AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

bf boven 13% voor massa?

iemand zei me dat je toch wel een bf van 13% moet hebben of hoger of spiermassa te kweken..
aangezien hij zelf erg sterk is en veel massa heeft kan ik hem best geloven...
maar toch twijfel ik er aan.
Wie kan het me duidelijk maken?

ow shit deze moet ergens anders staan, excuses

lulkoeque anders zouden gastjes met 8% van nature (ecto/mesos) geen spiermassa aan kunnen zetten

13% is ideaal om massa te bouwen.
en zoals boven gezegd kan niet iedereen zo hoog komen qwa vet.
maar als je t wel kan gaat t een stuk makkelijker.

gewoon bulken klaar...

builder zei:
13% is ideaal om massa te bouwen.
en zoals boven gezegd kan niet iedereen zo hoog komen qwa vet.
maar als je t wel kan gaat t een stuk makkelijker.

ik hoop dat gelijk hebt want ik zag vandaag met de vetmeting dat ik eindelijk op 13% zat :D

robbiej zei:
Je kunt je vetpercentage berekenen door jouw BMI index, jouw leeftijd en jouw geslacht te gebruiken in een formule. Deze formule is ontwikkeld door de universiteit van Wageningen en getoetst op een representatieve groep van twaalfhonderd volwassenen.
Wij prefereren de Chivo taille-lengte verhouding om te bepalen of je een mogelijk gezondheidsrisico loopt.
Formule
Vet% = (1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4
Voor geslacht vul het cijfer 1 in bij man en 0 bij vrouw. Let op, deze berekening is natuurlijk een schatting en kan afwijken van de werkelijkheid.
De bekende quetelet- of body mass index (BMI) is een rekentruc om een idee te krijgen over de gezondheid van je gewicht. Men dient dan het gewicht (in Kg) te delen door de lengte (in meter) in het kwadraat. Een rekenvoorbeeld:
60
------------------ = 21
1,70 x 1,70
Iemand van 60Kg met een lengte van 1 meter 70, zal dus bij de berekening 60 / (1,7 x ,1,7) afgerond een getal opleveren van 21. Een waarde tussen 18 en 25 is gunstig en levert een indicatie op van het streefgewicht. Let wel, een indicatie!
BRON: http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=86

Mijn vet% volgens deze berekening: 34,1%
Volgens huidplooimeting: 23,5%.
Ahum!

Nog een klein lichtje in de duisternis van elektronische vetmeting... er gaat idd een elektrische pulse door je lichaam, echter deze pulse kiest (let op de pulse heeft geen zelf bewustzijn :D) voor de weg met de minste weerstand.

Als je dus op een weegschaal staat zal de pulse van je ene been, door het schaamgebied, naar de andere been gaan.

Bij zo'n meter die je in de handen moet nemen zal de pulse van je ene arm, langs je hals, naar je andere arm gaan.

Beide zijn dus 3x nix, een huidplooi meting is altijd de beste oplossing!

Die elektrische metertjes worden volgens mij enorm beinvloed door vochtgehalte en eventueel zweet. Dat verlaagt aanmerkelijk de weerstand.

Sowieso vind ik het uiterst dubieus dat bij deze methode dus geen rekening wordt gehouden met de lengte van de weg... Die verschilt van persoon tot persoon uiteraard maar bepaalt dus ook de weerstand van je lichaam. Bij een langere weg (lees, langere benen of armen) bevindt zich dan uiteraard meer weerstand gevende massa tussen de ene pool en de andere.

Cutting schema

Beste BB vrienden,
Ik vind van mezelf (1m78,84kg) dat mn vet% te hoog is, vooral aan de buik, en dus heb ik besloten te cutten! Daarom zal ik jullie voorleggen wat ik zal eten tijdens mn cutperiode MAAR: doordat ik hierin niet ervaren ben vraag ik dan ook jullie opmerkingen over mn voeding. Dus wat jullie niet of juist wel zouden eten/doen , gelieve uw verbeteringen te posten!
7u15: Havermout met gepasteuriseerde halfvolle melk
10u00: Mandarijntje en/of appel
12u15: Bruine pistolet met tonijn uit blik
" salami
" kip curry
mandarijn
17u10: Warme maaltijd (bv. Witloof met hesp in kaassaus en puree OF kipfilet met currysaus en puree OF Kalkoensnitzel met aardappelen en witte boontjes OF Vette vis met saus en puree OF Hutsepot met worst en beetje mosterd)
20u00: 200gr magere kwark met vruchten (merk 'Danio') en een glas gepasteuriseerde halfvolle melk.
En ik drink iedere dag 2L water.

Normaal gezien eet ik VEEL meer dan dit maar ik denk dat dit me kan doen vet verliezen maar hoe zit het dan me mn spieren?
Zijn Whey shake's goed tijden de cut ?
En wanneer is het een ideaal moment om dextrose in te nemen?
En ik moet dus tijdens de training mn spieren droog trainen of hoe gaat dat juist ?

Alvast bedank,

Met vriendelijke groet !

robbiej zei:
Je kunt je vetpercentage berekenen door jouw BMI index, jouw leeftijd en jouw geslacht te gebruiken in een formule. Deze formule is ontwikkeld door de universiteit van Wageningen en getoetst op een representatieve groep van twaalfhonderd volwassenen.

Wij prefereren de Chivo taille-lengte verhouding om te bepalen of je een mogelijk gezondheidsrisico loopt.

Formule

Vet% = (1,2 x BMI) + (0,23 x leeftijd) – (10,8 x geslacht) – 5,4

Voor geslacht vul het cijfer 1 in bij man en 0 bij vrouw. Let op, deze berekening is natuurlijk een schatting en kan afwijken van de werkelijkheid.

De bekende quetelet- of body mass index (BMI) is een rekentruc om een idee te krijgen over de gezondheid van je gewicht. Men dient dan het gewicht (in Kg) te delen door de lengte (in meter) in het kwadraat. Een rekenvoorbeeld:

60
------------------ = 21
1,70 x 1,70

Iemand van 60Kg met een lengte van 1 meter 70, zal dus bij de berekening 60 / (1,7 x ,1,7) afgerond een getal opleveren van 21. Een waarde tussen 18 en 25 is gunstig en levert een indicatie op van het streefgewicht. Let wel, een indicatie!

BRON: http://www.chivo.nl/modules/wordbook/entry.php?entryID=86
Die hele BMI berekening gaat alleen op bij een gemiddelde verhouding vet/spiermassa. Zodra je wat hoger in je spiermassa zit gaat de formule al niet meer op. Als gevolg daarvan gaat die andere formule ook de mist in. Voor een 'gemiddelde persoon' is ie prima maar niet voor ons.

Ik heb nu volgens die formule een bf van 31%... Ik hoor officieel bij de blije dikkerds :D

Electrisch meten gaat ook nergens over. Stroom zoekt de kortste weg. Je meet dus of alleen bovenlichaam, of alleen onderlichaam. Dit soort speelgoed is hooguit geschikt als referentiepunt, meer niet.

Log: Marks afval log

Hallo, dit is mijn log, hopelijk kan ik het een beetje bijhouden. Ik ben maandag 12 december begonnen. Een echte beginner dus.

Ik ben nu 1,92m en 102 kg. Ik hoop zo'n 10% lichaamsvet te krijgen. Ik moet wel een beetje oppassen met het dieet, ik heb namelijk een schildklier die niet echt goed werkt, hierdoor slik ik 12 pillen per dag + 1 injectie groeihormoon per dag.
Dat ik nu 102 kg ben komt voor een (klein) gedeelte ook door medicijnen, gewichtstoename is een van de vele bijwerkingen.

Mn plan: 2514 calorien op een "afvaldag", en mijn 3142 maintenance op een gewone dag. Ik kies de ratio als volgt:

ma: 2514
di: 2514
wo:2514
do:3142
vrij: 2514
za: 2514
zo:3142

etc, de bedoeling is dus je metabolisme voor de gek te houden door na 3 dagen steeds 1 dag maintenance te doen.

verder carbs/eiwitten/vetten in 50%/30%/20% verhouding
=================================================
Dag 1(de vetten na elke maaltijd zijn gooi ik op een hoop, dat is niet het aantal vetten van die maaltijd):

maaltijd 1
520 kcal
260 kcal aan koolhydraten=72gram havermout
156 kcal aan eiwitten=121 gram tonijn
104 kcal aan vetten

maaltijd 2
420 kcal
210 kcal aan koolhydraten=58 gram havermout
126 kcal aan eiwitten=126 gram kipfilet
84 kcal aan vetten

maaltijd 3
420 kcal
126 kcal aan eiwitten= 2 eieren
84 kcal aan vetten

maaltijd 4
420 kcal
126 kcal aan eiwitten= 2 eieren
100 kcal melk
40 kcal aan vetten

maaltijd 5
420 kcal
210 kcal aan koolhydraten= ongeveer 300 gram aardappels+100 gram sperziebonen
126 kcal aan eiwitten= 126 gram kipfilet
84 kcal aan vetten

maaltijd 6
320 kcal
160 kcal aan koolhydraten=592 gram aan wortels
96 kcal aan eiwitten= 96 gram kipfilet
64 kcal aan vetten

Achteraf: ik kon geen lijnzaadolie vinden bij Albert Heijn, dus heb ik extra virgin olijfolie gekocht. Ik heb de kipfilet erin gebakken, en 1 eetlepel olijfolie geslikt(smerig man), nou ja, dat samen met de vetten in melk en sardines is ongeveer wel genoeg denk ik.

============================================
Dag 2:

maaltijd 1
520 kcal
260 kcal aan koolhydraten=72gram havermout
156 kcal aan eiwitten=2 Eieren
104 kcal aan vetten

maaltijd 2
420 kcal
126 kcal aan eiwitten=220 gram kwark
84 kcal aan vetten

maaltijd 3
420 kcal
126 kcal aan eiwitten= 220 gram kwark
84 kcal aan vetten

maaltijd 4
420 kcal
100 kcal melk
40 kcal aan vetten

maaltijd 5
750 kcal
1 stuk appeltaart, mn moeder was jarig, mocht niet weigeren ;)

maaltijd 6
320 kcal
160 kcal aan koolhydraten=592 gram aan wortels
96 kcal aan eiwitten= 180 gram kwark
64 kcal aan vetten

Achteraf: na de eerste dag was ik eieren en tonijn al zat, toen heb ik maar 4 emmertjes magere kwark gekocht, kwark beviel prima, stuk minder gedoe dan eitje koken. Die appeltaart was jammer, maakte mijn hele schema in de war. Ik heb wel 28km gefietst en 14 verdiepingen trappen gelopen(is toch iets ;)) dus hopelijk kom ik alsnog op een calorietekort uit. Ik heb ook net gelezen dat droog havermout niet echt verteerd wordt, dus zal ik het morgen combineren met melk in de magnetron. Ik denk wel dat ik te weinig vetten heb gegeten, kipfilet braden in olijfolie + 1 eetlepel olijfolie is niet echt genoeg denk ik. Ik begin wel brood te missen, ik zal eens checken of je ook super grof brood kan eten voor je complexe carbs.

interessante site:thumbs:

goeie

oke oke we weten het wel weer:D

:) is er al een nederlandse versie?

Is er al iets meer bekend van wanneer er een harde copy van het boek uitkomt in het Nederlands

Terug
Naar boven