde woorden of zo.
Ik vind het van begin tot eind een erg goed boek !

En je hebt de adviezen gevolgd?
Post nog eens nieuwe foto's, want ik ben toch wel erg nieuwsgierig of je vooruit gegaan bent.

De meeste van die pro's hebben het grootste deel meso en de rest is endo, ecto zal het kleinste deel uitmaken.

Heb het boek juist uit en heb een korte samenvatting gemaakt waarin ik de belangrijkste dingen uithaal + wat de voedingsschema's moeten bevatten en niet moeten bevatten. Ik ga er vanaf deze week werk van maken en dan laat ik wel weten of ik verder ga geraken met mijn fysiek want die steld nog altijd niet veel voor.

Electrisch geeft hij bij mij ook meer vet aan. Huidplooi 12% en electrisch 18%

@ robbiej, en wanneer loop je een gezondheidsrisico? Ik kom nml. op 21,94 uit.. Najah, weet wel dat ik vet ben, maar is dit een redelijk getal voor iemand die dik is? Ben 18, 1,90mtr. en 102 kilo

ik beloof jullie dat vanaf dat ik op -20% BF sta zal ik men foto's hier op het forum posten.

Terug
Naar boven