AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Klopt, de stickies bieden een hoop informatie die grotendeels gebaseerd zijn op BFFM, en tóch is het zinvol om het boek aan te schaffen en het allemaal voor je te hebben liggen netjes als 1 verhaal (ik heb het geprint, in een map gestopt en lees het vooral op de hometrainer - niet 1x, maar eens in de zoveel tijd).
Motivatie, doelen stellen en vervolgens voor jezelf een 'actieplan' maken scheelt zoveel - ook al denk je dat het wel goed zit met je motivatie. Het maakt je wat scherper.

Wellicht moet ik het ook weer eens doorlezen.
Nu terug van blessure en heb moeite met motivatie.
Zeker gezien het feit dat ik nu een de cut moet en de feestdagen voor de deur staan:(

Tom Venuto zegt dus dat cardio in de ochtend geen probleem is ? Zonder daarvoor iets te eten ?

Bv 10gr EAS/BCAA ?

Das vrij weinig, denk eerder 15-20 afhankelijk van de duur van de cardio.

Ok, bedankt :) ! Ik zou rond de 30 minuten willen beginnen ... Hmm, als ik bv mijn EAS/BCAA neem, 10 minuten daarna een isolaat ? Of is het echt verstandiger om een hogere dosis EAS/BCAA te nemen ?

De whey die je net voor de cardio drinkt gaat nooit op tijd zijn, die zal pas goed opgenomen worden na 30min tot een uur (snelste whey).

Ok, got it, 15-20gr EAS/BCAA voor de ochtend cardio :). Nogmaals, bedankt.

Wellicht moet ik het ook weer eens doorlezen.
Nu terug van blessure en heb moeite met motivatie.
Zeker gezien het feit dat ik nu een de cut moet en de feestdagen voor de deur staan:(
Absoluut!
Je bent nét te laat voor de Holiday Fitness Challenge (wedstrijd met de insteek dat je helemaal niet zwaarder hoeft te worden in december) - dat is nl. ook een mooie motivatie. Ik doe mee! ;)

Ik heb het boek ook, en ik had er toch een wat vraagjes over, en ik hoop dat de experts me hier kunnen helpen. :D

Venuto zegt dat de ideale ratio 55-30-15 is.. Voor de hele dag, en met elk maal.
Maar zijn dit niet erg veel carbs? Het lijkt de laatste tijd de 'trend' in fitnessland om als je af wilt vallen je carbs te reduceren. Zeker voor een endomorph..

Hij geeft ook aan dat er nog wat gespeeld kan worden met die ratio's, maar 'stick with the basics' in het begin.
En dan heb ik nog een misschien wat rare vraag.. Als je in die verhouding eet, elke maaltijd.. Ga je dan dat vet niet direct opslaan als omdat je ook carbs opneemt?

Misschien is het erg onlogisch, maar toch vroeg ik het me af. ;)

je mag inderdaad wel iets vetter eten imo. dan slechts 15% vet. Bedenk wel dat als je zoveel carbs eet het wel echt goede carbs moeten zijn zoals hij in zijn boek aangeeft (dus niet de simpele suikers die je in veel producten aantreft, met name in drankjes). Als je wat af wilt vallen zou ik ongeveer 40/35/25 e/k/v aanhouden. Die 30/55/15 is imo wat meer bodybuild gericht.
En, antwoord op die vraag, nee, je zult dat niet meteen als vet opslaan.

je mag inderdaad wel iets vetter eten imo. dan slechts 15% vet. Bedenk wel dat als je zoveel carbs eet het wel echt goede carbs moeten zijn zoals hij in zijn boek aangeeft (dus niet de simpele suikers die je in veel producten aantreft, met name in drankjes). Als je wat af wilt vallen zou ik ongeveer 40/35/25 e/k/v aanhouden. Die 30/55/15 is imo wat meer bodybuild gericht.
En, antwoord op die vraag, nee, je zult dat niet meteen als vet opslaan.

Duidelijk, bedankt! :D

Wordt in dit boek ook duidelijk gemaakt wanneer je maltodextrine moet nemen in combinatie met dextrose e.d.? Want nergens op internet kan je echt duidelijk uitleg hierover vinden

Wordt in dit boek ook duidelijk gemaakt wanneer je maltodextrine moet nemen in combinatie met dextrose e.d.? Want nergens op internet kan je echt duidelijk uitleg hierover vinden
Nee.

Tom Venuto is helemaal geen voorstander van supplementen, dus dat antwoord zul je ergens anders vandaan moeten halen.

Even snel een vraagje over dit boek. Ben hem nu voor de 2e keer aan het lezen, wil een nieuw voedingsschema maken. Als ik mijn BMR bereken met de Katch-McArdle methode kom ik op de 2,018.08 BMR. Maar de weegschaal op de sportschool zegt 2138. Dit is een electrische weegschaal waar je met je bloten voeten op moet staan etc (impedantie?!) Waar kan ik het best vanuit gaan? Ik neig naar de laagste puur omdat ik vet wil verliezen maar wilde toch even vragen :)

Even snel een vraagje over dit boek. Ben hem nu voor de 2e keer aan het lezen, wil een nieuw voedingsschema maken. Als ik mijn BMR bereken met de Katch-McArdle methode kom ik op de 2,018.08 BMR. Maar de weegschaal op de sportschool zegt 2138. Dit is een electrische weegschaal waar je met je bloten voeten op moet staan etc (impedantie?!) Waar kan ik het best vanuit gaan? Ik neig naar de laagste puur omdat ik vet wil verliezen maar wilde toch even vragen :)

Denk je dat die 120 Kcal héél veel verschil gaan maken?
Je bewegingstoeslag moet je ook gokken, dus per saldo maakt het niet veel uit waar je van uit gaat.

Denk je dat die 120 Kcal héél veel verschil gaan maken?
Je bewegingstoeslag moet je ook gokken, dus per saldo maakt het niet veel uit waar je van uit gaat.

Je hebt gelijk :) Overigens als ik 3 keer per week in de gym sta, circa 45 min KT en 30 min cardio. Wat moet ik dan kiezen?:

Lightly active = BMR X 1.375 (light exercise/sports 1-3 days/wk)

of

Mod. active = BMR X 1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/wk)

Of zal ik ertussen gaan zitten? Of is dit ook beetje mierennken? :rolleyes: En om de hoeveel tijd is het verstandig je schema aan te passen en alles weer opnieuw te berekenen? Vorige schema boekte namelijk niet ECHT resultaat dus wil alles wat strikter en presiezer doen :)

Ga er tussenin zitten en rond gewoon af. Wanneer je geen resultaat boekt dan is het tijd om Kcals te droppen of opnieuw te rekenen.

Terug
Naar boven