Fitness Seller

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Ok dan denk ik dat je vrij goed zit als je 2500 eet.

Zit momenteel het boek te lezen, en kwam bij paragraaf 9 oid tegen dat je je laatste maaltijd minimaal 2 uur voor het slapen moet eten. Ik deed altijd mn kwark opeten en +- 15-30m daarna mn nest in, dus dat is eigenlijk niet de bedoeling? Dus.. beter mn kwark 2uur pre-slaap te eten?

En dan nog iets, als je gaat cutten:
Stel je hebt 2500 kcal nodig voor je onderhoud, met je WO 3000. Dus je past je dieet aan op 3000kcal. Vervolgens doe je 5x p/w cardio erbij waardoor je op 3500 kcal zit, je verbrandt dus 500 kcal. Maar op je rusttdag waar je niks doet eet je wel 3000kcal. Dat is dan 500kcal teveel waardoor je vet gaat aanzetten? Toch?.. Dus moet je je dieet dan aanpasse op een rustdag?

Zit momenteel het boek te lezen, en kwam bij paragraaf 9 oid tegen dat je je laatste maaltijd minimaal 2 uur voor het slapen moet eten. Ik deed altijd mn kwark opeten en +- 15-30m daarna mn nest in, dus dat is eigenlijk niet de bedoeling? Dus.. beter mn kwark 2uur pre-slaap te eten?
Ikzelf vind 1 uur voor effectief slapen (dus niet nog 2 uur in je bed tv kijken) het beste. Tom Venuto hecht blijkbaar belang aan het feit dat je beter niet met een volle maag gaat slapen omdat je daardoor misschien niet lekker ligt en dan minder goed slaapt. Gewoon niet te vol proppen en 1 uurtje voor slapen vind ik ideaal.

En dan nog iets, als je gaat cutten:
Stel je hebt 2500 kcal nodig voor je onderhoud, met je WO 3000. Dus je past je dieet aan op 3000kcal. Vervolgens doe je 5x p/w cardio erbij waardoor je op 3500 kcal zit, je verbrandt dus 500 kcal. Maar op je rusttdag waar je niks doet eet je wel 3000kcal. Dat is dan 500kcal teveel waardoor je vet gaat aanzetten? Toch?.. Dus moet je je dieet dan aanpasse op een rustdag?
Nope, mag je gewoon blijven eten, kan je zien als refeed en dat is juist goed! Moet dan wel geen junkfood zijn, dat mag maar 1 maaltijd per week zijn..

Ik doe zelf calorie zigzaggen: 3 dagen 2400 kcal 1 dag 3100 kcal waarbij ik maar 1x in de week meestal op een dag dat ik 3100 eet een cheat meal nuttig. Wat vind jij ervan Big-T? Ik las namelijk dat dagen achter mekaar lager in cal gaat zitten je lichaam er aan gaat wennen.

Ik doe alleen wel wat meer cardio op die high kcal dagen.

Vind het prima!

Beste Big-T

ik had een vraagje

hoeveel kcal per dag mag je verbranden met sporten. ik zag bij jou dat jij wel op dagen -900 kcal te kort had door KT en Cardio. Moet je gewoon zorgen dat je niet meer dan 1000 gram vet per week verbrand?

ik snap nu waarom je in bffm zoveel koolhydraten eet zodat je veel cardio kan doen zonder gauw leeg te raken.

Je moet zorgen dat je niet meer dan 1kg aan gewicht verliest per week. Je mag gerust 2000, 3000 of zelfs meer kcal per dag verbranden met sporten, zolang je genoeg eet. Het is aan te raden om niet meer dan 1000 tot 1200 kcal onder onderhoud te gaan.

Je moet zorgen dat je niet meer dan 1kg aan gewicht verliest per week. Je mag gerust 2000, 3000 of zelfs meer kcal per dag verbranden met sporten, zolang je genoeg eet. Het is aan te raden om niet meer dan 1000 tot 1200 kcal onder onderhoud te gaan.

oke dus als ik zeg maar 2500 kcal eet onderhoudt is 3100 en ik verbrand met sporten + BMR 3400 = 2500 - 3400 is een tekort van 900 dan zit ik nog wel goed?

ik doe aan kracht training 2 keer per week ,en jog .5 dagen in week 30 min

maandag joggen ,krachttraining
dinsdag joggen
woensdag joggen
donderdag joggen
vrijdag krachtraining
zondag joggen

me vraag is de schema geschikt om spieren op te bouwen kracht behouden en vet te verliezen?

me eet schema is gewoon standaard nerderlands eten , smorgen brood smidags brood s,avonds warm aardapels vlees groente.
ik soteer me eten niet echt op eiwitten enzo.gewoon eten wat te pot schaft

1.82
95 kg
vet % 19.5

oke dus als ik zeg maar 2500 kcal eet onderhoudt is 3100 en ik verbrand met sporten + BMR 3400 = 2500 - 3400 is een tekort van 900 dan zit ik nog wel goed?
Denk wel dat je goed zit ja.

ik doe aan kracht training 2 keer per week ,en jog .5 dagen in week 30 min

maandag joggen ,krachttraining
dinsdag joggen
woensdag joggen
donderdag joggen
vrijdag krachtraining
zondag joggen

me vraag is de schema geschikt om spieren op te bouwen kracht behouden en vet te verliezen?

me eet schema is gewoon standaard nerderlands eten , smorgen brood smidags brood s,avonds warm aardapels vlees groente.
ik soteer me eten niet echt op eiwitten enzo.gewoon eten wat te pot schaft

1.82
95 kg
vet % 19.5
BFFM is een boek over vet verliezen, als je spieren wilt opbouwen moet je vooral meer gaan eten dan je verbrandt. Dit begrijp je wel zodra je BFFM gelezen hebt. Als je standaard Engels begrijpt dan is dit boek voor jou een ideale start om je lichaam te transformeren.

ik ren dus 30 min 5 keer per week
kan ik die 30 min blijven rennen ook als ik merk dat het niet meer zo veel inspanning kost.
en nog steeds vet te verbranden
ben bang als ik langer ga rennen dat het me spieren gaat kosten

las dat het nodig is om het steeds met 5 min op te voeren

ik ren dus 30 min 5 keer per week
kan ik die 30 min blijven rennen ook als ik merk dat het niet meer zo veel inspanning kost.
en nog steeds vet te verbranden
ben bang als ik langer ga rennen dat het me spieren gaat kosten

las dat het nodig is om het steeds met 5 min op te voeren
Je moet eerst even bepalen wat je nu eigenlijk wil: spieren opbouwen of vet verliezen. Bepaal dus je korte termijn doel (bijvoorbeeld van 16% vet naar 8% vet in 3 maanden). Dat is een haalbaar doel. Daarna kan je gaan kijken welke stappen je moet nemen om dit doel te bereiken. Dat kan zijn 30 tot max. 1 uur cardio , voor 5 of 6 dagen in de week. Als je vet verliest, dan zul je ook altijd een beetje spier inleveren.

Je moet eerst even bepalen wat je nu eigenlijk wil: spieren opbouwen of vet verliezen. Bepaal dus je korte termijn doel (bijvoorbeeld van 16% vet naar 8% vet in 3 maanden). Dat is een haalbaar doel. Daarna kan je gaan kijken welke stappen je moet nemen om dit doel te bereiken. Dat kan zijn 30 tot max. 1 uur cardio , voor 5 of 6 dagen in de week. Als je vet verliest, dan zul je ook altijd een beetje spier inleveren.

dan ga ik toch kiezen om vet te verliezen .doel naar 10%
je zegt dat dat in 3maanden wel te bereiken is,
moet ik dan streng gaan dieeten,
of is dat al te bereiken met veel cardio,
ga natuurlijk niet rennen en daarna frinkandellen eten en savonds chips op te bank.
hier mijn eetgewoonte mischien heb je wl en paar tips wat ik juist niet moet etenof juist wel.

s,morgens 2/3 sneetjes witbrood met kaas of pindakaas glas melk.blikje rebull

smiddag,s 2/4 sneetjes witbrood met kaas boterhamworst koffie

savonds aardappels groente stuk vlees glas cola
soms glaasje rode wodkaredbull voor op de bank

drink iedere dag 2 liter water tussen door

en de zaterdag paar glaasjes rode wodka redbull
en chips enzo

Laatst bewerkt:
dan ga ik toch kiezen om vet te verliezen .doel naar 10%
je zegt dat dat in 3maanden wel te bereiken is,
moet ik dan streng gaan dieeten,
of is dat al te bereiken met veel cardio,
ga natuurlijk niet rennen en daarna frinkandellen eten en savonds chips op te bank.
hier mijn eetgewoonte mischien heb je wl en paar tips wat ik juist niet moet etenof juist wel.

s,morgens 2/3 sneetjes witbrood met kaas of pindakaas glas melk.blikje rebull

smiddag,s 2/4 sneetjes witbrood met kaas boterhamworst koffie

savonds aardappels groente stuk vlees glas cola
soms glaasje rode wodkaredbull voor op de bank

drink iedere dag 2 liter water tussen door

en de zaterdag paar glaasjes rode wodka redbull
en chips enzo

Geen chips! Geen alcohol!Je schema trekt op niets btw, maak es een goed cut schema'tje

ok thx voor de tips zal de redbull en cola is naar light doen
heb altijd gedacht dat 1 smokkel dag bij mij de zaterdag goed was voor het vet verlies
dat dan je lichaam harder werkt om alles weer te verbranden.

nog een vraagje

is het nou goed om smorgens op een lege maag te gaan joggen

voor vet verlies,en gaat dat niet te kost van de spieren

Laatst bewerkt:
Het schijnt effectief te zijn om in de ochtend cardio te doen. Om te voorkomen dat je spieren verbrand kan je voor de cardio sessie een whey shake nemen op waterbasis.

Terug
Naar boven