AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Ik ben dit boek aan het lezen, en hoewel ik al veel over voeding wist viel het me altijd zwaar om vet te verbranden. Nu ik dit boek lees weet ik zeker dat het me wel gaat lukken.

Het werkt echt

IK heb het boek zo'n 3 weken geleden gekocht n het was echt'n eye opener ... Heb van week 0 naar 1 zo'n 650gr spiere gewonne door verlore weefsel in te halen (muscle memory) en zo'n 500gr vet verloren :D en ben nu in volle afwachting van men nieuw meet resultaad op maandag :rolleyes: ...laten we hopen dat de lijn zich verder zet :p

Boek is een echte aanrader

Omg

Oke, net klaar met het lezen van BFFM en natuurlijk enthousiast om te beginnen. Zit alleen met een paar vragen.

Ten eerste mijn TDEE uitgerekend wat neerkomt op 3142 kcal per dag.
Het bffm boek laat zien dat het beste is om je kcal dificit te creeren door een combo van cardio en je kcal te verminderen.
Als ik volgens het boek nu 15% van mijn tdee neem wat ik elke dag minder ga eten komt dat op 471.40 kcal, totaal: 2671 kcal per dag. Met dit alleen creeer ik per week 7 x 471= 3297 kcal dit is dus bijna 1 kilo vet. Als ik er nou nog bij ga cardioen bijvoorbeeld 4 dagen x 300 kcal verbranden komt daar nog eens 1200 kcal bij = 4497 kcal. Is dit dan niet teveel? Ik bedoel gaat mijn hongersnood mode dan niet aan :P?

En is dit bijvoorbeeld met zig zag nog niet erger omdat je dan misschien wel in totaal een 1000 kcal deficit kunt creeren? (cardio + groot kcal verschil)

het verschil dat je creeërd door enkel je veoding aan te passen is enkel 366gram vet :D sorry dat ik je teleurstel heheh... dus een verder verschil maken door cardio is echt wel aangeweze ,cardio bevordert ook je algemene verbranding door je stofwisseling op te drijven. zodaning dat je ok meer gaat verbranden in rust waardoor je achteraf je voeding wat kan aanpassen ...ik heb vorige week 500kCAL onder men TDEE gebleven en zo'n 2300Kcal door cardio verbrand en 1 dag dat ik ff boven men onderhoudt ging om stofwisseling niet te laten vertragen e was zo'n 500gr vet kwijt of in mijn geval 0,6% vet ....je mag volgens BFFM gewoon nooit minder gaan eten dan je BMR dat normaal ergens rond de 2000Kcal ligt omdat daaronder je echt te weinig binnekrijgt om je droge massa te voede en er dus onvermijdelijk en vertraging gaat zijn in je stofwisseling en je massa verliest...

Groetjes

Krijg je voor 40,- alleen een pdf? Of zit er nog wat extra's bij? Ik vind het nl erg veel geld.

Nee je krijgt meerdere pdf's en ook schema's enz. Ik vind het niet veel geld voor de informatie die je krijgt. 40 dollar is trouwens maar 30 euro!

Dollar koers is idd erg gunstig op het moment. Echter ik moet hem er ook nog voor uitprinten en dan heb je dus eens 375 * 2 cent = 7,50 aan kosten.

Echter mijn cut/afvalkennis is erg beperkt op het moment. Toch maar eens thuis overleggen ;)

Ik heb hem vandaag gekocht, uitgeprint en ben er net in begonnen. Het is echt een verdomd interessant geheel en ik denk dat er voor zowel beginners als pro's een hoop dingen in staan die de moeite waard zijn. Het staat er allemaal in klare taal die ook nog is goed overkomt en jezelf eigenlijk instant motiveerd als je er wat tijd in leest. Echt een aanrader!

kosten: 30 euro met de CC betaald, 20 uitprint en bind kosten. peanuts ivm wat je ervoor terug krijgt!

Dollar koers is idd erg gunstig op het moment. Echter ik moet hem er ook nog voor uitprinten en dan heb je dus eens 375 * 2 cent = 7,50 aan kosten.

Echter mijn cut/afvalkennis is erg beperkt op het moment. Toch maar eens thuis overleggen ;)
Uitprinten is natuurlijk niet echt nodig, gewoon in Adobe Reader lezen met font op 200%, ik lees zo regelmatig boeken.

Als je kennis beperkt is zal die na het lezen hiervan overeenkomen met een bijna- expert ;)

is het een beetje te vertrouwen daar?

Bij zip or postal code geven jullie je eigen postcode? met of zonder huisnummer? 9208HN / 84

of gooien jullie er een onzinnige code in van 90210 ofzo?

Moet je je hele adres nog invoeren nadat je op paid gedrukt hebt??

Zeker te vertrouwen, als je onderaan die site kijkt zie je trouwens bewijs van deelname aan bbbonline (soort Amerikaans keurmerk voor online winkels) en ook deelname aan icop (bescherming van de klant). En wij werken al jaren samen met deze handelaar als DBB, nooit problemen ondervonden. Geen idee of je je adres moet geven, dacht het niet, maar indien wel, dan zullen ze je privacy uiteraard voor 100 procent beschermen en deze informatie voor zichzelf houden.

Zeker te vertrouwen, als je onderaan die site kijkt zie je trouwens bewijs van deelname aan bbbonline (soort Amerikaans keurmerk voor online winkels) en ook deelname aan icop (bescherming van de klant). En wij werken al jaren samen met deze handelaar als DBB, nooit problemen ondervonden. Geen idee of je je adres moet geven, dacht het niet, maar indien wel, dan zullen ze je privacy uiteraard voor 100 procent beschermen en deze informatie voor zichzelf houden.

bedankt voor de reactie.

Ik heb het e-book binnen. Binnenkort maar even printen als ze niet opletten op het werk hahah :P

Ben benieuwd.

Zijn er ook nog zulke boeken met definitie/massatraining? Ik heb reeds wat boeken gekocht tijdje terug maar deze zijn simpel dat weten we allemaal wel. Ik zoek net die kleine tips die nog voor iets meer spierbelasting zorgen..
(vraag is misschien beetje topic vervuiling mijn excuses daarvoor)

Volgens mij is het juist de bedoeling om gewoon op je onderhoud te eten, en dan alleen met cardio in de min te gaan om af te vallen. Dus ik denk dat je die 471 kcal moet verbranden met cardio en niet door eten weg te laten onder je onderhoud gaan zitten

Ik heb zelf ook nog een onduidelijkheid ten opzichte van het boek. In het boek wordt de volgende verhouding aanbevolen voor het opbouwen van je dieet: 50-55% kh 30% eiwit en 20% vet.
Stel je onderhoud is 3500 dit is dan:

437 gram kh
262 gram eiwit
77 gram vet

en je gaat vet verliezen dus 15% onder onderhoud, dan worden dit de verhoudingen voor 2975 kcal

371 gram kh
223 gram eiwit
66 gram vet

De achteruitgangen in kh en vet snap ik wel, maar is de achteruitgang in eiwit niet merkwaardig? Je zou toch juist zeggen dat je minstens evenveel eiwitten nodig hebt bij vetverlies dan als bij onderhoud om je spiermassa te behouden?

Heeft iemand hier een antwoord op?? Ik zit met dezelfde vraag, maar kan het antwoord nergens vinden....Wie kan helpen??

bedankt voor de reactie.

Ik heb het e-book binnen. Binnenkort maar even printen als ze niet opletten op het werk hahah :P

Ben benieuwd.

Zijn er ook nog zulke boeken met definitie/massatraining? Ik heb reeds wat boeken gekocht tijdje terug maar deze zijn simpel dat weten we allemaal wel. Ik zoek net die kleine tips die nog voor iets meer spierbelasting zorgen..
(vraag is misschien beetje topic vervuiling mijn excuses daarvoor)
Succes en houd ons op de hoogte!

Ik heb hier nog een lijstje van boeken geplaatst dat wellicht interessant is om eens door te nemen. Boeken bestellen via Amazon is nu extra voordelig dus je kan eens kijken wat er te vinden is: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/bodybuilding-boeken-aanraders-24797/

Ik zal later ook nog een lijstje ebooks erbij zetten die voor mij aanraders zijn.

Heeft iemand hier een antwoord op?? Ik zit met dezelfde vraag, maar kan het antwoord nergens vinden....Wie kan helpen??
Je moet er rekening mee houden dat je met dit aantal kcal altijd wel voldoende eiwit binen krijgt. Met dit programma eet je meestal meer eiwit dan je nodig hebt om spier te sparen, het is een soort reserve zeg maar.

Dat gezegd, heb ik de ratio koolhydraten - vet - eiwit zelf wel aangepast naarmate de kcal inname daalde. Ik heb het eiwit wat verhoogt, vet bijna gelijk gehouden en koolhydraten verlaagt. Waar je rekening mee moet houden is je eigen lichaam en metabolisme. Dit programma legt een basis van efficiënt cutten, maar je moet zelf ook nog een beetje finetunen aan de hand van de resultaten.

Zo zal iemand die een zeer hoge stofwisseling heeft niet zo laag moeten gaan in koolhydraten en vetten als iemand die een zeer langzame stofwisseling heeft.

Ik zou echter niet teveel sleutelen aan de ratios voor cut periodes die van 20-10% vet gaan. Zodra je onder de 10% vet duikt zal je echt ondervinden dat je met koolhydraten en eiwitten moet gaan spelen om resultaten te blijven boeken.

Maar dus algemeen gesproken krijg je met dit soort programma altijd wel genoeg eiwit binnen.

Succes en houd ons op de hoogte!

Ik heb hier nog een lijstje van boeken geplaatst dat wellicht interessant is om eens door te nemen. Boeken bestellen via Amazon is nu extra voordelig dus je kan eens kijken wat er te vinden is: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/bodybuilding-boeken-aanraders-24797/

Ik zal later ook nog een lijstje ebooks erbij zetten die voor mij aanraders zijn.

Je moet er rekening mee houden dat je met dit aantal kcal altijd wel voldoende eiwit binen krijgt. Met dit programma eet je meestal meer eiwit dan je nodig hebt om spier te sparen, het is een soort reserve zeg maar.

Dat gezegd, heb ik de ratio koolhydraten - vet - eiwit zelf wel aangepast naarmate de kcal inname daalde. Ik heb het eiwit wat verhoogt, vet bijna gelijk gehouden en koolhydraten verlaagt. Waar je rekening mee moet houden is je eigen lichaam en metabolisme. Dit programma legt een basis van efficiënt cutten, maar je moet zelf ook nog een beetje finetunen aan de hand van de resultaten.

Zo zal iemand die een zeer hoge stofwisseling heeft niet zo laag moeten gaan in koolhydraten en vetten als iemand die een zeer langzame stofwisseling heeft.

Ik zou echter niet teveel sleutelen aan de ratios voor cut periodes die van 20-10% vet gaan. Zodra je onder de 10% vet duikt zal je echt ondervinden dat je met koolhydraten en eiwitten moet gaan spelen om resultaten te blijven boeken.

Maar dus algemeen gesproken krijg je met dit soort programma altijd wel genoeg eiwit binnen.

Bedankt voor de heldere uitleg!
Ik heb wel nog een vraag. Ik at veel meer dan mijn eigenlijke onderhoud. Ik zat daar een 1000 kcal ongeveer boven per dag.
Ik merkte dat mijn bulk op een gegeven moment ook het nodige vet veroorzaakte.
Tom Venuto, adviseerde ook een aantal weken voor uit te trekken om langzaam te zakken van wat je nu op dit moment (teveel) eet naar je onderhoud kcall behoefte.
Ik ben inmiddels ook zo'n 700 kcal al per dag aan het minderen, en mijn dieet aangepast. Ik moet nog zo'n 400 kcal zakken om tot mijn veilige onderhoud te komen. Ik zit nu rond de 40 a 50 gram eiwit per maaltijd (7 stuks per dag).

Mijn vraag
Als ik nu mijn kcal ga minderen, zal ik mijn eiwitten ook moeten minderen, ga ik dan geen spiermassa verliezen?
Ik hanteer op dit moment de volgende ratio : 45% koolhydraat, 35% eiwit, 20% vet. Als ik dus ga zakken (die 400 kcal om op onderhoud uit te komen), en ik wil mijn eiwitten hetzelfde houden, dan worden die ratio's heel erg anders...wat kan ik hierin beste doen?

Gr

De ratio die je aanhoudt is prima om vet te verliezen. Zolang je op onderhoud zit en 35% eiwit binnenkrijgt zal je sowieso geen spier kunnen verliezen. Onderhoud betekent op het einde van de dag noch catabool noch anabool. Indien je lichaam voldoende aminozuren ter beschikking heeft verlies je dan geen spiermassa. Dat gevaar bestaat pas vanaf je onder onderhoud gaat en dus meer energie uit eigen reserves moet gaan halen. Ik raad je aan om niet teveel te zakken in je energie opname, maar in plaats daarvan je energieverbruik gradueel (wekelijks) te herzien en waar nodig te verhogen. Praktisch gezien betekent dit dat je meer eet dan je BMR (wat je nodig hebt zonder fysieke activiteiten) en door extra activiteiten (cardio+KT+werk) je stofwisseling hoog houdt en tegelijk vetreserves verbruikt.

Dus samengevat:

- Stel je verbruikt zonder activiteiten 2800 kcal
- Je eet 3000 kcal
- Je activiteiten komen opgeteld per dag op 1000 kcal

Je gaat zo 800 kcal uit reserves halen, terwijl er genoeg energie/eiwit binnenkomt om spieren te voeden.

De ratio die je aanhoudt is prima om vet te verliezen. Zolang je op onderhoud zit en 35% eiwit binnenkrijgt zal je sowieso geen spier kunnen verliezen. Onderhoud betekent op het einde van de dag noch catabool noch anabool. Indien je lichaam voldoende aminozuren ter beschikking heeft verlies je dan geen spiermassa. Dat gevaar bestaat pas vanaf je onder onderhoud gaat en dus meer energie uit eigen reserves moet gaan halen. Ik raad je aan om niet teveel te zakken in je energie opname, maar in plaats daarvan je energieverbruik gradueel (wekelijks) te herzien en waar nodig te verhogen. Praktisch gezien betekent dit dat je meer eet dan je BMR (wat je nodig hebt zonder fysieke activiteiten) en door extra activiteiten (cardio+KT+werk) je stofwisseling hoog houdt en tegelijk vetreserves verbruikt.

Dus samengevat:

- Stel je verbruikt zonder activiteiten 2800 kcal
- Je eet 3000 kcal
- Je activiteiten komen opgeteld per dag op 1000 kcal

Je gaat zo 800 kcal uit reserves halen, terwijl er genoeg energie/eiwit binnenkomt om spieren te voeden.

Okay, het is mij helder. Ik doe er beter aan om te blijven eten wat ik nu eet, en dan cardio toe te voegen op mn krachtschema zodat ik mijn verbruik groter word.
Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!!

Nog wat over vetverlies he....

Mensen zeggen vaak "Je kunt geen vet verliezen en spier winnen tegelijkertijd."
Stel, dat klopt (het hoeft niet altijd maar vaak is het een redelijke regel), dan maken mensen vaak een denkfout. Ze zeggen "Mijn vetpercentage is lager dus ik heb vet verloren maar ik weeg meer dus is er ook spier bijgekomen."
De fout hierin zit hem in het feit dat als je spier aankomt en je hoeveelheid vet blijft hetzelfde, je vetpercentage dus daalt. Je hebt dus geen vet verloren en de theorie is dus correct.

Snappen jullie een beetje waar ik op doel? Vetpercentage omlaag zegt niet dat je vet hebt verloren in absolute zin. Alleen in relatieve zin.

*moest ik even kwijt*

ik snap je punt, is nogal logisch, deels...want helemaal klopt hjet oook niet.

als ik nu 10kg BF heb, wat bv. 10% bf is, en ik word morgen wakker met 10kg meer VVM, wat mijn BF% zou laten dalen tot (zeg maar) 6%. zal ik zeker een stuk droger staan als daarvoor., alleen bij de kleinere VVM gaines zul je nauwelijsk wat merken.

ik snap je punt, is nogal logisch, deels...want helemaal klopt hjet oook niet.

als ik nu 10kg BF heb, wat bv. 10% bf is, en ik word morgen wakker met 10kg meer VVM, wat mijn BF% zou laten dalen tot (zeg maar) 6%. zal ik zeker een stuk droger staan als daarvoor., alleen bij de kleinere VVM gaines zul je nauwelijsk wat merken.

Dan klopt mijn punt nog altijd. Dat je het niet merkt maakt de theorie nog niet onjuist. Ik maak geen punt wat vet verliezen en spier aanmaken tegelijk betreft, want daar heb ik geen verstand van. Gaat boven mijn pet.
Ik zet echter een kanttekening bij de gedachtegang van een hoop mensen wat vetverlies precies is en het feit dat een hoop mensen over het verliezen van vet hebben, terwijl het in werkelijkheid slechts om een relatief verlies gaat.
Maar ey, dan is mijn brainstorm toch nog begrijpelijk opgeschreven :D

Terug
Naar boven