MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Hey.. Nou ik heb het boek eindelijk uit :)

Veel gelezen en geleerd.. Alleen nou zit ik nog met 1 probleempje.. in de appendix staan van die voorbeeld menu's maar daar staan alle maten aangegeven in cups en oz.. zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dit gewoon naar onze maten kan berekenen?

Alvast bedankt

bedankt! ik had al zo'n schema gevonden..
Alleen begrijp ik er nog steeds niks van..
Bijv. op dat menu staat:
Broccoli 1 cup
Brown rice 1 cup
chicken breast 1 oz

Leg me dan maar eens uit hoe je dat berekent????
Je kan gewoon een kop zoeken waar circa 237 ML in kan. Het volume van die kop is de hoeveelheid groenten, rijst etc. Je vult de kop gewoon dus om het af te meten...

Maar zelf heb ik gewoon alles berekend volgens het aantal kcal dat nodig is. Ik zou die schema's niet zomaar overnemen. Ze zijn een goed voorbeeld maar het is de bedoeling dat je zelf een schema maakt. Dan kan je van 0 beginnen met de maten die jij kent.

hoy ik ben nieuw hier. mijn bedoeling is om eerst een goed aantal kilo's af te vallen, en daarvoor wil ik gebruik maken van dit boek. Heb juist tot en met HFST 6 gelezen en ik heb een vraagje.

Hij zegt dus dat je een calorie conflict moet veroorzaken om vet te verbranden. ongeveer 20% van TDEE(total daily energy expenditure).

dus al bv. mijn TDEE 2000 is, dan moet ik 400 onder die 2000 gaan.

nu is mijn vraag, op andere stikies van dit forum heb ik gelezen dat je dus 2000 cal moet innemen via voeding en vervolgens het conflict veroorzaken door Cardio.

Maar ik het boek lijkt het alsof je met 1600 cal voeding genoeg hebt(is dit dan met of zonder Cardio)

hoy ik ben nieuw hier. mijn bedoeling is om eerst een goed aantal kilo's af te vallen, en daarvoor wil ik gebruik maken van dit boek. Heb juist tot en met HFST 6 gelezen en ik heb een vraagje.

Hij zegt dus dat je een calorie conflict moet veroorzaken om vet te verbranden. ongeveer 20% van TDEE(total daily energy expenditure).

dus al bv. mijn TDEE 2000 is, dan moet ik 400 onder die 2000 gaan.

nu is mijn vraag, op andere stikies van dit forum heb ik gelezen dat je dus 2000 cal moet innemen via voeding en vervolgens het conflict veroorzaken door Cardio.

Maar ik het boek lijkt het alsof je met 1600 cal voeding genoeg hebt(is dit dan met of zonder Cardio)
Als het goed is zal de keuze in het boek vrij zijn, maar zal de nadruk toch liggen op goed eten en vet verliezen via extra cardio :) Zolang jij goed eet (dat is tenminste 2000 kcal per dag voor mannen) dan zit je vrij goed. In principe kan je zowel door onder BMR te gaan, als door extra energieverbruik via beweging vet verliezen. Het voordeel van cardio is dat je stofwisseling ook nog eens verhoogt: je lichaam zal meer energie verbruiken dan wanneer je geen cardio doet (boven het te verwachten aantal kcal dat je bij cardio verbrandt natuurlijk). Dus nee je hoeft geen cardio te doen, maar het is sowieso beter. Zeker voor endo's of meso's met redelijk hoog vetpercentage toch wel nodig.

Als het goed is zal de keuze in het boek vrij zijn, maar zal de nadruk toch liggen op goed eten en vet verliezen via extra cardio :) Zolang jij goed eet (dat is tenminste 2000 kcal per dag voor mannen) dan zit je vrij goed. In principe kan je zowel door onder BMR te gaan, als door extra energieverbruik via beweging vet verliezen. Het voordeel van cardio is dat je stofwisseling ook nog eens verhoogt: je lichaam zal meer energie verbruiken dan wanneer je geen cardio doet (boven het te verwachten aantal kcal dat je bij cardio verbrandt natuurlijk). Dus nee je hoeft geen cardio te doen, maar het is sowieso beter. Zeker voor endo's of meso's met redelijk hoog vetpercentage toch wel nodig.

Dus als ik het goed begrijp.

cardio, cardio en nog eens cardio :D, aja en gezond eten :p

merci voor het antwoord.

hallo had vandaag in de sportschool een discussie over het verliezen van lichaams vet.
ben nu al 4 weken aan het cutten.en om de 2 weken wordt er bij mij gemeten.
de eerste 2 weken ben ik 6% vet kwijt geraakt,maar volgens een jongen in de gym was dit niet mogelijk.hij zei dat je maar max 0,5% vet per week kan kwijt raken.
ik betwijfel dit omdat mijn begeleider wel weet waar die mee bezig is en hij meet gewoon meet de tang,verder hou ik me strikt aan mijn cut schema,wat ik hier ook gepost heb.
wie kan dit onderbouwen of heeft er ook een eigen mening over.ik denk dat die jongen niet weet waar die over praat.hoop snel op jullie reactie"s

Het is veel, maar het is niet geheel onmogelijk. Waarschijnlijk zal dit eenmalig zijn, gewoonlijk verlies je tussen de 1-2% per week. Als je meer verliest is de kans groot dat je ook spier verliest.

ja dat dacht ik ook al,dit was ook in de eerste fase van mijn cut schema,mijn begeleider zei ook dat het nu wel minder zal zijn dan de eerste keer ik hoop gewoon op 2%per week dan ben ik blij.
om 11uur even lekker cardio op de lege maag en dan beetje schouders doen en dan weer de meting.
ik houd jullie wel op de hoogte

ja dat dacht ik ook al,dit was ook in de eerste fase van mijn cut schema,mijn begeleider zei ook dat het nu wel minder zal zijn dan de eerste keer ik hoop gewoon op 2%per week dan ben ik blij.
om 11uur even lekker cardio op de lege maag en dan beetje schouders doen en dan weer de meting.
ik houd jullie wel op de hoogte

Cardio op lege maag, zorgt dat niet voor afbraak van de spieren? Aangezien je geen voedingsstoffen hebt, gaat ie toch aan je spiermassa zitten peuzelen? Of toch eerst het vet?

Cardio op lege maag, zorgt dat niet voor afbraak van de spieren? Aangezien je geen voedingsstoffen hebt, gaat ie toch aan je spiermassa zitten peuzelen? Of toch eerst het vet?
.
\
gewoon rustig tempo niet te gek.
dan spreekt hij direct je vet aan als brandstof.
maar moet zeggen dat ik het niet relax vindt om zo te sporten.

.
\
gewoon rustig tempo niet te gek.
dan spreekt hij direct je vet aan als brandstof.
maar moet zeggen dat ik het niet relax vindt om zo te sporten.

Let er ook op dat je de meting steeds op dezelfde momenten laat doen en niet (direct 1-2 uur) na training/cardio, de resultaten zullen dan flink kunnen afwijken namelijk (denk aan pomp, vochtverlies etc..).

Succes verder met de cut !

Let er ook op dat je de meting steeds op dezelfde momenten laat doen en niet (direct 1-2 uur) na training/cardio, de resultaten zullen dan flink kunnen afwijken namelijk (denk aan pomp, vochtverlies etc..).

Succes verder met de cut !
ja de meting gebeurd steeds op het zelfde moment ongeveer 1 uur na de workout en op de zelfde dag altijd .
het cutten gaat erg goed nu krijg veel positieve reactie's in de gym.
dat drijft me steeds weer om harder er tegen aan te gaan.
over 2 weken weer meten.

check mijn gegevens over mijn verloop, staat ook ergens hier op de site,en er staan ook wat pics op .

Ik heb het boek gekocht.

heb hem ook, maar nog niet gelezen..

Heb het boek ook sinds heden. Ik heb uiteraard eerst de inleiding doorgelezen en vond het allemaal in begrijpelijke taal geschreven.

Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan, al is het nog wel 'even' lezen ;)

Terug
Naar boven