MuscleMeat

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

in het boek lees ik dat intensiteit tijdens cardio zo hoog mogelijk moet zijn als het kan, wijlst toch minstens 30 minuten volhoudbaar. hij zegt ook in het boek dat het een mythe is dat je enkel vet verbrandt aan lage intensiteit. nu heb ik in fitness centra en elders nooit anders gehoord dan "hou het aan lage intensiteit".

houdt dit steek? het lijkt mij ook logisch dat hogere intensiteit voor meer verbranding garant staat, maar ik kan het niet geneeskundig beredeneren omdat ik ongeschoold ben daarin.

wie te geloven?

in het boek lees ik dat intensiteit tijdens cardio zo hoog mogelijk moet zijn als het kan, wijlst toch minstens 30 minuten volhoudbaar. hij zegt ook in het boek dat het een mythe is dat je enkel vet verbrandt aan lage intensiteit. nu heb ik in fitness centra en elders nooit anders gehoord dan "hou het aan lage intensiteit".

houdt dit steek? het lijkt mij ook logisch dat hogere intensiteit voor meer verbranding garant staat, maar ik kan het niet geneeskundig beredeneren omdat ik ongeschoold ben daarin.

wie te geloven?
Hogere intensiteit = meer energie verbranden = meer vet kwijtgeraken. Natuurlijk betekent hogere intensiteit ook dat je ofwel korter gaat moeten trainen (cardio) ofwel pauzes van lagere intensiteit gaat moeten inlassen om het vol te houden. Het opzettelijk laag houden van hartslag en dus tempo is inderdaad totaal achterhaald. Men dacht vroeger dat het belangrijk was om zoveel mogelijk vet te verbranden tijdens de cardio. Men weet nu dat suikers verbranden tijdens de cardio, niet heel erg is, omdat het lichaam later op de dag dan wat meer energie uit vetten gaat halen. Een hoge intensiteit verhoogt ook de stofwisseling na de cardio.

Wat ik aanraad is een combinatie van moderate en high intensity cardio en dit nooit langer dan 1 uur, en gewoonlijk niet langer dan 45 minuten. Het belangrijkste is dat je een stevige workout hebt en flink wat energie kan verbruiken. Daarbij niet teveel zorgen maken over spierverlies, zolang je niet met een lege maag gaat trainen is er niets aan de hand. Losse aminozuren (EAA of BCAA) voor en tijdens de cardio helpen om spieren te sparen van mogelijke afbraak.

ik ben het boek aan het lezen en bevalt erg goed.

toch heb ik een vraag:

ik weet nu hoe ik mijn onderhoud aan kcal's kan berekenen, maar moet ik dit voor elke dag opnieuw doen ?

vandaag heb ik bijvoorbeeld een intensieve dag gehad (werken en trainen), maar morgen heb ik een vrije dag van zowel werk als fitness.

moet ik dan BMR x 1.2 doen (Weinig of geen training, kantoorwerk) of zoals vandaag BMR x 1.725 (Zware training/sport 6-7 dagen per week) ?

is er dan ook een geschatte optimale hartslag rond dewelke ik dien te blijven? of is het hoe hoger hoe beter, zolang ik het maar volhoud de volle 60 minuten. ik ben heus wel in staat om mijzelf volledig af te matten op 60 minuten met een hartslag tegen de 180, maar het moet wel nuttig zijn.

Je moet niet TE hoog gaan, omdat dit vooral belangrijk is om conditie te kweken. Je mag een paar keer alles eruit halen, maar ik zou het op een gezonde, gemiddelde hartslag houden waarbij je nog in staat bent met iemand te praten.

Ik heb hem net gedownload. Binnenkort even printen op mijn werk.
Ik ben benieuwd!!!

Via dit topic ben ik gisteren ook bij dit boek terecht gekomen.

Aangezien ik geen zin heb om alles aan iedereen te vragen en ik gewoon zelf ook zo veel mogelijk wil leren over voeding/training. heb ik dit boek ook gedownload. Ben nu op bladzijde 91 en het enige wat ik kan zeggen is dat dit echt een heel goed boek is! Heel duidelijk allemaal, en niet gericht op het verkopen van supplementen/apparaten, maar gewoon 'pure' informatie. Echt een aanrader voor iedereen!

Het boek is in engels, maar ik ben zelf 16 (doe wel vwo, maar dat maakt niet uit) en kan het gewoon lezen. Echt niet te moeilijke woorden. Doet over het lezen natuurlijk wel wat langer dan in een Nederlands boek. Maar je onthoudt alles wel beter, omdat je alle tekst in je hoofd aan het vertalen bent.

kan maar 1 ding zeggen: LEZEN! :cool:

Beste Big-T,

Ik ben sinds kort intensief aan het cardioen (minimaal 30 minuten ná de krachttraining) en pak na de training meteen een schepje MegaGrow (snelle koolhydraten), aangezien ik die pot op wil hebben. Vervolgens pak ik enkele minuten later een Whey Isolaat shake. Mijn vraag is nu, zou je me toch BCAA's aanraden om vóór de training te nemen?

BCAA voor de cardio is in elk geval een goed idee. Als je de relatief langzame whey voor de cardio gaat nemen gaat die pas na de cardio echt effect hebben, wat dus te laat is.

Beste Big T,
Na hoeveel minuten (weet niet precies waar je het in moet uitdrukken) cardioen na het trainen zou je eigenlijk massa gaan verliezen?

Dat kan ik niet weten, elk geval is anders. Je moet in elk geval zo kort mogelijk KT doen en je cardio moet ook niet langer dan 45-60minmax duren.

Oke bedankt :)

is het boek intussen reeds in gewone boekvorm verkrijgbaar? zo ja, waar kan ik het kopen of bestellen?

Nee.

Kan iemand mij helpen bij het kopen van het boek? Heb geen creditcard of paypal.

Tnx!

Terug
Naar boven