Marijn
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
builder zei:13% is ideaal om massa te bouwen.
en zoals boven gezegd kan niet iedereen zo hoog komen qwa vet.
maar als je t wel kan gaat t een stuk makkelijker.

robbiej zei:Je kunt je vetpercentage berekenen door jouw BMI index, jouw leeftijd en jouw geslacht te gebruiken in een formule. Deze formule is ontwikkeld door de universiteit van Wageningen en getoetst op een representatieve groep van twaalfhonderd volwassenen.
Wij prefereren de Chivo taille-lengte verhouding om te bepalen of je een mogelijk gezondheidsrisico loopt.
Formule
Vet% = (1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4
Voor geslacht vul het cijfer 1 in bij man en 0 bij vrouw. Let op, deze berekening is natuurlijk een schatting en kan afwijken van de werkelijkheid.
De bekende quetelet- of body mass index (BMI) is een rekentruc om een idee te krijgen over de gezondheid van je gewicht. Men dient dan het gewicht (in Kg) te delen door de lengte (in meter) in het kwadraat. Een rekenvoorbeeld:
60
------------------ = 21
1,70 x 1,70
Iemand van 60Kg met een lengte van 1 meter 70, zal dus bij de berekening 60 / (1,7 x ,1,7) afgerond een getal opleveren van 21. Een waarde tussen 18 en 25 is gunstig en levert een indicatie op van het streefgewicht. Let wel, een indicatie!
BRON: http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=86
) voor de weg met de minste weerstand.Die hele BMI berekening gaat alleen op bij een gemiddelde verhouding vet/spiermassa. Zodra je wat hoger in je spiermassa zit gaat de formule al niet meer op. Als gevolg daarvan gaat die andere formule ook de mist in. Voor een 'gemiddelde persoon' is ie prima maar niet voor ons.robbiej zei:Je kunt je vetpercentage berekenen door jouw BMI index, jouw leeftijd en jouw geslacht te gebruiken in een formule. Deze formule is ontwikkeld door de universiteit van Wageningen en getoetst op een representatieve groep van twaalfhonderd volwassenen.
Wij prefereren de Chivo taille-lengte verhouding om te bepalen of je een mogelijk gezondheidsrisico loopt.
Formule
Vet% = (1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4
Voor geslacht vul het cijfer 1 in bij man en 0 bij vrouw. Let op, deze berekening is natuurlijk een schatting en kan afwijken van de werkelijkheid.
De bekende quetelet- of body mass index (BMI) is een rekentruc om een idee te krijgen over de gezondheid van je gewicht. Men dient dan het gewicht (in Kg) te delen door de lengte (in meter) in het kwadraat. Een rekenvoorbeeld:
60
------------------ = 21
1,70 x 1,70
Iemand van 60Kg met een lengte van 1 meter 70, zal dus bij de berekening 60 / (1,7 x ,1,7) afgerond een getal opleveren van 21. Een waarde tussen 18 en 25 is gunstig en levert een indicatie op van het streefgewicht. Let wel, een indicatie!
BRON: http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=86

) dus hopelijk kom ik alsnog op een calorietekort uit. Ik heb ook net gelezen dat droog havermout niet echt verteerd wordt, dus zal ik het morgen combineren met melk in de magnetron. Ik denk wel dat ik te weinig vetten heb gegeten, kipfilet braden in olijfolie + 1 eetlepel olijfolie is niet echt genoeg denk ik. Ik begin wel brood te missen, ik zal eens checken of je ook super grof brood kan eten voor je complexe carbs.
Nee en dat zie ik nog niet direct gebeuren...robbiej zei: