- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op geheel lege maag (ochtend) gaan lopen is totaal af te raden. Ochtendcardio moet tenminste gedaan worden met een lading aminozuren net ervoor. Whey is pas voldoende opgenomen na een uur.
Twee dingen: cardio hoeft helemaal niet op lage intensiteit te gebeuren (mythe) op hogere intensiteit verbrand je uiteindelijk meer calorieën, en dat is wat telt. Als je 30-45 minuten vol krijgt met cardio dan is het goed. En je zal op nuchtere maag zoals gezegd moeten zorgen voor beschikbare aminozuren in de aminopool, anders zal cortisol zeer makkelijk stijgen en dat betekent altijd spierafbraak.Ik meen toch echt te hebben gelezen dat je op lage intensiteit gewoon cardio kon doen op nuchtere maag.
Dit kan ik dus beter wel gaan veranderen als ik daadwerkelijk vet wil verbranden?
np.Aah oké.. weer wat wijzer geworden, bedankt
aminozuren weet ik nog niet zoveel vanaf... welke raad je mij aan om te nemen? want ik zie bij xxlnutrition verschillende soorten Aminozuren en dan heb je ook nog BCAA's![]()
Ik heb BFFM gelezen en daarin zegt Tom Venuto dat spierafbraak bij 's ochtends cardioën zeer gering is. Ik denk dat ie dat zegt om extra er bovenop te leggen dat er geen supplementen nodig zijn om je doelen te bereiken (anders zou ie natuurlijk zichzelf best in de vingers snijden door enerzijds te zeggen dat je geen supps nodig hebt, maar bij ochtendcardio wel). Maar lekker puh, ik neem toch altijd eerst een Whey-shake voor ik 's ochtends cardio doe.Twee dingen: cardio hoeft helemaal niet op lage intensiteit te gebeuren (mythe) op hogere intensiteit verbrand je uiteindelijk meer calorieën, en dat is wat telt. Als je 30-45 minuten vol krijgt met cardio dan is het goed. En je zal op nuchtere maag zoals gezegd moeten zorgen voor beschikbare aminozuren in de aminopool, anders zal cortisol zeer makkelijk stijgen en dat betekent altijd spierafbraak.
ok thx voor de tips zal de redbull en cola is naar light doen
heb altijd gedacht dat 1 smokkel dag bij mij de zaterdag goed was voor het vet verlies
dat dan je lichaam harder werkt om alles weer te verbranden.
nog een vraagje
is het nou goed om smorgens op een lege maag te gaan joggen
voor vet verlies,en gaat dat niet te kost van de spieren
Ik denk dat er in het verleden wel overdreven is mbt dat verlies van spieren. Toch staat het vast dat je na 8 uur geen voeding, maar beter niet gaat sporten op lege maag. Het spreekt voor zich dat een lege aminozuurpool en geen energie vanuit de voeding een proces in gang zet dat energie uit de spieren moet halen. Ook al is het gering, beter vermijd je dit.Ik heb BFFM gelezen en daarin zegt Tom Venuto dat spierafbraak bij 's ochtends cardioën zeer gering is. Ik denk dat ie dat zegt om extra er bovenop te leggen dat er geen supplementen nodig zijn om je doelen te bereiken (anders zou ie natuurlijk zichzelf best in de vingers snijden door enerzijds te zeggen dat je geen supps nodig hebt, maar bij ochtendcardio wel). Maar lekker puh, ik neem toch altijd eerst een Whey-shake voor ik 's ochtends cardio doe.
Ik ben het er ook mee eens dat supps totaal niet nodig zijn. Maar Whey lijkt me nooit verkeerd om in huis te hebben (vanwege de snelabsorberende mogelijkheden).
Precies, daar ben ik het helemaal mee eens.Ik denk dat er in het verleden wel overdreven is mbt dat verlies van spieren. Toch staat het vast dat je na 8 uur geen voeding, maar beter niet gaat sporten op lege maag. Het spreekt voor zich dat een lege aminozuurpool en geen energie vanuit de voeding een proces in gang zet dat energie uit de spieren moet halen. Ook al is het gering, beter vermijd je dit.

Ja ik doe een combinatie van conventionele cardio en HIIT om dat te halen. Mijn principe is: zoveel mogelijk verbranden op ze kort mogelijke tijd. Vraagt wel een goede conditie.Big-T ik heb een vraagje:
Ik las dat jij met een cardio sessie wel 1000 kcal verbrand en dat 7x in de week. Mag ik vragen hoe jij het doet? Doe je een uurtje interval training ( hitt ), bv 1 min sprinten en 2min lopen? Maak je trouwens altijd gebruik van de loopband of verschillende cardio toestellen?
Alvast bedankt voor je reactie
Ja, vind ik zelf handig. Maar het kan natuurlijk net zo goed op de fiets, stairmaster of elliptical.
Ja, vind ik zelf handig. Maar het kan natuurlijk net zo goed op de fiets, stairmaster of elliptical.
De treadmills van tegenwoordig hebben ingebouwde shockdempers, niet te vergelijken met hardlopen op harde ondergronden zoals asfalt of beton. Voor de knieën valt het dus goed mee.7x in de week op de loopband is dat niet slecht voor je knieen?
Ik vind de omgeving hier niet aangenaam om buiten te lopen, bovendien is de lucht hier niet gezond. Loopband motiveert ook veel meer omdat je heel de tijd de cijfers op het display ziet. En niet te vergeten het loopt veel zachter. Moet je eens in een bos gaan hardlopen, is ook aangenaam.Ik merk wel dat ik veel lekkerder loop op een loopband en meer energie heb dan als ik het buiten doe is wel vaag vind ik.
Valt mee, ben niet veel spier verloren. Vooral op je voeding letten, niet op lege maag lopen, niet TE lang lopen.Verbrand je geen spieren als je 7x in de week hoge intensiteit cardio doet?
Zoiets.Maar goed als ik het goed begrijp doe jij elke cardio sessie een mix van gewone steady cardio en hitt?