XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Nog wat over vetverlies he....

Mensen zeggen vaak "Je kunt geen vet verliezen en spier winnen tegelijkertijd."
Stel, dat klopt (het hoeft niet altijd maar vaak is het een redelijke regel), dan maken mensen vaak een denkfout. Ze zeggen "Mijn vetpercentage is lager dus ik heb vet verloren maar ik weeg meer dus is er ook spier bijgekomen."
De fout hierin zit hem in het feit dat als je spier aankomt en je hoeveelheid vet blijft hetzelfde, je vetpercentage dus daalt. Je hebt dus geen vet verloren en de theorie is dus correct.

Snappen jullie een beetje waar ik op doel? Vetpercentage omlaag zegt niet dat je vet hebt verloren in absolute zin. Alleen in relatieve zin.

*moest ik even kwijt*
Correct. Overigens als je geen gram vet verliest dan mag je nog zoveel spier winnen, dat vetlaagje op je huid blijft toch echt even dik. Alleen ziet het er wat beter uit doordat je volume/vorm verbeterd. Velen denken dan dat ze vet verliezen en spier winnen tegelijk. Bij dit dieet krijg je zeker die indruk: je volume is zeer goed en je lijnen komen beter uit, dit geeft de indruk dat je groeit terwijl je cut. Toch kan je wel een beetje spier winnen, maar dan alleen in de beginweken, zodra je onder de 8% BF duikt is het bijna onmogelijk om nog spier te winnen in elke cut. Het enige wat je dan kan doen is spieren vol proberen houden door goed te eten en regelmatig te trainen.

Hey jongens, ik heb veel goeds gehoord over dat boek, maar wat staat er in....
wat maakt het zo bijzonder dan? en waarom is ZIJN methode dan zo goed?

Hey jongens, ik heb veel goeds gehoord over dat boek, maar wat staat er in....
wat maakt het zo bijzonder dan? en waarom is ZIJN methode dan zo goed?

Staat goede no-nonsense informatie in, richtlijnen etc.

Het is echt iets voor de beginner, of iemand dien et iets langer bezig is.

Gaat voornamelijk ook over een vierde pijler, en het gebruik van NLP en pyschologie om je gemotiveerd te houden :)!

Heb hem nog niet helemaal uit.

Hoeveel pagina's is het boek btw?

Laatst bewerkt:
313 zonder de bijlage. Echt een super boek!!

Ik heb even een vraag:

Ik ben de laatste maanden zo'n 6 tot 10 kilo aangekomen. Maar je ziet het niet echt aan me, ik was al wat dikker dan normaal ja. Ik neem aan dat als je 6 tot 10 kilo aankomt met puur vet dat toch wel merkt?

Betekent dit dat mijn spiermassa gewoon gegroeid is? Ik vond het beetje loos om hier een apart topic voor aan te maken dus plaats ik het maar hier. :)

Thnx

EDIT: Nog iets, als mijn energie benodigheden ongeveer 3200 calorieen zijn. Wat is dat de hoeveelheid die ik daaronder moet gaan zitten wil ik het goed doen? Of hoe veel CL moet ik dan gaan eten?

1) Als je beginner bent dan kan daar een aanzienlijk deel spiermassa bijzitten. Als je zeker wil zijn moet je regelmatig een huidplooimeting laten doen.

2) 500-1000 kcal onder onderhoud gaan zitten. Hoeveel kcal je moet eten hangt af van je eigen metabolisme en overig verbruik.

Ik ben nu ook in het boek begonnen en ik vind het nu al een goed boek. Ik was bang dat ik veel moeite met het engels zou hebben maar ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee, niks geen moeilijke engelse woorden.

Ik heb 'm ook gelezen (bffm). Eén van de betere boeken die ik ooit heb gelezen en zeer nuttig voor beginners maar ook goed voor gevorderden. Dit helpt je heel erg bij het samenstellen van een goed voedingsschema no matter what je goals zijn (massa bouwen, afvallen).

Ik heb het boek ook, staan echt hele mooie en goeie dingen in :) Een aanrader ;)

Vorige week gekocht en vandaag uitgelezen, top boek.

Er schijnt ook een speciaal op dit boek gerichte forum te zijn genaamd inner circle. Heeft iemand hier ervaring mee ?

bij carbcycling heb je high en low dagen maar doe je ook cardio op high dagen of alleen krachttraining?

Ik heb het boek net aangeschaft, ben benieuwd!

bij carbcycling heb je high en low dagen maar doe je ook cardio op high dagen of alleen krachttraining?
Cardio mag je zelf verhogen of verlagen zoals je wilt. Ik ben zelf voorstander van gewoon dagelijks cardio, vooral in de cut. En dan liever wat korter elke dag , dan heel lang en maar 3-4 dagen in de week.

Als je namiddag/avond 30-45 min, tot maximaal een uur doet zal je veel betere resultaten bereiken. En als je echt heel effectief wilt cutten kan je ook nog een tweede cardiosessie in de ochtend erbij nemen. Dan is het wel nodig om zeker je amino's vóór die workout binnen te hebben.

Ik heb het boek net aangeschaft, ben benieuwd!
Mooi, laat ons maar weten hoe het verloopt en bij vragen kan je hier altijd terecht. Een logje bijhouden in het logs gedeelte zou helemaal mooi zijn :)

Ik ben van plan het e-book aan te schaffen, lijkt me erg zinvol! Hoop dat het een goede ondersteuning kan zijn voor mij als (opnieuw) beginner, ook qua kennis én motivatie :)

Heb alleen alvast 1 vraag, ik lees hier van alles over het BFFM programma, en dat het 2 tot 3 maanden duurt.

Begrijp ik dan goed dat dit boek het heeft over een programma dat je een bepaalde tijd moet volgen? Ik snap wel dat het gaat om een 'mindset' die je moet hebben en je hele leven volgt, alleen gaat dit boek hierover of dus alleen over een 10-weeks programma? Of beide? kan natuurlijk ook :) (en dat hoop ik)

Alvast bedankt voor de reacties!

Het boek kan gezien worden als een handleiding die je in staat stelt zelf een programma te maken op maat. Het leert je echter ook om je voeding op lange termijn op orde te krijgen. Als je er echt in op gaat en je brengt wat je leest in de praktijk dan moet je op gebied van voeding nooit meer sukkelen in de toekomst want dan ben je je eigen expert :)

Het boek kan gezien worden als een handleiding die je in staat stelt zelf een programma te maken op maat. Het leert je echter ook om je voeding op lange termijn op orde te krijgen. Als je er echt in op gaat en je brengt wat je leest in de praktijk dan moet je op gebied van voeding nooit meer sukkelen in de toekomst want dan ben je je eigen expert :)

en dat is precies wat ik wil :)

thanks

flaxseed oil.. is dat lijnzaad olie? (ik vond het wat zonde om er een nieuwe topic voor aan te maken vandaag hier ff.)

in het boek word aangeraden om hier minimaal 1 lepel van te nemen per dag om
goede vetten binnen te krijgen.

Terug
Naar boven