MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Zig zag methode

Enige endo's ervaringen met de zig zag methode waar men over spreekt in BFFM?

Hierbij moet je de eerste 3 dagen 20-25% onder maintenance level zitten en de volgende 3 dagen 10% boven maintenance level, om net die starvation mode te ontlopen.

Het zou vooral een goed resultaat hebben bij endo's (waarvan ik er spijtig genoeg zelf 1 ben) om spieren te behouden en vet te verliezen.

Iemand dit al geprobeerd en wat waren de resultaten?

wat is de bedoelling met deze methode? afvallen en tog massa winnen ?

Volgens het boek sneller vetverlies met behoud van "lean body mass", het zou een effectieve methode zijn voor vetverlies voor endo's.

Volgens het boek sneller vetverlies met behoud van "lean body mass", het zou een effectieve methode zijn voor vetverlies voor endo's.
lijkt me wel een goede manier, door hoge cals dagen blijft je stofwisseling goed op gang. en onderhoud is iets lager dan je hoge dagen. dus dat zal wel helpen denk ik !! zelf heb ik er geen ervaring mee wel met carb cycle suc6 iig

Niemand ervaring hiermee? :(

Ik heb er een beetje ervaring mee, in die zin dat ik een aangepaste versie deed. In het weekend dus 2 dagen boven behoud (deels door gewoon geen cardio te doen) at ook wat meer vetten zodat ik met de Calorieen iets hoger zat. Ik ben echter geen endo, voor mij was het vooral goed voor spierbehoud en het volhouden van het toch wel strenge dieet dat ik volgde. Ik raad dit echter voor endo's alleen aan als je in de week ook echt flink wat cardio doet. Liefst dagelijks zelfs, want cardio jaagt ook je stofwisseling omhoog, valt die weg, dan is het een nul-operatie die zigzag methode. Als je het echter combineerd met cardio dan zal je op de high Calorie dagen een sterke toename van je stofwisseling zien en als het goed is flink opgepompte spieren.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, zulke dingen moet je toch ooit eens gedaan hebben om te weten hoe je er zelf op reageert, kwaad kan het zeker niet: het ergste wat er kan gebeuren is dat je tijdelijk wat minder afvalt, dat is sowieso minder erg dan spieren verliezen.

heb je het in het NL ook? mijn engels is wel goed maar om zo een volledig boek uit te lezen dat zie ik nog niet zitten :p
ik heb al zitten overwegen ook om volgende maand ofzo elite te worden het moet er een keertje van komen hehe

:) De auteur wilt het in meerdere talen gaan uitbrengen, alleen weet ik niet wanneer...

Vraag mbt Training/Oefeningen

In het boek Burn the Fat Feed the Musle worden een aantal vragen/stellingen geponeerd waar hij op reageert.

1 van die vragen is:

Hoe vaak moet ik van oefeningen/trainingschema veranderen. Wat hij daar zegt, is wanneer het niet meer voor je werkt! Daarnaast zegt hij dat je niet gelijk al je oefeningen over boord moet gooien maar gewoon een paar. Mijn vraag is alleen, hoe bepaal je of het niet meer werkt. Ik weet dat hij zegt dat je iedere week moet meten... want meten is weten. Maar het kan toch van alles zijn ? Het kan je voeding zijn, te weinig slaap etc ?

Kan iemand hier een goed antwoord op geven ?

**** die shizzle. Als je al niet meer kan uitgaan of maaltijden meeneemt tijdens het stappen en je draait geen wedstrijden ga je te ver.

Het blijft een hobby. Alcohol zorgt ook voor calorieen............wel lege waardeloze maar **** it hoor gewoon leve de lol, je leeft maar 1 x

Ik lees hier vanalles over het afvallen (burn the fat) maar in hoeverre is het boek ook geschikt voor diegene die meer kennis van voeding tot zich willen nemen om aan te komen (feed the muscle)?? Hierbij denk ik aan belangen tegenelkaar uit gestippeld van koolhydraten, eiwitten, kcals, GI waarden etc...

ik zou het boek zeker aanraden voor iedereen die bewust met voeding wil omgaan. Cutten is wel de invalshoek maar het boek bevat nog heel wat meer info over het mentale aspect (goalsetting), samenstelling van het lichaam en hoe verpercentage bepalen, bijhouden van (trainings)resultaten, lichaamtypes, wet van de caloriebalans, spreiding van maaltijden (en waarom), hoeveel van ieder macronutient heb je nodig, goede vetten versus slechte vetten, hoeveel eiwitten heb je nu echt nodig, wat nu precies met koolhydraten, waarom water essentieel is, hoe voedingsschema's opstellen, wat met supplementen, cardio...

ik heb altijd op 18% vet gestaan, ben van werk veranderd, en rij nu alle dagen 45km met de koersfiets, sta nu op 6% vet, ik wel wat op mijn eten, eet bijna geen vet, heb niet echt een voedingsschema, ik heb nu 3 maand stil gelegen door een acident, dus nu sta ik weer wat vetter, pf

ik zou het boek zeker aanraden voor iedereen die bewust met voeding wil omgaan. Cutten is wel de invalshoek maar het boek bevat nog heel wat meer info over het mentale aspect (goalsetting), samenstelling van het lichaam en hoe verpercentage bepalen, bijhouden van (trainings)resultaten, lichaamtypes, wet van de caloriebalans, spreiding van maaltijden (en waarom), hoeveel van ieder macronutient heb je nodig, goede vetten versus slechte vetten, hoeveel eiwitten heb je nu echt nodig, wat nu precies met koolhydraten, waarom water essentieel is, hoe voedingsschema's opstellen, wat met supplementen, cardio...

Klinkt allemaal erg leuk. Denk toch maar aanschaffen :) Blijf het alleen jmmr vinden dat het een e-book is en niet een boek dat je ff erbij pakt... Uitprinten is ook weer zo extreem veel inkt :(

Ik lees hier vanalles over het afvallen (burn the fat) maar in hoeverre is het boek ook geschikt voor diegene die meer kennis van voeding tot zich willen nemen om aan te komen (feed the muscle)?? Hierbij denk ik aan belangen tegenelkaar uit gestippeld van koolhydraten, eiwitten, kcals, GI waarden etc...
Het is in die mate geschikt dat je na het lezen weet hoe een goed schema gemaakt wordt. Het enige wat je dan nog moet uitzoeken is hoeveel kcal erbij moeten komen om te kunnen groeien. Maar dat is niet zo moeilijk, dat leer je ook wel in het boek op basis van de theorie die erin staat :)

Klinkt allemaal erg leuk. Denk toch maar aanschaffen :) Blijf het alleen jmmr vinden dat het een e-book is en niet een boek dat je ff erbij pakt... Uitprinten is ook weer zo extreem veel inkt :(
Als je het dubbelzijdig uitprint valt het aantal pagina's papier alvast mee. Mijn vorige inkjetprinter had bovendien van die goedkope heropgevulde patronen, dan kost het uitprinten iets van een paar euro denk ik. Als je iemand kent met een laser dan word de CPP (cost per page) helemaal goedkoop. Of je kan in een bib of op je werk tussen de middag door proberen.

copyshop

Als je het dubbelzijdig uitprint valt het aantal pagina's papier alvast mee. Mijn vorige inkjetprinter had bovendien van die goedkope heropgevulde patronen, dan kost het uitprinten iets van een paar euro denk ik. Als je iemand kent met een laser dan word de CPP (cost per page) helemaal goedkoop. Of je kan in een bib of op je werk tussen de middag door proberen.

Er zijn copyshops die voor 2 cent pp printen. Dan dubbelzijdig én 2 pagina's per a4. Scheelt een hoop

Heb al even aan mijn ma gevraagd en die wou af en toe wel een paar hoofdstukken printen op der werk :D Zometeen ff de creditcard van mijn pa jatten en dat ding bestellen. Hopelijk heb ik dan genoeg tijd om het boek snel door te nemen en de kennis deze zomer nog toe te passen.

Heb al even aan mijn ma gevraagd en die wou af en toe wel een paar hoofdstukken printen op der werk :D Zometeen ff de creditcard van mijn pa jatten en dat ding bestellen. Hopelijk heb ik dan genoeg tijd om het boek snel door te nemen en de kennis deze zomer nog toe te passen.
Mooi zo :thumbs:

Terug
Naar boven