XXL Nutrition

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Als je het bestelt & betaalt via CC, krijg je het dan onmiddellijk?

Ik heb het boek al enige tijd in bezit. Het is zeer eenvoudig geschreven en dus makkelijk leesbaar. Sommige feitjes zijn wellicht al bekend, maar het boek zet je weer even aan het denken dat het eigenlijk ook zo makkelijk is, als je jezelf maar aan de afspraken houdt.

Ik heb ondertussen al een A4tje met tips opgeschreven die ik in het boek tegenkwam en wil gebruiken in het dagelijks leven. Ideaal voor iedereen die drastisch wilt afvallen of spiermassa wilt opbouwen. Het boek legt je op simpele wijze tot in detail uit hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.

Zeker een aanrader!

Ik ben nu bij Chapter 5 (blz 90) dus ik moet nog ff :)

Houden jullie trouwens een chart bij zoals beschreven in BFFM?

Wat wel een een juist principe is, is dat je beter veel kan eten en veel cardio én KT doen, dan weinig cardio en KT en weinig eten. Dat is de sleutel tot succes waar in dit boek de nadruk op ligt.

als je een goede stofwisseling, voeding(schema) en goede krachttraining doet is de cardio toch eigenlijk niet nodig?

als je een goede stofwisseling, voeding(schema) en goede krachttraining doet is de cardio toch eigenlijk niet nodig?
Het zou theoretisch gezien zonder cardio kunnen, maar dan ben je verplicht minder te gaan eten ipv meer te bewegen, en dat is tegen mijn principes (en die van BFFM).

Verder vind ik cardio belangrijk om je conditie en gezondheid op peil te houden.

Wat ik me nou afvraag (misschien is rekenen nou niet mijn sterkste kant):
Met mijn 29 jaar, 63 kilo en grofweg 30% BF is wat is dan de hoeveelheid Kcal die ik op een dag mag eten (waar ik dan onder duik met 20% door cardio te doen).
Ik raak een beetje verward door BMR, onderhoud en dergelijke termen.
De verhoudingen 50-30-20 lukt me vrij aardig per maaltijd...

Je bent een belangrijk item vergeten om uit te rekenen wat je BMR\onderhoud is: je lengte

Je kunt het beste eerst je vetvrije massa berekenen (LBM) door het te laten meten. Een schatting maken zonder je LBM te weten kan met behulp van de Harris-Benedict methode (zoals beschreven in chapter 6)

LBM is 44,5 kg (sorry, vergeten te vermelden dat ik 1,59m ben) -
BMR met de Harris-Benedict methode komt op 1433 Kcal.
Op dit moment richt ik me grofweg op 2000 Kcal eten, 600 'er af sporten'.
Mijn gevoel zegt me dat dit klopt, maar gevoel is ook niet alles ;)

IK had een vraag: BFFM adviseert om de ratio 50/30/20 te doen ik zit momenteel in de cut en mijn onderhoud is 3100 kcal en zit nu op 2400 kcal, maar dan eet ik nog vrij veel koolhydraten 50% van 2400 is 300 gram. Maar ja is misschien ook wel nodig boek heet niet voor niets "burn the fat FEED THE MUSCLE"

In de eerste fase van je bffm dieet zal je nog vrij veel carbs binnenkrijgen inderdaad. Low carb moet je sowieso niet teveel mee bezig zijn, dat is iets om onder de 6% te duiken.

Als je merkt dat je nog wel wat kan zakken in carbs dan kan dat ook. In het boek staat ook dat je dit naar eigen gevoel kan aanpassen. Als je merkt dat 45% carbs goed werkt zonder dat je energie te kort komt of minder goed voelt dan kan je dit zeker proberen volhouden. Te laag zou ik zeker niet gaan, zoals gezegd houd je dat beter voor de low carb fase aan het einde van het dieet.

Bedankt Big-T!

ik eet nu dus 2400 kcal, 3100 kcal is mijn ondergoudt. Met KT en Cardio verbrand ik 900 kcal, meegerekend de BMR ( 2000 ) is 2900 kcal. 2400-2900 is een energie tekort van -500 kcal, dit is een goede aanpak toch?

Ga niet minder eten moet wel energie hebben voor KT

6% lijkt me een mooie target maar ben ook tevreden met 10%

Bedankt Big-T!

ik eet nu dus 2400 kcal, 3100 kcal is mijn ondergoudt. Met KT en Cardio verbrand ik 900 kcal, meegerekend de BMR ( 2000 ) is 2900 kcal. 2400-2900 is een energie tekort van -500 kcal, dit is een goede aanpak toch?

Ga niet minder eten moet wel energie hebben voor KT
Die 3100 hoort er volgens mij niet, dat is een foutje vermoed ik, de rest klopt denk ik:

Als je totaal verbruik (2000+900) 2900 is , dan is het dat wat je moet eten voor 'onderhoud' van massa. Pas op daar kunnen de kcal die je nodig hebt om te werken nog bijkomen. Voor vetverlies doe je -500, dus je moet eten: 2400 kcal.

Let op met het volgende moet je rekening houden: ik weet niet hoeveel kcal je voor dit dieet binnen kreeg, maar als dat aanzienlijk minder was dan zou het kunnen dat je niet meteen gewicht verliest. Je mag dan niet plots kcal gaan verminderen, dat is een veel gemaakte fout.

Als je na een week tot 2 weken niets verliest is er wel iets mis.

Ik heb die 3100 kcal voor onderhoudt uitgerekend met behulp van de Harris-Benedict methode

en ik heb gewoon een kantoor job dus heb verder geen toeslag.

Die 3100 hoort er volgens mij niet, dat is een foutje vermoed ik, de rest klopt denk ik:

Als je totaal verbruik (2000+900) 2900 is , dan is het dat wat je moet eten voor 'onderhoud' van massa. Pas op daar kunnen de kcal die je nodig hebt om te werken nog bijkomen. Voor vetverlies doe je -500, dus je moet eten: 2400 kcal.

Let op met het volgende moet je rekening houden: ik weet niet hoeveel kcal je voor dit dieet binnen kreeg, maar als dat aanzienlijk minder was dan zou het kunnen dat je niet meteen gewicht verliest. Je mag dan niet plots kcal gaan verminderen, dat is een veel gemaakte fout.

Als je na een week tot 2 weken niets verliest is er wel iets mis.

voor dit dieet at ik rond de 2500 / 2800 kcal

De Harris-Benedict berekent alleen je BMR. Je zegt dat je BMR 2000 is. Ik volg ff niet meer. Volgens mij moet je even alles nagaan want er klopt iets niet.

Terug
Naar boven