- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja ik doe een combinatie van conventionele cardio en HIIT om dat te halen. Mijn principe is: zoveel mogelijk verbranden op ze kort mogelijke tijd. Vraagt wel een goede conditie.
Ik cut in 3 fasen, begin met redelijk was kcal uit voeding en -600 verbruik puur door cardio, dat loopt op tot -900.hoeveel kcal zit jij dan onder je onderhoud (sporttoeslag bijgerekend) tijdens de cut?
Er staat dus ook in het boek dat botweg 500 kcal optellen of aftrekken 9 van de 10 keer geen goeie manier is. Iemand die een onderhoud van 2000 kcal heeft (bijvoorbeeld) kan 500 kcal teveel of te weinig zijn (er zitten wel 1000 kcal verschil in: twee complete uiteindes van het spectrum (zoals Tom Venuto zegtZeker een goed boek en mijn eetpatroon heb ik nu sinds een maand aangepast. 6 keer eten lukt mij met mooite. Ik heb het gevoel alsof ik de gehele dag volgepropt ben. Mijn onderhoud zit op 3100 kcl. Uit het boek snap ik iets niet:
Om te bouwen zou ik 500 klc meer moeten eten, in de juiste verhouding. Dat doe ik dus. Nu stijgt mijn vetpercentage. Dat baart mij zorgen. Hoe hou ik mijn vetpercentage toch laag, zo'n 10 % en kan ik gaan bulken?
Vedrder hoe voorkom ik dat volle gevoel de gehelde dag. Voor het lezen van het boek leefde ik eigenlijk altijd op een starvation niveua.
). Maar stel nou eens dat iemand 5000 kcal als onderhoud nodig zou hebben, dan is 500 kcal wel een erg klein getal! Beter zou je 20% meer of minder kcal consumeren t.o.v. je onderhoud. Dat strookt meer met je behoeftes.
Als je het zo goed mogelijk wilt aanpakken dan zou ik het zo doen:Toch nog een vraagje aan Big T: als je in de ochtend vlak na het opstaan cardio wil doen (voor het ontbijt), is het dus verstandig om BCAA's te nemen? Of is het beter om een Whey-shake te nemen? Of beide? Ik begrijp dat BCAA's vooral anti-katabool zijn, maar is het misschien niet beter om een iets grotere aminozuurpool te creëren als je spierverlies zo veel mogelijk tegen wilt gaan? Ik weet ook dat een Whey-shake ongeveer na een uur pas volledig opgenomen is, heeft dit ook nog gevolgen m.b.t. ochtendcardio (en eventuele andere trainingen op andere tijdstippen)?
Het is namelijk mijn eerste keer dat ik nu in de cut zit en ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk aanpakken.![]()
Oké, heel erg bedankt voor dit antwoord, je helpt me er geweldig mee.Als je het zo goed mogelijk wilt aanpakken dan zou ik het zo doen:
1) eventueel 1 uur voor de ochtendcardio: whey isolaat (puur) shake met water
2) Net voor de cardio 5 gr BCAA
3) Net na de cardio 5 gr BCAA
4) eventueel half uur na cardio whey isolaat ofwel ontbijt.
De whey zorgt voor de algemene voorziening in amino's, de BCAA's hebben als doel anti-katabool te werken om spierafbraak tegen te gaan. Je zou ook essentiële amino's (EA) kunnen gebruiken ipv BCAA, maar het gaat tijdens cardio vooral om het tegenwerken van spierafbraak. EA's dienen om de eiwitsynthese te verhogen (anabool) maar dat speelt geen rol tijdens cardio omdat je lichaam dan toch in katabole toestand is.

np.Oké, heel erg bedankt voor dit antwoord, je helpt me er geweldig mee.
Maar bij nummer 4), die Whey-isolaat, die bedoel je waarschijnlijk als onderdeel van het ontbijt, nietwaar? En niet als ontbijt zelf?
Je hoeft de shake erna niet perse te nemen, maar als je het doet dan natuurlijk voor je gaat ontbijten. Ik zou dan ook even wachten tot die wat gezakt is voor je gaat ontbijten. Dus ja, deel van ontbijt maar niet alles door elkaar anders mis je de snelle opname van de whey en dan verliest zo'n shake alle nut .Dubbelzijdig printen, scheelt uiteraard de helftik dacht ff uitprinten op het werk.
323 pagina's toch maar niet, binnenkort maar bij een drukker laten doen, betaal ik misschien iets meer, mja vind het wel fijn om na de sauna nog ff wat te lezen in de relaxruimte.
dus leek me dit een goed alternatief voor![]()

In de cut gebruik ik geen snelle koolhydraten na de training (kt en cardio), enkel ervoor. offseason zowel voor als na WO. Als je snelle carbs gebruikt dan liefst direct na training, icm de amino's is perfect.
np.Je hoeft de shake erna niet perse te nemen, maar als je het doet dan natuurlijk voor je gaat ontbijten. Ik zou dan ook even wachten tot die wat gezakt is voor je gaat ontbijten. Dus ja, deel van ontbijt maar niet alles door elkaar anders mis je de snelle opname van de whey en dan verliest zo'n shake alle nut .