XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Zag het ook toen ik stage deed in het ziekenhuis, we deden een gastroscopie
op een meisje (21 jaar ongeveer) dat last had van serieuze obesitas. Ze had
zelf om het kijkonderzoek gevraagd omdat ze dacht dat haar maagring niet
goed zat. ze had namelijk een maagring laten plaatsen en kwam nog steeds
kilo's aan.

Onderzoek gedaan, alles zat perfect. Toen ze vroegen of ze af en toe mars
of pralines eet, zei ze doodleuk van, ja toch wel dagelijks....

Zo zie je maar, de enigste remedie tegen vet is een gezondere levensT.
Zolang je die niet aanpast mag je nog operaties laten doen, het vet zal
blijven terugkomen.

Een nieuwe vindig die dat soort mensen wel zal bevallen: een soort "kous" of kunststof slang die in de darmen geplaatst wordt, waar het grootste deel van de voeding onverteerd doorheen stroomt. Een kunstmatige lintworm zeg maar. Dat schijnt als een trein te werken. Op zich is het natuurlijk veel beter dan een maagverkleining of een maagring, als behandeling van ernstige obesitas. Maar ik durf te wedden dat als dat ding toegelaten wordt, binnen de kortste keren half Amerika met zo'n ding in zijn darmen loopt.

Nee je kan niet al je vet kwijtgeraken. Dat zou betekenen dat je essentieel vet verliest en dat is dodelijk. Je kan wel bijna al je subcutaan vet verliezen, maar dit lukt wellicht niet op een natuurlijke en gezonde manier. Ik heb het dan over een % van 3-2.

ik wilde inderdaad net zeggen

Zag het ook toen ik stage deed in het ziekenhuis, we deden een gastroscopie
op een meisje (21 jaar ongeveer) dat last had van serieuze obesitas. Ze had
zelf om het kijkonderzoek gevraagd omdat ze dacht dat haar maagring niet
goed zat. ze had namelijk een maagring laten plaatsen en kwam nog steeds
kilo's aan.

Onderzoek gedaan, alles zat perfect. Toen ze vroegen of ze af en toe mars
of pralines eet, zei ze doodleuk van, ja toch wel dagelijks....

Zo zie je maar, de enigste remedie tegen vet is een gezondere levensT.
Zolang je die niet aanpast mag je nog operaties laten doen, het vet zal
blijven terugkomen.

oh oh :D

tuurlijk is de snelste manier liposuctie! Hier filmpje:
Overtollig vel en vet
Na link op "overtollig vel en vet" klikken

Mensen doen liposuctie om veel vet kwijt te geraken maar doordat ze veel vet kwijt geraken heeft de huid niet genoeg tijd om ook langzaam te "verkleinen" en krijgen ze een massa veloverschot. Geld ook voor te snel afvallen. Als je 140 kg weegt en je gaat naar bv 80 kg op een tijd van bv zes maand ga je ook veel veloverschot hebben. Gewoon goed voedingsschema en trainen zorgt voor beste resultaat!

Vraag BFFM

Oke, net klaar met het lezen van BFFM en natuurlijk enthousiast om te beginnen. Zit alleen met een paar vragen.

Ten eerste mijn TDEE uitgerekend wat neerkomt op 3142 kcal per dag.
Het bffm boek laat zien dat het beste is om je kcal dificit te creeren door een combo van cardio en je kcal te verminderen.
Als ik volgens het boek nu 15% van mijn tdee neem wat ik elke dag minder ga eten komt dat op 471.40 kcal, totaal: 2671 kcal per dag. Met dit alleen creeer ik per week 7 x 471= 3297 kcal dit is dus bijna 1 kilo vet. Als ik er nou nog bij ga cardioen bijvoorbeeld 4 dagen x 300 kcal verbranden komt daar nog eens 1200 kcal bij = 4497 kcal. Is dit dan niet teveel? Ik bedoel gaat mijn hongersnood mode dan niet aan :P?

En is dit bijvoorbeeld met zig zag nog niet erger omdat je dan misschien wel in totaal een 1000 kcal deficit kunt creeren? (cardio + groot kcal verschil)

Oke, net klaar met het lezen van BFFM en natuurlijk enthousiast om te beginnen. Zit alleen met een paar vragen.

Ten eerste mijn TDEE uitgerekend wat neerkomt op 3142 kcal per dag.
Het bffm boek laat zien dat het beste is om je kcal dificit te creeren door een combo van cardio en je kcal te verminderen.
Als ik volgens het boek nu 15% van mijn tdee neem wat ik elke dag minder ga eten komt dat op 471.40 kcal, totaal: 2671 kcal per dag. Met dit alleen creeer ik per week 7 x 471= 3297 kcal dit is dus bijna 1 kilo vet. Als ik er nou nog bij ga cardioen bijvoorbeeld 4 dagen x 300 kcal verbranden komt daar nog eens 1200 kcal bij = 4497 kcal. Is dit dan niet teveel? Ik bedoel gaat mijn hongersnood mode dan niet aan :P?

En is dit bijvoorbeeld met zig zag nog niet erger omdat je dan misschien wel in totaal een 1000 kcal deficit kunt creeren? (cardio + groot kcal verschil)

Volgens mij is het juist de bedoeling om gewoon op je onderhoud te eten, en dan alleen met cardio in de min te gaan om af te vallen. Dus ik denk dat je die 471 kcal moet verbranden met cardio en niet door eten weg te laten onder je onderhoud gaan zitten

Ik heb zelf ook nog een onduidelijkheid ten opzichte van het boek. In het boek wordt de volgende verhouding aanbevolen voor het opbouwen van je dieet: 50-55% kh 30% eiwit en 20% vet.
Stel je onderhoud is 3500 dit is dan:

437 gram kh
262 gram eiwit
77 gram vet

en je gaat vet verliezen dus 15% onder onderhoud, dan worden dit de verhoudingen voor 2975 kcal

371 gram kh
223 gram eiwit
66 gram vet

De achteruitgangen in kh en vet snap ik wel, maar is de achteruitgang in eiwit niet merkwaardig? Je zou toch juist zeggen dat je minstens evenveel eiwitten nodig hebt bij vetverlies dan als bij onderhoud om je spiermassa te behouden?

Laatst bewerkt:
HIIT voor vetverbranding

Ik las laatst een stukje voor High Intensity Interval Training.

4 tot 5 keer per week moet je dan 30 seconden sprinten (100%):eek:, gevolgd door 90 seconden lopen om bij te komen:o
Dit herhaal je net zolang tot je er een twintigtal minuten op hebt zitten:p

De training zou zorgen voor een vetverbranding van wel 12 uur ...
Mits je daarnaast zware BB-training doet en een goed schoon dieet volgt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ga het sowieso uitproberen; starting tonight:D

Tuurlijk zal ik melden hoe eea verloopt:orly::yarly:

Ik las laatst een stukje voor High Intensity Interval Training.

4 tot 5 keer per week moet je dan 30 seconden sprinten (100%):eek:, gevolgd door 90 seconden lopen om bij te komen:o
Dit herhaal je net zolang tot je er een twintigtal minuten op hebt zitten:p

De training zou zorgen voor een vetverbranding van wel 12 uur ...
Mits je daarnaast zware BB-training doet en een goed schoon dieet volgt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ga het sowieso uitproberen; starting tonight:D

Tuurlijk zal ik melden hoe eea verloopt:orly::yarly:

Het werkt. Maar het is erg zwaar, er zin er weinig die het lang volhouden. In ieder geval, ga niet meteen voluit beginnen, dan ben je na de eerste keer dood en dan doe je het nooit meer. Zorg eerst dat je gewoon een tijd hard kan lopen met tussendoor wat snellere intervallen.

Het werkt. Maar het is erg zwaar, er zin er weinig die het lang volhouden. In ieder geval, ga niet meteen voluit beginnen, dan ben je na de eerste keer dood en dan doe je het nooit meer. Zorg eerst dat je gewoon een tijd hard kan lopen met tussendoor wat snellere intervallen.

klopt is een goede training maar warm wel eerst goed op is erg blessuregevoelig;)

Damn:haar:

I'm getting too old for this shit:oud:

Ik kon de twintig minuten niet eens volmaken:nut:

Heb me eerst goed opgewarmd - thanx for the warning:bow2:

Morgen ga ik rug trainen met DBB Clean bij Ruud Meijers in Wagenborgen:wl:
en dan donderdag ga ik voor mijn 2e sprint-interval-sessie:devil:

Lekkere training !!! Ik doe dit vele malen liever dan joggen of fietsen:yes:

't Is donderdag en ... ik heb geen HIIT gedaan:(

Ik heb wel HIIB gedaan (high intensity interval boodschappen halen):D

Ik heb nog zo'n spierpijn !!! Van 6 sprintjes !!!!

Kuiten, hamstrings, buikspieren en onderrug:eek:

... wordt vervolgd ...

Vandaag mijn 2e HIIT gedaan:

8 sprintjes

Las nog in de Muscle&Fitness over de zgn naverbranding bij intervaltraining:

Ondanks dat je bij intervaltraining minder caloriën verbrandt dan bij langdurige cardio met een gelijkmatig tempo, verlies je na intervaltraining beduidend meer lichaamsvet doordat je stofwisseling langer verhoogd blijft.

Volhouden dus.

Ik wil het wel langzaam opbouwen. Afgelopen week heb ik 2x HIIT gedaan.

De komende week doe ik dat ook, alleen wil ik naar 10 sprintjes toewerken.

Wordt vervolgd.

Burn the fat, feed the muscle

Is ie al uit in het NL's?

Wie heeft dit boek en deelt zijn ervaringen hier met ons mee?

Supergoed boek,

ik vind het de basis van BB.

is dit boek dan engels talig of is het ook te krijgen in nl talig..?

Carb cyclen werkt dat ook goed als je totale KCAL iedere dag hetzelfde blijft? Of is het het beste om carbs EN kcal te cyclen. Dit haalde ik er niet helemaal uit.

ik nu wel een vet meter maar hoe kanje dit het beste berekenen

Body Fat Calculator

DEZE website is het beste daarvoor, met verschillende meet-manieren.

<<< Karma knop :D

Hey,

Ik wou hier nog ff aan toevoegen, ik ben beginnende krachttrainer en het boek veranderd je leven en je visie op verschillende punten.

Het heeft me al veel geholpen en het is een dikke aanrader van boeken dat je echt moet gelezen hebben in je leven.

Ace.

Groete.

Terug
Naar boven