- Waardering
- 3.208
Correct. Overigens als je geen gram vet verliest dan mag je nog zoveel spier winnen, dat vetlaagje op je huid blijft toch echt even dik. Alleen ziet het er wat beter uit doordat je volume/vorm verbeterd. Velen denken dan dat ze vet verliezen en spier winnen tegelijk. Bij dit dieet krijg je zeker die indruk: je volume is zeer goed en je lijnen komen beter uit, dit geeft de indruk dat je groeit terwijl je cut. Toch kan je wel een beetje spier winnen, maar dan alleen in de beginweken, zodra je onder de 8% BF duikt is het bijna onmogelijk om nog spier te winnen in elke cut. Het enige wat je dan kan doen is spieren vol proberen houden door goed te eten en regelmatig te trainen.Nog wat over vetverlies he....
Mensen zeggen vaak "Je kunt geen vet verliezen en spier winnen tegelijkertijd."
Stel, dat klopt (het hoeft niet altijd maar vaak is het een redelijke regel), dan maken mensen vaak een denkfout. Ze zeggen "Mijn vetpercentage is lager dus ik heb vet verloren maar ik weeg meer dus is er ook spier bijgekomen."
De fout hierin zit hem in het feit dat als je spier aankomt en je hoeveelheid vet blijft hetzelfde, je vetpercentage dus daalt. Je hebt dus geen vet verloren en de theorie is dus correct.
Snappen jullie een beetje waar ik op doel? Vetpercentage omlaag zegt niet dat je vet hebt verloren in absolute zin. Alleen in relatieve zin.
*moest ik even kwijt*

!